Letrozolin käyttäjiä?

Kiva että on uusia ja "uusiavanhoja" tullut mukaan. :)

Jep toivottavasti epätavalliset oireet on Lipsulla hyvä merkki! Ja Pupsis jännän äärellä, tsempit piinailuun.

Minulla täällä kp 17 ja toissapäivänä sain sylkiovistestiin ekan kerran kunnon saniaiskuviot. Aamulla testasin ja iltapäivällä ne oli jo poissa. Sehän näyttää tosiaan siis estrogeenin nousun ja ovikseen voi mennä 2-3 päivää noista saniaisista. Että saa nähdä, pitääkö testi paikkansa ja ovuloisinko ilman letroja. Odotan vielä tämän kierron loppuun ja sitten soittelen suunnitteluaikaa ivf.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille :)
 
Pahoittelut Tillitär. :sorry:

Täällä varmaan hetkenä minä hyvänsä vaihtuu kunnolla kp1. Eilen (jo) dpo 12 tein one-stepin 10 miU/ml testin (josta kyllä paljon lukenut että ihan susia ovat) ja sain viivanpaikan/haamujenhaamun. En kyllä oikeastaan uskonut testin positiiviseksi muuttumiseen, koska tuttu menkkoja edeltävä tiputtelu oli alkanut jo pari päivää sitten ja romahduttanut toiveet. :banghead:
Mietin pitäiskö seuraavaksi kysyä lugesteronia/lutinusta luteaalin tueksi ihan oman mielenrauhan takia, teroluteista ei ollut apua tiputteluun ja lääkäri oli sitä mieltä että hyvällä ovulaatiolla ei tiputtele, eli tässä kierrossa ei ollut mitään keltarauhastukea. Tällä kertaa se ei sentään alkanut viikkoa ennen..

Oireita keksin tietysti tälläkin kertaa, niinkuin aina; vatsassa tuntui kiristelyä ja nippailua ja rinnat kipeytyivät epätavallisen aroiksi pari pv sitten.

Onneksi gyne jolla käyn on niin ihana, että odotan jo letrojen seurantaultraa.

Ps. Tuntuu jotenkin vähän epäreilulta jo purnata, kun meillä lähti käyntiin vasta yk 14 ja monella täällä on ilmeisesti paljon pidempi taipale jo takanaan. Silti jokainen ohi (suhteettoman hitaasti) lipuva kuukausi tuntuu jo piinaavalta. Paljon sympatiaa ja tsemppiä sinne:Heartred

Mitäs muille kuuluu?
 
Täällä kp22 ja dpo 6 tai 7.

Digiovistesti näytti hymynaamaa kp14 ja 15 niin vaikeaa sanoa tapahtuiko ovis siinä kp15 yöllä vai vasta kp16. Ovulaatiota en tuntenut. ovulaatiota en ole tuntenut muuta kun pistoshoidoissa.

Oireina normaalista poikkeavana on että rinnat ovat olleet arat lähes heti ovulaatiosta, normaalisti kipeytyvät pari päivää ennen kuukautisten alkua. Pientä ummetusta on myös ollut, toki se voi johtua työkiireistä. Muutoin ei mitään tuntemuksia tai fiiliksiä, veikkaan että tässä kierrossa oli hyvä ja vahva ovulaatio, se on ainakin positiivinen asia.

Ensi viikolla meillä on IVf hoitosuunnittelu, sitä odotellessa...
 
Pahaltahan se aina tuntuu, kun toiveet valuu pönttöön vaikkei olisi vielä montaa vuotta yrittänyt. Onneksi monella näyttää nyt olevan tulossa jatkosuunnitelma piakkoin.

Dpo9/kp24/26-30. Menkkoja odottelen to-pe. Toiveet taas nousi kun dpo4 myöhään illalla huomasin housuissa kolme tippaa verta. Ovis oli kait dpo0 yöllä tai jopa edellisenä iltana. Kaikenlaista hassua paineen- ja kosteudentunnetta on ollut ja tissit niin samperin kipeät. Tänään alkoi menkkajomot ja mieli taas ihan maassa. Niin kuvittelin kun nyt lomalla on stressi vähentynyt, eikä ole joutunut töissä öitä valvomaan, että nyt onnistaa. Ehkä taas helpottaa kun menkat kärsitty. Voi meitä. Tsempit kaikille :Heartred
 
Piti testata loman lopetus nega, ettei ensi viikolla ärsytä niin paljon. Tiedän et testi ollut välillä ihan susi, mut mulla aina toiminut niin kun pitää!! :nailbiting:
 

Liitteet

  • 20200823_085638.jpg
    20200823_085638.jpg
    30.6 KB · Katsottu: 162
Piti testata loman lopetus nega, ettei ensi viikolla ärsytä niin paljon. Tiedän et testi ollut välillä ihan susi, mut mulla aina toiminut niin kun pitää!! :nailbiting:

Kääk! Eihän tuota tarvi edes tihrustaa, ihan selkeä viiva! :woot: Varovaiset onnittelut, ihanasti piristit tällä omaa kp2-päivää! :love017

Millainen tausta sulla olikaan? Monesko hoitokierto ja oliko pelkät letrot käytössä?
 
