Letrozolin käyttäjiä?

Jep minä oon myös samoilla linjoilla, että asiat etenee yllättävänkin äkkiä ensikäynnin jälkeen. Ja tietääkseni tuo, että on taukokierrot, on lähinnä siks että hallitaan jonoja :rolleyes: Vaikka perseestähän se on, että lisää vaan odotusta. Ihanku sitä ei tässä muutenkaan tarpeeks ois. Mut ite oon kyllä tosi tyytyväinen Kuopion toimintaan, niin sujuvaa ja nopeeta ollu kaikki.

Täällä dpo 12 ja en oo vielä testikaupoille päässy, joten tein tossa huvikseen ovistestin (liuskan) ja hmmm näyttää positiivista :facepalm:Joillainhan ovistesti näyttää myös raskauden, mutta olen skeptinen. Täytyy töiden jälkeen kipasta ihan raskaustesti.
Siis mullakin näyttää o-testi positiivista

https://aijaa.com/KQgfbi

Mistäköhän tuo voi johtua? Mä en usko, että olen raskaana, onkohan mulla alkamassa jotku esivaihde vuodet :sad001

Mille teillä muilla näyttää?
 
Kääääk monellahan o-testi positiivinen kun raskaana! Monihan käyttääkin o-testiä testaukseen kun ei viitsi raskaustestiin heti törsätä :rolleyes: Lupaavalta vaikuttaa savonlikka ja steffi! Eikun r-testiä vaan! :smiley-angelic001 :Heartred
 
Niinpä!!! Mulla aina tummenee loppukierrosta ovistesti mutta ei plussaks asti!! Jos ois noin tumma ni oisin varma raskaudesta! Oisko 2/4 onnistunu kuitenki??
 
Mullakin kierron loppuvaiheessa ovistestin viiva tummunut, muttei plussaksi asti.. tekisin vielä seuraavina päivinä raskaustestejä, jos ei siinä vaan vielä näy plussa!

Omaa napaa: kp10, toista päivää putkeen clear bluen kaksoishormonitesti näyttää vilkkuvaa hymynaamaa. Kp8 oli pelkkä tyhjä ympyrä. Oon siinä rinnalla tehnyt myös perus liuskatestejä, melko tummia viivoja muttei suurta muutosta vielä. Vatsaa vihloo vähän väliä, sekä oikealta että vasemmalta. Se herättää toivoa että jospa jotain elämää munasarjoissa olisi! Myös yhdynnän aikana tuntui oikeelle puolelle kipua alavatsalla, mikä oli erikoista.

Onko muilla noi clear bluen testit olleet käytössä, onko hyviä kokemuksia oviksen bongaamisesta niillä (etenkin jos pcos ja letrot käytössä)?
 
Mulla vaan se cb ovis digi mikä joko plus tai nega. Ja hyvä on. Liuskoilla testaan kunnes tumma niin varmistan digillä, niin ei mee ku 1-2 digiä kierrossa.

Nii jos se muuttuis vielä plussaks!

Yks sanoi toisessa keskustelussa että jos saa kahtena päivänä ovisplussaa niin ovis ois vasta sen huipun jälkeen, eli esim mulla ois nyt sit kai "vasta" dpo12 :bored: no ois se plussa varmaan silti jo näkynyt tai jotain oiretta ollut..bläääh

Harmi ku ei oo itel ovistestejä kotona, vois testata.. tosin hyvä vaan ku aina testaan liikaa..plus joskus ollut illalla tosi tumma mut seuraavana päivänä haaleempi.. sekoo vaan pää noiden kanssa. Koht oon kaikki raskaustestitki tehny, ei se muutu plussaks vaikka kuinka tuijottais :hilarious: ehkä teen tänä iltanaki..Sit ehkä la aamuna jos ei menkkoja näy..saattaa alkaa vasta su.
 
Mullakin kierron loppuvaiheessa ovistestin viiva tummunut, muttei plussaksi asti.. tekisin vielä seuraavina päivinä raskaustestejä, jos ei siinä vaan vielä näy plussa!

