Letrozolin käyttäjiä?

Heippa
Olen jo jonkun aikaa lueskellut tätä ketjua, mutta ajattelin nyt vihdoin ja viimein rohkaistua kirjoittamaankin :).

Eli täällä mennään jo 5 letro-kiertoa, mutta ensimmäistä jossa annos on nostettu 5 mg. Lisäksi tähän kiertoon on suunniteltu inseminaatio. Mulla on ollut näissä letrokierroissa vaikeuksia bongata ovulaatiota (käytössä on ollut Clear Blue Digital testi ja olen testannut kp 10-20 lääkärin ohjeen mukaan)... jospa nyt vihdoin saataisiin toivottua tulosta :wink. Mulla on taustalla aika hankala PCOS (munasarjat ovat TODELLA rakkulaiset ja luomukierrot venyvät helposti päälle 40 päivän, lähemmäs 70 välillä... Olen suht. hoikka, joten omalla kohdalla painonpudotus tai esim metformiini ei auta... vaikka kylläkin minuakin on kannustettu karsimaan ruokavaliosta sokerit ja nopeat hiilihydraatit pois. Näin olen tehnytkin.

Ajattelin, että kommentoisin tuota lähete asiaa. Meidän lähete meni Helsingissä ongelmitta läpi, vaikka yritystä oli takana vasta 7 kuukautta johtuen selvästä PCOS:sta. Näissä kevyemmissä hoidoissa ei ole varsinaista jonoa sen jälkeen, kun pääsee ensikäynnille. Me pääsimme parissa kuukaudessa siitä, kun lähete oli hyväksytty. IVF jono on tällä hetkellä 6 kuukautta, kun naistenklinikalla on ollut muutto ja apotin käyttöönotto, kuten joku jo kirjoittikin.

Sitten vielä välikierroista. Itselläni ei ole käytetty välikiertoja, koska tuo PCOS on sitä luokkaa, että se ei ole järkevää. Muutamalla tutulla, joilla ovuloimattomuuden syytä ei löydetty käytettiin välokiertoja, koska a) lääke voi vaikuttaa elimistössä silti ja raskauden todennäköisyys on välikierrossa suurempi ja b) vähentää lääkkeiden aiheuttamia sivuoireita sekä useamman munasolun kypsymisen riskiä. En ole kuullut, että täällä välikierrot olisivat jonojen hallintaa, vaan tapauskohtaisia ja ns. lääketieteellisesti perusteltuja. Muutama tuttu on joutunut pitämään välikiertoja myös yksityisen hoidoissa.

Onko muuten kenelläkään muulla letrot aiheuttaneet kiukkua, itkuisuutta ja turvotusta :sad001? Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tämä lääkkeiden syönti, kun toivottua tulosta ei näy, eikä kuulu... ja tähän mennessä ovulaatiotkin ovat jääneet osittain arvaukseksi... mutta, jotenkin vaan silti voin lääkkeiden ajan huonosti ja koko homma ottaa päähän.


Tsemppiä kaikille meille, tämä on välillä rankkaa, mutta toivottavasti odotus palkitaan meillä kaikilla pian :).

Kiitos vastauksesta! Ehkä saankin sitten pistoslääkkeet ja/tai inssin jo syys-lokakuussa :)
Tsemppiä sinullekin, kyllä nuo letrot voi aiheuttaa mielialavaihdoksia.

Pahoittelut savonlikka negasta!

Ehkä me saadaan jouluvauvat :angelic: heh heh. Oon kyllä aina halunnu olla kesällä raskaana ja pitää mekkoja..
 
Muokattu viimeksi:
Heips,

Eilen oli niin hulabaloopäivä,etten ehtiny edes ostamaan testiä. Noh tänä aamuna kävin ja vitivalkoinen negatesti sieltä tuli. Eli ei tarkottanu positiivinen ovistesti mitään :sad001 Eikä tuottanut ensimmäinen inssi tulosta. Turhauttaahan tämä. Noh kohti uutta yrityskiertoa sitten vaan ja viimeistä mahollisuutta saada tän vuoden puolella vauva.
No meillä nyt siis ihan sama tilanne että eka inssi ja ei tulosta, tsempit sinnekkin. <3
 
Uuno, tervetuloa! Siinä mielessä tarinasi kuulostaa tutulta, että itselläkin pcos mutta olen hoikka joten laihduttaminen ei ole mahdollista. Kierrot luomusti pisimmillään 60 päivää. Ovulaatiota en ole saanut kokea tämän 8kk yrityksen aikana, 7kk "yrittämisen" jälkeen lähete meni julkisen puolen lapsettomuuspolille tästä syystä. Odotan ensikäynnille aikaa edelleen, eka letrokierto käynnissä (2,5mg päiväannos, seuraavaan kiertoon 5mg jos ei nyt mitään tapahdu).

