Letrozolin käyttäjiä?

Miten sattuikaan et pitkästä aikaa tulin vilkasemaan tätä ketjua! :Heartpink
Kiitos kysymästä, meille kuuluu oikein hyvää :Heartred
Kaksoset kasvaa huimaa vauhtia ja elämä on onnellista :Heartblue:Heartred
Miten sulla jannn menee? Sut muistankin hyvin täältä ketjusta:smiley-angelic003

Moi Jesssu, olin täällä ennen eri nimellä, mutta keskusteltiin aikanaan paljon letrozolkierroista :cat:. Aloin odottamaan kolmosia syksyllä 2019, heistä syntyi lopulta erimunaiset kaksoset keväällä 2020. Onnea kaksosista :wacky::wacky:! Tulet kokemaan jotain todella huimaa :woot:. On ilo seurata sitä, kun paras kaveri on aina vierellä :rolleyes:. Sitä naurun ja melun määrää en osannut edes kuvitella. Monikkovanhemmuus on raskasta, mutta myös ihan parasta!:Heartred:Heartblue

Jann, sinäkin onnistut, kun jaksat jatkaa yrittämistä! Tsemppiä!:Heartbigred

Kiitos vastauksista ja tsempeistä! Itse taidan tehdä niin, että otan letron iltapäivällä, vaikka voisi ottaa aiemminkin, kun töistä kotiin tultua se on helpoin muistaa.

Eilen siis aloitin. Annos on 2,5 mg, joten pienellä lähdetään liikkeelle. Viikon kuluttua on ultra.

Misa, olen pahoillani talanteestasi! Niin hienot viivat ja hymynaama, eikä kuitenkaan. :sorry: Toivottavasti lääkäri osaa antaa vielä toimivia keinoja! Tuo pettymys omaan kehoon on itsellekin tuttu tunne... Se tuntuu kauhealta. Toivon sinulle voimia päästä näistä tunteista.

Moi, mulla mitattiin AMH melkein kolme vuotta sitten 39-vuotiaana. Se oli vain 0,68. Siitä huolimatta olen tullut raskaaksi sen jälkeen kolme kertaa luomusti juuri ennen ivf-hoitoja. Ensimmäisellä kerralla olin jo melkein 40v, toisella kerralla 40,5v ja kolmannella eli nyt 42v (ilman pienintäkään aikomusta). Yrityskauden alussa vuonna 2018 käytin Letrozolia ja Pregnylia 4 kierrossa, sitten 5 kierrossa, jossa en ottanut mitään poppaskonsteja, mutta peittoa heiluteltiin kp 8-kp 16 välillä joka toinen päivä, tulinkin raskaaksi ennen ivf:ää. Ensimmäinen raskaus päättyi valitettavasti liian aikaisin, mutta seuraavasta viisi kuukautta myöhemmin alkaneesta raskaudesta syntyi terveet kaksoset. Se siis siitä, että ikä ja alhainen AMH tarkoittaisi aina huonolaatuisia munasoluja. En tiedä oliko Donafertyn popsimisesta apua, mutta kieltämättä vitamiineja tuli nappailtua ihan riittävästi. Koko yrityskautena en syönyt ainuttakaan tulehduskipulääkettä, vaikka välillä päätä särkikin. Tyroksinia söin päivittäin. Olin pitkään myös huolissani siitä irtoaako munasoluni lainkaan ilman irrotuspiikkiä, koska koskaan en ole saanut ovulaatiotikkuun kunnon viivaa. Todistetusti näin on tapahtunut kuitenkin ainakin kolmesti :wtf:. Saattaa olla, että Letrozol +Pregnyl (ovulaationinduktio) buustasi omaa kehoa siinä määrin, että raskaudet onnistuivat. Toivottavasti teille käy samoin :angelic:. Eli älä ota liikaa tressiä AHM:sta, mutta toimi kuitenkin järjestelmällisesti tavoitteen saavuttamiseksi :wink.

