Letrozolin käyttäjiä?

Huomenna sunnuntaina olis viides ja vika letro-päivä. Hallelujaa.
Minulle se on aiheuttanu koko päivän kestävää etova oloa, kuumia aaltoja/hikoilua, päänsärkyä ja mielialan matalalentoa.
Jännityksellä odotan ultraa ja koko kiertoa lopputulosten osalta.
Eli piinapäivät on muuttunu nyt piinaviikoiksi :tears:

Mulla oli kans jäätävä päänsärky ja nuo yhtäkkiä alkavat kuumat aallot (tosi hienoja esim. autoa ajaessa) :tears: Päänsärkyihin auttoi hoitajan ohje ottaa letrot yötä vasten, ei aamulla :thumbs-up:

Tervetuloa ketjuun Harmi89. Toivotaan että letroilla tulee toivottu vaste :smiling-eyes:

Mulla oli toisessa kierrossa kanssa kaikki mahdolliset sivuoireet, ensimmäisessä ei juuri mitään. Tosin annostakin nostettiin tässä välissä. Turhaan kyllä kärsin niistä, ei nää letrot ilmeisesti toimi toimi mulla...

Olen ihan pihalla ja pettynyt... Ensimmäisessä letro kierrossa ei tullut vastetta ja ovulaatiota ei saatu aikaan. Aloitin toisen letro kierron, kp 11, ei johtofollia ultrassa ja taas kehotus syödä muutama päivä lääkettä lisää. Sitten yht äkkiä ja yllättäen kp18 alkoi kunnon menkkakivut ja vuoto. En vaan tajua miten tää mun kroppa toimii... Huhtikuu alkamassa ja yhtäkään ovulaatiota olla saatu edes tän vuoden puolella :disappointed-face: tällä hetkellä aika lannistunut fiilis ja olo, ettei pientä meidän perheeseen taida enää olla tulossa :side_tear:

Tervetuloa ketjuun Harmi89. Toivotaan että letroilla tulee toivottu vaste :smiling-eyes:

Mulla oli toisessa kierrossa kanssa kaikki mahdolliset sivuoireet, ensimmäisessä ei juuri mitään. Tosin annostakin nostettiin tässä välissä. Turhaan kyllä kärsin niistä, ei nää letrot ilmeisesti toimi toimi mulla...

Olen ihan pihalla ja pettynyt... Ensimmäisessä letro kierrossa ei tullut vastetta ja ovulaatiota ei saatu aikaan. Aloitin toisen letro kierron, kp 11, ei johtofollia ultrassa ja taas kehotus syödä muutama päivä lääkettä lisää. Sitten yht äkkiä ja yllättäen kp18 alkoi kunnon menkkakivut ja vuoto. En vaan tajua miten tää mun kroppa toimii... Huhtikuu alkamassa ja yhtäkään ovulaatiota olla saatu edes tän vuoden puolella :disappointed-face: tällä hetkellä aika lannistunut fiilis ja olo, ettei pientä meidän perheeseen taida enää olla tulossa :side_tear:

En ookkaan kuullut, että niiden syöntiä jatkettaisiin jos ei vastetta.. minä päivinä siis syöt niitä? Mulla ei ollut ekassa kierrossa vastetta ja seuraavaan kiertoon vaan nostettiin annosta, ottopäivät pysyi samana kp 3-7. Onko mahiksia koittaa pistohoitoina saada ovis aikaiseksi?

En ookkaan kuullut, että niiden syöntiä jatkettaisiin jos ei vastetta.. minä päivinä siis syöt niitä? Mulla ei ollut ekassa kierrossa vastetta ja seuraavaan kiertoon vaan nostettiin annosta, ottopäivät pysyi samana kp 3-7. Onko mahiksia koittaa pistohoitoina saada ovis aikaiseksi?

Söin tosiaan kp 3-7. Sitten ultra kp 13, jossa ei vastetta. Sen jälkeen söin kolme (vai neljä?) päivää letroja samaan kiertoon ja sitten uuteen folliultraan, jossa ei myöskään vastetta. Sitten alkoikin vuoto.
Tuliko sulle seuraavassa kierrossa vastetta isommalla annoksella? Mulla nostettiin kanssa tähän toiseen mutta sitten tuli tämä ylläri vuoto jo näin aikaisin jostain syystä.
Soittelen alkuviikolla lääkärille että mitäs tässä seuraavaksi ja sitäkin mistä tällainen super lyhyt kierto voisi johtua (mun kierrot normisti siis 30-50päivää..). Jotenkin sellanen olo että nyt ehkä haluan pitää taukokierron kun tuntuu että kroppa mennyt vaan enemmän sekaisin letroista.

