Letrozolin käyttäjiä?

Pakko vielä lisätä, että tämä on neljäs raskauteni (1 lapsi, 2 km)....mutta siis uskon, että raskautumiseeni on vaikuttanut pitkälti minun ja kumppanin ruokavalio (mm.youtubesta löytyy paljon videoita englanniksi estrogeeni/progesteroni-ruokaaineista) ja se, että olen heittänyt ns. kirveen kaivoon aina ja juuri nimenomaan niillä kierroilla kun olen tullut raskaaksi.

Letroihin en uskonut tippaakaan, mutta otin silti varmuudeksi kaikki poppaskonstit käyttöön.
Minulla tuli letroista sivuoireina mm. järkyttävät kuumat aallot ja univaikeuksia. Ovulaation bongasin sekä tikulla että ihan tunsin --->6 päivää tästä alkoi järkyttävät kiinnittymiskivut, kylki ja alaselkä järkyttävän kipeät ----> 3 päivää myöhemmin koko leuka täynnä isoja finnejä ja silloin jo viimeistään oli pakko uskoa että jahas... toimi ne sittenkin.

Toivon sydämestäni kaikille plussaonnea<3

Vaikuttaako teillä miten mielialaan nämä lapsettomuuslääkkeet? Mulla on nyt kolmas pistos (vasta) mennyt ja olen aivan hajalla. Kamala pms-olo, vuoroin raivopää ja vuoroin itkemässä. Oon ehkä tosi herkkä kaikille lääkkeille, koskapa en e-pillereitäkään pystynyt syömään lähinnä mielialan takia. Ja letroilla oli muuten samantapaista oireilua. Voi voi, mitähän tästä tulee.

Vaikuttaako teillä miten mielialaan nämä lapsettomuuslääkkeet? Mulla on nyt kolmas pistos (vasta) mennyt ja olen aivan hajalla. Kamala pms-olo, vuoroin raivopää ja vuoroin itkemässä. Oon ehkä tosi herkkä kaikille lääkkeille, koskapa en e-pillereitäkään pystynyt syömään lähinnä mielialan takia. Ja letroilla oli muuten samantapaista oireilua. Voi voi, mitähän tästä tulee.
Mikä sen lääkkeen nimi oli? Pregnylistä tuli jotenki huono olo, tai sit kuvittelin vaan :) Mulla tulee letrozoleista migreeni, mieliala tuntuu vaihtelevan muutenkin :D Terolut oli ihana lääke, poisti kaikki pms oireet :angelic:

Heips, täällä uusi käyttäjä opettelee :dead: yritystä takana 1,5vuotta ja selittämätön lapsettomuus diagnoosina. Nyt ensimmäistä inssiä kohti ollaan menossa ja letrot sain käyttööni, huomenna pitäisi ensimmäinen tabletti ottaa. Mikä kp olette käyneet seurantaultrassa? Onko kukaan käynyt jo kp 10 vai onko liian aikaista? Itselläni ongelmana, että kp 12 on viikonloppuna ja kp 11 ei ultraaminen onnistu koulutuksien vuoksi. Nyt mietin kannattaako letroja vielä aloittaa vai siirtääkö suosiolla seuraavaan kiertoon :banghead:

Heips, täällä uusi käyttäjä opettelee :dead: yritystä takana 1,5vuotta ja selittämätön lapsettomuus diagnoosina. Nyt ensimmäistä inssiä kohti ollaan menossa ja letrot sain käyttööni, huomenna pitäisi ensimmäinen tabletti ottaa. Mikä kp olette käyneet seurantaultrassa? Onko kukaan käynyt jo kp 10 vai onko liian aikaista? Itselläni ongelmana, että kp 12 on viikonloppuna ja kp 11 ei ultraaminen onnistu koulutuksien vuoksi. Nyt mietin kannattaako letroja vielä aloittaa vai siirtääkö suosiolla seuraavaan kiertoon :banghead:

Kävin seurantaultrassa tiistaina kp 12 ja lääkäri arvioi että ovulaatio tapahtuu perjantaina kp 15 tai viimeistään lauantai-aamuna. Kp 15 ovulaatio tapahtui ja huvikseni tikutin useammankin kerran. Ovulaationi kesti vain noin 6 tuntia kaikenkaikkiaan ja sitten en saanut tikkuihin enää ovisplussaa...vaikka mielestäni oviksen kuuluisi kestää jopa vuorokauden.. ...minultakaan löytynyt mitään syytä....vaikka itse epäilen vahvasti että minulla on PCOS + kystat jotka hankaloittavat raskautumista.

