Letrozolin käyttäjiä?

Makaan vielä sängyssä ja mietin tekisikö testin. Tänään vasta dpo9. Voisin kyllä palkita itseni kun olen tähän pvään asti ollut testaamatta. Tai sitten ylittää itseni ja odottaa vielä huomiseen niinkuin suunnittelin.
Viimeyönä heräsin ihan valtavan kovaan kipuun alavatsassa, täydestä unesta säpsähdin siihen ja kesti jonkun minuutin ajan ja lähti pois. Säikäytti kuitenkin niin että oli vaikea saada unenpäästä kiinni enää. Tää kipu tuntui ihan keskellä alavatsassa just siinä kohdun tietämillä.

Edit. Nyt perkule maltan huomiseen!!!!! :hilarious:
Jos tikkuun jotain piirtyisikin niin täällä sitä tuskaillen pohdiskelisin ja uusintatestaus olisi edessä kuitenkin - joten NYT KERRANKIN MALTAN:grin
 
Muokattu viimeksi:
Ou nou nyt vois olla plus! Mut hienoa et maltat odottaa. Vaikka huomen ei näkyiskää mitään vielä niin dpo12-14 voi näkyä. Mut voi huomennakin näkyä. Jos toi kipu ois ollut kiinnittyminen niin siitä menee ainakin 2-4pvää että näkyy testissä.

Mulla ei oo ollu kipuja paitsi pientä jomottelua lähinnä pissahädässä, mikä on normaalia mulle. Kerran kakkosella vähän pakotti kohtua. Vielä on rinnat olleet kivuttomat jee. Ärsyttänyt kun ne on nyt muutamana kiertona olleet kipeet jo dpo8 lähtien eikä ole mitään meinannut.

Ja olen tarkoituksella ilman suurempia odotuksia käyttänyt huonot sofit loppuun asti. Pari päivää sit niissä ei näkynyt mitään mutta nyt alkanut olemaan taas sitä viivanpaikkaa, ehkä johtuu vain pissan vahvuuksista. Nyt on uusia testejä, jotain ruotsalaisia, näyttää vähän vastaavalta kuin jotkut Suomen apteekin. Huomenna sellaisella :)

Plussaonnea, jonku meistä on plussattava! Paremmat mahikset teillä lääkkeellisillä/inssityypeillä :grin
Jesssulla ainakin hyvät oireet, mulla oireetonta mutta toisaalta sekin hyvä..:wideyed::wacky::rolleyes:
Mites muilla???
 
Joo pakkohan meidän jonkun on plussata hitto vieköön! :grin
Vielä oireilusta vaikka sanoinkin etten jaksaisi tutkailla mutta en voi sitä kieltää että tissikipu kovenee päivä päivältä. Nyt on koko tissit kipeet ja särkee ja ahdistaa rinnanympärystä. Ihan kun olisi tiukka side vedetty rintojen päältä, järjetön paineentunne. MUTTA tämä voi hyvin enteillä kuukautisia joten nyt täytyy olla liikaa analysoimatta:oops:
 
Joo pakkohan meidän jonkun on plussata hitto vieköön! :grin
Vielä oireilusta vaikka sanoinkin etten jaksaisi tutkailla mutta en voi sitä kieltää että tissikipu kovenee päivä päivältä. Nyt on koko tissit kipeet ja särkee ja ahdistaa rinnanympärystä. Ihan kun olisi tiukka side vedetty rintojen päältä, järjetön paineentunne. MUTTA tämä voi hyvin enteillä kuukautisia joten nyt täytyy olla liikaa analysoimatta:oops:

Jos sitä ei ole koskaan ollut niin hyvä oirehan se voisi olla :) mieti kun kaikki ois ollut kiinni yhdestä inssistä! Ja monilla toi metformiini on ollut hyväks. Miksi sulle sitä määrättiinkään? Toivon et oma ongelma ois niin "helppo" että inssit riittäis siihen :) sit vois tänä vuonna jo olla raskaana :) välillä iskee kyllä pelko että miksi edes haluun, oisinko edes hyvä äiti jne...
 