Kiitos! :blowing:
Tosin meillä ei oo oo ollu hankaluutta minun oviksen suhteen.. Näillä tiedoilla on vaan siittiöiden laiska liikkuvuus, minkä takia inssiin nyt mennään. Lääkäri halus vaan varmuuden vuoksi buustata ja mahdollisesti aikaistaa ovista..

Eli enemmän ehkä jännitän nyt sitä, että aikaistuuko ovis ja montako follia kypsyy..

Toivottavasti teille löytyis joku toimiva hoito ja mielellään pikapuoliin! :red-heart:

Söin tosiaan kp 3-7. Sitten ultra kp 13, jossa ei vastetta. Sen jälkeen söin kolme (vai neljä?) päivää letroja samaan kiertoon ja sitten uuteen folliultraan, jossa ei myöskään vastetta. Sitten alkoikin vuoto.
Tuliko sulle seuraavassa kierrossa vastetta isommalla annoksella? Mulla nostettiin kanssa tähän toiseen mutta sitten tuli tämä ylläri vuoto jo näin aikaisin jostain syystä.
Soittelen alkuviikolla lääkärille että mitäs tässä seuraavaksi ja sitäkin mistä tällainen super lyhyt kierto voisi johtua (mun kierrot normisti siis 30-50päivää..). Jotenkin sellanen olo että nyt ehkä haluan pitää taukokierron kun tuntuu että kroppa mennyt vaan enemmän sekaisin letroista.

Jännä että noinkin voi tehdä.. mutta siis sikäli omaan järkeen käy toi että menkat alkaa jos niitä syö ns toisen kerran (jos se se ei onnistu aktivoimaan sitä kiertoa enempää). Koska jos letrojen on tarkoitus laskea estrogeenitasoa alkukierrossa ja sillä aktivoida muiden hormoonejen toimintaa, niin loppukierrossahan estregeenitasohan laskee uudelleen ja kuukautiset alkaa.. eli jos sun keho on tulkinnut sen niin, että jaha, potkaistaan kohdun seinämä nyt sit pihalle, koska uusi estrogeeni droppi.

Mulla tuli isommalla annoksella vaste, kierrot on tosin nyt alkanut taas venymään letroista huolimatta, mutta ovulaatio kyllä näkyy testissä.. pitää ensi kerralla inssissä keskustella pitääkö lääkitystä vielä muokata vai tyydytäänkö tähän, kun ovis plussan kuitenkin saan..

Jännä että noinkin voi tehdä.. mutta siis sikäli omaan järkeen käy toi että menkat alkaa jos niitä syö ns toisen kerran (jos se se ei onnistu aktivoimaan sitä kiertoa enempää). Koska jos letrojen on tarkoitus laskea estrogeenitasoa alkukierrossa ja sillä aktivoida muiden hormoonejen toimintaa, niin loppukierrossahan estregeenitasohan laskee uudelleen ja kuukautiset alkaa.. eli jos sun keho on tulkinnut sen niin, että jaha, potkaistaan kohdun seinämä nyt sit pihalle, koska uusi estrogeeni droppi.

Mulla tuli isommalla annoksella vaste, kierrot on tosin nyt alkanut taas venymään letroista huolimatta, mutta ovulaatio kyllä näkyy testissä.. pitää ensi kerralla inssissä keskustella pitääkö lääkitystä vielä muokata vai tyydytäänkö tähän, kun ovis plussan kuitenkin saan..

Totta, tuohan kuulostaa loogiselta!

Mulla alkaa tänään toinen letrokierto, tänään kp 3 siis. Ensimmäinen letrokokemus oli hyvä, haittoja ei tullut, paitsi hieman kuumia aaltoja.. Mutta nekin helpotti sitten letrokuurin jälkeen. Ovis aikaistui kuten toivottiin, oli tällä kertaa siinä kp 11-12. Mutta meillä tosiaan inssipäivänä löytyi spermasta vikaa, siihen ollut nyt miehellä lääkitys ja toivotaan että näyte on seuraavalla kertaa parempi. Jos nyt vaan päästään inssiin, juuri tänään sain viestin polilta, että lakon takia se voi peruuntua.. Maanantaille kuitenkin varattuna uä, ellei lakko ala.