Ihana kuulla! :love017 Pyrkimys on just tuollaiseen ajattelutapaan mitä sanoit, ei se AMH tosiaan oikeasti mikään lopullinen tuomio ole, vaikka se aluksi siltä tuntuikin. Ultrassa mulla on myös näkynyt folleja enemmän kuin lääkärin mukaan AMH:n mukaan olisi voinut olettaa - laadusta ei sit toki voi tietää. Pyrin viettämään kesän mahdollisimman stressittä, ilman suuria odotuksia raskaaksitulemisesta ja sitten rohkeasti IVF:ään - mutta toki taustalla on se pieni toivo siitä että siihen ei olisikaan tarvetta :joyful:

Tulehduskipulääkkeet oon vasta nyt systemaattisesti jättänyt pois keskikierrosta, lääkäri sanoi että kuukautiskipuihin niitä voi kyllä huoletta käyttää. Ja eihän sitäkään pysty sanomaan, onko yksittäisellä tabletilla ovulaation aikoihinkaan vaikutusta, mutta mieluummin kärvistelen ja otan varman päälle ne päivät jos päänsärky iskee...

Ihana kuulla! :love017 Pyrkimys on just tuollaiseen ajattelutapaan mitä sanoit, ei se AMH tosiaan oikeasti mikään lopullinen tuomio ole, vaikka se aluksi siltä tuntuikin. Ultrassa mulla on myös näkynyt folleja enemmän kuin lääkärin mukaan AMH:n mukaan olisi voinut olettaa - laadusta ei sit toki voi tietää. Pyrin viettämään kesän mahdollisimman stressittä, ilman suuria odotuksia raskaaksitulemisesta ja sitten rohkeasti IVF:ään - mutta toki taustalla on se pieni toivo siitä että siihen ei olisikaan tarvetta :joyful:

Tulehduskipulääkkeet oon vasta nyt systemaattisesti jättänyt pois keskikierrosta, lääkäri sanoi että kuukautiskipuihin niitä voi kyllä huoletta käyttää. Ja eihän sitäkään pysty sanomaan, onko yksittäisellä tabletilla ovulaation aikoihinkaan vaikutusta, mutta mieluummin kärvistelen ja otan varman päälle ne päivät jos päänsärky iskee...

Mulla oli juuri sama tilanne eli folleja oli ultrassa n. 12, vaikka AMH:n perusteella olisi pitänyt olla paljon vähemmän. Ultran näkymä on arvoa tärkeämpi. Arvo auttaa sitten ivf-lääkemäärien valinnassa tai jotain. Kun itse sain tuomion 39v, olin aivan maani myynyt. En ollut osannut ajatella sellaista tulosta. Olin melko varma, että jään lapsettomaksi. Toisin kuitenkin kävi. Se oli kai sitten tähtiin kirjoitettu kaikkien todennäköisyyksien vastaisesti :bookworm:. Tosin kaikkeni yritinkin. Lopetin kahvinjuonnin ja elin tosiaan todella säännöllistä ja myrkytöntä elämää. En tiedä, mikä oli lopulta ratkaiseva asia. Ehkä kaikki yhdessä. Nyt 42v imetän ja kuitenkin tulin raskaaksi, vaikka olen elänyt normaalisti. Siinä meni sekin teoria :woot:.

Onnenomena, kiitos myötätunnosta :Heartred Eiköhän ne HUS:lla sitten tiedä, miten kannattaa tässä seuraavaksi edetä. Pahimmasta harmituksesta jo päässyt yli. Kyllä tää tästä vielä joskus, pitää vaan olla kärsivällinen. :) Toivottavasti sulla myös jää sivuoireet vähäisiksi! Se päänsärky mitä mulla oli ekassa letrokierrossa oli kyllä todella ärsyttävää.

pikkulintu123, hassua kyllä ettei ole seurantaultraa :scratch Mutta toivotaan että letrokierto silti tuottaisi tulosta, vaikka ns. sokkona mennäänkin! :p

Niimpä, pelottaa vaan jos tärppääkin ja tulee tuplat :hilarious: Gynekologi sanoi, että jos en saa ovulaatiota tikutettua, niin seuraavassa kierrossa sitten ultra, että nähdään toimiiko letrot yhtään.

Muokattu viimeksi:
Kierto alkoikin kesken lugejen, joten eilen otin elämäni ensimmäisen letrozol satsin (2,5mg x 2). Olin ihan varma että tulisi jotain oireita, mutta mulla on ollut täysin normaali olo. Toisaalta toivoisin, että tulisi edes pientä oiretta lääkkeestä, jolloin tuntuisi ehkä että jotain kropassa tapahtuukin. Toki voihan tässä vielä fiilis muuttua!
Ootteko muut saaneet hyvää tulosta, vaikka ette oo oirehtineet lääkkeestä? Tuntuu, että niistä haittavaikutuksista puhutaan niin paljon, että ehkä siksi ihmetytti...

