Letrozolin käyttäjiä?

Kiitos @Yksihaaveissa ja @Viikuna91 🥰

Nyt on inssi takana ja hyvin meni. Liikkuvia siittiöitä oli 37miljoonaa, jee 🥳🥳 ja mulla kaksi isoa follia, mitkä ei ollu vielä puhjennu. Gyne sanoi, että olis harvinaista, jos tulis kaksoset ja onneksi se toinen folli olikin aavistuksen pienempi kuin se isompi 😅. Sain myös keltarauhastuen maanantaista aina menkkoihin tai plussa testiin asti 😊 Ihanaa, että tää on nyt takana päin.
Oho mikä määrä 🥳 pakko muuten kysyä et oliko teillä ohjeistettu miehelle et kuinka kauan pitää pidättäytyä?

Mä pidän sormet ja varpaat ristissä et tästä kierrosta plussaatte ❤️😍

@Unis en oo testannu, on ollu niin menkkaolot että huh. Mulla alkaa ennen menkkoja 1-2 päivää lievät menkkajomotukset ja sellanen täyteläisyyden tunne alavatsassa😊 Kahdessa normaalisti alkaneessa raskaudessa ei näitä ollut joten tiedän siitä että ei oo tärpännyt. Tänään dpo 14 ja vähän tiputtelee jo. Eli eiköhän viimeistää huomenna hanat aukee.

Jännää on, että tästä kierrosta puuttui useat normaalit pms oireet (rintojen särky, ärtyneisyys tms) ja mun luteaalivaihe pidentyi. Yleensä ollut 11 päivää, joskus 12. Voiko letroilla olla vaikutusta? Ihan kiva tosin että pidentyi vaikkakin jo dpo 10 alkoihin selvät oireet lähestyvistä menkoista ☺️

Ihan positiivisin mielin lähden uuteen kiertoon 🙏

Nyt on inssi takana ja hyvin meni. Liikkuvia siittiöitä oli 37miljoonaa, jee 🥳🥳 ja mulla kaksi isoa follia, mitkä ei ollu vielä puhjennu. Gyne sanoi, että olis harvinaista, jos tulis kaksoset ja onneksi se toinen folli olikin aavistuksen pienempi kuin se isompi 😅. Sain myös keltarauhastuen maanantaista aina menkkoihin tai plussa testiin asti 😊 Ihanaa, että tää on nyt takana päin.
Jee ihan mahtavaa että meni hyvin! Kaikki näyttää siis ihan super hyvältä teillä tähän kiertoon, jos vielä kaksi munasoluakin irtois...! 😊🌈 Mikä keltarauhastuki sulle tuli? Mulla alkaa huomenna kans tukena terolut.

Hienoa että nyt on takana päin ja että kaikki meni hyvin! Nyt toivon kovasti plussaa teille ❤️

Jee ihan mahtavaa että meni hyvin! Kaikki näyttää siis ihan super hyvältä teillä tähän kiertoon, jos vielä kaksi munasoluakin irtois...! 😊🌈 Mikä keltarauhastuki sulle tuli? Mulla alkaa huomenna kans tukena terolut.
Nyt illasta tuli semmosia tuntemuksia, et nyt varmaan irtosi ainakin se yksi ☺️

Resepti näkyy olevan Progesteroni kapseleihin, mutta annostelu on siis alakertaan 2x/pv 😅😂

Heippa kaikille 😊

Olen seuraillut jonkin aikaa näitä keskusteluja, ja nyt päätin itsekin luoda tunnukset, koska vertaistuelle alkaa olla tarvetta.

Vähän taustaa: Ollaan miehen kanssa päälle kolmekymppisiä, ja ensi kuussa tulee täyteen vuosi yritystä. Kertaakaan ei ole haaleataakaan plussaa tullut raskaustestiin. Miehessä ei tutkimusten mukaan ole mitään vikaa, mutta itselläni onkin sitten ollut kierron ja ovulaation kanssa erinäisiä ongelmia. Alun perin ongelmanani olivat ylipitkät kierrot (37-45 päivää) ja myöhäinen ovulaatio, mistä syystä hakeuduin yksityiselle tutkimuksiin ja sain keväällä reseptin Letroihin, 2,5 mg kiertopäivillä 3-7. Kolme ensimmäistä letrokiertoa olivat lupaavia ja niillä sain tasattua kierron tarkasti 28 päivään. Raskautta ei kuitenkaan kuulunut, vaikka ovulaatio tapahtui normaalisti n. kp 18 aikoihin.

