Letrozolin käyttäjiä?

@Viikuna91 joo, kyllähän näitä aallonpohjiakin väkisin tulee. Kp 4 tai 5 menossa (vähän laskentatavasta riippuen, kun vuoto alkoi ke iltana). Kyllä ne lähestyvän oviksen oireet varmasti saa taas toiveikkuuden pintaan 😊
 
Me ollaan sit ihan samoissa kun mullakin kp4. 😊

Joko @Unis on uudessa kierrossa?

Miten @Onnenomena ?
T äällä kp43, ei vuotoa. Huomenna tai ylihuomenna aloitan Terolutit. Nyt toisaalta on vähän oireita, että vuoto voisi alkaa pian.

Soitin klinikalle. Letrot eivät kuulemma voi menettää tehoaan. Kyse on luultavasti yksittäisestä kierrosta. Jos seuraavakin menee harakoille, annosta pitää säätää.
 
Me ollaan sit ihan samoissa kun mullakin kp4. 😊

Joko @Unis on uudessa kierrossa?

Miten @Onnenomena ?
Täällä lopetettiin luget pe ja nyt on alkanut tuntumaan menkkakipua, eli vuoto alkaa toivottavasti huomenna. Pari päivää jo lugejen läpi tuli semmosia menkkajomotuksia, mut ilmeisesti ne myöhästää herkästi kiertoa. Ihanaa, jos nyt vaan sen kolmisen päivää ja sit pääsee jo uuteen kiertoon 🤩 Toiveikkaat fiilikset tälläkin tulevasta kierrosta.

Mies pohti ääneen, et on se kyl hassua ensin syödä letroja oviksen ”säännöllistämiseen” ja kierron lyhentämiseen ja sit lugeja ”estämään” ja pitkittämään vuodon alkua. 🤪
 
Ihana asenne @Viikuna91! 🤩

Täällä kp28, dpo 10. Malttamattomana tein ekan herkän jo dpo8, mutta se oli nega. Päätin, että seuraavan testaan vasta torstaiaamuna, kun otin reissuun mukaan vaan yhden herkän ja yhden normitestin. Ouran mukaan menkkoja voisi odottaa ensi viikolla, mutta sehän nyt arvioi myös sen mukaan, mitä ite oon sinne kiertojen pituuksia merkannut ja epäsäännöllisenähän se ei aina päde.

Mulla on nyt viimekiertoina nousseet lämmöt ihan kuumeen puolelle yli viikon ennen menkkoja ja laskenut vasta menkkojen aikana / jälkeen, mutta nyt laskivat jo. Leposykkeet kuitenkin pysyneet mulle korkealla (normisti 49-54, nyt 59-65 joka yö) ja eilen alko etova olo. Tänäänkin ennen lounasta oli just sellanen etovan paha olo. Lisäsinkin juuri kaupassa käydessä lounaan kaveriksi koriin pari herkkää testiä lisää 🙈

Jos menkat nyt kuitenkin alkaisivat ennen viikonloppua, ku mennään kaveriporukalla mökille, mulla on "mielen selviytymisEA" jo mielessä! Syön ilolla home- ja vuohenjuustoa sekä juon energiajuoman!
 
Ihana asenne @Viikuna91! 🤩

Täällä kp28, dpo 10. Malttamattomana tein ekan herkän jo dpo8, mutta se oli nega. Päätin, että seuraavan testaan vasta torstaiaamuna, kun otin reissuun mukaan vaan yhden herkän ja yhden normitestin. Ouran mukaan menkkoja voisi odottaa ensi viikolla, mutta sehän nyt arvioi myös sen mukaan, mitä ite oon sinne kiertojen pituuksia merkannut ja epäsäännöllisenähän se ei aina päde.

