Letrozolin käyttäjiä?

Mulla ei menkat sit alkaneetkaan.
Tosi lievää tiputtelua vaan sieltä dpo11 asti. Nyt on dpo14 ja raskaustesti nega eli nyt se uusi kierto vaan tänne kiitos, tää odottelu on perseestä. Kaipaan jo sitä alkukierron energisyyttä.

Miten muilla menee?
Voi että kuinka kurjaa jos kierto venyy 😪 toivottavasti alkais nyt tänään pian niin pääset uuteen kiertoon.

Pahoittelut muillekin negoista 😪


Mulla huomenna ultra kp10
 
Mulla ei menkat sit alkaneetkaan.
Tosi lievää tiputtelua vaan sieltä dpo11 asti. Nyt on dpo14 ja raskaustesti nega eli nyt se uusi kierto vaan tänne kiitos, tää odottelu on perseestä. Kaipaan jo sitä alkukierron energisyyttä.

Miten muilla menee?
Onpa ärsyttävää, toivottavasti uus kierto alkais pian! ☹

Täällä on kp 36 ja vihdoinkin uusi kierto alkamaisillaan. Ihan kunnolla ei vielä tule vuotoa mutta oloista päätellen ihmettelen, jos ei iltaan mennessä. Jos vaikka seuraavaksi sais vaihteeksi ihan normaalipituisen kierron eikä mitään 24 pv minikiertoa tai 35-36 päivän kilometrikiertoa 🙃 ja oviskin sais tulla vähän aikasemmin.
 
@Viikuna91 onpa rasittavaa 😑 toivottavasti alkais pian. Mulla letrot on aiemmissa kierroissa pidentänyt luteaalia parilla päivällä.

@Haisuli19 Kerro sitten, miltä ultrassa näytti 😊👀

@Ninni33 Jee, vihdoin! 👏🏻 Joo, normikierto tilaukseen vaan 😅

Mäkin odotan uutta kiertoa alkavaksi, dpo13, testit negaa. Yleensä letrojen kanssa luteaali on ollut 16-17pv. Yritän täällä laskea, että mihin ottaisin saldovapaat, että sais seuraavan inssin käytyä jonain muuna kuin työpäivänä. Pitäis ehkä järjestää myös synttärit, kun tulee pyöreitä täyteen, mut olotila niidenkin suhteen on ollut aikaa plääh, koska lapsettomuus. Josko inssi osuis just ennen juhlia, niin vois ehkä taas olla toiveikkaampi vaihe kierrossa ja siten parempi fiilis itselläkin juhlia 🤷🏼‍♀️🧐
 
Erikoista 👀 Tosi pitkää kiertoa pukkaa. Kuinka monta päivää siitä oletetusta oviksesta olikaan? Kauanko sulla on normisti kestänyt luteaalivaihe?
Yleensä dpo13-->kp1. Nyt jo dpo dpo15.

Mutta tässä vaiheessa veikkaan ovuloimatonta kiertoa.

Ottaa vaan kuuppaan, kun yli viikon jo pitänyt sidettä välillä varmuuden vuoksi..

Viimeksi ollut näin pitkä kierto joskus parikymppisenä.
 
Yleensä dpo13-->kp1. Nyt jo dpo dpo15.

Mutta tässä vaiheessa veikkaan ovuloimatonta kiertoa.

Ottaa vaan kuuppaan, kun yli viikon jo pitänyt sidettä välillä varmuuden vuoksi..

Viimeksi ollut näin pitkä kierto joskus parikymppisenä.
Onpa tosi rasittavaa ja ärsyttävää 🤯 Voiskohan kiertoa jouduttaa jollain vai onko parempi vaan odottaa ja antaa kehon tehdä tehtävänsä?
 
@Viikuna91 onpa rasittavaa 😑 toivottavasti alkais pian. Mulla letrot on aiemmissa kierroissa pidentänyt luteaalia parilla päivällä.

@Haisuli19 Kerro sitten, miltä ultrassa näytti 😊👀

@Ninni33 Jee, vihdoin! 👏🏻 Joo, normikierto tilaukseen vaan 😅

Mäkin odotan uutta kiertoa alkavaksi, dpo13, testit negaa. Yleensä letrojen kanssa luteaali on ollut 16-17pv. Yritän täällä laskea, että mihin ottaisin saldovapaat, että sais seuraavan inssin käytyä jonain muuna kuin työpäivänä. Pitäis ehkä järjestää myös synttärit, kun tulee pyöreitä täyteen, mut olotila niidenkin suhteen on ollut aikaa plääh, koska lapsettomuus. Josko inssi osuis just ennen juhlia, niin vois ehkä taas olla toiveikkaampi vaihe kierrossa ja siten parempi fiilis itselläkin juhlia 🤷🏼‍♀️🧐
Siis samastun niin tohon fiilikseen, kun omia synttäreitäkään ei huvittais juhlia 🙁 Varmasti jälkikäteen kuitenkin kiität itseäsi, jos sellaiset jaksat järjestää. Kaikki täällä ollaan ansaittu myös kivoja juttuja näiden moninaisten pettymysten keskellä. Ja ehkä juhlajärjestelyihin uppoaminen vie ajatukset hetkeks pois näistä keloista🌈
 
