Letrozolin käyttäjiä?

Voi kurjuus Hannuli :sad001 Jatkatko vielä ensi kierron letroja vai mikä sulla olikaan suunnitelma ?

Mulla vähän suunnitelmat on eläneet tässä, kun meinasi tulla ero miehen kanssa, mutta saatiin asiat puhuttua tällä erää. Enköhän mä syö nämä jäljellä olevat 4 kuuria, sitten luovutan. Kyllähän tämä vahvasti siltä tuntuu, että kroppani kertoo ettei vauvaa enää ole tarkoitettu... nauti siitä mitä sulla jo on.

Dpo14, edelleen vaan tuhruttaa.

Kettutyttö, missä vaiheessa sulla on nyt kierto?

Varpu, ihanaa kun pääset piinailemaan :) Toivon sulle menestyksekästä kuplimista.

Hannuli, hyvä että ootte saaneet miehen kanssa asiat puhuttua. Toivottavasti tilanne tasaantuu. Alkoiko sulla vuoto kunnolla ja olitko tehnyt testiä?

Mulla oli tänään kp 9 kontrolliultra. Molemmin puolin johtofollit 13 mm ja myös useita pienempiä rakkuloita 7-10 mm muistaakseni. Limakalvo oli 7,5 mm eli sopiva tähän vaiheeseen. Nyt puolitetaan Menopurin annos ja maanantaina uusi ultra. Riskinä on siis taas että liikaa rakkuloita kypsy. Lääkärin ajatus oli, että nuo pienemmät nyt surkastuisivat pois kun lääkettä tulee vähemmän ja johtofollit jatkaisi kasvua.

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta Tyyne, pidän sulle peukkuja maanantain ultraan! :) Onko piikittäminen ollut vaikeaa?

Kiitti peukuista!
Ei se kovin vaikeaa oo ollut. Hankalinta on ehkä miettiä omat aikataulut kuntoon, että pistokset tulee laitettua joka päivä samaan aikaan 15 min tarkkuudella. Oon pistänyt töissä, autossa matkalla kotiin ja joskus ihan rauhassa kotonakin :D

Mitenkäs pitkään muilla on mennyt ennen kuin annos on saatu kohdalleen? Ja jos annosta on nostettu, niin millaisia tuloksia on tullut pienemmällä määrällä?

Omalla kohdalla aloitusannos ei tunnu tekevän juuri mitään, liian hitaasti kasvaa follit ja jäin siihen käsitykseen, ettei näin surkeat tulokset ole tavallista. Varsinkin kun letrojen jälkeen on vielä piikiteltykin. PCO:n takia annoskokoa ei kai kovin paljoa uskalla nostaa. Ensi viikolla selviää jatkot, mutta tässä kohtaa ei kovin lupaavalta näytä tämä homma :sad001

Tyyne, mulla nyt on kp 2. Tämä kierto siis luomu ja jos tulokset ok tissikokeista niin ensi kierto se ivf. Jos siis lainapäätös myönteinen!
Sulla kuulostaa hyvälle suunnitelmalle piikitykset :) ja annokset.

Louhitar, mulla letrot onnistu ekalla oikeeseen siinä mielessä, että folli kasvoi ainakin kaksi kertaa kolmesta.

Muille(kin) kovasti tsemppiä omissa vaiheissa, me ollaan mökillä ja yritän selvitä menkoista huussiolosuhteissa. Palaan paremmin linjoille maanantaina :)

Mä söin kaksi kiertoa letroja, kummassakaan ei vastetta. Toiseen kiertoon nostettiin annos 5mg kp3-7 eikä vieläkään vastetta. Oli mulla yhdet 10mm ja 12mm follit oikealla ja vasemmalla kp18, mutta siihen ne vissiinkin jäi. Nyt joskus seuraava kierto kun alkaa niin käyn FSH ja LH verikokeissa ja sit niistä tuloksista pystytään päättämään millä alan pistelemään.. Nyt menossa kp33 ja ovistestit tosiaan ihan vitivalkosia koko kierron ollu, unohdin soittaa nkl kysyäkseni että aloitanko mä primolutit nyt. Mutta kyllä mä ne nyt aloitan, kun en tosiaan halua olla menkat päällä turkin reissussa joka on 5.5-12.5. Sit taas siinä on se ongelma et jos sille viikolle osuu just joku ultra!