Kierto alkoikin kesken lugejen, joten eilen otin elämäni ensimmäisen letrozol satsin (2,5mg x 2). Olin ihan varma että tulisi jotain oireita, mutta mulla on ollut täysin normaali olo. Toisaalta toivoisin, että tulisi edes pientä oiretta lääkkeestä, jolloin tuntuisi ehkä että jotain kropassa tapahtuukin. Toki voihan tässä vielä fiilis muuttua!
Ootteko muut saaneet hyvää tulosta, vaikka ette oo oirehtineet lääkkeestä? Tuntuu, että niistä haittavaikutuksista puhutaan niin paljon, että ehkä siksi ihmetytti...
mä söin ekan kerran nyt letroja (2,5mg) eikä tullut mitään sivuvaikutuksia. mutta ovis aikaistui useammalla päivällä, jonka uskon ainakin osittain johtuvan letroista. eli kasvatti folleja tehokkaammin :) kierron lopputuloksesta ei ole vielä tietoa :smiley-angelic006

mulla normaalisti kierto noin 28, ja ovis kp15-16. tässä kierrossa tosiaan ekan kerran letrot ja ovis tuli jo kp12 :)

Samanlainen kokemus, joulukuussa letrot ja ovis tuli kp13. Normaalisti kierto 28 ja ovis tullu kp15-17 välillä, eli letrot aikaisti.

Mulle määrättiin koska punktion jälkeen kroppa meni sekaisin, eikä enää ovuloinut. Kaksi kiertoa meni ohi, eikä päästy siirtoon. Letroilla siirtoon ja ekasta alkionsiirrosta plussa! Tänään 19+6.

Ystävä kärsi vuosia sekundäärisestä lapsettomuudesta, mutta plussasi heti toisesta letrokierrosta. Meillä kaksi viikkoa eroa lasketuissa ajoissa, ollaan molemmat vakuuttuneita letrojen tehosta :happy:

Samanlainen kokemus, joulukuussa letrot ja ovis tuli kp13. Normaalisti kierto 28 ja ovis tullu kp15-17 välillä, eli letrot aikaisti.

Mulle määrättiin koska punktion jälkeen kroppa meni sekaisin, eikä enää ovuloinut. Kaksi kiertoa meni ohi, eikä päästy siirtoon. Letroilla siirtoon ja ekasta alkionsiirrosta plussa! Tänään 19+6.

Ystävä kärsi vuosia sekundäärisestä lapsettomuudesta, mutta plussasi heti toisesta letrokierrosta. Meillä kaksi viikkoa eroa lasketuissa ajoissa, ollaan molemmat vakuuttuneita letrojen tehosta :happy:
kiva kuulla kokemuksia :) mulla kans sekundäärinen lapsettomuus, reilu vuosi nyt yritetty toista lasta ja tässä kierrossa ekan kerran letrot ja inseminaatio. esikoinen sai alkunsa melkeinpä tjottailulla yk5 noin neljä vuotta sitten.

just hain apteekista letrot ja kuukauden satsin lugeja, rahaa meni yli 70e, jotenki yllätyin että näin kalliiksi tuli:wideyed:
huomenna eka letro, toivottavasti ei tuu mitään sivuoireita..

Tämäpä rohkaiseva kertomus! :thumleft

Minulla oli eilen aivan kamala migreenipäänsärky - en muista, milloin olisi ollut vastaavaa. Johtuiko letroista vai ei, vaikea sanoa. Mutta edellisenä päivänä oli lievää päänsärkyä. Epäilen letroja. Tänään ei onneksi enää tarvitse ottaa tässä kierrossa enää letroa, joten kai se tästä. Kun sitä sivuvaikutuslistaa luin, niin aika vähällä kuitenkin pääsin. Nyt niitä myönteisiä vaikutuksia odotan. :wink

mulla nyt kp 1, tästä kierrosta letrot ekaa kertaa, jännittää:grin
kiinnostaisi tietää, milloin te ootte saaneet ovisplussaa?

Mulla kierto 28-37 päivää, yleensä ovusplus aikaisintaan kp15, monesti kp18 jopa,jos on pidempi kierto. Saa nähdä, aikaistaako nämä letrot nyt oviksen. Ihan hyvä olisi. Ei menisi niin paljon digitestin päitä.

Muoks. Eikä tartteisi niin monena päivänä testata. Siinä on oma muistamisensa.

Takaisin