Onko sinulla ultrattu, onko pienellä annoksella follit kasvaneet? Mulle gyne sanoi ettei tarvitse ultrakontrolleja ja se vähän mietityttää. Olis kiva tietää tapahtuuko mitään mutta kun sanoi ettei tarvitse niin mennään sillä toistaiseksi. Jos polilla jatketaan letrojen kanssa niin siellä todennäkösesti tulisi ultrakontrollit.

Meillä ilmeisesti keskussairaalaan ensikäynnille pääsee noin kahdessa kuukaudessa. Inseminaatiot ja ivf Helsingissä, toivottavasti ei tarvitsisi siihen asti mennä, tulee niin säätöä muuten töiden kanssa!

Kolmatta päivää vilkuttaa ovistesti hymynaamaa. Viivat jopa haaleampia kuin alkukierrosta. Pelkään vaan että ovuloimattomaksi jää vaikka kipuja on kyllä ollut muutaman päivän alavatsalla lupailevasti.
 
Uuno, tervetuloa! Siinä mielessä tarinasi kuulostaa tutulta, että itselläkin pcos mutta olen hoikka joten laihduttaminen ei ole mahdollista. Kierrot luomusti pisimmillään 60 päivää. Ovulaatiota en ole saanut kokea tämän 8kk yrityksen aikana, 7kk "yrittämisen" jälkeen lähete meni julkisen puolen lapsettomuuspolille tästä syystä. Odotan ensikäynnille aikaa edelleen, eka letrokierto käynnissä (2,5mg päiväannos, seuraavaan kiertoon 5mg jos ei nyt mitään tapahdu).

Onko sinulla ultrattu, onko pienellä annoksella follit kasvaneet? Mulle gyne sanoi ettei tarvitse ultrakontrolleja ja se vähän mietityttää. Olis kiva tietää tapahtuuko mitään mutta kun sanoi ettei tarvitse niin mennään sillä toistaiseksi. Jos polilla jatketaan letrojen kanssa niin siellä todennäkösesti tulisi ultrakontrollit.

Meillä ilmeisesti keskussairaalaan ensikäynnille pääsee noin kahdessa kuukaudessa. Inseminaatiot ja ivf Helsingissä, toivottavasti ei tarvitsisi siihen asti mennä, tulee niin säätöä muuten töiden kanssa!

Kolmatta päivää vilkuttaa ovistesti hymynaamaa. Viivat jopa haaleampia kuin alkukierrosta. Pelkään vaan että ovuloimattomaksi jää vaikka kipuja on kyllä ollut muutaman päivän alavatsalla lupailevasti.

Moikka Lipsu! Tavallaan "kiva" kuulla, että joku muu kärsii täysin samasta vaivasta! "Kiva" siis siksi, että eihän tätä kenellekään toivo, mutta toisaalta itseä helpottaa, kun kuulee muista samanlaisista tapauksista!

Naistenklinikalla oltiin sitä mieltä, että kontrolliultra on välttämätön, joten aika huolettomalta kuulostaa tuo sinun lääkärin toiminta. Kontrolliultra tehtiin siis vain ekaan kiertoon, jossa mulla olikin kasvanut "hieno" follikkeli (kokoa en muista, mutta lääkäri vakuutteli sen olevan todella hieno)... silloin tein myös ensimmäisen ja ainoan positiivisen ovulaatiotestin. Ovulaatio vielä varmistettiin verikokeella. Ovulaatio siis ensimmäisessä kierrossa tapahtui, mutta raskaaksi en tullut :(. Sen jälkeen 3 seuraavaa kiertoa olikin tasaista alamäkeä... Tokassa kierrossa vain ne saakelin vilkkuvat hymynaamat, ei varsinaista positiivista tulosta lainkaan. Eli, samankuuloinen tilanne kuin sulla Lipsu nyt! Kierto oli kuitenkin vain 28 päivää, joten naistenklinikan lääkäri oli vielä tyytyväinen. Kolmannessa kierrossa bongasin ovulaation, mutta vasta kiertopäivänä 19. Kierto lähti siis venymään. Neljännessä kierrossa en saanut testeihin enää mitään, en edes niitä vilkkuvia naamoja ja kierto venähtikin yli 40 päivään. Sitä sitten seurasi päätös nostaa annos ja tehdä inseminaatio.