Alinah, onpa ärsyttävä tilanne :/ Jos alotat primot heti, niin eikö ois kuitenkin mahdollista, että ehdit käymään alkulabroissa ja ekassa ultrassa? Vai miten nopeasti sulla yleensä on vuoto alkanut viimeisen pillerin jälkeen? Voithan ottaa sitten pistokset mukaan reissuun ja missäpä sitä ois paremmin aikaa yrittämiseen kuin lomalla. :)

Alinah, onpa ärsyttävä tilanne :/ Jos alotat primot heti, niin eikö ois kuitenkin mahdollista, että ehdit käymään alkulabroissa ja ekassa ultrassa? Vai miten nopeasti sulla yleensä on vuoto alkanut viimeisen pillerin jälkeen? Voithan ottaa sitten pistokset mukaan reissuun ja missäpä sitä ois paremmin aikaa yrittämiseen kuin lomalla. :)

Siis joo mä kerkeisin käydä alkulabrassa ainakin, mulla alkaa viimeisestä pilleristä 3 päivän päästä vuoto. Että mun pitäs käydä labrassa maanantaina 30.4 jolloin olisi laskujen mukaan kp4 kun siellä pitää käydä siinä kp3-5. Mä nyt aloitan ne primot huomenna aamusta, en tässä illalla enään viitti ottaa ettei mee sekasin.. Sit tuloksista soitetaan mulle ja kerrotaan millä aletaan pistelemään.

Ja totta, otan sit vaan mukaan ne sinne reissuun! :)

Sitten ehtisit kp 8 mennä ultraan. :) Meidän polilla ainakin joustavat noista ultrapäivistä, jos on reissua tai muuten estynyt juuri silloin tulemasta kuin pitäisi. Ja sulla taitaa olla aika pitkiä kiertoja? Onhan se mahdollista ettei edes reissun aikana vielä ovis ole tapahtunut ja ehtisit sit vielä uudelleenkin ultraan.

Sitten ehtisit kp 8 mennä ultraan. :) Meidän polilla ainakin joustavat noista ultrapäivistä, jos on reissua tai muuten estynyt juuri silloin tulemasta kuin pitäisi. Ja sulla taitaa olla aika pitkiä kiertoja? Onhan se mahdollista ettei edes reissun aikana vielä ovis ole tapahtunut ja ehtisit sit vielä uudelleenkin ultraan.

Totta, joo on mulla pitkät kierrot. Eiköhän noi ultrat saada sovittua jotenkin siis. :)

Siis joo mä kerkeisin käydä alkulabrassa ainakin, mulla alkaa viimeisestä pilleristä 3 päivän päästä vuoto. Että mun pitäs käydä labrassa maanantaina 30.4 jolloin olisi laskujen mukaan kp4 kun siellä pitää käydä siinä kp3-5. Mä nyt aloitan ne primot huomenna aamusta, en tässä illalla enään viitti ottaa ettei mee sekasin.. Sit tuloksista soitetaan mulle ja kerrotaan millä aletaan pistelemään.

Ja totta, otan sit vaan mukaan ne sinne reissuun! :)
Minulla piikitykset menivät suoraan verikokeita seuraavaan kiertoon, koska piikitykset piti aloittaa jo kp2, kun taas ne verikokeet olivat vasta kp3-5. Eli verikokeet olivat niin myöhään, ettei niiden jälkeen enää voinut piikitystä aloittaa samaan kiertoon.

No voi perse, en mä jaksa enään yhtään odottaa tätä että pääsisi piinailemaan... Kyllä pitää olla niin hankalaa, miks ei sitten vaan lyödä suoraan kouraan piikit kun tiedetään. Että mä en ovuloi ilman järeämpiä lääkkeitä, en mä taas jaksa odottaa ylimääräistä kuukautta että pääsisin oikeesti metsästää ovista.. :confused: Siinä vaiheessa varmaan on se 7-8kk aikaa siitä kun oon viimeksi ovuloinut.

alinah, tsemppiä, tämä kaikki säätäminen aikojen yms. kans on kyllä turhauttavaa.. mutta lomamatkan laittasin kyllä kaiken edelle, oot varmasti sen ansainnut :)

Huh hei, täällä päästiin vihdoin uuteen kiertoon :) Terolutit todellakin pidensi luteaalivaihetta, mutta koska plussaa ei tullut, tämmöinen kierron venyminen aina ärsyttää :)
Oon nyt ottanu kokeiluun maca kapselit ihan vaan treenejä ja omaa vireystasoa tukeakseni, ja ehkä fiilis on ollu pirteämpi :) Saa nähdä minkälainen mammutti kierto tästä kehkeytyy, kun en nyt syö letrozoleja :)

Minulla piikitykset menivät suoraan verikokeita seuraavaan kiertoon, koska piikitykset piti aloittaa jo kp2, kun taas ne verikokeet olivat vasta kp3-5. Eli verikokeet olivat niin myöhään, ettei niiden jälkeen enää voinut piikitystä aloittaa samaan kiertoon.