Nyt viimeiset kolme letrokiertoa ovatkin sitten heitelleet ihan miten sattuu! Kaksi kiertoa mentiin 24 päivän kierrolla, joissa ovulaatio kp 14-15 aikaan ja luteaalivaihe jäi aivan liian lyhyeksi, pahimmillaan 8 päivään. Tässä viimeisessä kierrossa sain lyhyen luteaalin takia reseptin Lugesteroniin, vaikka verikokeella mitattu progesteroniarvo viikko ovulaation jälkeen oli normaalin rajoissa.

Nyt on menossa kp 26, kun ovulaatio tuli digitestin mukaan kp 20. Letroista huolimatta siis ovulaatiopäivä heittelee useammalla päivällä. Vähän harmittaa, kun ovulaation ajankohtaa on niin hankala ennakoida - ja testejä kuluu 🙄 Lisää päänvaivaa tässä kierrossa tuotti se, että cb digitesti näytti vilkkuvaa hymynaamaa yhteensä 7 päivää ennen o-plussaa, ja yhtenä päivänä 2 pv ennen plussaa testi näytti jostain syystä kokonaan tyhjää ympyrää 🤯 Tiedä sitten mitä tuosta pitäisi ajatella, näyttiköhän testi vain tuolla yhdellä kerralla väärin.. Täytynee alkaa siirtyä halvempiin o-testeihin, tai kohta alan olla konkurssin partaalla 😀

Nyt menossa on kolmas päivä Lugeilla ja dpo 5, eli piinapäiviä elellään. Pakko pysyä toiveikkaana, että kierron heittelystä huolimatta raskaus voisi tällä letro+luget -kombolla ennen pitkää alkaa. Ja että ongelmana olisi koko ajan ollut vain tuo lyhyt luteaali, johon luget toisivat ratkaisun.

Semmonen pitkä avautuminen tähän alkuun, jaksoikohan kukaan lukea loppuun 😅

Heippa kaikille 😊

Olen seuraillut jonkin aikaa näitä keskusteluja, ja nyt päätin itsekin luoda tunnukset, koska vertaistuelle alkaa olla tarvetta.

Vähän taustaa: Ollaan miehen kanssa päälle kolmekymppisiä, ja ensi kuussa tulee täyteen vuosi yritystä. Kertaakaan ei ole haaleataakaan plussaa tullut raskaustestiin. Miehessä ei tutkimusten mukaan ole mitään vikaa, mutta itselläni onkin sitten ollut kierron ja ovulaation kanssa erinäisiä ongelmia. Alun perin ongelmanani olivat ylipitkät kierrot (37-45 päivää) ja myöhäinen ovulaatio, mistä syystä hakeuduin yksityiselle tutkimuksiin ja sain keväällä reseptin Letroihin, 2,5 mg kiertopäivillä 3-7. Kolme ensimmäistä letrokiertoa olivat lupaavia ja niillä sain tasattua kierron tarkasti 28 päivään. Raskautta ei kuitenkaan kuulunut, vaikka ovulaatio tapahtui normaalisti n. kp 18 aikoihin.

Nyt viimeiset kolme letrokiertoa ovatkin sitten heitelleet ihan miten sattuu! Kaksi kiertoa mentiin 24 päivän kierrolla, joissa ovulaatio kp 14-15 aikaan ja luteaalivaihe jäi aivan liian lyhyeksi, pahimmillaan 8 päivään. Tässä viimeisessä kierrossa sain lyhyen luteaalin takia reseptin Lugesteroniin, vaikka verikokeella mitattu progesteroniarvo viikko ovulaation jälkeen oli normaalin rajoissa.

Nyt on menossa kp 26, kun ovulaatio tuli digitestin mukaan kp 20. Letroista huolimatta siis ovulaatiopäivä heittelee useammalla päivällä. Vähän harmittaa, kun ovulaation ajankohtaa on niin hankala ennakoida - ja testejä kuluu 🙄 Lisää päänvaivaa tässä kierrossa tuotti se, että cb digitesti näytti vilkkuvaa hymynaamaa yhteensä 7 päivää ennen o-plussaa, ja yhtenä päivänä 2 pv ennen plussaa testi näytti jostain syystä kokonaan tyhjää ympyrää 🤯 Tiedä sitten mitä tuosta pitäisi ajatella, näyttiköhän testi vain tuolla yhdellä kerralla väärin.. Täytynee alkaa siirtyä halvempiin o-testeihin, tai kohta alan olla konkurssin partaalla 😀

Nyt menossa on kolmas päivä Lugeilla ja dpo 5, eli piinapäiviä elellään. Pakko pysyä toiveikkaana, että kierron heittelystä huolimatta raskaus voisi tällä letro+luget -kombolla ennen pitkää alkaa. Ja että ongelmana olisi koko ajan ollut vain tuo lyhyt luteaali, johon luget toisivat ratkaisun.

Semmonen pitkä avautuminen tähän alkuun, jaksoikohan kukaan lukea loppuun 😅
Moikka!