Ota näistä selvää... tiedän nimittäin muutaman onnekkaan, jotka raskautuivat ekasta letrokierrosta! Mun oma kokemus on ollut vähän toinen :D.

Älä heitä kirvestä kaivoon meneillä olevan kierron suhteen vielä! Kuulemma PCOS:ssa on normaalia, että kierto vähän venyy ja ovulaatio tulee myöhemmin kuin muilla letroista huolimatta... tuputan nyt sulle samaa lausetta, mitä itselle on hoettu naistenklinikalta. Oon niiden OmaPolun viestipalvelun vakiokäyttäjä :D.
 
Noniin! Nyt ollaan tästä päivästä alkaen IVF jonossa. Ärsyttää suunnattomasti tämä puolen vuoden odotus :arghh:
näillä näkymin niin voidaan aikaisintaan saada vauva ensi vuoden toukokuussa. Eikö se jo riitä että kesti ikuisuus että saatiin lähete ja että olemme jo yli vuoden oltu eri hoidoissa, letrozoli ja ovulaatioinduktio/inseminaatio.

Onneksi sain nyt endometrioosin oireiden hoitoon kunnon särkylääkkeet niin sietää paremmin nämä kuukautiset eikä ole pakko siirtyä e-pillereihin tämän odotuksen ajaksi. Eli pienen pieni mahdollisuus että voisi tulla raskaaksi kun odotetaan IVF hoitoon pääsyä. Puhuttiin miehen kanssa että nyt otetaan tämä jonotusaika vähän taukoa, ei tikuteta ovulaatiota, harrastetaan edelleen runsaasti seksiä pitääkseen mahdollisuudet korkealla mutta ei pakonomaisesti. Kerätään voimia ja henkistä jaksamista, tämä viimeiset puoli vuotta inseminaatioden kanssa on ollut todella rankkaa meille molemmille.
 
Noniin! Nyt ollaan tästä päivästä alkaen IVF jonossa. Ärsyttää suunnattomasti tämä puolen vuoden odotus :arghh:
näillä näkymin niin voidaan aikaisintaan saada vauva ensi vuoden toukokuussa. Eikö se jo riitä että kesti ikuisuus että saatiin lähete ja että olemme jo yli vuoden oltu eri hoidoissa, letrozoli ja ovulaatioinduktio/inseminaatio.

Onneksi sain nyt endometrioosin oireiden hoitoon kunnon särkylääkkeet niin sietää paremmin nämä kuukautiset eikä ole pakko siirtyä e-pillereihin tämän odotuksen ajaksi. Eli pienen pieni mahdollisuus että voisi tulla raskaaksi kun odotetaan IVF hoitoon pääsyä. Puhuttiin miehen kanssa että nyt otetaan tämä jonotusaika vähän taukoa, ei tikuteta ovulaatiota, harrastetaan edelleen runsaasti seksiä pitääkseen mahdollisuudet korkealla mutta ei pakonomaisesti. Kerätään voimia ja henkistä jaksamista, tämä viimeiset puoli vuotta inseminaatioden kanssa on ollut todella rankkaa meille molemmille.

