Letrozolin käyttäjiä?

Heippa taas, vihdoin ja viimein on päästy uuteen kiertoon (kierto venähti 53 päiväkseksi, ovulaatiota ei tapahtunut). Tai nyt jo menossa kp7, tässä kierrossa nyt kokeilussa letrot 2tbl kp 3-7 ja sitten gonal-f pistokset huomenna ja ylihuomenna. Kovasti meinaa jännittää perjantainen ultra jo nyt, toivottavasti tällä annoksella jotain tapahtuisi jo :Hugging Face:

Kovasti kans jännäilen täällä miltä @Unis testit näyttää 😍

Heippa kaikille! Tää vaikuttaa ihan aktiiviselta ryhmältä joten liityn mukaan joukkoon :)

Ollaan reilu 30v pariskunta. Kohta 4v yritystä takana, 3 keskenmenoa koettu. Nyt alotettiin ekat hoidot, oi+inssillä lähdetään kokeilee. Lapsettomuuden syy selittämätön, kaikki mitä tutkittu on niinku kuuluu. Tosin yksityisen kautta tänä vuonna hoidettu vakava raudanpuute kahdella rautainfuusiolla!

Oon syöny nyt tässä kierrossa kp 3-7 letroja 1tbl x pv. Tänään kp 11 ja oli ultra. Oikealta löyty 14mm folli ja limis oli 6,8mm. Kuulema hyvät :) vähän lääkäri uumoili oviksen osuvan perjantaille.

Pitkästä aikaa on hieman toiveikas olo, vaikka tietää että harvemmin ekasta inssistä tulosta saataiskaan. Ja onko sit näistä kevyistä hoidoista selittämättömään lapsettomuuteen apua. Tosin ajattelen itse että ehkä me ei yksityisen klinikan mitta puulla oltais selittämättömiä kun löytyi tuo vakava raudanpuute joka nyt hoidettu pois. Katsotaan mitä tuleman pitää :)

Ollaan siis julkisella hoidoissa.

@Haisuli19 toivottavasti tuo lääkekombo tuo ovulaation! 😍👌🏻

@Yksihaaveissa tervetuloa! 😊 Olen tosi pahoillani menetyksistä. 💔💔💔 Raudanpuute kyllä taitaa olla merkittävä tekijä lapsettomuudessa joten ihan mahtavaa että olette saaneet siihen hoitoa, voi hyvinkin olla avain onnistumiseen! Miten alhainen ferritiini sulla oli ja miten nopeasti noilla infuusioilla sait nostettua? 😊

@Haisuli19 toivottavasti tuo lääkekombo tuo ovulaation! 😍👌🏻

@Yksihaaveissa tervetuloa! 😊 Olen tosi pahoillani menetyksistä. 💔💔💔 Raudanpuute kyllä taitaa olla merkittävä tekijä lapsettomuudessa joten ihan mahtavaa että olette saaneet siihen hoitoa, voi hyvinkin olla avain onnistumiseen! Miten alhainen ferritiini sulla oli ja miten nopeasti noilla infuusioilla sait nostettua? 😊

Kiitos viikuna91🤗 Mulla oli ferritiini mehiläisen labroissa alle 12, sen tarkempaa eivät siellä määrittele ja hb oli noin 120. 3kk rautaa suun kautta nosti arvon vaan 16. Mulla aika runsaat vuodot sekä todennäköisesti keskenmenotkin syynä raudanpuutokseen. Yksityisen kautta myös alkavat tai meneillään olevat lapsettomuushoidot puoltaa infuusiota! Eka infuusio oli helmikuussa tänä vuonna 500mg ja nosti arvon vain 59. Kesäkuussa oli uusi infuusio ja laitettiin 1000mg ja kontrollissa ferri olikin sitten reilu 300! Myös muut arvot parantuneet huimasti 🤩 Toivotaan että on hyötyä, ainakin kamalat oireet on poissa ja jaksaa taas elää ja liikkua 🥰

Sunnuntaina meni siis viimeinen letro ja huomenna alkaa ovulaation metsästys cb violetillä testillä. Olen ollut vähän laiska viime aikoina kirjoittamaan täällä, jotenkin olen kaivannut etäisyyttä tähän ainaiseen yrittämiseen... Vaikka yritys on kokoajan käynnissä.