Kiitos, kiva jos muitakin piristää :happy: Taustaa tosiaan, tammi-helmikuussa puhkesi kysta ja sen jälkeen en ovuloinut ja menkatkin niukkeni alle päivän mittaisiksi. Gynellä kävin maaliskuussa ja limis 4.2mm eikä merkkejä ovuloinnista, mut kystan nesteitä edelleen vatsaontelossa. Labroista kaikki ok, joten alotin Letrot ja tää oli neljäs kierto niiden kanssa. Epäilen et ekassa Letrokierrossa en ovuloinut, mut muissa kyllä. Nyt myös ekaa kertaa käytössä Royal geleet, jotka alotin vasta kp7. Ei siis muita varsinaisia lääkkeitä. Kaksi kemiallista ollut, joten jännittää aika lailla.
 
Varovaiset onnittelut Sen!! Aivan ihanaa että tännekin välillä plussia ilmaantuu! Toivottavasti kaikki menee hyvin :Heartred

Viides letrokierto ei tuonut meille plussaa, nyt kp3 ja kuudes letrokuuri alkaa. Fiilikset taas ihan nollissa mutta täytyy vain koittaa jaksaa. Laitoin myös lapsettomuuspolille viestiä, olisiko mahdollista saada yksi ultraus tähän kiertoon että varmistuisi, että limakalvo on ok kun se oli viimeksi aukiolotutkimuksessa lääkärin mukaan surkea. Että suotta tässä syö edes letroja ja kärsii oireista jos niillä oviksen saa mutta limakalvo ei ole hyvä. Eivät vastanneet perjantaina, odottelen huomenna yhteydenottoa sieltä sitten. Eikö limakalvon "kasvatteluun" ole myös jokin lääke olemassa?
 
Varovaiset onnittelut Sen!! Aivan ihanaa että tännekin välillä plussia ilmaantuu! Toivottavasti kaikki menee hyvin :Heartred

Viides letrokierto ei tuonut meille plussaa, nyt kp3 ja kuudes letrokuuri alkaa. Fiilikset taas ihan nollissa mutta täytyy vain koittaa jaksaa. Laitoin myös lapsettomuuspolille viestiä, olisiko mahdollista saada yksi ultraus tähän kiertoon että varmistuisi, että limakalvo on ok kun se oli viimeksi aukiolotutkimuksessa lääkärin mukaan surkea. Että suotta tässä syö edes letroja ja kärsii oireista jos niillä oviksen saa mutta limakalvo ei ole hyvä. Eivät vastanneet perjantaina, odottelen huomenna yhteydenottoa sieltä sitten. Eikö limakalvon "kasvatteluun" ole myös jokin lääke olemassa?

Ainakin pistoshoidoilla pitäisi tulla parempi limis, siksi minäkin vaadin ne seuraavaan kiertoon :) kertoilen sitten paraniko limis! Eli joskus 5-6vkon päästä :hilarious:
 
Hei,

mä liityn takaisin teidän seuraanne :smiley-angry017

meillä oli pienen sydän lakannut lyömästä, keskeytynyt keskenmeno.. viime viikolla oli tyhjennys.. rv 12+4..

huoh..
 
Hei,

mä liityn takaisin teidän seuraanne :smiley-angry017

meillä oli pienen sydän lakannut lyömästä, keskeytynyt keskenmeno.. viime viikolla oli tyhjennys.. rv 12+4..

huoh..


Voi ei miten järkyttävä uutinen, aivan kamalaa!!! Voimia ja tsemppiä RouvaM :Heartred
 
Hei,

mä liityn takaisin teidän seuraanne :smiley-angry017

meillä oli pienen sydän lakannut lyömästä, keskeytynyt keskenmeno.. viime viikolla oli tyhjennys.. rv 12+4..

huoh..

Voi ei, kamalaa! :sorry: niin väärin. Voimia teille :Heartred
 
RouvaM:lle osanotto. En osaa edes kuvitella tuskaa mikä siellä nyt on. :sad001

Mä aloin myymään vanhoja vauvanvaatteita ja leluja pois, tuntuu siltä että pitää alkaa pikkuhiljaa hyväksymään tosiasiat ja luopumaan. Tässä kuussa ovis meni eilen eikä ees yritetty heilutella peittoja. Pieni rakas olisi enemmän kuin toivottu, mutta en jaksa enää elää schrödingerin vauvan kanssa.

Eli aktiivinen yritys on nyt meidän osalta ohi, tulee jos ihme tapahtuu. Käyn silti täällä teitä kurkkimassa aina välillä.

Tarrasukkia Senille!! :cat:
 
RouvaM:lle osanotto. En osaa edes kuvitella tuskaa mikä siellä nyt on. :sad001

Mä aloin myymään vanhoja vauvanvaatteita ja leluja pois, tuntuu siltä että pitää alkaa pikkuhiljaa hyväksymään tosiasiat ja luopumaan. Tässä kuussa ovis meni eilen eikä ees yritetty heilutella peittoja. Pieni rakas olisi enemmän kuin toivottu, mutta en jaksa enää elää schrödingerin vauvan kanssa.

