Letrozolin käyttäjiä?

No en malttanut odottaa huomiseen 🙈 oli illalla niin etova olo, eikä ruokakaan tahtonut maistua, tekee mieli vaan pelkkää riisiä tai makaronia, jolla elin edellisen raskauden alun käytännössä kokonaan... Kesti aikaa ilmestyä ja olin jo, että ei oo vahvistunut, mutta tuotah... 🙊

View attachment 116233
Mullakaan ei oo plussatestistä kokemusta mutta erittäin lupaaavalta näyttää! 🤩 Varovaiset onnittelut!💐
 
Tein vielä viimeisen reissussa mukana olleen testin (Rfsu'n normi, ei herkkä) ja siihen tuli kaks viivaa näkyviin käytännössä heti. Kotona on vielä muun merkin testejä, niin saatan käyttää ne mielenkiintoista pois, mutta ehkä mä ens viikolla varaan varhaisultraan ajan 😊 Jännää! Edellisestä plussasta kun on aikalailla tasan 9 vuotta, pari viikkoa heittoa 🙈

Kiitos teille kaikille viesteistä! ❤️❤️❤️
 
Täällä dpo 5, eli aika tylsä vaihe vielä. Viime aikoina on tullut taustailtua enemmän, kun eipä tässä oikein mitään mainitsemisen arvoista ole tapahtunut. Mutta: tällä viikolla on vihdoin julkisen ensikäynti edessä, jei! Jännittää jo, ehdinkö käydä mun kysymyslistan läpi vai onko niin kiire, ettei ehdi ”ylimääräisiä” kysellä. 😅 Kiinnostaisi tietää, millaisella hoitosuunnitelmalla ja aikataululla muilla on lähtenyt homma käyntiin? 😊 Täällä taisi olla muitakin selittämättömästi lapsettomia?

Jännä kuulla myös mikä lääke määrätään ovulaation induktioon, kun ekalla letrokierrolla ei saatu mitään vastetta. Sivuoireita kyllä senkin edestä, joten toivottavasti eivät määrää sitä enää. Tässä viimeisimmässä taukokierrossakin ovulaatio tapahtui pari päivää aiemmin kuin letrokierrossa 😅
 
@Alcea tsemppiä ensikäynnillä! 😊✨️ Muistelin että meillä ensikäynnillä sovittiin muistini mukaan että
1. verikokeet ym. tutkimukset heti
2. seuraavasta kierrosta ne verikokeet jotka vaati oikean ajoituksen kiertoon (proge ainakin)
3. siitä seuraavasta kierrosta hoidot (OI)

Meillä lopulta meni 3kk ensikäynnistä ekaan hoitokiertoon kun mun kierrot oli mitä sattui ja tuli vielä koronakin siihen väliin.
 
Katse on jo uudessa kierrossa ja uudessa mahdollisuudessa ☺️ Pitää yrittää pysyä positiivisena vaikka tää on niin syvältä!

Tänään lääkäri soittaa noista mun kilppariarvoista, jännittää jos sieltä tuleekin täys tyrmäys lääkekokeilulle 😫 Mutta täytyy olla napakka ja yrittää perustella kunnolla, joskos irtois resepti 💪
 
Katse on jo uudessa kierrossa ja uudessa mahdollisuudessa ☺️ Pitää yrittää pysyä positiivisena vaikka tää on niin syvältä!

Tänään lääkäri soittaa noista mun kilppariarvoista, jännittää jos sieltä tuleekin täys tyrmäys lääkekokeilulle 😫 Mutta täytyy olla napakka ja yrittää perustella kunnolla, joskos irtois resepti 💪
Minulla on kilpparilääkitys ollut jo yli kymmenen vuotta. Joskus vähän nihkeästi antavat. Itse sain sen kokeiluun, kun oli itsetuhoisia ajatuksia. (Tyroksiinin aloituksen jälkeen loppuivat.) Raskautta yrittäessä TSH saisi olla korkeintaan 2,5. Onko lääkäri lapsettomuuslääkäri vai yleislääkäri? Kannattaa yleislääkärille perusteella raskaustoiveella lääkekokeilua.
 
