Letrozolin käyttäjiä?

@Alcea harmi että on mieli maassa. 💛 Mä itse olen mieltänyt että se ovispuolen jomottelu tuohon aikaan voi olla nimenomaan toimiva keltarauhanen. Ongelmat keltarauhasessa voi ilmetä ainakin lyhyenä luteaalina/tiputteluna. Progesteronitason voi mittauttaa kohtuu edullisesti tai toki voisit pyytää sen hoitavalta taholta? Meillä ainakin se otettiin kun hoitosuunnitelmaa tehtiin (todettiin silloin että oli ok arvot mutta nyt sitten tiputtelun vuoksi sain kuitenkin nuo terot varmuudeksi).
Ymmärrän myös tuon toiveen että raskaus edes alkaisi vaikka menisi kesken. Olen tuntenut samoin. 💛
Vaikka nyt tuntuu raskaalta, niin parempiakin päiviä on varmasti edessä. 🌈

@Haisuli19 aivan joo, unohdin ihan ton ovitrellen! Onpa tosiaan hyvä siinä mielessä että ei oo järkeä testailla aiemmin niin säästyy hermot ja rahat. 😊

Kiitos @Viikuna91 huhuilusta, teimpä vastoin omia periaatteitani r-testin jo dpo 10 ja ihan puhdas nega 🙄 Kauheesti en jaksa uskoa sen muuttumista plussaksi, mut pakkohan se on heti ens viikolla taas testailla 😜

Ja mulla oli nyt tässä kierrossa täydet lääkkeet, aluks letrot sit olis pitänyt aloittaa kp15 terot, mut metsästin ovista jonka sainkin tikutettua kp16, joten terot alotin vasta sen jälkeen. Samalla dpo3 päivästä lähtien korkkasin myös luget avuksi. Nyt ootellaan joko raskaustestin plussaa taikka alkavia kuukautisia: olo ei oo oikein kumpaankaan suuntaan, vaikka muuten nuo lääkkeet on passanneet mulle tosi hyvin 👍

Jos tästä kierrosta ei sit raskautta synny, alkaa kovemmat lääkkeet sit ens kierrossa ja siitä sit ultrat ja ivf marraskuussa, iiks 🫣👍

Kiitos @Viikuna91 huhuilusta, teimpä vastoin omia periaatteitani r-testin jo dpo 10 ja ihan puhdas nega 🙄 Kauheesti en jaksa uskoa sen muuttumista plussaksi, mut pakkohan se on heti ens viikolla taas testailla 😜

Ja mulla oli nyt tässä kierrossa täydet lääkkeet, aluks letrot sit olis pitänyt aloittaa kp15 terot, mut metsästin ovista jonka sainkin tikutettua kp16, joten terot alotin vasta sen jälkeen. Samalla dpo3 päivästä lähtien korkkasin myös luget avuksi. Nyt ootellaan joko raskaustestin plussaa taikka alkavia kuukautisia: olo ei oo oikein kumpaankaan suuntaan, vaikka muuten nuo lääkkeet on passanneet mulle tosi hyvin 👍

Jos tästä kierrosta ei sit raskautta synny, alkaa kovemmat lääkkeet sit ens kierrossa ja siitä sit ultrat ja ivf marraskuussa, iiks 🫣👍
Toivottavasti muuttuu plussaksi! Tosi hyvä kuulla, että lääkkeet pelittää! Ja hyvä, että ivf on jo noin lähellä! 🌈

Toivon kovasti että plussaksi muuttuu! 😍 Ja hyvä kuitenkin että suunnitelmat jatkoonkin löytyy jos niitä tarvitsee ☺️

@Alcea harmi että on mieli maassa. 💛 Mä itse olen mieltänyt että se ovispuolen jomottelu tuohon aikaan voi olla nimenomaan toimiva keltarauhanen. Ongelmat keltarauhasessa voi ilmetä ainakin lyhyenä luteaalina/tiputteluna. Progesteronitason voi mittauttaa kohtuu edullisesti tai toki voisit pyytää sen hoitavalta taholta? Meillä ainakin se otettiin kun hoitosuunnitelmaa tehtiin (todettiin silloin että oli ok arvot mutta nyt sitten tiputtelun vuoksi sain kuitenkin nuo terot varmuudeksi).
Ymmärrän myös tuon toiveen että raskaus edes alkaisi vaikka menisi kesken. Olen tuntenut samoin. 💛
Vaikka nyt tuntuu raskaalta, niin parempiakin päiviä on varmasti edessä. 🌈