Jos jotain hyötyä noista letroista on niin kyllä oviksen tuntee :Grimacing Face: Kivuista päätellen varmaan isokin mölli lähteny liikkeelle, tai lähtee, tiedäpä tuota. Positiivinen ovistesti tuli eilen illalla ja sekin oli vähän epävarma mut vissiin oli positiivinen :Grinning Face:

Kp11 ultrasta juuri tulin. Vasemmalla puolella 2x n.13mm rakkulaa kypsymässä ja varoitukset kaksoisraskaudesta annettu.. Me ollaan sitä mieltä, että tulee sit jos on tullakseen.. Ens viikolle jollekin päivälle taitaa asettua ovis ja sit inssiin.
Jännittää :Weary Cat Face:

Kovasti tärppionnea Harmi89! :smiling face with heart-eyes::folded:

Mä nyt ruikutan joka ketjuun, mutta ottaa päähän kun todennäköisesti ei päästä inssiin lakon takia. Eilen tuli viestiä että lakon toteutuminen merkitsee Taysin polin alasajoa ja saadaan ajanvarauspäivän aamuna viestiä jos hoito perutaan. Harmittaa, jos nyt ei päästä sitäkään näkemään onko antibiootit auttanut miehellä simppojen tilanteeseen. :( Mulla on nyt ollut vähän päänsärkyä iltaisin ja veikkaan sen johtuvan letroista. Eilen oli ihan migreeni pitkästä aikaa. Olin niin sumussa, että tänään sitten nukuin pommiin töistä ja pääkipu edelleen tallella. Argh.. Ja kaikki tämä varmaan aivan hukkaan heitettyä kärvistelyä. T. Pessimisti :Smirking Face:

Aaa, täällä olikin jo lakkomanausta :thumbs-up: Ugh, meillä olisi ensi viikolla inssi, mutta epäilen kyllä että peruvat sen (HUS alue) :side_tear: Nyppii, kun taas pitenee IVF jonoon pääseminen. Olisi ilmeisesti viimeinen inssi. Silti, en valita. Mä nyt olen vaan syönyt letroja, en piikittänyt itseäni tai odottelemassa alkion siirtoa... Ei tässä nuoremmiksi olla tulossa. Kiireetöntä indeed :Face Massage:

Ajattelen myös, että voisi olla pahempikin tilanne. Jos esimerkiksi odottelisi alkion siirtoa, niin olisi varmasti suurempi paniikki. Mutta joo, turhauttaa silti. :sad-face: Ensin jännitettiin meneekö kierto hukkaan, kun mies ei meinannut saada hoito-ohjeita siihen leukospermiaan ajoissa. Oltiin huojentuneita kun kerrottiin inssin sittenkin onnistuvan ja nyt taas oli uusi pettymys nurkan takana. Jos ei ole miehellä se antibioottikuuri toiminut, niin luomuplussa on aika epätodennäköinen. Muuten olen kyllä aivan täysin lakon kannalla, vielä kun itsekin olen sairaanhoitaja.. Mutta koska työskentelen kunnalla, en pääse itse lakkoilemaan. Senkin vuoksi melko ristiriitaisia tuntemuksia tämä lakko herättää.

Jep. Tiedä sitten kun omapolulla luki, että jo aloitetut hoitokierrot tehtäisiin loppuun. Eli kun on ilmoittautunut ja letronsa syönyt, niin silloinhan on alkaneessa hoitokierrossa..?

Pitää varustautua kaikkeen :smiling-eyes: Samaa mieltä, lakko on kyllä aivan oikeutettu. Ystävä on mielenterveyspuolella ja sieltäkin oli yllättäen löytynyt suojatyöpaikkoja aika nopealla varoajalla :Pouting Cat Face: Sisko ja äiti myös hoitoalalla, joten täysi tuki palkankorotuksille :thumbs-up:

Toivottavasti meinaisi sitä! :smiling-eyes::folded: Toivon kyllä, että Taysissa toimittaisiin samoin. Mutta sen ymmärrän, jos täytyy priorisoida hoitoja, niin alkionsiirrot menee varmasti etusijalle. Tai ainakin uskoisin näin.

Me mennään nyt sillä asenteella, että tässä kierrossa ei inssi onnistu. Mies oli onneksi silti hieman optimistisempi kuin minä ja se kyllä lohduttaa. :Two-hearts:

Se myös lohduttaisi, jos lakko laajenee ja pääsee itsekin siitä "nauttimaan" (jos niin voi sanoa) :Grinning Face With Smiling Eyes:

Kirjottelen tänne, kun täällä asiaan perehtynyttä porukkaa ja tuo mieskään ei oikein jaksa mun vatvomisia kuunnella saati sanoa mitään järkevää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla siis takana ne kaksi epäonnista letrokiertoa, joissa söin kummassakin kahteen kertaan mutta vastetta eli ovulaatiota ei tullut. Nyt tämä viimeinen kierto oli vain 18 päivää. Lääkärin kanssa päädyttiin siihen että pidetään nyt tauko kiertoa ja annetaan kropan vähän rauhoittua ja sitten pohditaan kokeillaanko vielä kerran letrot vai mennäänkö pistoksiin.