Siis samastun niin tohon fiilikseen, kun omia synttäreitäkään ei huvittais juhlia 🙁 Varmasti jälkikäteen kuitenkin kiität itseäsi, jos sellaiset jaksat järjestää. Kaikki täällä ollaan ansaittu myös kivoja juttuja näiden moninaisten pettymysten keskellä. Ja ehkä juhlajärjestelyihin uppoaminen vie ajatukset hetkeks pois näistä keloista🌈
Tämä x 1000. 💛 Hyvin sanottu. Ymmärrän kyllä hyvin @Unis jos synttärit aiheuttaa negafiiliksiä mutta toivottavasti tulee kiva päivä kuitenkin. Kannattaa kommunikoida puolisolle ja kavereille/perheelle (jos tietävät teidän haasteista) että herättää vaikeitakin tunteita nuo synttärit.

@Onnenomena niin turhauttavaa! 😞 Onneks teillä tää on super harvinaista vaikka tiedän kyllä ettei se paljon lohduta tuossa tilanteessa. Kuulostaa kyllä ovuloimattomalta kierrolta.

@Ninni33 uudelle hyvänpituiselle kierrolle 🌈✨️ Tännekin asap kiitoooos! 😆
 
Täällä nyt kierto, jossa ovisplussa ja mahdollisuus kotijumppaan osuneet kohdalleen. Mieli keksii vaikka mitä oireita jo, mutta vissiin pitäisi malttaa odottaa vähintään sinne dpo8 päiville testausta mieluummin pidemmälle. Tänään dpo 5. Ylihuomenna lähden viikoksi työreissuun ja sen päätteeksi vielä mökkeilemään kavereiden kanssa, että toivon saavani sieltä muuta ajateltavaa, jos kuitenkin tulisi kp1 vastaan. Täytyykin muistaa pakata letrot mukaan kassiin!
 
@Onnenomena kuullostaa kyllä ovuloimattomalta kierrolta, Aijotko jossain kohti soittaa polille ja pyytää esim. Terolutkuurin jos menkkoja ei näy? 😊

@Onda sulla on onneks kivasti ohjelmaa loppu kiertoon niin menee piinailu päivät nopeesti ja toisaalta jos kp1 tulee niin on sitä muuta ajateltavaakin😊 mutta kovasti toivon että saisit plussan 👍🤩

Ja tuun kertomaan kuinka käy ultrassa, aika on onneks aamusta jo 9:40
 
Toivottavasti pääsisitte uuteen kiertoon, jotka nyt negaa testanneet. Vaikka niitä plussia oiski saanu tulla sylikaupalla kaikille :Relieved Face: Pahoittelut siis negoista :red-heart:

Omaa napaa : mulla siis uusi letro kierto menossa, letrot syöty kp 3-7. Nyt kp 13 ja eilen ILLALLA testattu O+. En ilmoittaudu tästä kierrosta inssiin, koska ohjeiden mukaan inssi menisi perjantaille ja tiedän oloista sekä o+ päätellen että mulla ovis tänään iltapäivällä/illalla eikä olla ehditty talletella kotona tällä viikolla joten inssi ois ainut mahdollisuus onnistua ja pelkään että ollaan perjantaina jo myöhässä jos inssi klo 11-13. En halua tuhlata inssiä "turhaan". Viime kierrossa siis ovisplussa to iltana klo 19, joten inssi heti perjantaina klo 12 ja iltapäivällä järkyt oviskivut.

Mä en tiedä kun koen nyt jotenki työlääksi nää inssit, koska mulla tapahtuu ovis o+ 24h sisällä ja aina iltaisin tulee ensimmäinen lh huippu. Joten ku seuraavasta aamusta ilmottaudun niin inssihän on sitten siitä seuraavana päivänä, paitsi jos o+ tulee to iltana niin osuu perjantaille. Kyllähän se munasolu säilyy hedelmöityskykysenä ovulaatiosta jonku vuorokauden mutta etenkin nyt kun ei olla ehditty harrastaa rakkautta tällä viikolla niin inssi olisi tosiaan ainut mahdollisuus.

