Onnenomena: Kiitos kovasti, blogi on ollut minulle ihan välttämätön väylä näiden kaikkien ajatusten ja tunteiden purkamiseen!
Thetaio: Kiitos, kun jaoit teidän tilannetta. Tuskaista tämä tosiaankin on ollut, kun toiveet lapsesta eivät ole useisiin vuosiin kohdanneet puolison kanssa. Eivätkä toki täysin kohtaa vieläkään, vaikka olemme nyt jo sen 6 kk yrittäneet. Silti todella yksin olen edelleen tämän asian kanssa arjessa..
Sain viimein luettua koko ketjun alusta loppuun. Toivotan kovasti voimia kaikille täällä ja haluan kiittää jokaista tänne kirjoittanutta, täältä saa kullanarvoista vertaistukea. Olen jäänyt koukkuun!
Päivitystä meidän tilanteeseen: Minulla oli siis nyt käytössä ensimmäistä kertaa letrot kp 3-7, yksi tabletti päivässä. Ensimmäisenä päivänä koski epätyypillisen rajusti päähän, ei muita oireita niistä. Kp 13 oli ultra, jossa todettiin yksi hyvänkokoinen johtofollikkeli kooltaan 22,25 mm, myös kohdunkaulan liman tilanne oli oikein hyvä. Lääkäri piti yllättävänä, että munarakkula oli kasvanut pienellä letroannoksella näin hyvin siihen nähden, miten monirakkulaiset munasarjani ovat. Viime kierrossa, ilman letroja, isoin munarakkula oli ultrassa kooltaan 8mm, kp 10.
Lääkäri arveli ovulaation olevan jo hyvin lähellä, vaikkei minulla ollut minkäänlaisia siihen viittaavia oireita, joita normaalisti on selkeästi havaittavissa. Aiemmissa kierroissa ovulaatioplussat (enteilivät ne sitten oikeaa ovulaatiota tai ei, PCOSin takia ei voi olla varma) ovat tulleet aikaisintaan kp 17 ja luonnollinen kierto on siis normaalia vähän pitempi, 31-36 päivää. Tässä kierrossa en ollut vielä edes testannut ovulaatiota, koska oltiin niin aikaisessa vaiheessa kiertoa eikä ollut mitään ovulaation oireita. Klinikalla mainittiin, että voi alkaa testata kp 10 lähtien, mutta ajattelin, etten testaa ennen kuin alan tuntea tuttuja merkkejä.
Lääkäri halusi varmistaa ovulaation tulevan juuri oikeaan aikaan follia ajatellen ja määräsi Ovitrelle-irrotuspiikin otettavaksi seuraavana iltana, kp 14. Yhdynnät ultrapäivän iltana eli kp 13 sekä kp 15, sen pitäisi hänen mukaansa riittää.
En ollut yhtään varautunut tähän, olin ajatellut, että letrojen jälkeen olisi itse saatava testeillä luontainen ovulaatio kiinni, kuten normaalistikin olen testaillut. Kuitenkin näin jälkikäteen ajateltuna irrotuspiikki oli ainut looginen ratkaisu, koska luonnollinen ovulaationi on tullut (jos on tullut) paljon myöhempään, mitään ovisoireita ei ollut ja folli oli juuri hyvässä vaiheessa irtoamaan.
Ovitrellen pistäminen itse ei oikeasti sattunut yhtään, vaikka jännitti kovasti (pientä piikkikammoa). Se oli helpottava yllätys!
Pidän myös lääkärin käytännöllisestä suhtautumisesta riittäviin yhdyntämääriin. Tallettelut tms. käsitteet tuntuvat itselleni vierailta, joten sanon siis suoraan että lapsen yrittämiseen liittyvä seksi ahdistaa puolisoa ja sitä kautta myös itseäni paljon, aika ilmeisistä syistä. Rehellisesti sanottuna olen välillä niin kateellinen kaikille, joiden mies on ihan täysillä mukana ja lähestulkoon hyppäämässä sänkyyn yrittämään. Mieheni siemennestettähän ei ole (vielä) testattu, enkä edes uskalla ajatella, miten käy, jos sitäkin pian suositellaan, suostuisiko hän ylipäänsä siihen..
Nyt liityn siis piinailijoiden joukkoon!
Miten sitä osaisi suhtautua tähän mukavalla tavalla toiveikkaasti, mutta ei liikaa? Siinäpä vasta kysymys.
https://planeetatjaenkelitjakuu.blogspot.com/2021/05/itseaan-pistava-nainen.html