Jos sitä ei ole koskaan ollut niin hyvä oirehan se voisi olla :) mieti kun kaikki ois ollut kiinni yhdestä inssistä! Ja monilla toi metformiini on ollut hyväks. Miksi sulle sitä määrättiinkään? Toivon et oma ongelma ois niin "helppo" että inssit riittäis siihen :) sit vois tänä vuonna jo olla raskaana :) välillä iskee kyllä pelko että miksi edes haluun, oisinko edes hyvä äiti jne...

Metformiini on tähän PCOS:sään. Jenkeissähän tätä käytetään lähes kaikille PCOS "potilaille".
Monella kellä tämä oireyhtymä on niin tähän
"tautiin" liittyy myös aineenvaihduntaan liittyviä ongelmia, jotka muistuttavat ns. metabolista oireyhtymää. Kudosten herkkyys insuliinille on heikentynyt, ja tästä seuraa, että insuliinipitoisuus veressä suurenee ja rasva-aineenvaihdunta muuttuu. Metformiini siis toimii parantamalla insuliiniherkkyyttä, mikä puolestaan vähentää kehon insuliiniresistenssiä ja glukoosin tuotantoa. Tämä kokonaisuus ja terveellinen ruokavalio saa myös sen painon monella tehokkaasti putoamaan. Jotkuthan puhuu Metformiinistä "laihdutuslääkkeenä" mutta ei se paino kyllä omineen putoa jossei itse myös muuta ruokailutottumuksia.

Sitten vielä tälläinen tuolta jenkkiläisiltä sivuilta:
Metformiinia voidaan käyttää myös PCOS-hoitoon liittyvien hedelmättömyyden ja raskauskomplikaatioiden hoitoon. PCOS-naisilla on usein alhainen ovulaatiomäärä ja epäsäännölliset kuukautiskierrot, mikä vaikeuttaa raskautta. Metformiini voi stimuloida ovulaatiota ja säädellä kuukautisia lisäämällä mahdollisuuksiasi tulla raskaaksi. Se voi myös hoitaa raskauden aikana kehittynyttä diabetesta (raskausdiabetes) ja hidastaa tai estää täydellisen diabeteksen kehittymistä ylipainoisilla naisilla.

Tässä pieni tietopläjäys:happy:
 
Täällähän on taas ollut keskustelua vaikka kuinka. Mulle ei jostain syystä tuu ilmoituksia tästä ketjusta ku sillon tällön, niin en muista sitten käydä lukemassa. :banghead:

Pahoittelut Agatalle. :Heartred

Mulla alko tässä kierrossa ovislimat ja halut kp4. Söin letroja normaalisti kp3-7 ja kp9 aloin testaamaan ovista. Testiin tuli aika vahva viiva ja epäilin, että plussa tulis seuraavana päivänä. Testit on kuitenkin vaan haalistunu tästä ja kaikki oireet on loppunut. Onko kellekkään käynyt niin, että ovis on ollut letrokuurin aikana? Ovuloin luomunakin joka kierossa niin ihmetyttää tämä. Myös terolut on voinut sotkea kierron, kun otin viimeksi tupla-annoksen, eikä kuitenkaan pitänyt tiputtelua poissa.


Mulla oli pari kiertoa sitten silleen, että söin letrot kp 5-9 ja vikana letropäivänä tuli ovis+ :rolleyes: et ei noista aina tiiä ja voi olla että terolutkuurikin laittanu kroppaa sekasin. Tsemppiä!

Ja on kyllä hyvä pöhinä nyt tässä ryhmässä! Minäkin oon sitä mieltä että pakko jollain on plussa nyt tulla! Lupaavia oireita monella. :)
Mä kerroin omista oireistani muutama päivä sitten, mutta enää ei oo kerrottavaa. Oireetonta siis on.

Pakko muuten sanoo, että mediassa on kyllä ollu viime aikoina juttuja, jotka on pistäny ärsyttämään. HS sivuilla tänään kolumni "Jos aiot HANKKIA lapsen, lue tämä ensin" ja sitten joku suosittu bloggaaja (ihan nevahööd mulle) avautunut, että on yllättäen tullut raskaaksi, vaikka aina sanonut ja ajatellut, ettei halua ikinä lapsia. Voikun vaan pystys skippaa noiden juttujen näkemisen, kun rupee vaan ärsyttämään ja ahdistamaan.
 
