Letrozolin käyttäjiä?

Stressaavaa puuhaa tää tikuttelu😄 normaalisti ei ressais mutta nyt ku tietysti hoidon onnistuminen riippuu O+ niin eri juttu 😫

Mun pitäis huomiseen klo 8 mennessä saada O+ ettei menis inssi sivu suun. Ja mähän harvoin saan aamuisin O+ vaan se tulee aina päivällä tai illalla. Usko päästä huomenna inssiin on siis aivan nolla 🥺

Tässä klo 12 ovistestit, aamulla testit oli niin hailakoita että tää kyl yllätt
Stressaavaa puuhaa tää tikuttelu😄 normaalisti ei ressais mutta nyt ku tietysti hoidon onnistuminen riippuu O+ niin eri juttu 😫

Mun pitäis huomiseen klo 8 mennessä saada O+ ettei menis inssi sivu suun. Ja mähän harvoin saan aamuisin O+ vaan se tulee aina päivällä tai illalla. Usko päästä huomenna inssiin on siis aivan nolla 🥺

Tässä klo 12 ovistestit, aamulla testit oli niin hailakoita että tää kyl yllätti.
Vois hyvinkin olla plussa huomenna! Mulla digitestit käytössä, kun ei riitä hermo tikkuihin 😅 Eikä kaikki edes näytä mulla plussaa, mutta digit näyttää aina! Mutta lupaavalta näyttää mun mielestä👍

Tässä klo 12 ovistestit, aamulla testit oli niin hailakoita että tää kyl yllätti.
Antoko digi tolla viivalla vielä negaa?

Sieltä se O+ tuli 🙏😍 huomenna siis inssi onnistuu! Ihan mahtavaa.

Liitteet

• IMG20220901191404.jpg
    IMG20220901191404.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 71
Sunnuntaina meni siis viimeinen letro ja huomenna alkaa ovulaation metsästys cb violetillä testillä. Olen ollut vähän laiska viime aikoina kirjoittamaan täällä, jotenkin olen kaivannut etäisyyttä tähän ainaiseen yrittämiseen... Vaikka yritys on kokoajan käynnissä.
Joskus tekee kyllä hyvää ottaa etäisyyttä. 😊 Mikä hoitosuunnitelma teillä tähän kiertoon, onko taas ovitrelle mukana?

Oliko @Haisuli19 huomenna ultra? Tsemppiä sinne, toivon niin teille erinomaista vastetta ja muhkeaa ovista! 🧡🤞🏼

Joko @Alcea tullut ovis?

Täällä on selvästi nyt kaksi rytmiä; monella on ovis just käsillä ja sit meitä oli pari jolla alkukierto menossa. Oliko @Unis jo uusi kierto käynnistynyt ja miten jakselet kemiallisen jälkeen? 🧡

Oliko @Haisuli19 huomenna ultra? Tsemppiä sinne, toivon niin teille erinomaista vastetta ja muhkeaa ovista! 🧡🤞🏼

Joko @Alcea tullut ovis?

Täällä on selvästi nyt kaksi rytmiä; monella on ovis just käsillä ja sit meitä oli pari jolla alkukierto menossa. Oliko @Unis jo uusi kierto käynnistynyt ja miten jakselet kemiallisen jälkeen? 🧡
Täällä odotellaan ovista vasta loppuviikosta, kun letrozol ei tainnut lyhentää kiertoa yhtään. Tänään on kyllä ollut jo lupaavia merkkejä ilmassa! 🤞
Mikäs vaihe siellä on?

Täällä mennään melkein samassa aikataulussa, tänään kp 14 ja maanantaina tuli käytyä myös ultrassa! 😅 Tämä oli ensimmäinen letrokierto, mutta lääkäri ei suositellut jatkamaan, kun tuli niin paljon sivuoireita ja vaste oli ihan olematon. Ovulaatio tulossa varmaan loppuviikosta.

Meillä on lokakuussa julkisen ensikäynti, jolloin kannattaa kuulemma mainita letrojen sivuvaikutuksista, jos saisi jotain vaihtoehtoista lääkettä, kuulemma jotain pistettävää versiota. En sitten huomannut kysyä mikä lääke se olisi, kirjauksissa oli maininta "fsh OI". Onkohan täällä jollain käytössä muita kuin letroja?
Harmi että sulla ei letrot olleet sopivat, toivottavasti löytyy sopivampi vaihtoehto :Hugging Face: Mulla on letrojen lisäksi käytössä pistettävänä gonal-f kun pelkät letrot eivät riitä kasvattamaan munasoluja. Joten se ainakin on pistettävä lääke munasolujen kasvatukseen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tänään on joo iltapäivällä ja ai että jännittää, ei oo ennen kyllä jännittänyt näin valtavasti. Ehkä vaikuttaa se että tämän kierron jälkeen ei oo mitään sovittua jatkosuunnitelma miten edetään jos ei edelleenkään tärppää. Ja mitään tuntemuksia ei ole, aikaisemmin on kyllä kovasti alavatsalla jo jomotellu. No onneksi tänään selviää tapahtuuko tuolla sisällä mitään ja mitäs jatkossa :Smirking Face:

