Letrozolin käyttäjiä?

Jannn, meillä lähti lähete kaks kuukautta ennen ku vuosi oli täynnä. Vuosi ehti kumminkin tulla täyteen, ennen kuin ensikäynti sitten oli.
 
Pahoitteluni negoista :Heartred silti itse teidän puolesta ajattelen, että josko ne kuitenkin voisi vielä kääntyä plussaksi.. mutta voin kuvitella että tossa hetkessä ei jaksa uskoa. Virtuaalihalit!

Ekat letrot syötynä, pari itkukohtausta tuli ja limakalvot oli kuivat. Janotti myös ihan hulluna! Nyt kp8 eli eilen otin vikan pillerin ja tänään ollut kauhea päänsärky! Ovistestissä eilen tosi tumma viiva, tänään haaleampi. :scratch Mahassa muutama kova vihlaisu ollut. Jännityksellä odotan mitä ovistestit alkaa näyttää.

Mullakin oli tässä kierrossa ovistestissä aika tumma viiva kp9, mutta lähti siitä vaan haalenemaan. Nyt kp17 ja menkkakivut alkoi, eli ovuloimattomaksi jäi. Toivottavasti sulla vielä vahvistuu. :)
 
Kui paljon ennen ku vuos tuli täyteen ni teki ekan lähetteen? Meil nyt vähä alle 2 viikkoa et tulis vuos täyteen ni pelottaa...ja tekeekö ne sit automaattisesti uuden 2vkon päästä jos nyt ekan evää? Vai pitääkö mun soitella jonneki ettei se nyt jää sit hyväksymättä kokonaan..

Se tais olla jopa 2-3 kk ennen. En tiiä miks lääkäri sit päätti tehdä jo silloin. Tai siis varmaan ton mun tiputtelun takia minkä takia silloin vastaanotolla olin. Mä kyl luulen et sun hyväksytään kun ootte näi lähellä vuotta kuitenkin. Ois iha tyhmää olla hyväksymättä.
 
Meille tuli sinne omapostiin se kirje sähköisenä eli tuli sähköpostiin viesti et uusi kirje tms vastaanotettu. Sit muutama pv mylhemlin tuli paperikirje. Tosin me yritettiin vähä ennen vuotta jo saada lähete ja se hylättiin mutta siitö ei saatu mitään ilmoitusta vaan lopulta soitin naistentaudeille josta lähete oli lähtenyt ja kertoivat.

Sama vastaus meillä kun smoothiella. Eli tuli sähköpostiin ja sitten kirjeellä kotiin.
Meidän lähete tehtiin kun oltiin yritetty 1v ja 9kk niin ei tarvinnut olla huolissaan että lähete hylättäisiin.
 
Meillä lähete laitettiin oikeastaan tasan vuosi yrityksestä. Yksityiseltä siis julkiselle. Ensimmäinen aika taisi olla n. 1,5kk lähetteestä ja aika tuli postissa, molemmille omat kirjeet :happy:
 
No nyt joku pelottelee 2020 ryhmässä että 6-10kk jonot?! Kiva...

Kuulostaa kyllä tooooosi pitkältä. Mutta mitäpä minä näistä tyksiläisenä tiedän. Täällä päin ei oo ollut nyt jo aika pitkään aikaan juurikaan jonoja. Lähetteestä ensi käyntiin (yksityisen kautta) kesti n. 2,5kk, kunnallista reittiä pitkin olis varmaan kestänyt kauemmin, ainakin mitä kunnan sivulta lueskeli?
 
Mitä mä kävin lukee, niin jäi fiilis et oli ehkä ymmärtänyt väärin? Ei kai ensikäynnin jälkeen enää 6kk jonoa hoidon aloitukseen, ellei sit heti joudu ivf jonoon
 
Täytyykin kysyä että ymmärrän 6kk jos ivf.. mut eikai.. miten voi olla 6kk ensikäyntiin.. eikun 6kk oli kai et pääsee hoitoihin..Äh en ymmärrä
 
Meillä tuli lähete vain postitse, kun ei ole netposti käytössä.
No nyt joku pelottelee 2020 ryhmässä että 6-10kk jonot?! Kiva...