Muokattu viimeksi:
Kävin seurantaultrassa tiistaina kp 12 ja lääkäri arvioi että ovulaatio tapahtuu perjantaina kp 15 tai viimeistään lauantai-aamuna. Kp 15 ovulaatio tapahtui ja huvikseni tikutin useammankin kerran. Ovulaationi kesti vain noin 6 tuntia kaikenkaikkiaan ja sitten en saanut tikkuihin enää ovisplussaa...vaikka mielestäni oviksen kuuluisi kestää jopa vuorokauden.. ...minultakaan löytynyt mitään syytä....vaikka itse epäilen vahvasti että minulla on PCOS + kystat jotka hankaloittavat raskautumista.

Ovisplussa tikussa tarkoittaa lh-huippua ja siitä on ovulaatio vasta 24-36 tunnin päästä. Lh-huippu voi joillain kestää vain esim kuusi tuntia.

Minulla oli ekalla kerralla ultra kp 10 myös. Johtofolli näkyi mutta oli pieni kuitenkin vielä (10mm) ja uusinta ultra oli kp13 jolloin oli muistaakseni kasvanut 17 mm asti. Ja eka ultra oli perjantaina juuri viikonlopun vuoksi.

Ovisplussa tikussa tarkoittaa lh-huippua ja siitä on ovulaatio vasta 24-36 tunnin päästä. Lh-huippu voi joillain kestää vain esim kuusi tuntia.

Kiitos että selvensit, tämä on uutta tietoa minulle. Bongasin ekaa kertaa tikuilla tosiaan ovulaation ja luulin, että olen hedelmöittynyt perjantaina (noiden kuuden tunnin aikana) ja siksi olenkin ihmetellyt, miksi lasketun ajan mukaan olisinkin tullut raskaaksi lauantaina....

Mikä sen lääkkeen nimi oli? Pregnylistä tuli jotenki huono olo, tai sit kuvittelin vaan :) Mulla tulee letrozoleista migreeni, mieliala tuntuu vaihtelevan muutenkin :D Terolut oli ihana lääke, poisti kaikki pms oireet :angelic:

Menopur. Mulla tuli muuten letroista jatkuva päänsärky. Ehkä pyydän sinne loppukiertueen tuon Terolutin sitten, kerta se tasais pms:n. :D

Mulle ainakin on ohjeistettu että ultra olis kp10-12 joten tuskin tuo on liian aikaisin :) Mulla itsellä tosin ultra oli kummallakin letrokierrolla liian aikaisin ja piti mennä uudestaan kp17 mutta varmaan monella tuo kp10 on ihan hyvä aika:)

Kyllä hormonit vaikuttavat mielialoihin. Ja todella moneen muuhunkin asiaan. Minulla tuli Pregnylistä pahemmat raskausoireet kuin itse raskauden takia.

Mulle lääkäri jo varoittelikin tuosta. Ja sanoi muuten miehelle siinä, että multa on tuossa kierrossa kaikkinainen ärsyttämine, siivoilu ja kotityöt kielletty :D
Mua nauratti kun ihan pokalla naamalla selitti ja mies nyökytteli että jaa jaa no täytyy olla apuna enemmän :D

Suski75, voi ei. Pitäis vaan osata jotenkin kovettaa itsensä, ettei menis kaikki niin tunteisiin. Mutta ei siis vielä hetkeen oo odotettavissa helpotusta. Eikähän siinä, jos tietäisi että tämä kestää vain tämän kierron ajan. Jotenkin en nyt osaa olla yhtään niin positiivinen enää.

Muistatko miten kauan sulle kesti oireet Pregnylistä? Tää voi kuulostaa turhasta valittamiselta, mut tää on oikeesti aikamoista. En tavallisesti näin herkkä ole, mut eilenkin kesken työpäivän juoksin vessaan itkemään. Tänäänkin kyyneleet silmissä vähän väliä, tai sitten iskee se raivo.

Kettutyttö, onpa hyvä kun miehesi oli kuulemassa varoituksen :D Omaa miestäni en ole pariin päivään nähnyt kuin vilaukselta. Se on hänen onnensa ;D

Kiitos neuvoista. Ensimmäinen tabletti otettu ja seurantaultra varattu kp 10. :angelic:

Siitä se lähtee! Kp10-12 taitaa tosiaan yleensä olla suositus, joten noista varmasti mikä tahansa päivä on hyvä ja jää tuossa vähän pelivaraakin viikonloppujen yms. suhteen.

Minulla oli nyt ekassa letrokierrossa seurantaultra kp12 ja toinen tulossa kp16. Turhan pieniä olivat follit vielä ekassa ultrassa, saa nähdä onko tullut kasvua miten paljon toiseen mennessä

Voi kurjuus Hannuli :sad001 Jatkatko vielä ensi kierron letroja vai mikä sulla olikaan suunnitelma ?

Täällä kp24 ja dpo3 eli ei voi ku odotella kun ei vielä voisi raskausoireitakaan olla.. Hirveä turvotus kyllä päällä ja alavatsassa ”kuplii” jännästi, muistaakseni tätä on ollu ennenkin oviksen jälkeen, tosi oudon tuntuista :confused:

Takaisin