Teillä näköjään aika samanlainen tilanne. Meilläkin yritystä ilman plussaa yli vuoden ajan ja nyt odotellaan julkisen ensikäyntiä ensi kuussa. Ikää saman verran ja huolestuttaa jos hedelmällisyydessä on jotain isompaa häikkää, jonka selvittämisessä kestää, kun asiat etenee niin hitaasti. Pitkiin ja vaihteleviin kiertoihin ei ole valitettavasti antaa sen enempää näkemystä, mutta onko teillä selvitetty vaste lääkkeeseen joka kierrossa? Jos kyse onkin esim. liian pienestä annostuksesta?

Tuo testien kuluminen kuulostaa myös tutulta, täällä on ollut myös cb digit käytössä. Siirryin jossain kohtaa niihin "tavallisiin" digeihin, jotka eivät näytä estrogeenin nousua, kun joissakin kierroissa testi vilkkui tosi monta päivää peräkkäin 😒 Ei pitäisi olla monirakkulaisuutta, mutta mahtaako sitten olla estrogeenia liikaa tms.? 🤔 Joillekin voi tosiaan toimia, mutta itse en kokenut kovin hyödylliseksi. Ja onhan ne tavalliset hiukan halvempiakin. Toki itsellä kierto on melko säännöllinen ja letroillakin on yritetty lähinnä hiukan lyhenää kiertoa. Ekaan kiertoon ei saatu kuitenkaan mitään vastetta, joten katsotaan mitä muutoksia meinaavat tehdä lääkitykseen julkisella.

Tsemppiä kierron säännöllistämiseen, toivottavasti teillä kyse on oikean annostuksen löytämisestä! 😊

@Ninni33 tervetuloa! Tutulta kuulostaa ongelmat. 💛 Mulla on halpis ovistestit käytössä ja kun ne alkaa näyttää plussaa niin varmistan sillä CB digitestillä jota polilta meille suositeltiin. Mulla tulis muuten kans ihan hirveen kalliiksi kun ovis esim. tässä kierrossa kp18. Toivottavasti luteaalivaiheen tukilääkkeet tuo teille toivotun tuloksen! 🌈🌈

Täällä on fiilis vähän noussut 🌈 ja huomaan taas ajatuksen välillä harhautuvan toiveikkaan puolelle. Nyt on dpo4 ja dpo9 lupasin itselleni et saan testata eli viel ois odoteltavaa. 😅

Alcea, sama juttu täällä, huolestuttaa onko hedelmällisyydessä suurempaa vikaa 😕 Epätietoisuus on se raastavin juttu. Mutta täytyy yrittää pysyä luottavaisena, että jollain hoitomuodolla päästään toivottuun tulokseen.

Mulle yksityisen lapsettomuusklinikan lääkäri ei oo pitänyt tarpeellisena joka kierrossa ultrata, ekat kolme kiertoa ultrattiin ja tällä annostuksella saatiin hyvä vaste. Lääkäri oli sitä mieltä, että muutaman kuukauden voi kokeilla tällä letro-annostuksella nyt, kun isoin ongelma näyttäis olevan tuo lyhyt luteaali, ja luget on vasta otettu käyttöön. Mutta oli kyllä puhetta, et jos tulosta ei tällä kombolla tule, niin jossain vaiheessa siirrytään tableteista piikityshoitoihin, ja siihen todennäkösesti yhdistetään myös inseminaatio.

Paljon tsemppiä sullekin julkisen ensikäyntiin ja muutenkin yritykseen 😊

@Ninni33 tervetuloa! Tutulta kuulostaa ongelmat. 💛 Mulla on halpis ovistestit käytössä ja kun ne alkaa näyttää plussaa niin varmistan sillä CB digitestillä jota polilta meille suositeltiin. Mulla tulis muuten kans ihan hirveen kalliiksi kun ovis esim. tässä kierrossa kp18. Toivottavasti luteaalivaiheen tukilääkkeet tuo teille toivotun tuloksen! 🌈🌈

Täällä on fiilis vähän noussut 🌈 ja huomaan taas ajatuksen välillä harhautuvan toiveikkaan puolelle. Nyt on dpo4 ja dpo9 lupasin itselleni et saan testata eli viel ois odoteltavaa. 😅
Kiitos 🤗 Kuulostaa järkevältä tuo, että ensin halpistestit käyttöön ja sit vasta digi. Taidankin tehdä ens kierrossa niin, jos nyt ei tärppiä tule. Hurjaa miettiä, miten monta sataa on mennyt pelkkiin ovistesteihin 😬

Sulla sit melkein sama dpo kuin täällä, jännät paikat! Mä yritän malttaa testaamisen kanssa dpo 11-12 tienoille, mut saa nähä onnistuuko :)