Omaa napaa: kp10, toista päivää putkeen clear bluen kaksoishormonitesti näyttää vilkkuvaa hymynaamaa. Kp8 oli pelkkä tyhjä ympyrä. Oon siinä rinnalla tehnyt myös perus liuskatestejä, melko tummia viivoja muttei suurta muutosta vielä. Vatsaa vihloo vähän väliä, sekä oikealta että vasemmalta. Se herättää toivoa että jospa jotain elämää munasarjoissa olisi! Myös yhdynnän aikana tuntui oikeelle puolelle kipua alavatsalla, mikä oli erikoista.

Onko muilla noi clear bluen testit olleet käytössä, onko hyviä kokemuksia oviksen bongaamisesta niillä (etenkin jos pcos ja letrot käytössä)?
Mulla on ovulaatio ilman letroja myöhään (esim. kp 26) ja silloin se vilkkuva hymynaama saattoi vilkkua seitsemänkin päivää (ja testit loppua kesken), mut viime kierrossa letrojen kans vain 2pv ennen pysyvää hymynaamaa :) Tässä kierrossa oli ihan halppis liuskatestit pelkästään ja hyvin näytti nekin :)
 
Mä testaan kyllä vasta sunnuntaina, jos menkat ei lauantaina ala..
Jotenki niiiin vasten mielistä tuijottaa tuota tyhjää testiä :sad001

Jokos savonlikka testasi? :) oisko siellä se plussa sitten :)
 
Testi taas tehty ja testiä tuijotettu pari minuuttia mut ei se vaan plussaksi muutu:hilarious::sad001:mad: prkl. En ala jos vauvaa saa odottaa vielä pari vuotta :sad010
 
Testi taas tehty ja testiä tuijotettu pari minuuttia mut ei se vaan plussaksi muutu:hilarious::sad001:mad: prkl. En ala jos vauvaa saa odottaa vielä pari vuotta :sad010

Mä kans oon tänään miettinyt ihan hirveesti että mitä jos meille ei oikeesti tuu vauvaa ikinä:sorry:
Tai että sitä saisi odottaa vielä vuosia:sad001

Muuten kyllä fiilis ollut yllättävän "hyvä" , surettaa siis tietenkin ja aikalailla jopa enemmän v*tuttaa - mutta ei niin paljon kun oisin olettanut. Vähän vaan mietityttää tuo ensi kierto kun tosiaan kp16 sattuu lauantaille. Ja sitten menin vilkaisemaan Flosta sitä seuraavaa kiertoa ja ollaan reissussa mun kp11-15, maanantai olisi sitten kp16, eli en pääse ultrailemaankaan ennen mahdollista inssiä.
Huoooooh, pahimmassa tapauksessa tähän tulee nyt 2kk tauko kaikkeen!!!!!! :inpain: PERK*LE!!!
 
Tilasin surullisen kuuluisia rfsu testejä, pitäiskö tehdä semmonen, jos sais edes feikkipositiivisen :hilarious: no ens kierrossa pääsee testaamaan FSH, ja tyydyttämään testi-intoa. Vois tilata kaikki mahd kotitestit ku testailu on niin kivaa :hilarious::hungry: klamydiat ja huumetestit ja mitä näitä nyt on :smiley-angelic006
 
Naiset hyvät, kyllä tulee:Heartbigred ennemmin tai myöhemmin ainakin suurimmalle osalle meistä. Mutta tiedän tunteen. Loppu kierron hommia, kun jälleen kerran saa lähteä kasaamaan itseä uuteen yritykseen:Heartbigred pahoittelut negoista, jälleen! Perästä tullaan parin viikon päästä.
 
