Letrozolin käyttäjiä?

Hei voitaisko tehdä tähän väliin sellanen pieni esittelytauko? Täällä vilisee tietyt nimimerkit, mutta välillä pitää alkaa rullaamaan kauas ketjua, että mikäs tyyppi tää nyt olikaan :) jos sais taustaa ja tämän hetkistä tilannetta vähän yhteen viestiin ja kaikilta peräkkäin, niin olis helpompi jälkeenpäin niihin palata. En tiedä onko hyvä idea, mutta aloitan kuitenkin - saa jatkaa jos siltä tuntuu. :wink

Kukas haluais jatkaa? :anyone
mä voin jatkaa :)

oon siis 33v, mies 35 ja meillä on yksi yhteinen lapsi, joka sai luonnollisesti alkunsa 2017 viidennestä ehkäisyttömästä kierrosta lähestulkoon tjottailemalla. imetyksen aikana käytin minipillereitä ja sen jälkeen vielä puolisen vuotta e-pillereitä. 4/2020 alettiin yrittää kakkosta. kierto on ollut tuosta asti hyvinkin säännöllinen ja ainoastaan tiputtelu on vaivannut ennen menkkoja, mutta sille ei ole mitään erityistä syytä löytynyt. pari kiertoa söin teroluteja, mutta ne ei tuntuneet suuremmin auttavan tuohon tiputteluun.

me mentiin yksityiselle tutkimuksiin 2/2021 ja kummastakaan ei löytynyt vikaa, eli diagnoosina selittämätön sekundäärinen lapsettomuus. tuolloin 2/2021 myös saatiin kemiallinen raskaus aikaan, mutta se päättyi siis jo rv 4+5. nyt oon kahdessa kierrossa syönyt letroja, viime kierrossa tehtiin inssi mutta tähän kiertoon ei sitä ehditty saamaan, eli luonnossa vaan. suunnitelmana nyt kesällä jatkaa vielä inssejä yksityisellä ja elokuussa meillä on ensikäynti HUSilla. tällä hetkellä siis menossa yk15.

Muokattu viimeksi:
Täällä minä 30v ja mies 29v, yritetään ensimmäistä yhteistä :happy: Mie olen sairaanhoitaja ja mies raksalla. Keski-Suomesta ollaan, parin kissan ja koiran kanssa asustellaan.

Mulla edellisestä liitosta 6v poika. Poikaa yritettiin 4 vuotta, ja tuolloin Pcos-epäilyä ja ovuloimattomuutta, lopulta sain avun yksityiseltä Gyneltä ja Clomifen+terolut apuna ekasta hoitokierrosta nappas esikoinen matkaan. Tuolloin yritysaikana tuli tuomio että raskaaksi tuleminen aika epätodennäköistä, ja vuotta ennen kuin synnärillä oltiin käynnistelemässä synnytystä itkin surua etten voisikaan saada lapsia :inpain:

Nykyisen miehen kanssa yhteistä taivalta 3,5vuotta, viime vuonna mentiin naimisiin ja kesällä jätettiin ehkäisy pois. Suoraan ekasta ehkäisyttömästä kierrosta kemiallinen raskaus. Gyneltä käyttöön Terolut loppusyksystä pitkien kiertojen vuoksi ja nyt pääsiäisen tienoolla gynellä käydessäni aloitettiin aiemman hoitohistoriankin huomioonottaen OI-hoito, lääkäri totesi etten ilman lääkkeitä ovuloi kuin ehkä kerran tai kaks vuosien saatossa, määräsi Letrotzole + Pregnyl ja kun ikää se 30 niin ei enää kannata lähtee vuosia odotuttamaankaan, kuten viimeksi. Nyt eka OI kierto menossa, muutoin yk9. :happy:

Folliultrassa 21,5mm folli ja 11mm endometrium, nyt kp22 ja dpo 5-6.

Mie aina silloin tällöin kommentoin tässäkin keskustelussa. 7v lapsettomuutta jonka jälkeen hakeuduin hoitoihin, pcos diagnoosina oli silloin. 2018 esikoinen sai alkunsa ekasta letro + terolut kierrosta. Kierrot tasaantuivat hieman itekseen esikoisen syntymän jälkeen ja haaveena oli saada toinen lapsi melko perään ja söin letroja useamman kierron ilman tulosta. 2020 kuitenkin maksastani löytyi jättiläismäinen kasvain joka poistettiin 2020 loppu vuodesta, jonka jälkeeen melkeen heti luomu plussa raskaustestiin ja nyt menossa rv 25.