Mulla on nyt viimekiertoina nousseet lämmöt ihan kuumeen puolelle yli viikon ennen menkkoja ja laskenut vasta menkkojen aikana / jälkeen, mutta nyt laskivat jo. Leposykkeet kuitenkin pysyneet mulle korkealla (normisti 49-54, nyt 59-65 joka yö) ja eilen alko etova olo. Tänäänkin ennen lounasta oli just sellanen etovan paha olo. Lisäsinkin juuri kaupassa käydessä lounaan kaveriksi koriin pari herkkää testiä lisää 🙈

Jos menkat nyt kuitenkin alkaisivat ennen viikonloppua, ku mennään kaveriporukalla mökille, mulla on "mielen selviytymisEA" jo mielessä! Syön ilolla home- ja vuohenjuustoa sekä juon energiajuoman!
Oireet kuullostaa lupaavalta ja hyvin voi plussaksi muuttua jos dpo8 olet negan tehnyt, pidän peukkuja! 👍
 
Mie liityn kans tänne. Mull kierto aina vaihellu 21-148pv välillä 😮‍💨 Eilen alotin terolutin et tulis kiertopäivä1. Sit pääsee alotteleen letrot siihen kiertoon. Raskauskeijulta tein ovistesti tilauksenki viikonloppuna. On sit vara tikuttaa mielinmäärin 🙈
Millä annostuksella muilla menee letrot? Mull alotetaan 2,5mg*1pv, kp3-7.
 
@Onda hyvältä vaikuttaa! Kerro kun testaat! 🤩🌈

@Haisuli19 tärppionnea! 🌈

@Winsku auts tuo 148pv kierto! 😔 Onneksi lääkkeillä saa katkaistua, noi odottelut on kyllä henkisesti kohtuuttoman vaikeita - kokemusta on.
Mulla on sama annostus kun sulla ja on toistaiseksi toiminut hyvin (ovulaatiot kp15, kp18, kp18). Tuo on käsittääkseni yleisin annostus aloittaa ja tarvittaessa nostetaan jos vaste ei ole hyvä. Toivottavasti sulla lähtee letrot toimimaan!

Omanapailua. Kp6 ja nautin kyllä tästä kun ei vielä tarvii tehdä muuta kuin napsia letrot. Ei tikkujen uittelua tai tallettelujen suunnittelua. Viikon päästä sitten alkaa taas se rumba joten nautitaan nyt. 😅
 
Ihanaa @Viikuna91 , kun osaat nauttia alkukierroistakin 👍🏻 Ekassa inssikierrossa oli kanssa ihanaa, kun piti gynen ohjeen mukaisesti pidättäytyä 2-3pv. Oli ihan parasta aivolepoa, kun ei tarvinnut yhtään miettiä, et pitäiskö talletella ja kuin monta kertaa ja milloin 😂

Omanapailua vielä sen verran, et olipahan kokemus saada menkat lugejen jälkeen 😅 Kolme päivää lugejen lopetuksesta ne alko ja yleensä, kun mulla alkaa menkat, niin ne eka kipuilee pari päivää ja vasta sit alkaa vuoto. No ma aamuna ei näkynyt verta, eikä kipujakaan ollut yhtään niin paljon kuin yleensä. Sit joskus puoliltapäivin tunnen yhtäkkiä kävellessäni, et nyt lirahti jotain housuihin ja isosti. Kesti sit noin 10min, että pääsin vessaan ja sinä aikana olin vuotanu upeesti läpi alus- ja päällyshousuista 😵😅 Luojan kiitos, että oli mustat vaatteet päällä. Vähän jopa huvitti, et miten menkat voikin päästä yllättämään näin totaalisesti vielä 17 vuoden jälkeenkin, vaikka luulin jo tuntevani kroppani. Luget selkeesti tekee elämästä vähän jännittävämpää 😂
 
@Winsku @Unis joo alkukierron autuus, aah! 😁 Kuitenkin mitä lähemmäs ovista mennään niin siitä alkaa taas monen viikon stressaus talletteluista, oviksesta, ovis- ja raskaustesteistä, oireista jne. Nyt vaan chill hetkeksi vielä ennen sitä. 😌🧘‍♀️ Tässä oikeastaan ekaa kertaa käväisi mielessä sekin että pitäisikö jotain taukoa harkita joskus, vaikka joulun aikaan... hetken "henkinen vapaus" yrityksestä tekisi ehkä hyvää. Mä oon vaan niin pirun malttamaton että en usko pystyväni moiseen.

@Onnenomena mikä sulla on jaksaminen? Kysyn koska itselle noi pitkät kierrot ottaa niin voimille. 💛 Onneksi nyt tiedät suunnilleen milloin seuraava kierto tulee joten toivottavasti se helpottaa.

