Moi, mulla mitattiin AMH melkein kolme vuotta sitten 39-vuotiaana. Se oli vain 0,68. Siitä huolimatta olen tullut raskaaksi sen jälkeen kolme kertaa luomusti juuri ennen ivf-hoitoja. Ensimmäisellä kerralla olin jo melkein 40v, toisella kerralla 40,5v ja kolmannella eli nyt 42v (ilman pienintäkään aikomusta). Yrityskauden alussa vuonna 2018 käytin Letrozolia ja Pregnylia 4 kierrossa, sitten 5 kierrossa, jossa en ottanut mitään poppaskonsteja, mutta peittoa heiluteltiin kp 8-kp 16 välillä joka toinen päivä, tulinkin raskaaksi ennen ivf:ää. Ensimmäinen raskaus päättyi valitettavasti liian aikaisin, mutta seuraavasta viisi kuukautta myöhemmin alkaneesta raskaudesta syntyi terveet kaksoset. Se siis siitä, että ikä ja alhainen AMH tarkoittaisi aina huonolaatuisia munasoluja. En tiedä oliko Donafertyn popsimisesta apua, mutta kieltämättä vitamiineja tuli nappailtua ihan riittävästi. Koko yrityskautena en syönyt ainuttakaan tulehduskipulääkettä, vaikka välillä päätä särkikin. Tyroksinia söin päivittäin. Olin pitkään myös huolissani siitä irtoaako munasoluni lainkaan ilman irrotuspiikkiä, koska koskaan en ole saanut ovulaatiotikkuun kunnon viivaa. Todistetusti näin on tapahtunut kuitenkin ainakin kolmesti
. Saattaa olla, että Letrozol +Pregnyl (ovulaationinduktio) buustasi omaa kehoa siinä määrin, että raskaudet onnistuivat. Toivottavasti teille käy samoin :angelic:. Eli älä ota liikaa tressiä AHM:sta, mutta toimi kuitenkin järjestelmällisesti tavoitteen saavuttamiseksi
.