Minulla on kilpparilääkitys ollut jo yli kymmenen vuotta. Joskus vähän nihkeästi antavat. Itse sain sen kokeiluun, kun oli itsetuhoisia ajatuksia. (Tyroksiinin aloituksen jälkeen loppuivat.) Raskautta yrittäessä TSH saisi olla korkeintaan 2,5. Onko lääkäri lapsettomuuslääkäri vai yleislääkäri? Kannattaa yleislääkärille perusteella raskaustoiveella lääkekokeilua.

Lapsettomuuslääkäri on. Ollaan julkisella puolella hoidoissa. Mutta eivät siis ole siellä ottaneet kantaa mun arvoihin koska se tboab(?) oli alle 25 eli mulla ei oo sitä tulehdusta siis. Sanoivat ettei arvoilla ole raskauden suhteen merkitystä 🤣 arvot siis tällä hetkellä tsh 2,8 ja t4v 12.

Taysin sivuilta löysin ohjeen kans tosta että tsh täytyy olla alle 2,5 raskautta yrittäessä. Ja sen kirjoitin myös viestiin jonka terveyskylän kautta pistin hoitajalle.
 
Moikka!

Olen uusi tällä keskustelupalstalla! Olemme yrittäneet lasta n.10kk ja nyt selvisi että minulla on pcos. Määrättiin terolutit sekä letrozol 2,5mg x 2 tabl vrk:ssa kpl 3-7.
Onko muilla määrätty heti ensimmäisenä letrozol tupla-annoksella? Nyt kp6 ja kovia alavatsa nipistelyjä. Pelottaa että annostus on liian iso.
Tsemppiä kaikille!🤗
 
Noniin..lääkäri soitti ja thyroxin lääkitystä ei heru. Vähätteli oireita ja sitä että mulla on suvussa vajista molemmilla puolilla sanoen ettei hän mun sukurasitteista tiedä. Kerroin taysin ohjeistuksen sekä kilpirauhaspotilaat ry ohjeistuksen, kumosi ne, eikä perustellut vaikka kysyin. Sanoi kyllä kysyvän ylilääkärin mielipidettä ja että "voit sitten katsoa kannasta kirjaukseni jatkoista". Tokaisi myös ettei kaikille voi lääkitystä määrätä. Lopuksi sanoi noniin heihei ja sulki puhelimen 😵‍💫 joku ulkomaalainen erikoistuva lääkäri. Olin ehkä lopussa myös itse kärkäs, kun rupes vihastuttamaan.

Jotenki sitä vaan pelkää että jos nyt uskon ja luotan että mun arvot on hyvät ni oonko ikuisesti lapseton tai kahlaan vuosia läpi tuloksettomia hoitoja 😔
 
Noniin..lääkäri soitti ja thyroxin lääkitystä ei heru. Vähätteli oireita ja sitä että mulla on suvussa vajista molemmilla puolilla sanoen ettei hän mun sukurasitteista tiedä. Kerroin taysin ohjeistuksen sekä kilpirauhaspotilaat ry ohjeistuksen, kumosi ne, eikä perustellut vaikka kysyin. Sanoi kyllä kysyvän ylilääkärin mielipidettä ja että "voit sitten katsoa kannasta kirjaukseni jatkoista". Tokaisi myös ettei kaikille voi lääkitystä määrätä. Lopuksi sanoi noniin heihei ja sulki puhelimen 😵‍💫 joku ulkomaalainen erikoistuva lääkäri. Olin ehkä lopussa myös itse kärkäs, kun rupes vihastuttamaan.

Jotenki sitä vaan pelkää että jos nyt uskon ja luotan että mun arvot on hyvät ni oonko ikuisesti lapseton tai kahlaan vuosia läpi tuloksettomia hoitoja 😔
Siis tääkö oli se lapsettomuuslääkäri? 😱 Uskomatonta. Onko sulla mahdollisuutta hakeutua yksityiselle ja kysyä toista mielipidettä?
 
Siis tääkö oli se lapsettomuuslääkäri? 😱 Uskomatonta. Onko sulla mahdollisuutta hakeutua yksityiselle ja kysyä toista mielipidettä?
Kyllä oli. Julkisella hus:sissa ollaan hoidossa, eli tilkassa. Siis kammottava puhelu. Oon jotenki ihan järkyttyny ja itkuinen 😄

On mahdollisuus hakeutua yksityiselle mut hitto en tiedä kenelle 😫 pitäis olla ehdottoman varma että sais sit jotain apua ettei maksa "turhasta".
 
Takaisin
Top