@Unis mä laitoin nauru-reaktion vaikka en tiedä saisko, mut mä ainakin yritän suhtautua "menkkamokiin" huumorilla 😁 Onhan toi aika sotkuista puuhaa joskus ja mulla ainakin just holahtaa tollein hetkellisesti välillä enemmän ja siinä sitä sit kiemurrellaan miettiessä että joko valuu reittä pitkin... 🤭 Oon yrittänyt mies(parkaa) myös valistaa näistä naisten arkisista haasteista koska tämäkin aihe on aika tabu yleisesti vielä.
 
@Unis mulla oli kans ennen sama, et pari päivää aikaisemmin alkoi kivut. Mä opin kierukan kanssa, että pienimmästäkin vihjeestä heti vessaan. Ennakkokivut myös vähän jäi kierukanpoiston jälkeenkin, mutta alkaa kyllä menkkojen kanssa yhdessä.

Testasin tänään. Niin hailura viivanpaikka, ettei jää edes kameraan, niin uskon kuvittelevani koko viivan. Menkkojakaan ei kyllä kuulu, etova olo ja väsymys puolestaan kyllä kuuluu - viimeksi eilen oli pakko ottaa päikkärit. Tässä teillekin tiirailtavaa, osa haluaa kumminkin 😄

IMG_20221005_084749.jpg
 
Testasin tänään. Niin hailura viivanpaikka, ettei jää edes kameraan, niin uskon kuvittelevani koko viivan. Menkkojakaan ei kyllä kuulu, etova olo ja väsymys puolestaan kyllä kuuluu - viimeksi eilen oli pakko ottaa päikkärit. Tässä teillekin tiirailtavaa, osa haluaa kumminkin 😄

View attachment 116194
Siis tässähän on ihan selvä punertava viiva, ei mikään haamulainen edes! Mikä testi ja dpo? Digiä kehiin vaan! 😍🌈🌈
 
Siis tässähän on ihan selvä punertava viiva, ei mikään haamulainen edes! Mikä testi ja dpo? Digiä kehiin vaan! 😍🌈🌈

Testinä Rfsu'n herkkä (10 mlU/ml) ja tänään jo dpo 12. Oura kun povasi menkkoja ensi viikolle, niin aattelin vielä sunnuntaina tai maanantaina testata näillä halvemmilla, jos ei menkkoja kuulu, kun näitä on jemmassa. Oon siis työmatkalla just, sunnuntaina kotiin. Siellä on myös pregcheckin testit odottamassa.
 
@Unis mulla oli kans ennen sama, et pari päivää aikaisemmin alkoi kivut. Mä opin kierukan kanssa, että pienimmästäkin vihjeestä heti vessaan. Ennakkokivut myös vähän jäi kierukanpoiston jälkeenkin, mutta alkaa kyllä menkkojen kanssa yhdessä.

Testasin tänään. Niin hailura viivanpaikka, ettei jää edes kameraan, niin uskon kuvittelevani koko viivan. Menkkojakaan ei kyllä kuulu, etova olo ja väsymys puolestaan kyllä kuuluu - viimeksi eilen oli pakko ottaa päikkärit. Tässä teillekin tiirailtavaa, osa haluaa kumminkin 😄

View attachment 116194
Viiva näkyy! Ja punainen sellainen! 👏🏻👏🏻💃🏼💃🏼 Ihan parasta 🤩😍
 
@Unis mulla oli kans ennen sama, et pari päivää aikaisemmin alkoi kivut. Mä opin kierukan kanssa, että pienimmästäkin vihjeestä heti vessaan. Ennakkokivut myös vähän jäi kierukanpoiston jälkeenkin, mutta alkaa kyllä menkkojen kanssa yhdessä.

Testasin tänään. Niin hailura viivanpaikka, ettei jää edes kameraan, niin uskon kuvittelevani koko viivan. Menkkojakaan ei kyllä kuulu, etova olo ja väsymys puolestaan kyllä kuuluu - viimeksi eilen oli pakko ottaa päikkärit. Tässä teillekin tiirailtavaa, osa haluaa kumminkin 😄

View attachment 116194
Onnea!! Plussahan tuo on! 😍
 
Takaisin
Top