@Alcea
Mulle sanottiin julkisella puolella et mum arvot on hyvät, eli ferri alle 12, hb alle 120 ja muissakin arvoissa sanomista. Ja tämä siis jo "lapsettomuuspolilla" tilkassa Helsingissä. Onneks olin itse perehtynyt ja tiesin ettei ole ok, mä en jaksanut ees hengästymättä käydä kävelyllä, sydän muljahteli, väsymys oli kauheeta, aivot iha jumissa. Tammikuussa sitte varasin ajan Medipudakselle etälääkärille, käytiin läpi mun tilannetta, kaikki verikokeet ja samantien lähetä infuusioon. Sit oli kontrolli jossa vaatimaton vaste ja uusi infuusio edessä ja nyt on niin priimaa
oon ymmärtänyt että yksityisen lapsettomuusklinikan käytännöt on ettei ainakaan ivf hoitoja tehdä jos ferri liian alhainen. Jos vaan pystyy ni kantsii syödä suun kautta ja ehdottomasti ottaa uudestaan puheeksi infuusio yksityisellä. Vaikkei se välttämättä oo yksinään syy lapsettomuuteen mutta helpottaa se jo omaa elämää ku arvot kunnossa, tulevaa raskautta ja syntyvää lasta.
Arvojen hyvänä pysyminen on varmasti yksilöllistä ja tietysti raudanpuutteen syy vaikuttaa. Mulla hoidetaan caprionilla runsaita kuukautisia ja ohjeistettiin nyt menkkojen aikaan syömään rautaa suun kautta 100mg päivässä. Marraskuussa on taas labra kontrolli jossa sit näkee mihin suuntaan on lähtenyt. Mulla siis nyt hoitosuhde tähän yksityiseen lääkäriin ja se on niin helpottavaa et joku kertoo mitä tehdään ja ottaa koppia tästä eikä tartte enää ite huolestuneena saada apua ja googletella kaikkea
Mut en ehkä nyt enempää paasaa tästä, mua pidetään muuten hulluna