Mä kans sain kuulla että ois pitkät jonot, kun soitin tilkkaan. Ei suostunut edes sanomaan, kuinka pitkä, mutta hoitotakuuhan on 6 kk. Tän tiedon perusteella mentiinkin yksityiselle aloittamaan tutkimukset. Nyt ois 20.2 eka aika julkiselle, eli 3 kk meni jonossa.
 
Meillä tuli lähete vain postitse, kun ei ole netposti käytössä.


Mä kans sain kuulla että ois pitkät jonot, kun soitin tilkkaan. Ei suostunut edes sanomaan, kuinka pitkä, mutta hoitotakuuhan on 6 kk. Tän tiedon perusteella mentiinkin yksityiselle aloittamaan tutkimukset. Nyt ois 20.2 eka aika julkiselle, eli 3 kk meni jonossa.


Juuri näin, hoitotakuu on 6kk joten sen kauemmin ei pitäisi joutua odottaa. Mutta voi pitää paikkansa että kun noin vuosi sitten oli 4kk jono niin nyt olisi 6kk. Hus naistenklinikan Lisääntymislääketieteen yksikkö muutti viime elo-syyskuussa tuonne meilahteen ja nyt vuoden vaihteessa heille tuli Apotti potilastietojärjestelmä käyttöön. Nämä molemmat asiat voi pidentää jonotusaikaa. Itselleni joka jo oli heillä hoidossa niin sain uudenvuoden aattona tekstiviestin missä kerrottiin että johtuen Apottin käyttöönotosta niin voi olla että eivät pysty kaikkia potilaitaan tapaamaan/hoitamaan tammi ja helmikuun aikana.
 
Eli ensikäynnille 3-4kk. Sit eivät tee mitään vaan vielä 3-6kk et esim inssi alkais? No kaippa syksyllä alkaa tapahtumaan lokakuussa viimeistään :wideyed:
 
Tää varmaan kuulostaa nyt puukon käännöstä haavassa, mutta täytyy kyllä jälleen kerran olla kiitollinen tyksille. Ensikäynti oli tammikuun lopussa, siitä 2 viikkoa ni aukkari ja nää mun muut tutkimustoimenpiteet liittyen siihen vuoto häiriöön ja ens kierron alusta ilmoittautuminen inssiin.

Mutta onhan täälläkin toki ollut aikoja jolloin on joutunut jonottelemaan pitempiä aikoja
 
Tää varmaan kuulostaa nyt puukon käännöstä haavassa, mutta täytyy kyllä jälleen kerran olla kiitollinen tyksille. Ensikäynti oli tammikuun lopussa, siitä 2 viikkoa ni aukkari ja nää mun muut tutkimustoimenpiteet liittyen siihen vuoto häiriöön ja ens kierron alusta ilmoittautuminen inssiin.

Mutta onhan täälläkin toki ollut aikoja jolloin on joutunut jonottelemaan pitempiä aikoja

Joo ei oo kiva asua pk-seudulla :inpain: en tajua miksei ne tee lisää näitä hoitoloita. Kiva joidenkin ajella tänne 3h ivf tmv. Tai lisäis resursseja Helsingissä.
 
Eli ensikäynnille 3-4kk. Sit eivät tee mitään vaan vielä 3-6kk et esim inssi alkais? No kaippa syksyllä alkaa tapahtumaan lokakuussa viimeistään :wideyed:

Mä en luottais et 10kk ns pelkkä jono. Ehkä tarkoitti et lähetteestä ensikäyntiin ja sit tutkimukset ja sit vasta eka hoito menee 10kk... Mut näinkin kuulostaa aika pitkältä.
 
Joo ei oo kiva asua pk-seudulla :inpain: en tajua miksei ne tee lisää näitä hoitoloita. Kiva joidenkin ajella tänne 3h ivf tmv. Tai lisäis resursseja Helsingissä.