Kasvimaan laitaan ilmestyneet vesimyyrän kolot antavat kyllä muuta ajateltavaa... 😬 Täytyy huomenna ostaa loukkuja ja yrittää listiä ne ennen kuin syövät kaikista hedelmäpuista ja mansikoilta juuret.

Mitäs tänne kuuluu? ☺️

Minä metsästän ovista eikä tahdo testit tummua 😫 Maanantaisessa ultrassa väläyteltiin nyt perjantaina ovista tapahtuvaksi ja sillo ois sit inssi ja kauhee stressi jos ei nyt sitten tuukkaan sillo. Perjantai ois kp 15, ilman letroja ovisplussat tulleet vasta kp 18 tienoilla. Huoh 😄 onhan tässä vielä aikaa🙏

Mitäs tänne kuuluu? ☺️

Minä metsästän ovista eikä tahdo testit tummua 😫 Maanantaisessa ultrassa väläyteltiin nyt perjantaina ovista tapahtuvaksi ja sillo ois sit inssi ja kauhee stressi jos ei nyt sitten tuukkaan sillo. Perjantai ois kp 15, ilman letroja ovisplussat tulleet vasta kp 18 tienoilla. Huoh 😄 onhan tässä vielä aikaa🙏
Täällä mennään melkein samassa aikataulussa, tänään kp 14 ja maanantaina tuli käytyä myös ultrassa! 😅 Tämä oli ensimmäinen letrokierto, mutta lääkäri ei suositellut jatkamaan, kun tuli niin paljon sivuoireita ja vaste oli ihan olematon. Ovulaatio tulossa varmaan loppuviikosta.

Meillä on lokakuussa julkisen ensikäynti, jolloin kannattaa kuulemma mainita letrojen sivuvaikutuksista, jos saisi jotain vaihtoehtoista lääkettä, kuulemma jotain pistettävää versiota. En sitten huomannut kysyä mikä lääke se olisi, kirjauksissa oli maininta "fsh OI". Onkohan täällä jollain käytössä muita kuin letroja?

Onpa kiinnostava lukea kokemuksia ratainfuusiosta! Mitä tuolle tuli hintaa? Mullakin matalahkot ferritiinit (26), vaikka olen syönyt Ferrodania pitkään. Nyt kokeilussa Sideral, mutta pian on varmaan pakko mennä ottamaan joku välimittaus, kun väysymys on vaan pahentunut entisestään 😒 Lääkäri puhui myös tuosta infuusion mahdollisuudesta, mutta ei muistanut sen hintaa ulkoa.

Toivottavasti pääsette inssiin perjantaina 😊

@Alcea
Uu, hauska kun samoissa mennään. Harmi ettei teillä tullut vastetta letroista :disappointed-face: en noista pistettävistä tiedä mutta olettaisin että eiköhän sieltä löydy joku mikä toimii teill paremmin 😍

Oi että on sullakin matala ferri! Kyllähän se ois hyvä saada ylemmäs. Mä sain yksityisen kautta lähetteet Medipudaksen kautta. Infuusiot tehtiin sydänsairaalassa. Ferinject 500mg makso 300e ja siihen hoitajan palkkio 90e. Ferinject 1000mg maksoi sit vajaa 600e ja hoitajan palkkio 90e. Tähän päälle tietysti lääkärikäynnit, labrat yms. Että kallistahan tuo on mutta tietysti kannattavaa ja kun tutkimustietoa on raudanpuutteen vaikutuksesta hedelmällisyyteen niin parempihan se on saada raudanpuute hoidettua. Surullistahan tässä on se että julkisella harvemmin asiaan puututaan tai saa ainaki aika lailla taistella että ottautuvat asiaan. Sen takii menin suoraan yksityiselle kun tilkasta sanottii että mun ferri on ihan hyvä 😄

@Alcea
Uu, hauska kun samoissa mennään. Harmi ettei teillä tullut vastetta letroista :disappointed-face: en noista pistettävistä tiedä mutta olettaisin että eiköhän sieltä löydy joku mikä toimii teill paremmin 😍