Kyllähän se puoli vuotta tuntuu ihan ikuisuudelta :sorry: mutta toisaalta nyt kun mietin se meni jopa "nopeasti" kun oli ulkomaanmatkaa, jouluja ym kiintopisteitä. Tai eihän me puolta vuotta periaatteessa jonotettu, tasan 4,5 kk oltiin jonossa ennen ivf-suunnittelukäyntiä ja saatiin sitten heti seuraavista menkoista ilmoittautua hoitoon. Mutta itse siirtoon menee melko lailla tasan puoli vuotta kun tähän pitkän kaavan hoitoonkin uppoaa se pari kk. Toivottavasti saatte vähän ajatuksia tosiaan muualle ja luomuyllätystäkään ei oo poissuljettu :Heartred
 
Täällä menossa kp32 ja menkat ei ole alkanut. Oon ollu vähän sekasin näistä menkkojen alkamispäivistä ja luotin Flo:hun että alkaisi kp 31 (eli eilen) kun niin näyttää, mutta vasta tajusinkin et mullahan on näissä hormonaalisissa lääkekierroissa menkat alkanut aina kp34. Joulukuu oli lääkkeetön paitsi teroilla käynnistin niin kierto oli 45pvä, tammikuu myös lääkkeetön paitsi teroilla käynnistin taas että päästään mahd. nopeeta inssiin niin silloin kierto oli 26pvä.

Ja nyt sitten kun sitä Flo:ta selailin niin aina esim. letrokierroissa menkat alkanut kp34, joten nyt sormet ja varpaat ristiin että menkat alkaa vasta maanantaina niin ensi inssi sattuisi tiistai päivälle ja huhtikuussa kun ollaan reissussa niin inssi sattuisi hyvin vasta reissun jälkeen!!!!
(mähän siis tuolla aikasemmissa viesteissä panikoin että jos menkat olisi alkaneet eilen niin ensi kuun inssipäivä olisi LAUANTAI, ja huhtikuun inssi olisi maanantaina kun tullaan sunnuntaina reissusta, eli ultriin en olisi päässyt ja pistokset olisi pitänyt pistää tyyliin lentokoneessa, saati olisiko inssiä edes tehneet kun en olisi päässyt ultrailemaan tilannetta!)
 
Mä taas toivoin menkkoja mahd aikasin ettei ois lomalla seuraavat mut kunhan huomenna alkais niinku flo ennustaa.. tein taas negankin... on se kumma ku pitää kiduttaa itteensä
 
Kyllähän se puoli vuotta tuntuu ihan ikuisuudelta :sorry: mutta toisaalta nyt kun mietin se meni jopa "nopeasti" kun oli ulkomaanmatkaa, jouluja ym kiintopisteitä. Tai eihän me puolta vuotta periaatteessa jonotettu, tasan 4,5 kk oltiin jonossa ennen ivf-suunnittelukäyntiä ja saatiin sitten heti seuraavista menkoista ilmoittautua hoitoon. Mutta itse siirtoon menee melko lailla tasan puoli vuotta kun tähän pitkän kaavan hoitoonkin uppoaa se pari kk. Toivottavasti saatte vähän ajatuksia tosiaan muualle ja luomuyllätystäkään ei oo poissuljettu :Heartred

Smoothie oliko niin että sullakin oli hoito naistenklinikalla vai oliko muualla? Mulle alustavasti sanottiin että kesäkuussa päästäisiin hoitosuunnitteluun, heinäkuun ovat kiinni ja elokuussa varsinainen IVF hoito. Toivotaan kuitenkin että lääkkeitä tai IVFään valmistautuminen voisi alkaa heinäkuun aikana, mutta se riippuu niin paljon missä vaiheessa kuukautiskiertoa ollaan.

Tauko tekee kyllä ihan kyvää, olisi vaan ennemmin pari kuukautta eikä puoli vuotta taukoa. Kaverin vinkkauksesta ajattelin nyt tälle tauolle ottaa ruohonjuuresta yhtä sun toista juttua kokeiltavaksi niin pysyisi mieli toiveikkaana. Löysin vihdoin Macaa kapselina (en voi sietää sitä makua), B6 vitamiinia jonka sanotaan auttavan lyhyeeseen luteaalivaiheeseen sekä katsoin siveydenpuu kapselia ja yogi teetä "naisten tee". Täytyy äkkiä käydä näitä ostamassa :)
 
Smoothie oliko niin että sullakin oli hoito naistenklinikalla vai oliko muualla? Mulle alustavasti sanottiin että kesäkuussa päästäisiin hoitosuunnitteluun, heinäkuun ovat kiinni ja elokuussa varsinainen IVF hoito. Toivotaan kuitenkin että lääkkeitä tai IVFään valmistautuminen voisi alkaa heinäkuun aikana, mutta se riippuu niin paljon missä vaiheessa kuukautiskiertoa ollaan.

