Letrozolin käyttäjiä?

Teroluteista, itse söin alussa letrot + terolutit mutta sittemmin jätin terot pois kun tuntui että söi niitä ihan "turhaan".

Risteilyasiaa vielä poiketen, kiitos kaikille vinkeistä ja neuvoista. <3
Toki voin olla juomatta/ottaa vaan muutaman mutta jos totta puhutaan, tekisi mieli nollata kunnolla ja rellestää pitkästä aikaa oikein kunnolla. Just eilen juteltiin miehen kanssa pitkään ja päivittelin että en mä tälläseen allekirjoittanut itseäni.. Mä luulin että eletään nortsi elämää ja kun tärppää niin tietysti elämä muuttuu ja ihanaksi muuttuisikin. En voinut kuvitella että ootellaan raskautta 1.5vuotta, toivotaan, itketään, kokeillaan vaikka mitä että vaan tärppäisi - ja ei. Ei mitään. Ollaan hoidoissa ja syödään pilleriä jos jonkunlaista ja eletään tässä hoitomaailmassa 24/7. Ei saisi edes ystävien kanssa lähteä rellestämään kun lääkitykset painaa päälle. Nuoria tässä kuitenkin vielä ollaan ja olisihan se "kiva" vielä joskus rellestellä kun ei sitä raskautta kuulu. Me ollaan niin paljon muuteltu elämää tämän yrityksen myötä ja se alkaa olla aika turhauttavaa kun mitään ei tapahdu. Nyt kun sen kerran haluisi lähteä "heittämään aivot narikkaan ja bailaamaan" niin metformiinihoito estää.
Joten, olenkin nyt päättänyt että en ota metformiinia pe&la iltana, ja jatkan sunnuntaina sitten normaalisti annoksen nostolla ja pidän super hauskaa ensi viikonloppuna! Tämä metformiinihoito tulee kuitenkin todennäköisesti olemaan pitkä, niin en usko että parin pillerin jättämisellä suurta vahinkoa tapahtuu. Ihan eri asia jos tämä olisi vaikka 1-3kk kuuri, mutta kun tämä jatkuu todennäköisesti niin kauan kun raskaaksi tulen. Ja jos edelliset merkit paikkansa pitää - se voi kestää. ( :-D)

En halua antaa väärää kuvaa, enkä tiedä saatteko selvää tästä avautumisestani - mutta pointtina : Me halutaan lasta enemmän kun mitään muuta, ja kaikki nämä hoidot/elämänmuutokset/tuskat on mitättömiä ja pientä siihen kun saa sen oman lapsen. Mutta me ollaan nuoria vielä, me ollaan väsyneitä tähän elämään lapsettomuushoitojen ympärillä 24/7 ja kaivataan myös sitä että välillä saa heittää takin narikkaan, heittäytyä ja vetää vaikka sen pään täyteen jos sieltä tuntuu - vielä kun siihen on mahdollisuus, ennen lapsia.

Tsempit ja halit kaikille ♥️

Teroluteista, itse söin alussa letrot + terolutit mutta sittemmin jätin terot pois kun tuntui että söi niitä ihan "turhaan".