Ja kävin puhdin kautta otattaa tiistaina tsh ja t4v, eli kilppariarvoja. Tsh on mulla nyt 2 vuoden aikana pyörinyt 2,3.3,4 ja t4v ollut 9-12,6. Nyt oli tosiaan tsh 2,8 ja t4v 12,6. Nääki aiheuttaa harmaita hiuksia, kun ajattelin että raudanpuutteen korjaaminen vaikuttaisi näihin parantavasti mutta mielestäni edelleen on tsh liian korkea ja t4v liian matala. Mulla ei siis ole lääkitystä. Tästä laitoin terveyskylän kautta viestiä, ja toivon et saisin soittoajan nyt kun inssiin en mene. Jotkut saaneet thyroxin kokeiluun tälläisillä arvoilla. Kuitenkin vajaatoimintaan viittaavia oireita löytyy, kuten keskenmenot, lapsettomuus, huonot hiukset, painon nousu. Tosi paljon rautainfuusiot vaikutti oireisiin mutta kaikkea ne ei vienyt pois. Onko täällä jollain kokemusta vajiksesta/huonoista arvoista tms?

Tays:n sivuilta luin joskus että tsh pitää olla alle 2,5 raskautta yrittävillä.
 
@Yksihaaveissa mulla kans kilppariarvot rajoilla ja lääkitystä en oo saanut. Ollut mielessä sekin, että olisiko siitä apua. Nyt en ole hetkeen käynyt mittaamassa mutta keväällä oli muistaakseni tsh 2,5 tmv. ja samaa oon lukenut että jossain sairaanhoitopiireissä olisi tuosta jo saanut lääkityksen kokeiluun. Raskauden aikana ehdin neuvolasta pyytää että asiasta keskustellaan (onko tarve aloittaa lääkitys) mutta sinne asti ei koskaan päästy kunnes meni kesken. Kilppari-asiat on yksi mikä mua tuossa keskenmenossa vainoaa, että olisiko voitu estää se jos mulla olisi ollut lääkitys käytössä. Tai yleensäkin harmittaa kun en tiedä oliko kilppari-arvot raskauden aikana huonot (vajaatoiminta käsittääkseni pahenee raskauden aikana ja yleensä lääkeannosta nostetaan automaattisesti, eli onko mun rajalla keikkuneet arvot menneet huonompaan suuntaan ja aiheuttaneet keskenmenon). Harmittaa toki että suostuin odottamaan sinne ekan neuvolaan asti enkä käynyt itse mittauttamassa heti mutta tämä oli neuvolan ohjeistus että "ei ole kriittistä selvittää ennen kuin ekassa neuvolassa". Samoin km jälkeen kysyin lääkäriltä voidaanko mitata kilpparit ja voiko ne olla syynä ja kovasti toppuuteltiin että ei ne aiheuta keskenmenoa ja ei kannata mitata nyt "kun raskaus voi vielä vääristää tulosta" - no, just senhän mä olisin halunnut tietää että muuttaako se raskaus niitä arvoja! Mutta siinä surussa mä en jaksanut pitää puoliani ja vaatia enempää.
 
Spämmätään nyt urakalla koska täällä vaikuttais vihdoin olevan kp1🩸.

Kaikesta huolimatta oon ihan huojentunut. Raskauden todennäköisyys oli jo niin pieni ja ne itkut itkin jo aiemmin. Onneksi ehtii pahimmat menkkapäivät kärsimään ennen viikonloppua.

Eli voisiko sanoa mielialan osalta että nyt se pohja tuli vastaan ja alan taas horjuvilla tikkailla kipuamaan täältä kuopasta ylöspäin! 😅 📈
 
@Viikuna91
Tunnistan ton, että miettii olisiko km voitu estää lääkityksellä. Ja keskenmenot, lapsettomuus ja kuukautishäiriöt on vajaatoiminnan "oireita". Mä luin, että ohjeistus ainakin lääkityillä on että heti kun r-testi on positiivinen niin annosnosto 25mikrog ja kontrollit. Mullahan myös laitettiin tietoihin että kun raskaudun niin kontrolloidaan tsh ja t4v.

Oon lukenut paljon kokemuksia siitä, että pienellä annoksella lähdetty kokeilee thyroxinia ja naps vaan raskaana oltu. Ja thyroxin ei edes ole sellainen "lääke" joka ois vaaraksi jos kontroilloidaan arvoja ja annostus on maltillinen. Elimistöhän itse tuottaa thyroxinia niin kovin vaarallista ei ole sitä purkista ottaa, tietysti maltilla. Joten mä aijon olla napakka kun lääkäri soittaa mulle, en anna periksi. Laitoin viestiinkin että mun oireet ja lapsettomuushistoria puoltaa kokeilua pienellä annoksella.
 
Takaisin
Top