Harmi että sulla ei letrot olleet sopivat, toivottavasti löytyy sopivampi vaihtoehto :Hugging Face: Mulla on letrojen lisäksi käytössä pistettävänä gonal-f kun pelkät letrot eivät riitä kasvattamaan munasoluja. Joten se ainakin on pistettävä lääke munasolujen kasvatukseen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Kiitos 😊 Varmaan se olisi toi gonal-f sitten edessä. Näyttää vaan tosiaan aika kalliilta lääkkeeltä 😬 Saako kysyä millaisella annostuksella laitat sitä?

Tsemppiä ultraan!

Täällä odotellaan ovista vasta loppuviikosta, kun letrozol ei tainnut lyhentää kiertoa yhtään. Tänään on kyllä ollut jo lupaavia merkkejä ilmassa! 🤞
Mikäs vaihe siellä on?
Hyvä jos ovulaatio tulee vaikkei letrot toimineet! Onneksi tosiaan muitakin apuja löytyy. 😊

Täällä on alkukierto kp6, letrot menossa, ei paljon kerrottavaa. 😅

Minäkin oon samoilla kierron vaiheilla menossa! Tosin ovis bongattu keskiviikkona kipuineen kaikkineen. Onneks saimme talleteltua just edellisen vrk:n aikana, ei ois ke kyllä pystynyt millään 😓 Nyt siis dpo2 ja kohdunsuulla tuntuu vähä väliä paineen tunnetta, toivottavasti kielis jotain positiivista.

Munhan ois pitänyt aloittaa terolut kp15 mut halusin oottaa et tuleeko ovis. No sehän tuli kp16, ja eilen vielä tein yhen ovistestin jossa näkyi jo haalistuminen, joten eka tero nassuun 👍 Mulla ois vielä lugesteron määrätty dpo3 lähtien, mut meinaan ottaa varaslähdön ja ottaa nyt illalla jo, ku ei siitä mitään haittaakaan oo.

Nyt siis piinaviikot. Jossei plussaa tule toiseen testiin, ni sit alkaa rankemmat lääkitykset ens kuussa IVF-hoidon takia. Keretään yks hoitokerta tehä julkisella puolella ennen mun iän täyttymistä. Jossei sekään tuota toivottua tulosta niin ilman muuta jatkamme yksityisellä sit, kaikki keinot ja resurssit käyttöön jotta saisimme toivotun raskauden alkuun ja loppuun onnellisesti ♥️

Tuosta raudasta: mulla oli 2021 toukokuussa ferrit 27, vaikka olin sillon jo koko syksyn ja sen talven syönyt rautalisää.
Nyt en oo saanut aikaiseks käydä mittauttamassa, mut oon saanut mun suoliston kuntoon maitohappobakteereilla, ja tuon tuloksen takia skarpannut rautalisän kans, eli syön nykyisin 300mg lähes joka päivä. Nyt lisäksi ostin suusuihketta joilla moni on saanut rautavarastot nousemaan paremmin 👍
Täytyy sanoa et huomaan kyl omassa olossa et varastot on nousseet, ei hengästytä ja jaksaa paljon paremmin. Lisäksi uniongelmat on kadonneet, paino lähtenyt laskuun kuin itsestään, hiukset alkaneet kasvamaan pituutta ja vahvistuneet yms.
Toki syön kaikkea muutakin vitamiini- ja hivenainelisää, Q10 ja inositolia mm. et niilläkin on varmasti osuutensa.

Täällä meiän alueella neuvolassa mitataan odottavilta ferritiini, jospa pääsis sen kautta mittauttaan oman arvonsa 😇🙏

Minäkin oon samoilla kierron vaiheilla menossa! Tosin ovis bongattu keskiviikkona kipuineen kaikkineen. Onneks saimme talleteltua just edellisen vrk:n aikana, ei ois ke kyllä pystynyt millään 😓 Nyt siis dpo2 ja kohdunsuulla tuntuu vähä väliä paineen tunnetta, toivottavasti kielis jotain positiivista.

Munhan ois pitänyt aloittaa terolut kp15 mut halusin oottaa et tuleeko ovis. No sehän tuli kp16, ja eilen vielä tein yhen ovistestin jossa näkyi jo haalistuminen, joten eka tero nassuun 👍 Mulla ois vielä lugesteron määrätty dpo3 lähtien, mut meinaan ottaa varaslähdön ja ottaa nyt illalla jo, ku ei siitä mitään haittaakaan oo.