@Haisuli19 aivan joo, unohdin ihan ton ovitrellen! Onpa tosiaan hyvä siinä mielessä että ei oo järkeä testailla aiemmin niin säästyy hermot ja rahat. 😊
Joo muuten alottelisin kyllä tikkujen uittoa taatusti joskus dpo 8 🤭 mites onko sulla vielä mitään ovis tuntemuksia alkanu esiintyä? ☺️

Täällä eka "virallinen" yrityskierto, tänään meni vika letro. Testikierroksella ovista oli vasta kp17, mutta ajattelin alkaa tikuttaa ovista ens sunnuntaista (kp13) tai maanantaista (kp14) alkaen. Viimein kierto, ettei kummallakaan ole reissuja tiedossa just mahdollisen oviksen aikoihin :D

Mä tänään aamulla testailin taas 🙄 negahan se oli, nyt siis dpo 10. Joten en vielä menetä toivoa 🥺

Tässä kierrossa outoa on, ettei mun rinnat ole vieläkään yhtään kipeät. Yleensä arkuus alkaa viimeistää viikkoa ennen menkkoja 🤔 epäilin jo etten ois ovuloinu kunnes tajusin että otettiinhan musta proge joka ilmeisesti aika luotettavasti kertoo ovulaation tapahtuneen, plus oviskivut ja ovisplussa 😄 mutta joo jännä, mietin et voiko kesäkuinen infuusio vaikuttaa vasta nyt kunnolla ja ois "laimentanu" pms oireita 🤗

Aijotko testailla nyt alkuviikosta uudestaan? ☺️ Mä toivon sinulle plussatuulia 🙏

Helpottavaa tietysti, että on jo tiedossa miten jatketaan jos ei nyt nappaa 🤗 millä mielin ivf meet? Jännittävää varmasti☺️

Aijotko testailla nyt alkuviikosta uudestaan? ☺️ Mä toivon sinulle plussatuulia 🙏

Helpottavaa tietysti, että on jo tiedossa miten jatketaan jos ei nyt nappaa 🤗 millä mielin ivf meet? Jännittävää varmasti☺️
Mjaa-a, mulla on niin hektinen työviikko tulossa et kerkiänköhän 🤭 Jos ei mitään ihmeempää ni ke vois tai sit vasta loppuviikosta, ellei kuukautiset oo kerenny alkaa 🤔

Ivf ootan hyvillä mielin. Nyt kun ollut noita muita lääkkeitä käytössä ja huomannut omassa olossa et ne on iteasiassa tehnyt vaan hyvää (eli ei mitään negatiivisia juttuja), niin luottavaisin mielin oon valmis ”rankempiin” lääkkeisiin. Mut saapa nähä millä mielellä oon sit ku lääkityksestä alkaa kuumat aallot ynnä muut hikoilut 😅🫣

Mjaa-a, mulla on niin hektinen työviikko tulossa et kerkiänköhän 🤭 Jos ei mitään ihmeempää ni ke vois tai sit vasta loppuviikosta, ellei kuukautiset oo kerenny alkaa 🤔

Ivf ootan hyvillä mielin. Nyt kun ollut noita muita lääkkeitä käytössä ja huomannut omassa olossa et ne on iteasiassa tehnyt vaan hyvää (eli ei mitään negatiivisia juttuja), niin luottavaisin mielin oon valmis ”rankempiin” lääkkeisiin. Mut saapa nähä millä mielellä oon sit ku lääkityksestä alkaa kuumat aallot ynnä muut hikoilut 😅🫣
Ihanan kärsivällinen oot 🤭

Kiva kuulla, et hyvillä mielin! Ja onhan noissa ivf parempi onnistumisprosentti kun taas näissä kevyissä hoidossa. Et se luo varmasti monilla enempi toivetta kun tietää että todennäköisyydet on suuremmat saada lapsi, kun että kahlaa noita kevyitä hoitoja ns. turhaan. Ehkä ne kamalat haittavaikutukset kestää sit ku niitä tulee kun tietää mistä ne johtuu 😀