Tauko tekee kyllä ihan kyvää, olisi vaan ennemmin pari kuukautta eikä puoli vuotta taukoa. Kaverin vinkkauksesta ajattelin nyt tälle tauolle ottaa ruohonjuuresta yhtä sun toista juttua kokeiltavaksi niin pysyisi mieli toiveikkaana. Löysin vihdoin Macaa kapselina (en voi sietää sitä makua), B6 vitamiinia jonka sanotaan auttavan lyhyeeseen luteaalivaiheeseen sekä katsoin siveydenpuu kapselia ja yogi teetä "naisten tee". Täytyy äkkiä käydä näitä ostamassa :)

Mä Rupeen popsimaan Inocapseja :) ainakin 1kk. Mihin naisten tee ja siveydenpuu auttaa?
 
Mä Rupeen popsimaan Inocapseja :) ainakin 1kk. Mihin naisten tee ja siveydenpuu auttaa?


Siveydenpuu pitäisi yleisellä tasolla tasata hormoonitoimintaa ja luoda säännöllistä kuukautiskiertoa. Itselläni ei ole ongelmaa kuukautiskierron kanssa mutta on endometrioosi ja luonnollisessa kierrossa myöhäinen ovulaatio ja näin ollen lyhyt luteaalivaihe. Toivon että se auttaisi luomaan normaalin kierron siinä mielessä että keho tuottaisi oikeita määriä hormoonia.

Tuon teen vaikutukset pitäisi olla vähän samanlaiset, toki usko siihen on aika olemattomat. Mutta nojoo, tee on hyvää niin miksipä ei sitä kokeilisi. Kiinnittäisin kuitenkin tähän teehen sen huomion että sitä ei kannata juoda jos toteaa olevansa raskaana. Se sisältää inkivääriä joka viimeaikaisten tutkimusten mukaan on riski raskaanaoleville. Ennen vanhaan sitä suositeltiin koska se auttaa pahoinvointiin yms mutta on todettu että se voi aiheuttaa keskenmenoa/ennenaikaista synnytystä.
 
Smoothie oliko niin että sullakin oli hoito naistenklinikalla vai oliko muualla? Mulle alustavasti sanottiin että kesäkuussa päästäisiin hoitosuunnitteluun, heinäkuun ovat kiinni ja elokuussa varsinainen IVF hoito. Toivotaan kuitenkin että lääkkeitä tai IVFään valmistautuminen voisi alkaa heinäkuun aikana, mutta se riippuu niin paljon missä vaiheessa kuukautiskiertoa ollaan.

Tauko tekee kyllä ihan kyvää, olisi vaan ennemmin pari kuukautta eikä puoli vuotta taukoa. Kaverin vinkkauksesta ajattelin nyt tälle tauolle ottaa ruohonjuuresta yhtä sun toista juttua kokeiltavaksi niin pysyisi mieli toiveikkaana. Löysin vihdoin Macaa kapselina (en voi sietää sitä makua), B6 vitamiinia jonka sanotaan auttavan lyhyeeseen luteaalivaiheeseen sekä katsoin siveydenpuu kapselia ja yogi teetä "naisten tee". Täytyy äkkiä käydä näitä ostamassa :)

Juu naistenklinikalla tai Tilkassa ollaan. Varmaan aika paikkansapitävä tuo teidän aikatauluarvio mutta on kyllä niin päänvaiva tuo kesäsulku :banghead: ehkä kun tää kevät ja kesä tästä alkaa niin voi mennä nopeampaankin kuukaudet ja jos teillä tulee vielä lomia ym.
 
Juu naistenklinikalla tai Tilkassa ollaan. Varmaan aika paikkansapitävä tuo teidän aikatauluarvio mutta on kyllä niin päänvaiva tuo kesäsulku :banghead: ehkä kun tää kevät ja kesä tästä alkaa niin voi mennä nopeampaankin kuukaudet ja jos teillä tulee vielä lomia ym.