Hei kaikille!

Saako ilmoittautua mukaan uutena? Olen tätä ketjua seurannut sivusta. Minulla alkoi juuri kolmas kierto Letroja, 2,5mg kp 3-7. Eka lääkekierto aiheutti kemiallisen. Se olikin aika iso pettymys.
Mulla on todettu PCO-tyyppiset munasarjat. Lisäksi tiputtelua pitkäänkin ennen menkkoja, mutta sille ei ole vielä löytynyt syytä. Turhauttaa, kun meidän klinikan mukaan seuraillaan vielä eikä tutkita lisää :smiley-angry003 progesteroniarvo oli ok kun mitattiin.

Noista testeistä ja viivanpaikoista... Jaanpas kokemukseni, kun viime kierrossa sain selvän haamun rfsu testiin dpo10. Ennen siis toimineet mulla hyvin. Kaikki testit ennen ja jälkeen ton selvät negat. Tähän loppu mun rfsu testien käyttö :mad::hilarious:

Kaikille piinailijoille plussatuulia :) piinaviikot on pahimmat!
 
Tervetuloa mukaan! Kyllähän tänne sekalaiseen seurakuntaan aina mahtuu! :happy:
(huvittaa vieläkin että roikun täällä kun letrot jätetty 10/19 mutta täällä on vaan niin mahtityyppejä!!!! <3)

Pian unille niin pääsee aamulla testin kimppuun:hilarious: Hitsi mulla kotona vaan noita One Steppejä 10miu ja niistä sen haamun sain pari kk sitten joten luotto ei oo kamalan kova. Toisaalta näin aikaisilla dpoilla hyvä käyttää noita ja myöhemmin sitten satsata kunnon testiin.
Tänään käytiin miehen kanssa yksillä ja en saanut siideriä menemään alas mitenkään, kävi oksettamaan jo ekat huikat - tää oli ihan mysteeri mutta eiköhän mieli tee nyt tepposia:grin
Tuun heti aamulla infoomaan testituloksia!!!
 
Tervetuloa mukaan! Kyllähän tänne sekalaiseen seurakuntaan aina mahtuu! :happy:
(huvittaa vieläkin että roikun täällä kun letrot jätetty 10/19 mutta täällä on vaan niin mahtityyppejä!!!! :Heartred)

Pian unille niin pääsee aamulla testin kimppuun:hilarious: Hitsi mulla kotona vaan noita One Steppejä 10miu ja niistä sen haamun sain pari kk sitten joten luotto ei oo kamalan kova. Toisaalta näin aikaisilla dpoilla hyvä käyttää noita ja myöhemmin sitten satsata kunnon testiin.
Tänään käytiin miehen kanssa yksillä ja en saanut siideriä menemään alas mitenkään, kävi oksettamaan jo ekat huikat - tää oli ihan mysteeri mutta eiköhän mieli tee nyt tepposia:grin
Tuun heti aamulla infoomaan testituloksia!!!

Hyvältä kuulostaa!! Iik! Luulis jos oikee plussa ni ois joteki erilainen haamu?! En tiedä! Voihan siinä olla kunnollakin väriä. Tai sit näkyy vasta parin päivän päästä!! Mä en kans oo letroja syöny syksyn jälkeen :grin en oo alkoholia juonu tässä kuussa ni paha sanoo Miten itel ois, eiköhän se uppois!! Tuskin oon raskaana :( pystyin tupakkaaki pari henkäsyä ottamaan.. siis poltetaan ehkä vklop 1 päivässä..tai oon nyt puolikkaat polttanu
 
Tuskin oon raskaana :sad001 pystyin tupakkaaki pari henkäsyä ottamaan.. siis poltetaan ehkä vklop 1 päivässä..tai oon nyt puolikkaat polttanu

Sori, eihän näihin oikeen kai sais sanoo, mutta oot tosi vahva kun oot vähentänyt!! Mä poltin ennen esikoista, mut onnistuin lopettamaan kokonaan. Oon kyllä miettiny jälkeenpäin että oli ihme kun onnistu. Tsemppiä sulle samaan, sä varmasti pystyt siihen :hello2
 
Kiitos mutta en oo koskaan polttanut niinkuin päivittäin:) lähinnä juhlapolttaja ja tai sitten kork 1 seuraksi tmv :p typerää , kun ei ole fyysisessä koukussa, polttaa yhtäkään :bag:

Negaa testi täällä dpo10

Jesssu???
 