Moikka! Löysin tieni tänne, kun aihe on itselleni hyvin ajankohtainen. Olemme mieheni kanssa yrittäneet toista lasta melkein 1,5 vuotta ja juuri aloittaneet lapsettomuushoidot. Taustaa sen verran että olemme noin kolmekymppisiä ja meillä on yksi 3-vuotias lapsi, joka on luomuna saatu aikaiseksi. Minulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto, joten luomuesikoinen muutamassa kuukaudessa olikin melkoinen yllätys. Pcos:ää on epäilty, mutta lapsettomuushoitojen ensikäynnillä gyne ei sitä diagnosoinut, vaan hänen mukaansa normaali tilanne. Rakkuloita oli kyllä vasemmalla paljon, varmaan 20 kpl mutta ei sitten ilmeisesti kuitenkaan diagnoosiin asti. Kannassa luki ”määrittämätön naisen hedelmättömyys”. No, tämä pikkukakkosen yritys ei olekaan mennyt ihan yhtä helposti kuin ekan kohdalla. Nyt siis eka hoitokierto ja saatiin letrot avuksi. Aloitin yhdellä tabletilla kp 3-7 mutta nämä eivät kyllä taida tehdä juuri mitään 😔 Kp 10 oli ultra ja siellä oli vain tasakokoisia rakkuloita, eikä yhtä johtavaa näkynyt. Oon tikuttanut ovista kp 10 cb:n testeillä (niillä tuplahormoni), ja hymynaama on vilkuttanut kp 15-20. Torstaihin asti kannattaa paketin ohjeen mukaan enää testailla jos ei tule ovisplussaa. Oireita ei ole juuri minkäänlaisia, joten olen kovin skeptinen oviksen suhteen…. Sovittiin gynen kanssa että jos tämä kierto venyy yli 35-päiväiseksi, tuplaan letrojen annostuksen ja menen uudelleen ultrattavaksi. Nyt kun ovista ei näy eikä kuulu kp 20, pelottaa ajatus siitä että kierto venyy letroista huolimatta megapitkäksi 😔 viimeiset 1,5 vuotta on odotettu turhaan sitä normaalimittaista kiertoa, niin alkaa samat pelot taas nostaa päätään. Olin ladannut niin suuret odotukset letroavusteiseen kiertoon että en ollut osannut henkisesti varautua tähän että letrot ei välttämättä olekaan mitään superainetta ja kierto voi venyä. Mieli on jotenkin muutenkin maassa, liekö letrot vielä vaikuttamassa kun tunnun olevan poikkeuksellisen itkuinen ja ärtyisä. Huuletkin kuivuu ja väsyttää ihan älyttömästi, eikö näiden oireiden pitänyt jäädä sinne alkukiertoon 😬😁 No, mutta vielähän sitä on toivoa jäljellä tässäkin kierrossa! Ja tulevissa, meidän kohdalla kokeillaan oi-hoitoa n. puolen vuoden ajan ennen mahd. inssiä.

Tällainen pitkä valitus tuli sitten tästä. Vertaistuki on kyllä todella tarpeen, on tämä yrittäminen ja odottaminen ja pettyminen vaan niin kauhean raskasta. Ei sitä uskoisikaan.

Onpas tänne tullut paljon viestejä. Pitää lukea ajatuksella vähän myöhemmin 😊 Pikaisena omanapailuna, että täällä inssiä edeltävä ultra takana. Kp11, limis +8mm ja 19mm folli! 🥳 letrot toimii hyvin. Tänään pitää alkaa testailee ovista ja jos o+, niin inssi olisi jo huomenna. Oletus kuitenkin on, että ”vasta” huomenna olis plussa, joten inssi to. Jännittävää!