Oon ymmärtäny et monet joille tehää ivft husis mut tutkimukset, inssit ym tehään omas keskussairaalas, niin tulee husiin pelkästään punktioon ja alkionsiirtoon, ultrat ym tehään taas omalla keskussairaalalla
 
Voin vahvistaa smoothien oletukset ainakin omalta osaltani. Suomessa tehdään ivf:iä vain yliopistollisissa sairaaloissa, koska kyse on kuitenkin sen verran vaativasta toimenpiteestä. Mä meen nyt sinne Kuopioon hoitoon, mutta ei siellä tosiaan tehdä mitään muuta kuin punktio ja siirrot. Kaiken muun voin hoitaa oman kaupungin sairaalassa.
 
Eli ensikäynnille 3-4kk. Sit eivät tee mitään vaan vielä 3-6kk et esim inssi alkais? No kaippa syksyllä alkaa tapahtumaan lokakuussa viimeistään :wideyed:

Veikkaan että ensikäyntiin pääsy on pitkittynyt, kun ennen oli 4kk niin nyt olisi vähän pidempi. Mutta se ei voi olla yli 6kk.

Ja kun olet päässyt ensikäynnille niin ei ne sua turhaan odotuttele, kyllä siinä aletaan heti miettimään mitä tehdään ja milloin. Siinä ehkä kestää kun ensi käynnin jälkeen tehdään aukiolotutkimus joka pitää tehdä tiettynä kierronpäivänä, niin riippuu tuurista tapahtuuko nopeasti vai ei.

Meillä oli ensikäynti syyskuun alussa, aukiolotutkimus ja verikokeet syyskuun aikana ja eka inssi lokakuussa. Ja kaikki inssit tehty joka toinen kuukausi, eli lokakuu, joulukuu ja viimeinen nyt helmikuussa.

IVFää joutuu nyt taas odottaa koska se on ikään kuin oma jono, sinne on se toiset 4-6kk odotusta.
 
Veikkaan että ensikäyntiin pääsy on pitkittynyt, kun ennen oli 4kk niin nyt olisi vähän pidempi. Mutta se ei voi olla yli 6kk.

Ja kun olet päässyt ensikäynnille niin ei ne sua turhaan odotuttele, kyllä siinä aletaan heti miettimään mitä tehdään ja milloin. Siinä ehkä kestää kun ensi käynnin jälkeen tehdään aukiolotutkimus joka pitää tehdä tiettynä kierronpäivänä, niin riippuu tuurista tapahtuuko nopeasti vai ei.

Meillä oli ensikäynti syyskuun alussa, aukiolotutkimus ja verikokeet syyskuun aikana ja eka inssi lokakuussa. Ja kaikki inssit tehty joka toinen kuukausi, eli lokakuu, joulukuu ja viimeinen nyt helmikuussa.

IVFää joutuu nyt taas odottaa koska se on ikään kuin oma jono, sinne on se toiset 4-6kk odotusta.

Meillä tehty yksityisellä jo aukkari ja spermat tutkittu ja letrojakin oon jo kokeillut.. :) Toiv noi inssit ois joka kuukausi..jännä et eri ihmisillä toikin vaihtelee niin paljon, onko taukoa vai ei..
 
Jep minä oon myös samoilla linjoilla, että asiat etenee yllättävänkin äkkiä ensikäynnin jälkeen. Ja tietääkseni tuo, että on taukokierrot, on lähinnä siks että hallitaan jonoja :rolleyes: Vaikka perseestähän se on, että lisää vaan odotusta. Ihanku sitä ei tässä muutenkaan tarpeeks ois. Mut ite oon kyllä tosi tyytyväinen Kuopion toimintaan, niin sujuvaa ja nopeeta ollu kaikki.

Täällä dpo 12 ja en oo vielä testikaupoille päässy, joten tein tossa huvikseen ovistestin (liuskan) ja hmmm näyttää positiivista :facepalm:Joillainhan ovistesti näyttää myös raskauden, mutta olen skeptinen. Täytyy töiden jälkeen kipasta ihan raskaustesti.
 
Takaisin
Top