Nyt siis piinaviikot. Jossei plussaa tule toiseen testiin, ni sit alkaa rankemmat lääkitykset ens kuussa IVF-hoidon takia. Keretään yks hoitokerta tehä julkisella puolella ennen mun iän täyttymistä. Jossei sekään tuota toivottua tulosta niin ilman muuta jatkamme yksityisellä sit, kaikki keinot ja resurssit käyttöön jotta saisimme toivotun raskauden alkuun ja loppuun onnellisesti ♥️

Tuosta raudasta: mulla oli 2021 toukokuussa ferrit 27, vaikka olin sillon jo koko syksyn ja sen talven syönyt rautalisää.
Nyt en oo saanut aikaiseks käydä mittauttamassa, mut oon saanut mun suoliston kuntoon maitohappobakteereilla, ja tuon tuloksen takia skarpannut rautalisän kans, eli syön nykyisin 300mg lähes joka päivä. Nyt lisäksi ostin suusuihketta joilla moni on saanut rautavarastot nousemaan paremmin 👍
Täytyy sanoa et huomaan kyl omassa olossa et varastot on nousseet, ei hengästytä ja jaksaa paljon paremmin. Lisäksi uniongelmat on kadonneet, paino lähtenyt laskuun kuin itsestään, hiukset alkaneet kasvamaan pituutta ja vahvistuneet yms.
Toki syön kaikkea muutakin vitamiini- ja hivenainelisää, Q10 ja inositolia mm. et niilläkin on varmasti osuutensa.

Täällä meiän alueella neuvolassa mitataan odottavilta ferritiini, jospa pääsis sen kautta mittauttaan oman arvonsa 😇🙏
Kuulostaapa hyvältä, että rautatankkaus on auttanut! 😊

Mulla on samoja oireita päällä, kun väsyttää ja silti heräilen öisin, hiustenkasvu on pysähtynyt kuin seinään ja hius on paljon ohuempaa kuin aiemmin jne. Jostain syystä tosin kynnet kasvaa ihan eri tavalla kuin ennen, mutta se voi johtua raskausvitamiinistakin. Olen miettinyt maitohappobakteerien aloittamista, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi, kun en ole ehtinyt perehtyä mikä niistä voisi auttaa suoliston kanssa. Luulen siis, että mulla on jotain ongelmaa raudan imeytymisessä (toki on myös runsasta vuotoa, mikä voi aiheuttaa koko ongelman). Onko jotain vinkkiä mikä voisi toimia? 😊 Voisi nyt yrittää saada arvot nousuun omin voimin ja jos mikään ei auta, niin täytyy selvitellä infuusion mahdollisuutta.

@Alcea ja muutkin: runsaat menkat voi korreloida alhaista ferritiinitasoa.

Jos suolisto ei oo kunnossa niin ei paljoa auta syödä vitamiineja ku mikään ei oikein imeydy, joten siihen eka tekisin korjausliikkeen 👍 Oon todennut Puhdas+ sarjan tuotteet hinta/laatusuhteeltaan hyviksi. Välillä syönyt myös esim. Bioteekin valmisteita, hyvä välillä vaihtaa et tulee erilaisia bakteerikantoja.

Oon myös gluteenittomalla sekä maidottomalla ruokavaliolla (keliakiaa ei löytynyt mut iho ja suolisto oireilee)(maito oireilee heti iholla), ja vähentänyt huomattavasti sokerin käyttöä, painotan myös hyviä rasvoja kuten oliivi-ja kookosöljyä (kookoksesta ollaan montaa mieltä mut mun rasva-arvot on tuolla käytöllä tosi hyvät).
Koitan myös syödä enemmän pähkinöitä ja siemeniä, hedelmiä ja marjoja. Punaista lihaa vähemmän, kalaa ja kanaa/kalkkunaa enemmän.

Rautavalmisteita oon eka käyttänyt Ferrodan Fe2+ valmistetta 1-3 tabl, sitten kokeilin nestemäistä Ferroforte B+C, ja nyt oon enemmän syönyt Vitabalansin Vahva rautaa 3 tabl, lisäksi tällä viikkoa otin käyttöön Nordic Healthin vahva rauta- suusuihkeen.

Eipä noista lisistä oikein voi sanoa mikä kenenkin vatsalle passaa, pitää kokeilla ja pistää kiertoon epäsopivat.
Maitoproteiinin takia en voi esim kokeilla SiderAl Fortea, mitä taas moni kehuu.

Kiitos 😊 Varmaan se olisi toi gonal-f sitten edessä. Näyttää vaan tosiaan aika kalliilta lääkkeeltä 😬 Saako kysyä millaisella annostuksella laitat sitä?

Tsemppiä ultraan!
Tottakai saa. Mä pistän vaan kahtena päivänä 75iux2 eli yhteensä sitten sen 150 iu tämä paketti maksaa n. 56€ mutta siitä jäi maksettavaksi itellä toisella kerralla enään 36€ :Smiling Face With Smiling Eyes:

Kiitos :Hugging Face:

Takaisin