Edit. Ja pitääpä samalla mainita, että tuol klinikal myydään näköjään myös cb:n digiovistestejä 15€ halvemmalla kuin apteekissa. En ollut aiemmin tajunnut, vaan oon ostanut testit apteekista. Eli jos joku muukin on yksityisellä, niin vinkiksi 😊

Muokattu viimeksi:
Joo muuten alottelisin kyllä tikkujen uittoa taatusti joskus dpo 8 🤭 mites onko sulla vielä mitään ovis tuntemuksia alkanu esiintyä? ☺️
Kiitos kysymästä nyt tuli ovis+ illasta! Kp17 kuten viime kierrossakin. Eilen talleteltu ja jos mä vielä
tänään illalla miehen kellistän niin ois sit tallettelut aika nappiin. 💕

Päästäänkö @Unis päivälleen piinailemaan yhdessä, tuliko sun o+ tänään? 🤩

Toinenhaaveissa—, voi, sympatiat sulle! Mulla on kans ovuloimattomia kiertoja ja ymmärrän niin tuon pitkien kiertojen tuskan. 💛 Onko sulla esim. teroihin resepti jotta saat ylipitkän kierron katkaistua eikä tarvitse mahdottoman pitkään odotella? Se on niin raastavaa odottaa että pääsisi edes yrittämään. 🥺 Onneksi letrojen lisäksi on muitakin hoitokeinoja jos ne ei sulla toimi, tässäkin ketjussa muistaakseni ollut vastikään puhetta asiasta jos jaksat pari sivua selata taaksepäin. Kyllä sulle vielä ovulaatio saadaan ja pääsette yrittämään. 💛💛💛 Tunnistan myös tuon kun joihinkin kiertoihin lataa niin suuret odotukset että siihen se pettymys on kahta karvaampi. Mulla viime kierto otti tosi koville, oli eka kierto keskenmenon jälkeen kun yritettiin. 💔 Tsemppihalit virtuaalisesti sinne! Tämäkin menee ohi ja parempia päiviä ja fiiliksiä on tulossa, usko pois. 💛✨🌈💕

Täällä vasta dpo 7, joten testit odottelevat vielä kaapissa. Ehdin jo ihmetellä menkkamaista särkyä dpo 5-6 ja tuli mieleen, että voisko kiinnittymisen tuntea näin aikaisin. Tänään on ollut kuitenkin lähinnä jomotusta oikeassa munasarjassa, josta ovulaatio tapahtui tässä kierrossa. Samanlaisia oireita ollut aiemmissakin kierroissa. En siis millään usko, että olisi (tässäkään) kierrossa tärpännyt. 😒

Lähinnä tulee mieleen, että onkohan mulla vikaa keltarauhasen toiminnassa, onko muilla samanlaista jomotusta näin aikaisin kierrossa? Alkaa olla jotenkin niin lannistunut olo, kun ei tää kroppa näköjään saa koskaan raskautta aikaiseksi 😞 En tietty toivo keskenmenoa tms, mutta tietäisi sentään, että se on edes mahdollista.

Sori tästä tuli vähän tällainen negavalitus, mutta viime aikoina tää on vaan tuntunut aika raskaalta.
@Alcea Mulla oli sellasta erilaiselta tuntuvaa jomotusta vas. munasarjan kohdalla muistaakseni toissa kierrossa ja se vaan voimistui mitä pidemmälle luteaali meni. Paljastui sitten kystaksi 🤦🏼‍♀️ Muutoin sellasta perus jomoilua/repimisiä on ollut myös muissa kierroissa. Viime kierrossa oli myös menkkamaisia lieviä kipuja ja pari päivää testeihin piirtyikin haamua. Summa summarum, oman kokemuksen perusteella kolottelut ja jomottelut voi olla melkein mitä vaan 🙈