Risteilyasiaa vielä poiketen, kiitos kaikille vinkeistä ja neuvoista. :Heartred
Toki voin olla juomatta/ottaa vaan muutaman mutta jos totta puhutaan, tekisi mieli nollata kunnolla ja rellestää pitkästä aikaa oikein kunnolla. Just eilen juteltiin miehen kanssa pitkään ja päivittelin että en mä tälläseen allekirjoittanut itseäni.. Mä luulin että eletään nortsi elämää ja kun tärppää niin tietysti elämä muuttuu ja ihanaksi muuttuisikin. En voinut kuvitella että ootellaan raskautta 1.5vuotta, toivotaan, itketään, kokeillaan vaikka mitä että vaan tärppäisi - ja ei. Ei mitään. Ollaan hoidoissa ja syödään pilleriä jos jonkunlaista ja eletään tässä hoitomaailmassa 24/7. Ei saisi edes ystävien kanssa lähteä rellestämään kun lääkitykset painaa päälle. Nuoria tässä kuitenkin vielä ollaan ja olisihan se "kiva" vielä joskus rellestellä kun ei sitä raskautta kuulu. Me ollaan niin paljon muuteltu elämää tämän yrityksen myötä ja se alkaa olla aika turhauttavaa kun mitään ei tapahdu. Nyt kun sen kerran haluisi lähteä "heittämään aivot narikkaan ja bailaamaan" niin metformiinihoito estää.
Joten, olenkin nyt päättänyt että en ota metformiinia pe&la iltana, ja jatkan sunnuntaina sitten normaalisti annoksen nostolla ja pidän super hauskaa ensi viikonloppuna! Tämä metformiinihoito tulee kuitenkin todennäköisesti olemaan pitkä, niin en usko että parin pillerin jättämisellä suurta vahinkoa tapahtuu. Ihan eri asia jos tämä olisi vaikka 1-3kk kuuri, mutta kun tämä jatkuu todennäköisesti niin kauan kun raskaaksi tulen. Ja jos edelliset merkit paikkansa pitää - se voi kestää. ( :-D)

En halua antaa väärää kuvaa, enkä tiedä saatteko selvää tästä avautumisestani - mutta pointtina : Me halutaan lasta enemmän kun mitään muuta, ja kaikki nämä hoidot/elämänmuutokset/tuskat on mitättömiä ja pientä siihen kun saa sen oman lapsen. Mutta me ollaan nuoria vielä, me ollaan väsyneitä tähän elämään lapsettomuushoitojen ympärillä 24/7 ja kaivataan myös sitä että välillä saa heittää takin narikkaan, heittäytyä ja vetää vaikka sen pään täyteen jos sieltä tuntuu - vielä kun siihen on mahdollisuus, ennen lapsia.

Samaa mieltä olen :Heartred en tunne lääkettä, mutta jotkut lääkkeet vaikuttavat vielä vaikka olisi lopettanut? Tai siis vaikka ei ottaisi päivään pariin niitä

Samaa mieltä olen :Heartred en tunne lääkettä, mutta jotkut lääkkeet vaikuttavat vielä vaikka olisi lopettanut? Tai siis vaikka ei ottaisi päivään pariin niitä

Joo varmasti on vielä lääkkeessä vaikutus vaikka en pariin pvään otakkaan (sekä hyvässä että pahassa) :rolleyes: Hyvä siltä kannalta ettei lääkitys ns ala alusta sitten sunnuntiaina, pahassa taas siinä mielessä että alkoholia juodessa sitä lääkettä vielä elimistössä on. Mutta onneksi annostus mulla vielä sen verran pieni ettei tämä vklp varmaan hirveää hallaa tee kumpaakaan suuntaan <3:happy:

Risteilyasiaa vielä poiketen, kiitos kaikille vinkeistä ja neuvoista. :Heartred

Mä uskon että tuo nollaaminen tekee vain hyvää. Anna itsellesi vähän armoakin, ei kukaan kestä stressaavaa tilannetta loputtomiin. Sinulla on lupa myös jatkaa elämää, vaikka hoidatkin lapsettomuutta. Ei yhden viikonlopun biletys kumoa aikaisempaa työtä lapsen eteen, eikä poista raskauden onnistumisen mahdollisuutta.

Mä bongasin lopulta oviksen kp 17 hymynaamana. Oli kyllä jännä kun pohti jälkeenpäin, kp 16 paleli ihan sikana, selvä notkahdus lämpötilassa siis. Ja nyt oviksen jälkeen on kuuma. :)

Mies poloinen on ihan loppuunlypsetty xD
Ei jaksanut ovispäivänä enää kuin yhteen suoritukseen, yritti mutta ei vaan. Toivottavasti se riitti. :S

Nyt on ultrassa taas käyty! Eli tänään kp13, vasemmalla puolella näkyi yksi 16mm folli. Saatiin inssi-aika alustavasti torstaille, ja keskiviikkona olisi tarkoitus pistää Pregnyl. Toki jos ovulaatiotesti näyttää huomenna plussaa niin soittelen klinikalle ja pistän huomenna Pregnylin ja sitten keskiviikkona inssi. Lääkäri kuitenkin uskoi että menee sinne torstaille. Nyt sitten vaan testaillaan ovista ja jännitetään!