Mä olen 27v ja mies 28v.
Ennestään on yksi lapsi vajaa 2,5v vuotta.
Olen raksalla töissä. Pillerit lopetin lokakuussa, jonka jälkeen menkat tulleet vain keltarauhashormonien avulla. Nyt eka letrokierto kp 18. Kp 15 ultrassa useampi isompi folli n. 17mm, 15mm ja 18mm, mutta limakalvo vain 4mm.
Ovista en oo saanut vieläkään kiinni.
Luget aloitan loppuviikosta, jos ovista en bongaa.
On tosi ristiriitaset fiilikset, nyt taas sellasia tuntemuksia et ovis ois tulossa. Saa nähdä miltä huominen testi näyttää. tuntuu inhottavalta aloittaa luget jos ovis onkin edessäpäin ku ne luultavasti sitten sen estää, mutta en haluis taas mitään jättipitkäö kiertoa:hilarious:

Muokattu viimeksi:
ei vieläkään ovisplussas, nyt itsellä menee jo toivo.. eikö kaiken järjen mukaan ovis pitäis jo olla, kun pe oli noi follikkelit jo isoja (noin. 18,17,15)..
monta päivää tässä nyt jaksaa enään tikutella ovista, ois helpompi varmaan aloittaa ne luget, jotta sais uuden kierron käyntiin:sad001

Pikkulintu, voi harmi! :inpain: Se on aina keljuja kun ei pysty olemaan ”varma” onko ollu vaiko eikö oo... Tsemppiä!!

Täällä tänään dpo6-7 ja pregnyl on kyllä haihtunut elimistöstä ainakin 25-herkkysien testien mukaan. Herkät testit tulee ehkä huomenna:rolleyes:
Aika menee toosi hitaasti ja on nää piinapäivät kyllä nimensä mukaiset :bag:
Mielialanvaihtelut (jippii), runsas VV ja eilen illalla paineen tuntu, nipistely ja juilinta alavatsalla, nännien arkuus ja tissien turvotus voi yhtälailla olla pms-oireitakin nyt kun kerrankin se ovis olis saatukin aikaan:facepalm: Plääh sanon minä :sour: mies jaksaa yhä olla todella optimistinen siitä että tärppi on käynyt, mutta en tiedä olenko itse vaan pessimisti vai realisti kun päässä on se ”entä jos ei, entä jos on, entä jos ei...”-ritirimpsu loopilla :wacky:

Pikkulintu, voi harmi! :inpain: Se on aina keljuja kun ei pysty olemaan ”varma” onko ollu vaiko eikö oo... Tsemppiä!!

Täällä tänään dpo6-7 ja pregnyl on kyllä haihtunut elimistöstä ainakin 25-herkkysien testien mukaan. Herkät testit tulee ehkä huomenna:rolleyes:
Aika menee toosi hitaasti ja on nää piinapäivät kyllä nimensä mukaiset :bag:
Mielialanvaihtelut (jippii), runsas VV ja eilen illalla paineen tuntu, nipistely ja juilinta alavatsalla, nännien arkuus ja tissien turvotus voi yhtälailla olla pms-oireitakin nyt kun kerrankin se ovis olis saatukin aikaan:facepalm: Plääh sanon minä :sour: mies jaksaa yhä olla todella optimistinen siitä että tärppi on käynyt, mutta en tiedä olenko itse vaan pessimisti vai realisti kun päässä on se ”entä jos ei, entä jos on, entä jos ei...”-ritirimpsu loopilla :wacky:

meinaatko milloin aloittaa testailut:grin toivottavasti tärppi ois käynyt:happy:

mä vielä pari päivää tikutan ja sit luovutan.. ois kyl ihme jos plussa tuliskin. jätin huomiselle soittopyynnön gynelle, ajattelin kysyä kannattaako mun aloittaa luget vai vaan odotella ovista.
toisaalta pe ultrassa oli toi isoin follikkeli gynen mielestä "ei niin täydellisen pyöreä", jospa se olis ollut irtoamaisillaan juuri.. se täytyy myös kysyä

Meinasin et nyt Sofit testaan pois kuleksimasta vaikka ne oli jo tänäkin aamuna negatiivista, herkillä sit varmaan to-pe alkaen :grin

Ettei sulla olis jo ollu ovis?

Meinasin gyneltä huomenna kysyä, jos se yks oliskin ollut just irtoamaisillaan, mut toisaalta limakalvo oli yksikerroksinen ja sen 4mm silloin, ku eiks oviksen aikaan pitäis olla kolmikerroksinen? vai muistanko väärin

Meinasin gyneltä huomenna kysyä, jos se yks oliskin ollut just irtoamaisillaan, mut toisaalta limakalvo oli yksikerroksinen ja sen 4mm silloin, ku eiks oviksen aikaan pitäis olla kolmikerroksinen? vai muistanko väärin

Toisaalta tuokin, vissiin kolmikaikuinen/kerroksinen se yleensä kai on oviksen aikaan :bookworm: hyvä vaan et jätit soittopyynnön, parempi se on alan ammattilaiselta kysyä kuin itse pohdiskella, koska hankalahan se on varmaksi tietää muutenkaan :smiley-angelic003 Toivottavasti saat hyvät ohjeet!