Oi että on sullakin matala ferri! Kyllähän se ois hyvä saada ylemmäs. Mä sain yksityisen kautta lähetteet Medipudaksen kautta. Infuusiot tehtiin sydänsairaalassa. Ferinject 500mg makso 300e ja siihen hoitajan palkkio 90e. Ferinject 1000mg maksoi sit vajaa 600e ja hoitajan palkkio 90e. Tähän päälle tietysti lääkärikäynnit, labrat yms. Että kallistahan tuo on mutta tietysti kannattavaa ja kun tutkimustietoa on raudanpuutteen vaikutuksesta hedelmällisyyteen niin parempihan se on saada raudanpuute hoidettua. Surullistahan tässä on se että julkisella harvemmin asiaan puututaan tai saa ainaki aika lailla taistella että ottautuvat asiaan. Sen takii menin suoraan yksityiselle kun tilkasta sanottii että mun ferri on ihan hyvä 😄
Samaa mieltä noista kustannuksista, että kallista on, mutta vielä kalliimpaa (ja varmasti myös stressaavampaa) on käydä läpi tuloksettomia hoitoja, jos mahdollisuuksia pystytään parantamaan paremmilla rauta-arvoilla! Pelkään myös, ettei julkisella kiinnitetä mitään huomiota näihin arvoihin. Olen mielelläni väärässä, mutta haluaisin korjata asian kuntoon ennen hoitoja. Meillä olisi inssit edessä varmaan loppuvuodesta. Tuntuma on, että yksityisellä matalat rauta-arvot hoidetaan helpommin kuntoon, kun asiakas maksaa ja julkisella resurssit on mitä on. Meilläkin infuusiota tuli puheeksi Felicitas Mehiläisellä, joten sitä kautta voisi ehkä päästä infuusioon.

Täytyypä perehtyä tuohon infuusioon enemmän, jos arvot eivät lähde Sideralilla nousuun. Vielä niitä ehtisi tässä nostella, mutta laskuun ei olisi kyllä varaa. Kuinkahan kauan arvot mahtavat pysyä hyvinä? Varmaan tosi yksilöllistä, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia 😊 Ja kiva kun on muita, joilla hoidot/ hoitoonpääsy menee about samassa tahdissa 😊

@Alcea
Mulle sanottiin julkisella puolella et mum arvot on hyvät, eli ferri alle 12, hb alle 120 ja muissakin arvoissa sanomista. Ja tämä siis jo "lapsettomuuspolilla" tilkassa Helsingissä. Onneks olin itse perehtynyt ja tiesin ettei ole ok, mä en jaksanut ees hengästymättä käydä kävelyllä, sydän muljahteli, väsymys oli kauheeta, aivot iha jumissa. Tammikuussa sitte varasin ajan Medipudakselle etälääkärille, käytiin läpi mun tilannetta, kaikki verikokeet ja samantien lähetä infuusioon. Sit oli kontrolli jossa vaatimaton vaste ja uusi infuusio edessä ja nyt on niin priimaa 🙏 oon ymmärtänyt että yksityisen lapsettomuusklinikan käytännöt on ettei ainakaan ivf hoitoja tehdä jos ferri liian alhainen. Jos vaan pystyy ni kantsii syödä suun kautta ja ehdottomasti ottaa uudestaan puheeksi infuusio yksityisellä. Vaikkei se välttämättä oo yksinään syy lapsettomuuteen mutta helpottaa se jo omaa elämää ku arvot kunnossa, tulevaa raskautta ja syntyvää lasta.

Arvojen hyvänä pysyminen on varmasti yksilöllistä ja tietysti raudanpuutteen syy vaikuttaa. Mulla hoidetaan caprionilla runsaita kuukautisia ja ohjeistettiin nyt menkkojen aikaan syömään rautaa suun kautta 100mg päivässä. Marraskuussa on taas labra kontrolli jossa sit näkee mihin suuntaan on lähtenyt. Mulla siis nyt hoitosuhde tähän yksityiseen lääkäriin ja se on niin helpottavaa et joku kertoo mitä tehdään ja ottaa koppia tästä eikä tartte enää ite huolestuneena saada apua ja googletella kaikkea 😄