:playful: tällä hetkellä töissä lomakielto.... Joo meillä on alustavasti suunniteltu lomaviikko vappuna että siihen asti pitää kituutella, toki pääsiäinen tässä välissä. Yritetään säästää kaikki rahat vauvan hankintoja varten sekä että voisin jäädä kotihoidontuella hoitamaan lasta kunnes hän täyttää 2v. Niin yritetään olla matkustelematta ja törsäilemättä liikaa rahaa. Toukokuussa onneksi voi viikonloput viettää mökillä ja siellä riittää tekemistä.

smoothie onko tietoa tai mikä on oma kokemus, kauanko kestää ennnen kun IVF hoidossa päästään alkionsiirtoon? mietin että tuleekohan nenäsumute vai ei että meneekö siihen 2 kuukautiskiertoa vai yksi tässä hoidossa. Kuinkakohan paljon se on klinikkakohtaista tai potilaskohtaista käytetäänkö sumutetta vai ei.
 
:playful: tällä hetkellä töissä lomakielto.... Joo meillä on alustavasti suunniteltu lomaviikko vappuna että siihen asti pitää kituutella, toki pääsiäinen tässä välissä. Yritetään säästää kaikki rahat vauvan hankintoja varten sekä että voisin jäädä kotihoidontuella hoitamaan lasta kunnes hän täyttää 2v. Niin yritetään olla matkustelematta ja törsäilemättä liikaa rahaa. Toukokuussa onneksi voi viikonloput viettää mökillä ja siellä riittää tekemistä.

smoothie onko tietoa tai mikä on oma kokemus, kauanko kestää ennnen kun IVF hoidossa päästään alkionsiirtoon? mietin että tuleekohan nenäsumute vai ei että meneekö siihen 2 kuukautiskiertoa vai yksi tässä hoidossa. Kuinkakohan paljon se on klinikkakohtaista tai potilaskohtaista käytetäänkö sumutetta vai ei.

Ainakin husilla käyttävät paljon pitkää kaavaa. Lyhyelle pitää olla jokin selkeä syy/tarve esim. PCOS. Sanoit että sulla on endo niin luulen, että pitkällä mentäis sullakin. En tiedä miten hyvin huomioivat toiveet asiasta. Käytännössähän tähän pitkään kaavaan menee suunnilleen se kaksi kiertoa. Kp1 kun ilmoittaudut hoitoon niin noin kp21 aloitetaan sumute ja käytetään pari viikkoa, sitten 10-12 pv stimulaatiolääkkeet, punktio ja siirto 2-, 3- tai 5-päiväisellä riippuen punktiopäivästä ja munasolusaldosta ja laadusta. Mulla esim. kestää hoitoon ilmoittautumisesta siirtoon 6,5-7,5 vk.
 
Täällä myös kp1!
Ei hitsi, taas mennään ihan samoissa kierron päivissä! :hilarious:

Oiskohan Sul ovis aiemmin? Mikä kp eilen oli. Mul oli 33. Ja ovis oli ja varmaan tässäkin kierrossa about kp17. Mut hauskaa :) taitaa olla joku muukin. En vaan usko enää oikein luomuplussaan mut kai siihen on joku pieni mahdollisuus.
 
Oiskohan Sul ovis aiemmin? Mikä kp eilen oli. Mul oli 33. Ja ovis oli ja varmaan tässäkin kierrossa about kp17. Mut hauskaa :) taitaa olla joku muukin. En vaan usko enää oikein luomuplussaan mut kai siihen on joku pieni mahdollisuus.
Eilen oli kp32 ja ovis oli kp16 kun tehtiin inssi :happy:
Huomenna soittelen taas klinikalle ja aloitan Pergoveris pistokset 75 yksikköä.
Mä kans just tässä eilen mietin että tässä ekassa inssissä ei hirveän korkealla toiveet olleet mutta nyt seuraavan inssin tullessa mulla jo nyt toiveet korkealla että PAKKO TÄRPÄTÄ:inpain:
 
Täällä viimeinkin ovistestailut edennyt, viiden vilkuttelevan hymiön jälkeen tänään kp14 tuli pysyvä hymiö. Silti tuntuu ettei siihen vois luottaa koska liuskatestit ei ole positiivisia eikä mitään oireita ole. Eletään nyt kuitenkin siinä uskossa että huomenna vois olla ovis (kuten myös Flo ennustaa), talleteltu on ja jatketaan samalla meiningillä niin ei jää aikanaan siitä kiinni :grin onko muilla ollut niin että liuskatestit ei näytä ovista mutta cb näyttäis?

Tsemppiä uusiin kiertoihin! :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top