Tsemppiä @pikkulintu123 tiedän tunteen, kun ei tiedä onko se ovis ollut vai tulossa vai mitä on tapahtunut. Nyt jännätään molemmat siis! ❤️

en juuri viisaammakso tullut gynen puhelusta, täytyy odottaa kuukautisia kp30 asti ja sitten luget jos en ole raskaana..
hän sanoi, että on voinut ovis tapahtua mutta en oo saanut sitä kiinni, tai sitten en ovuloi vaikka ultra näytti tosi lupaavalta.

Pikkulintu, voi hitsi :sorry: sitten ei tosiaan auta kuin odotella. Onneks on kuitenkin joku suunnitelma olemassa sit kierron katkasuun jos ei nyt jostain syystä alkais sit raskaus tai menkat ennen kp30. Jos ovis on tapahtunut ni periaatteessa pitäs 12-16pv ovulaatiosta alkaa vuodon jos ei tärppiä oo käynyt.

Täällä Dpo7-8 ja päänsärkyä (taaaaaas), väsymystä, tissit yhä turvoksissa ja nännit arat. Juilintaa alavatsalla kevyesti ja paineen tunne on läsnä :joyful: VV on todella runsasta, mietein jo et mitä vuotaa kun holahti housuun :facepalm: Sofin testi aamulla yhä negaa, eli on se Pregnyl ainakin elimistöstä poistunut. Herkillä testaamisen voin alotella huomenna kun ne tuli postissa tänään :angelic: tuskinpa vaan maltan olla testaamattakaan :hilarious:

nii, kai mä sit ajattelen et ovis ois ollu lauantaina, jos pe ultrassa oiskin ollu irtoamassa se follikkeli. siitä ku kysyin ni gynw sanoi "nii voihan se olla"

Pikkulintu, käy ihmeessä jos siltä tuntuu. En toki tiiä saako varmuutta ultrallakaan, se voi jäädä silti sanoihin ”voi olla”, joka on turhauttavaa kun ei oo varmuutta ja tuloksen näkee vasta viikon parin päästä oviksesta enivei. Ei oo helepoks tehty tää lisääntyminen:smiley-ashamed004
Olisko jotain millä saisit ajatuksia muualle, jotain mikä tekis hyvää? :happy:

Pikkulintu, käy ihmeessä jos siltä tuntuu. En toki tiiä saako varmuutta ultrallakaan, se voi jäädä silti sanoihin ”voi olla”, joka on turhauttavaa kun ei oo varmuutta ja tuloksen näkee vasta viikon parin päästä oviksesta enivei. Ei oo helepoks tehty tää lisääntyminen:smiley-ashamed004
Olisko jotain millä saisit ajatuksia muualle, jotain mikä tekis hyvää? :happy:

Ehkä jätän ultran väliin, kuitenkin taas sitten sen 250e..
Pitäskö tässä siy ajatella et la olis ovis ollut ja nyt sit dpo4. vai jatkaisko oviksen metsästystä:grin

Ehkä jätän ultran väliin, kuitenkin taas sitten sen 250e..
Pitäskö tässä siy ajatella et la olis ovis ollut ja nyt sit dpo4. vai jatkaisko oviksen metsästystä:grin

Ne ultrat on tajuttoman kalliita :facepalm: mulla nyt pelkät ultrat ollu 130€, kun ensikäynti oli sen 250€. Mehiläisellä, mut ei Felicitas.

Mut teet ihan niin mikä parhaalta tuntuu :happy: mä syksyllä ja kaikki yykoot tähän asti ajattelin et ”mahdollinen dpo sejase” ja kp 21/30 tyylisesti, vähän molemmat vaihtoehdot auki kun en ollu varma oviksesta ollenkaan :grin Enkä sit aiemmissa kierroissa testaillutkaan kun tuntu et niitä viivoja kyttäämällä omat kierrokset nous ja spekuloi sitä omaa oloo enemmän ja sit vasta olikin pää sekasin :wacky:

en juuri viisaammakso tullut gynen puhelusta, täytyy odottaa kuukautisia kp30 asti ja sitten luget jos en ole raskaana..
hän sanoi, että on voinut ovis tapahtua mutta en oo saanut sitä kiinni, tai sitten en ovuloi vaikka ultra näytti tosi lupaavalta.

Kannattaisko sit seuraavaan kiertoon kokeilla isompaa letroannosta?

Takaisin