No joka tapauksessa tässä välikierrossa mulla alko jo kp 5-6 olla sellainen olo kuin ennen ovulaatiota (luomunakin se minulla siis välillä tullut). Limat ja halut lisääntyi siitä ja sitten alko myös ovismaiset kivut toisella puolella vatsaa. Tein ovistestejä ja nyt sitten täällä on pari päivää tullut pähkittyä voisiko tuon ylimmän tulkita plussaksi :Weary Cat Face: ylin siis kp 9 ja kaksi alempaa kp 10 ja 11. Aiemmin en tietty tehnyt testejä kun ei ollut enkä osannut noin ajoissa ajatella tarvetta...

Jotenkin itse järkeilin että voisi olla mahdollista jos ne letrot on siellä herätelly muttei saanut ovista aikaan niin nyt sitten tulis helpommalla ja aikaisemmin. Mulla siis ovis yleensä myöhään jos on. En tiedä mitä mieltä ootte?
En juuri koskaan ole saanut tikutettua ovis plussaa niin en tiedä onko tuo riittävä. Noin tummaa en muista koskaan saaneeni ennen..

Liitteet

• 20220404_185718.jpg
    20220404_185718.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 81
Kirjottelen tänne, kun täällä asiaan perehtynyttä porukkaa ja tuo mieskään ei oikein jaksa mun vatvomisia kuunnella saati sanoa mitään järkevää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla siis takana ne kaksi epäonnista letrokiertoa, joissa söin kummassakin kahteen kertaan mutta vastetta eli ovulaatiota ei tullut. Nyt tämä viimeinen kierto oli vain 18 päivää. Lääkärin kanssa päädyttiin siihen että pidetään nyt tauko kiertoa ja annetaan kropan vähän rauhoittua ja sitten pohditaan kokeillaanko vielä kerran letrot vai mennäänkö pistoksiin.

No joka tapauksessa tässä välikierrossa mulla alko jo kp 5-6 olla sellainen olo kuin ennen ovulaatiota (luomunakin se minulla siis välillä tullut). Limat ja halut lisääntyi siitä ja sitten alko myös ovismaiset kivut toisella puolella vatsaa. Tein ovistestejä ja nyt sitten täällä on pari päivää tullut pähkittyä voisiko tuon ylimmän tulkita plussaksi :Weary Cat Face: ylin siis kp 9 ja kaksi alempaa kp 10 ja 11. Aiemmin en tietty tehnyt testejä kun ei ollut enkä osannut noin ajoissa ajatella tarvetta...

Jotenkin itse järkeilin että voisi olla mahdollista jos ne letrot on siellä herätelly muttei saanut ovista aikaan niin nyt sitten tulis helpommalla ja aikaisemmin. Mulla siis ovis yleensä myöhään jos on. En tiedä mitä mieltä ootte?
En juuri koskaan ole saanut tikutettua ovis plussaa niin en tiedä onko tuo riittävä. Noin tummaa en muista koskaan saaneeni ennen..

Ei ihan positiiviselta näytä, mutta tikutitko ennen tuota yhtään? Jos vaikka sitten se huippu olisi jäänyt huomaamatta?

Ei nää kyllä positiivisia testejä ole.. Mutta tosiaan, jos ovis ehti jo mennä? Tai vasta tulossa.. Oireet sulla kyllä kuulostaa siltä, että ovis saatto jo olla.. Seuraatko lämpöjä?

Mä sain tänään ovisplussan kp15, normaalisti ovis kp19-20.. Huomenna sitten olis eka inssi :Weary Cat Face: Sattuuko se?:Grimacing Face:

Laitan vielä omat ovisplussat vertailun vuoks tähän alle.. Ylin onestep, keskimmäinen pregcheck ja alin cb, kaikki samasta pissasta.

Liitteet

• 20220404_160114.jpg
    20220404_160114.jpg
    1 MB · Katsottu: 76
Ei nää kyllä positiivisia testejä ole.. Mutta tosiaan, jos ovis ehti jo mennä? Tai vasta tulossa.. Oireet sulla kyllä kuulostaa siltä, että ovis saatto jo olla.. Seuraatko lämpöjä?

Mä sain tänään ovisplussan kp15, normaalisti ovis kp19-20.. Huomenna sitten olis eka inssi :Weary Cat Face: Sattuuko se?:Grimacing Face:

Laitan vielä omat ovisplussat vertailun vuoks tähän alle.. Ylin onestep, keskimmäinen pregcheck ja alin cb, kaikki samasta pissasta.
Sattuminen on kai vähän tuurista kii! Mulla oli kaks inssiä: toinen ei tuntunu missään, toinen sattu. Mulla sattu se, että sen piti ottaa kii siitä kohdun suusta, että sai ujutettua sen katetrin sisään. Sekin kipu meni sit pian ohi kun se päästi irti, eli ei kestäny kauaa. Oli sellast niin ku kunnon menkkakipu. Mut tosiaan, ekalla kerralla en edes olis tienny että siellä tapahtuu jotain, muuta ku että se mikälie spatula oli siel availemassa paikkoja :Eyes:

Takaisin