Moikka! Löysin tieni tänne, kun aihe on itselleni hyvin ajankohtainen. Olemme mieheni kanssa yrittäneet toista lasta melkein 1,5 vuotta ja juuri aloittaneet lapsettomuushoidot. Taustaa sen verran että olemme noin kolmekymppisiä ja meillä on yksi 3-vuotias lapsi, joka on luomuna saatu aikaiseksi. Minulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto, joten luomuesikoinen muutamassa kuukaudessa olikin melkoinen yllätys. Pcos:ää on epäilty, mutta lapsettomuushoitojen ensikäynnillä gyne ei sitä diagnosoinut, vaan hänen mukaansa normaali tilanne. Rakkuloita oli kyllä vasemmalla paljon, varmaan 20 kpl mutta ei sitten ilmeisesti kuitenkaan diagnoosiin asti. Kannassa luki ”määrittämätön naisen hedelmättömyys”. No, tämä pikkukakkosen yritys ei olekaan mennyt ihan yhtä helposti kuin ekan kohdalla. Nyt siis eka hoitokierto ja saatiin letrot avuksi. Aloitin yhdellä tabletilla kp 3-7 mutta nämä eivät kyllä taida tehdä juuri mitään 😔 Kp 10 oli ultra ja siellä oli vain tasakokoisia rakkuloita, eikä yhtä johtavaa näkynyt. Oon tikuttanut ovista kp 10 cb:n testeillä (niillä tuplahormoni), ja hymynaama on vilkuttanut kp 15-20. Torstaihin asti kannattaa paketin ohjeen mukaan enää testailla jos ei tule ovisplussaa. Oireita ei ole juuri minkäänlaisia, joten olen kovin skeptinen oviksen suhteen…. Sovittiin gynen kanssa että jos tämä kierto venyy yli 35-päiväiseksi, tuplaan letrojen annostuksen ja menen uudelleen ultrattavaksi. Nyt kun ovista ei näy eikä kuulu kp 20, pelottaa ajatus siitä että kierto venyy letroista huolimatta megapitkäksi 😔 viimeiset 1,5 vuotta on odotettu turhaan sitä normaalimittaista kiertoa, niin alkaa samat pelot taas nostaa päätään. Olin ladannut niin suuret odotukset letroavusteiseen kiertoon että en ollut osannut henkisesti varautua tähän että letrot ei välttämättä olekaan mitään superainetta ja kierto voi venyä. Mieli on jotenkin muutenkin maassa, liekö letrot vielä vaikuttamassa kun tunnun olevan poikkeuksellisen itkuinen ja ärtyisä. Huuletkin kuivuu ja väsyttää ihan älyttömästi, eikö näiden oireiden pitänyt jäädä sinne alkukiertoon 😬😁 No, mutta vielähän sitä on toivoa jäljellä tässäkin kierrossa! Ja tulevissa, meidän kohdalla kokeillaan oi-hoitoa n. puolen vuoden ajan ennen mahd. inssiä.

Tällainen pitkä valitus tuli sitten tästä. Vertaistuki on kyllä todella tarpeen, on tämä yrittäminen ja odottaminen ja pettyminen vaan niin kauhean raskasta. Ei sitä uskoisikaan.
Etähalaus sinne! 🧡 kuulostaa tutuilta ajatuksilta ja tuntemuksilta. Omalla kohdalla Kannassa on lukenut mitä syitä milloinkin lapsettomuudelle. Milloin se on ollut naisesta johtuvaa, milloin selittämätöntä ja nyt vikoissa teksteissä taitaa olla, että ovuloimattomuus, vaikka oon joka ikisessä kierrossa reilu vuoden aikana saanut selkeän ovisplussan. Tiedä sitten, mistä on kyse.

Letrokokemuksista sen verran, että mulla oli eka letrokierto 34 päivää eli aikalailla saman pituinen kuin ilmankin letroja. Oli tosi turhauttavaa, kun niistä ei tuntunut olevan apua. Ekan kierron pohjalta nostettiin sit letrojen annosta ja annosnoston jälkeen seuraavassa kierrossa o+ tuli jo kp12 eli aiemmin kuin koskaan. Nyt on menossa neljäs letrokierto ja tuntuu, että vaste on kierto kierrolta parempi. Ovis tapahtuu säännöllisesti ja kierto on näin ollen ”normipitunen”. Tosi tylsää, että sulla tämä eka kierto tuntuu venyvän letroista huolimatta ja ymmärrän hyvin pettyneen fiiliksen ☹️ 🧡 Samalla uskon ja toivon, että säkin saat letroista avun vaikka se vaatisikin annosnostoa ja vielä lisää odottamista. Ylipäätään nää kaikki odotukset ja pettymykset ja koko tunteiden vuoristorata, mitä yrittämisen aikana joka kierto elää, on ihan syvältä. Siihen ku vielä lisätään letrojen tuoma itkuisuus niin avot 😑🙈 Kovasti tsemppiä sinne! Toivotaan, että saisit sen o+:n tikutettua, kun hymynaamakin on jo vilkkunut monena päivänä. Huomaatko, kun sun ovis tapahtuu myös muuten kuin vaan testillä?