Piikityksissä on näköjään tosi paljon vaihtelua. Mulla alkoi kp 5. Sitähän ei voi tietää miten alinahilla ne tulee menemään. Ei kannata menettää toivoa, vaikka odottavan aika on niin järkyttävän pitkä.

Mitenkäs pitkään muilla on mennyt ennen kuin annos on saatu kohdalleen? Ja jos annosta on nostettu, niin millaisia tuloksia on tullut pienemmällä määrällä?

Omalla kohdalla aloitusannos ei tunnu tekevän juuri mitään, liian hitaasti kasvaa follit ja jäin siihen käsitykseen, ettei näin surkeat tulokset ole tavallista. Varsinkin kun letrojen jälkeen on vielä piikiteltykin. PCO:n takia annoskokoa ei kai kovin paljoa uskalla nostaa. Ensi viikolla selviää jatkot, mutta tässä kohtaa ei kovin lupaavalta näytä tämä homma :sad001

Mulla ei tullu johtofollia pienemmällä letroannoksella vaan paljon oli pieniä alle 10mm rakkuloita, mutta kun seuraavaan kiertoon nostettiin annos 5mg:aan niin kp17 ultrassa näkyi kaksi selkeää johtofollia :) Olin käynyt kp10 ultrassa samassa kierrossa ja silloin johtofollia ei vielä näkynyt vaikka limakalvo oli jo hyvä (9mm). Isoin folli taisi silloin olla 11mm ja sit kp17 se oli 16mm. Ovisplussa tuli sitten kp20 eli melko myöhäinen ovis mutta kuitenkin vielä ihan ok :) Mulle lääkärit sanoi että PCOS:sta kärsivillä on yleensä hyvät hoitotulokset, täytyy vaan löytää sopiva lääke oviloimiseen:) Varmasti oikea lääke ja annos löytyy sullekin!

Tsemppiä alinah! Kyllä se seuraavan kierron odottelu minuakin ärsytti, etenkin kun minulla kaikki verikoearvot olivat viitearvojen sisällä.

Minulla myöskin verikokeiden tuloksia sai odotella joitakin päiviä, joten tiukille voi mennä jos kp3 olisi verikokeissa ja ennen kp5 pitäisi lääkärin olla saanut vastaukset ja kirjoittanut reseptin piikkejä varten.

Toin tämän ilmi ihan vain siksi, että jos nyt on realistiset odotukset seuraavan kierron suhteen, ehtii asiaan sopeutua jo ennen lomaa. Sehän olisi inhottavinta, että asiasta kuulisi juuri ennen lomaa ja koko loma menisi pilalle sen vuoksi.

Ensimmäisessä piikityskierrossa minulla oli seurantaultra jo kp9, koska lääkärin mukaan piikit voivat myös aikaistaa ovulaatiota.

Sanoisin, että kannattaa soittaa klinikalle ja kysyä hoitosuunnitelmasta, eli tuleeko seuraavasta kierrosta verikoetulosten vuoksi hoitoihin välikierto, ja jos ei tule, miten tuo loma vaikuttaa hoitoihin. Piikit maksavat mansikoita, eikä sekään ole kivaa, jos ensin piikittää ja sitten kierto menee kuitenkin harakoille.

Niin, ja jos on lähete niistä verikokeista, voi esimerkiksi Huslabin sivuilta katsoa tiedot siitä, kuinka usein näytteitä tutkitaan, ja kuinka kauan tulosten valmistuminen kestää. Kaikkien kokeiden kohdalla näitä ei ole sivuilla näkyvissä, mutta joidenkin kohdalla on. Minulla ainakin yhden koetuloksen valmistuminen kesti kaksi viikkoa, ja olisi ollut kiva etukäteen tietää odottelun määrä.

Voi olla, että alinah:lla ei ole kaikkia samoja verikokeita kuin minulla oli, joten kannattaa itse kysyä klinikalta tai odottaessa katsoa vaikka Huslabin sivuilta.

https://huslab.fi/ohjekirja/lyhennehakemisto.html

Muokattu viimeksi:
Takaisin