Mut en ehkä nyt enempää paasaa tästä, mua pidetään muuten hulluna 🤭

@Alcea
Mulle sanottiin julkisella puolella et mum arvot on hyvät, eli ferri alle 12, hb alle 120 ja muissakin arvoissa sanomista. Ja tämä siis jo "lapsettomuuspolilla" tilkassa Helsingissä. Onneks olin itse perehtynyt ja tiesin ettei ole ok, mä en jaksanut ees hengästymättä käydä kävelyllä, sydän muljahteli, väsymys oli kauheeta, aivot iha jumissa. Tammikuussa sitte varasin ajan Medipudakselle etälääkärille, käytiin läpi mun tilannetta, kaikki verikokeet ja samantien lähetä infuusioon. Sit oli kontrolli jossa vaatimaton vaste ja uusi infuusio edessä ja nyt on niin priimaa 🙏 oon ymmärtänyt että yksityisen lapsettomuusklinikan käytännöt on ettei ainakaan ivf hoitoja tehdä jos ferri liian alhainen. Jos vaan pystyy ni kantsii syödä suun kautta ja ehdottomasti ottaa uudestaan puheeksi infuusio yksityisellä. Vaikkei se välttämättä oo yksinään syy lapsettomuuteen mutta helpottaa se jo omaa elämää ku arvot kunnossa, tulevaa raskautta ja syntyvää lasta.

Arvojen hyvänä pysyminen on varmasti yksilöllistä ja tietysti raudanpuutteen syy vaikuttaa. Mulla hoidetaan caprionilla runsaita kuukautisia ja ohjeistettiin nyt menkkojen aikaan syömään rautaa suun kautta 100mg päivässä. Marraskuussa on taas labra kontrolli jossa sit näkee mihin suuntaan on lähtenyt. Mulla siis nyt hoitosuhde tähän yksityiseen lääkäriin ja se on niin helpottavaa et joku kertoo mitä tehdään ja ottaa koppia tästä eikä tartte enää ite huolestuneena saada apua ja googletella kaikkea 😄

Mut en ehkä nyt enempää paasaa tästä, mua pidetään muuten hulluna 🤭
Eiku tosi hyvää infoa, kiitos! 😊

@Yksihaaveissa tehdäänkö inssejä viikonloppuisin ja tekeekö ne siis sen o+ päivänä? Meillä olisi eka inssi ens kierrossa ja nyt alustavasti oon laskeskellut, et meillä se saattais osua just perjantaille/viikonlopulle, jos menkat alkaa huomenna tai to.

@Yksihaaveissa tehdäänkö inssejä viikonloppuisin ja tekeekö ne siis sen o+ päivänä? Meillä olisi eka inssi ens kierrossa ja nyt alustavasti oon laskeskellut, et meillä se saattais osua just perjantaille/viikonlopulle, jos menkat alkaa huomenna tai to.
Hus ei ainakaan tee vkloppusin. Mulle sanoivat, että ovisplussasta seuraavana päivänä inssi, mutta perjantaina jos ovisplussa niin inssi sit samana päivänä. Jos ovisplussa lauantaina niin jää inssi väliin. Sit taas sunnuntaina jos o + ni sit maanantaina inssi. Eli mun tuurilla o + tulee lauantaina 😄

Hus ei ainakaan tee vkloppusin. Mulle sanoivat, että ovisplussasta seuraavana päivänä inssi, mutta perjantaina jos ovisplussa niin inssi sit samana päivänä. Jos ovisplussa lauantaina niin jää inssi väliin. Sit taas sunnuntaina jos o + ni sit maanantaina inssi. Eli mun tuurilla o + tulee lauantaina 😄
Ahaa 😄 eli tiedossa piinailua ja jännittämistä jo pelkkää ovista odotellessa 😂 Toivotaan, et osuu sulla perjantaille tai sit joku megaovis jo torstaille!

Stressaavaa puuhaa tää tikuttelu😄 normaalisti ei ressais mutta nyt ku tietysti hoidon onnistuminen riippuu O+ niin eri juttu 😫

Mun pitäis huomiseen klo 8 mennessä saada O+ ettei menis inssi sivu suun. Ja mähän harvoin saan aamuisin O+ vaan se tulee aina päivällä tai illalla. Usko päästä huomenna inssiin on siis aivan nolla 🥺

Tässä klo 12 ovistestit, aamulla testit oli niin hailakoita että tää kyl yllätti.

Liitteet

• IMG_20220901_125400.jpg
    IMG_20220901_125400.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 69
  • IMG_20220901_125400.jpg
    IMG_20220901_125400.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 51
Takaisin