@Viikuna91 Jee sun ovikselle! 🎉💪🏻 Ei päästä vielä piinailemaan yhdessä, tyhjää palloa näyttää (oon testannut jo kahdesti tänään 🙈😂). Toivon kyl tosi kovasti et huomenna tai viimeistään to näyttäis plussaa, niin sais sen inssin oikeeseen aikaan eli päivä oviksen jälkeen tehtyä ilman, että viikonlopun takia pitäis aikaistaa inssiä tai miettiä irrotuspiikkiä.

@Alcea Mulla oli sellasta erilaiselta tuntuvaa jomotusta vas. munasarjan kohdalla muistaakseni toissa kierrossa ja se vaan voimistui mitä pidemmälle luteaali meni. Paljastui sitten kystaksi 🤦🏼‍♀️ Muutoin sellasta perus jomoilua/repimisiä on ollut myös muissa kierroissa. Viime kierrossa oli myös menkkamaisia lieviä kipuja ja pari päivää testeihin piirtyikin haamua. Summa summarum, oman kokemuksen perusteella kolottelut ja jomottelut voi olla melkein mitä vaan 🙈
Okei, kiinnostavaa! Mulla on aiemmissa kierroissa ollut aika suuriakin follikkeleja, joten voisi hyvinkin olla kysta 🤔

Mulla siis on aina ollut ovulaatiokipuja ja jomotusta joka lähtöön, mutta nyt keväästä lähtien on ”uutena oireena” ollut joissakin kierroissa menkkakipuja jo muutamia päiviä ennen kierron alkua. Olen alkanut pelkäämään, että voisi olla endoa, kun sain tietää mun äidillä olleen sitä ja se kai jokseenkin periytyy 😞 Mulla ei ole ollut mitään järkyttävän kovia menkkakipuja, mutta ainahan niitä ei kai ole. Muita oireita sitten löytyy, mutta voi toki johtua muustakin.

Ja joo, nega testattu tänään dpo 9 ja naaman kukinta viittaa pian alkaviin menkkoihin, joten valitettavasti ei tainnut olla alkion kiinnittymistä tms 😞

Täytyy mainita tähän negailun jatkeeksi, että kävin tänään testaamassa ferritiinin valmisteen vaihdon jälkeen ja sehän oli noussut aika reippaasti 1,5 kk aikana: 26 -> 37 🤩 Ihmettelen suorastaan, että oli noussut noinkin paljon lyhyessä ajassa, mutta ainakin herkkä crp oli ihan olematon, joten voisikohan olla ihan oikeaa nousua? Halusin käydä ottamassa ”välitestin”, jos arvot olisi lähteneet esim laskuun tms. Ihan kiva jos ne tästä lähtisi nousuun☺️

Kiitos kysymästä nyt tuli ovis+ illasta! Kp17 kuten viime kierrossakin. Eilen talleteltu ja jos mä vielä
tänään illalla miehen kellistän niin ois sit tallettelut aika nappiin. 💕

Päästäänkö @Unis päivälleen piinailemaan yhdessä, tuliko sun o+ tänään? 🤩

Toinenhaaveissa—, voi, sympatiat sulle! Mulla on kans ovuloimattomia kiertoja ja ymmärrän niin tuon pitkien kiertojen tuskan. 💛 Onko sulla esim. teroihin resepti jotta saat ylipitkän kierron katkaistua eikä tarvitse mahdottoman pitkään odotella? Se on niin raastavaa odottaa että pääsisi edes yrittämään. 🥺 Onneksi letrojen lisäksi on muitakin hoitokeinoja jos ne ei sulla toimi, tässäkin ketjussa muistaakseni ollut vastikään puhetta asiasta jos jaksat pari sivua selata taaksepäin. Kyllä sulle vielä ovulaatio saadaan ja pääsette yrittämään. 💛💛💛 Tunnistan myös tuon kun joihinkin kiertoihin lataa niin suuret odotukset että siihen se pettymys on kahta karvaampi. Mulla viime kierto otti tosi koville, oli eka kierto keskenmenon jälkeen kun yritettiin. 💔 Tsemppihalit virtuaalisesti sinne! Tämäkin menee ohi ja parempia päiviä ja fiiliksiä on tulossa, usko pois. 💛✨🌈💕
Jeee hieno homma! 😎🥳 Nyt vaan piinailemaan ☺️

Takaisin