Eli aktiivinen yritys on nyt meidän osalta ohi, tulee jos ihme tapahtuu. Käyn silti täällä teitä kurkkimassa aina välillä.

Tarrasukkia Senille!! :cat:

Kiitos, kyllä tämä alkaa näyttää lupaavalta :) Tsemppiä teille jatkoon, toivottavasti saisitte sen ihmeenne!
 

Liitteet

  • 20200830_075516.jpg
    20200830_075516.jpg
    46.4 KB · Katsottu: 100
Apuaa pakko päästä tänne avautumaan. Täällä kp 32, dpo ei mitään hajua kun letroton kierto ja oviksesta ei varmuutta. Tänään ennen töihin menoa ajattelin, että noh käytämpäs ton yhen testin toista pois kuleksimasta. Ja sain hyvin haalean haamun :wideyed: Töiden jälkeen oli pakko käydä ostamassa uusi testi, lähikaupassa tosin vaan rfsun varhaistestejä, joista oon kuullu vähä kaikenlaista.. Mutta silläkin sain äsken haamun :wideyed: Jotenkin pelottaa että noi on vaan viallisia testejä tai viivanpaikkoja jne.. Täytynee huomenna testailla uudelleen :eek:
 

Liitteet

  • P_20200830_185502_1.jpg
    P_20200830_185502_1.jpg
    25 KB · Katsottu: 134
Hei vaan kaikille! Toivottavasti mukaan mahtuu uusi letroilija, eli minäkin uskaltaudun vihdoin esittäytymään, kun olen jo pidemmän aikaa lukenut näitä keskusteluja, tämäkin ketju on aika lailla alusta asti luettu :laughing014

RouvaM:lle lämpimät osanottoni ja voimia, tuollainen on NIIIIN kamalaa ja NIIIIN väärin :smiley-angry017

Meidän taustoista vähän sitten, eli yksi maailman rakkain lapsi löytyy, poika vajaa 2 v, joka sai tosi yllättäen alkunsa luomusti pillereiden lopettamisen jälkeen niin, että kuukautiset eivät kerenneet ollenkaan alkaa (kierto oli ehkä jotain 60 päivää), raskauden tajusin vasta kun olin jo viikolla 7, kun en mitenkään pitänyt sitä mahdollisena. Mulla siis taustalla ovuloimattomuutta ja hyvin harvat luomumenkat elämäni aikana, hormonit siis ilmeisen sekaisin olleet aina.

Ikää meillä miehen kanssa on jo yli 35, ja nämä ongelmat huomioiden, aikaa ei varmaankaan ole paljon jos ollenkaan, kovasti pelottaa että joko ne vaihdevuodet pukkaavat päälle :confused005

Haaveissa olis kuitenkin se toinen lapsukainen, ja yritys aloitettiin viime syksynä öbaut kun esikoisen täytti vuoden. Nyt keväällä hakeuduttiin sitten hoitoon, ja letrot ja terolutit otettiin ensimmäisenä keinona käyttöön. Lääkärin mukaan mun munasarjat ei kovin vilkkailta näytä, ja ihan aidosti tuntui ihmettelevän, että miten oon saanut luomulapsen aikaiseksi, kaikkea muuta kuin luottavainen fiilis siis hoitojen suhteen :schoked025

Ekasta letrokierrosta (1x2,5mg kierron päivinä 3-7) ei jäänyt paljon muisteltavaa, ei minkäänlaista vastetta, ja limis olematon (3 mm). Toiseen kiertoon nostettiin annos 5mg, kävin ultrassa kp 12, ja isoin folli 13 mm, ja limis taas ihan onneton. Ovisplussan sain tikuttua tässä kierrossa, mutta epäilyttää että tapahtuiko sitä oikeesti kuitenkaan, ensi kierrossa pitänee ottaa progetesti sitten mahdollisen oviksen jälkeen. Eli ei paljon odotuksia tämäkään kierron suhteen. Kunhan menkat alkaa, soittelen lääkärille, että mitä seuraavaksi tehdään. Viimeksi mietiskeli, että kokeillaanko vielä letroilla, vai hypätäänkö suoraan pistoksiin, jos niillä saatais vähän paremmin vastetta ja limiksellekin tapahtuis jotain.

Tähän liittyen kysymys teille, eli onko täällä vielä linjoilla ketään, joille letrot eivät juurikaan ole auttaneet, mutta pistoksille on sitten tullut vastetta? Ja voiko pistoksista olla apua myös limiksen suhteen, ja olisko jotain keinoja, mitä voisin yrittää itse yrittää kokeilla? Greippimehua kokeilin aiemmin, mutta jostain luin (ehkä täältä aiemmasta keskustelusta) että lääkekiertoihin sitä ei suositella.

Tulipas tästä pitkä teksti, toivottavasti jaksoitte lukea.

Hurjasti plussatuulia kaikille :love7
 
Takaisin
Top