Katsoin just raskauskeijun sivulta mun tilaushistoriaa ja laskin tilauksien summat yhteen. 270€ mennyt pelkästään testeihin mitä oon tilaillut tässä puolentoista vuoden aikana.
Tähän toki vielä lääkkeet n. 650€ ja kaikki lääkärikäynnit yhteensä n. 500-600€.
Ja "normaaleilla ihmisillä" (:hilarious:) tarvi kun tökätä keppi koloon ja vauva tulee simsalabim!
Vähänkö turhauttaa taas. :grin
 
Heippa
Olen jo jonkun aikaa lueskellut tätä ketjua, mutta ajattelin nyt vihdoin ja viimein rohkaistua kirjoittamaankin :).

Eli täällä mennään jo 5 letro-kiertoa, mutta ensimmäistä jossa annos on nostettu 5 mg. Lisäksi tähän kiertoon on suunniteltu inseminaatio. Mulla on ollut näissä letrokierroissa vaikeuksia bongata ovulaatiota (käytössä on ollut Clear Blue Digital testi ja olen testannut kp 10-20 lääkärin ohjeen mukaan)... jospa nyt vihdoin saataisiin toivottua tulosta :wink. Mulla on taustalla aika hankala PCOS (munasarjat ovat TODELLA rakkulaiset ja luomukierrot venyvät helposti päälle 40 päivän, lähemmäs 70 välillä... Olen suht. hoikka, joten omalla kohdalla painonpudotus tai esim metformiini ei auta... vaikka kylläkin minuakin on kannustettu karsimaan ruokavaliosta sokerit ja nopeat hiilihydraatit pois. Näin olen tehnytkin.

Ajattelin, että kommentoisin tuota lähete asiaa. Meidän lähete meni Helsingissä ongelmitta läpi, vaikka yritystä oli takana vasta 7 kuukautta johtuen selvästä PCOS:sta. Näissä kevyemmissä hoidoissa ei ole varsinaista jonoa sen jälkeen, kun pääsee ensikäynnille. Me pääsimme parissa kuukaudessa siitä, kun lähete oli hyväksytty. IVF jono on tällä hetkellä 6 kuukautta, kun naistenklinikalla on ollut muutto ja apotin käyttöönotto, kuten joku jo kirjoittikin.

Sitten vielä välikierroista. Itselläni ei ole käytetty välikiertoja, koska tuo PCOS on sitä luokkaa, että se ei ole järkevää. Muutamalla tutulla, joilla ovuloimattomuuden syytä ei löydetty käytettiin välokiertoja, koska a) lääke voi vaikuttaa elimistössä silti ja raskauden todennäköisyys on välikierrossa suurempi ja b) vähentää lääkkeiden aiheuttamia sivuoireita sekä useamman munasolun kypsymisen riskiä. En ole kuullut, että täällä välikierrot olisivat jonojen hallintaa, vaan tapauskohtaisia ja ns. lääketieteellisesti perusteltuja. Muutama tuttu on joutunut pitämään välikiertoja myös yksityisen hoidoissa.

Onko muuten kenelläkään muulla letrot aiheuttaneet kiukkua, itkuisuutta ja turvotusta :sad001? Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tämä lääkkeiden syönti, kun toivottua tulosta ei näy, eikä kuulu... ja tähän mennessä ovulaatiotkin ovat jääneet osittain arvaukseksi... mutta, jotenkin vaan silti voin lääkkeiden ajan huonosti ja koko homma ottaa päähän.


Tsemppiä kaikille meille, tämä on välillä rankkaa, mutta toivottavasti odotus palkitaan meillä kaikilla pian :).
 
Heips,

Eilen oli niin hulabaloopäivä,etten ehtiny edes ostamaan testiä. Noh tänä aamuna kävin ja vitivalkoinen negatesti sieltä tuli. Eli ei tarkottanu positiivinen ovistesti mitään :sad001 Eikä tuottanut ensimmäinen inssi tulosta. Turhauttaahan tämä. Noh kohti uutta yrityskiertoa sitten vaan ja viimeistä mahollisuutta saada tän vuoden puolella vauva.
 
Takaisin
Top