Kiitos 🤗 Kuulostaa järkevältä tuo, että ensin halpistestit käyttöön ja sit vasta digi. Taidankin tehdä ens kierrossa niin, jos nyt ei tärppiä tule. Hurjaa miettiä, miten monta sataa on mennyt pelkkiin ovistesteihin 😬

Sulla sit melkein sama dpo kuin täällä, jännät paikat! Mä yritän malttaa testaamisen kanssa dpo 11-12 tienoille, mut saa nähä onnistuuko :)
Jee, kivaa saada piinailukaveri! 😍 Dpo9 on kyllä tosi aikaisin mutta tiedän etten kuitenkaan malta pidemmälle odottaa. 🙈

Jee tuun hehkuttaan kp1 tänään 💃🏼
Näin ollen siirrän ahteriani täältä ryhmästä kohti Ivf-odottajia sekä siitä ivf-hoitoihin kunnes sen aika on lokakuun lopussa 🤔

Mut ehottomasti jätän varpaani tän ryhmän oven väliin, sillä käyn lukemassa ja tsemppaamassa teitä täällä(kin) 🤗
Tsemppiä teille jatkoon Kisu! 😍💛

@Ninni33 Mä teen myös samoin kuin @Viikuna91, eli tikutan halpis pregcheckin testeillä ja kun alkaa tummenemaan, niin siirtyn siihen normi digiin (ei vilkkuva). Oon kokenut halpisliuskat itselläni kaikista ”luotettavimmiksi”, vaikka digi oikein toimiessaan antaakin plussaa puol päivää-päivän aiemmin kuin liuskat.

Mulla siis digi näytti yhdessä kierrossa ma +, ti nega, ke +, to nega ja pe ja la +, jolloin myös liuska oli ekaa kertaa +. Eli vähän hämyä on noiden digien toiminta välillä ja siksi tikuttelen halpiksilla 🙈

@Ninni33 Mä teen myös samoin kuin @Viikuna91, eli tikutan halpis pregcheckin testeillä ja kun alkaa tummenemaan, niin siirtyn siihen normi digiin (ei vilkkuva). Oon kokenut halpisliuskat itselläni kaikista ”luotettavimmiksi”, vaikka digi oikein toimiessaan antaakin plussaa puol päivää-päivän aiemmin kuin liuskat.

Mulla siis digi näytti yhdessä kierrossa ma +, ti nega, ke +, to nega ja pe ja la +, jolloin myös liuska oli ekaa kertaa +. Eli vähän hämyä on noiden digien toiminta välillä ja siksi tikuttelen halpiksilla 🙈
Huh, aikamoista 😀 No mutta hyvä tietää, et muillakin digitestit välillä sekoilee. Jotenkin oon itse vaan jumiutunut alusta saakka käyttämään digejä, kun en tykkää tihrustaa viivoja. Ja toki alussa ei voinut tietää, että projekti venyisi näin pitkäksi ja että noihin saisi sit menemään niin paljon rahaa.

Onnea jatkoon teille @Kisu83 😍

Menkat pitäis täällä alkaa huomenna tai keskiviikkona, testit negaa. Se yks viivan tynkä täytyi olla vielä se ovitrelle joka siellä kurkki. Nyt vaan odottelua että pääsee uuteen kiertoon ja tää pitäis olla sitte vika tällä letrot 2tbl + gonal-f 75x2 yhdistelmällä. Saas nähä mitä sitten seuraavaks jos ei tällä viimeisellä kierrollakaan tärppiä käy 🤔

Onnea jatkoon teille @Kisu83 😍

Menkat pitäis täällä alkaa huomenna tai keskiviikkona, testit negaa. Se yks viivan tynkä täytyi olla vielä se ovitrelle joka siellä kurkki. Nyt vaan odottelua että pääsee uuteen kiertoon ja tää pitäis olla sitte vika tällä letrot 2tbl + gonal-f 75x2 yhdistelmällä. Saas nähä mitä sitten seuraavaks jos ei tällä viimeisellä kierrollakaan tärppiä käy 🤔
Kauanko se ovitrelle siis näkyi sulla pistämisen jälkeen? Toivon teille niin kovasti tärppiä seuraavaan kiertoon ellei joku ylläriviiva ilmesty tänään tai huomenna 🌈

Täällä dpo 3 tai 4. En oikein tiedä laskeako dpot oikeasta oviksesta vai inssistä. Aloitin tänään progesteroni kapselit (kauppanimenä lugesteron). Vv oli eilen tosi juoksevaa, vaikka ovistestit näytti negaa jo lauantaina. Tänäänkin kosteahko olo jo ennen lugen laittoa. Toiveikkuus nostaa pelottavasti päätään 🥴

Takaisin