Mun pitää varmaan odottaa testaamisen kans johonkin dpo 14 eli torstaille, kun viimeksikin menkat alkoi vasta dpo 16 ja on niin perseestä odotella sitten niitä menkkoja monta päivää, jos testit on negoja.. Sit aina syynään ja kääntelen niitä testejä ja yritän tihrustaa näkyiskö niissä jotain, jos joku kuviteltu viivanpaikka näkyis, saatan sit tehdä perään heti toisen.. Ei mitään järkeä, niin parempi olla aloittamatta koki testi rumbaa :banghead:
 
Mullaki alkaa menkat vasta about dpo16:wideyed: aina perseestä ootella viikko menkkoja juu...Toiv alkais Viim lauantaina ettei vaan seuraavat menis lomalle..
 
Täällä kans dpo10 ja nega! Ei yllättänyt, eikä harmita :rolleyes:
Nyt koitan sitten testata vasta torstaina dpo14 uudestaan! Flo näyttää menkkoja alkavaksi perjantaille eli dpo15.
Laitan vielä kuvan testistä, pitkästä aikaa oikeasti BFN (big fat negative) :hilarious: eikä tarvitse tihrustaa viivoja - parempi näin!!!
 

Liitteet

  • IMG_20200216_105232.jpg
    IMG_20200216_105232.jpg
    14 KB · Katsottu: 116
Mullaki puhdas nega jollain ruotsalaislla luiskalla, ei tarvii arvailla. Toivotaan et nää vielä plussaks muuttuu, epäilen kyllä omalla kohdalla. Suht rauhallinen olo itselläkin.. Ehkä kun tietää et hoitoja tulossa tänä vuonna, tulispa vielä ennen kesää jotain :smiley-angelic001

En kyl tiedä uskallanko niitä letroja itse vedellä, jos tuleekin yhtäkkiä kutsu klinikalle tai verikokeisiin ja onkin vetänyt letroja omin päin..:eek: ja jos siitä näin reumaatikkona tulis lisää nivelkipuja..o_O hmm täytyy pohdiskella..Ehkä nyt ensin yksi kierto Inocapseja, vaikka kai niitäkin pitäis syödä ainakin 3 kiertoa..
 
Peukut pystyssä täällä että testit vielä plussiksi muuttuu, pakko jonkun meistä on plussata hitto vie :smiley-angelic001

Mulla dpo 9, menkat alkaa yleensä dpo 16. Ei oo onneks testejä kaapissa niin ei voi testaa :grin
Kummiskin jos nyt testais sieltä tulis joku pregnyl haamu. Mitähän testejä sitä uskaltaa edes enää ostaa, kun tuntuu et kaikki antaa niitä viivanpaikkoja tai haamuja.. Mut pakko mun on ennen sitä perjantain verikoetta testata. En oikeesti haluu mennä sinne kuulemaan jos ja kun on negatiivinen tulos. :sad001 Minähän pohdiskelin sitä yks päivä täällä, että miten se tulos oikein tulee, niin täälläpäin kuulemma kun menee labraan niin sit odotetaan siellä joku 10 min että tulos saadaan. Tai sit jos on oikein kiirettä pitää ite parin tunnin päästä sinne soitella :sour: Että saa nähdä, millon sorrun testaa.
 
Milloin savonlikka testaa? Oliko vielä joku neljäs?


Mulla tänään dpo 12 ja yritän olla testaamatta. Mies haluisi että testaan tiistaina dpo 14, itse haluasisin odottaa perjantai iltapäivää dpo 15 töiden jälkeen. Kun ei ikinä tiedä miten rankasti ottaa näitä negatiivisia testituloksia niin haluaisin ottaa sen viikonlopun yhteyteen milloin saa rauhassa itkeä, surra ja olla masentunut asiasta. Mutta ilmoittelen sitten mitä testitulos näyttää.
 
Takaisin
Top