Mä vaan tässä mietin että mitäs jos esim huomenna illalla ovistesti plussaa niin pistänkö sit vaan heti sen Pregnylin vaikka muutamaa tuntia ennen olen pistänyt Pergoveriksen? Lääkäri sanoi ettei Pergoveristä sitten enää tarvitse pistää kun ovistesti on plussaa.
Äääk oon taas niin hukassa tän Pregnylin kanssa :mad:

Nyt on ultrassa taas käyty! Eli tänään kp13, vasemmalla puolella näkyi yksi 16mm folli. Saatiin inssi-aika alustavasti torstaille, ja keskiviikkona olisi tarkoitus pistää Pregnyl. Toki jos ovulaatiotesti näyttää huomenna plussaa niin soittelen klinikalle ja pistän huomenna Pregnylin ja sitten keskiviikkona inssi. Lääkäri kuitenkin uskoi että menee sinne torstaille. Nyt sitten vaan testaillaan ovista ja jännitetään!

Mä vaan tässä mietin että mitäs jos esim huomenna illalla ovistesti plussaa niin pistänkö sit vaan heti sen Pregnylin vaikka muutamaa tuntia ennen olen pistänyt Pergoveriksen? Lääkäri sanoi ettei Pergoveristä sitten enää tarvitse pistää kun ovistesti on plussaa.
Äääk oon taas niin hukassa tän Pregnylin kanssa :mad:

Nyt on hyvä folli! Tiedätkö limistä?

Nyt on hyvä folli! Tiedätkö limistä?

Ei limiksestä sanonut mitään :bored:

Nyt vaan pohdin kun heiluteltiin peittoja lauantaina iltasella, niin jos inssi tehdään keskiviikkona, pidättäytymispäiviksi tulisi about 3,5 päivää, ja jos inssi tehdään torstaina niin silloin se on 4,5.
Kannattaisikohan tänään heilutella peittoja niin silloin pidättäytymisajaksi jäisi 1,5pvä tai jos inssi torstaina niin 2,5pvä. Kuinka iso merkitys näillä on? Jostain oon vaan lukenut että liian pitkä pidättäytyminenkään ei oo hyväksi, tai toki liian lyhytkään :nailbiting:

Muokattu viimeksi:
Ei limiksestä sanonut mitään :bored:

Nyt vaan pohdin kun heiluteltiin peittoja lauantaina iltasella, niin jos inssi tehdään keskiviikkona, pidättäytymispäiviksi tulisi about 3,5 päivää, ja jos inssi tehdään torstaina niin silloin se on 4,5.
Kannattaisikohan tänään heilutella peittoja niin silloin pidättäytymisajaksi jäisi 1,5pvä tai jos inssi torstaina niin 2,5pvä. Kuinka iso merkitys näillä on? Jostain oon vaan lukenut että liian pitkä pidättäytyminenkään ei oo hyväksi, tai toki liian lyhytkään :nailbiting:

Ehkä tänään kannattais

Äh kun nää tilanteet muuttuu niin nopeasti!
Ylhäällä aamupvän ovistesti ja alhaalla pari h sitten tehty. Viiva alkaa selvästi tummenemaan joten olisiko se ovis sittenkin jo huomenna!!!
Tässä vieläkin miehen kanssa puntaroidaan sekstaillako vai eikö... :sorry::sorry::sorry::sorry:

Liitteet

• IMG_20200203_202808.jpg
    IMG_20200203_202808.jpg
    12.7 KB · Katsottu: 158
Äh kun nää tilanteet muuttuu niin nopeasti!
Ylhäällä aamupvän ovistesti ja alhaalla pari h sitten tehty. Viiva alkaa selvästi tummenemaan joten olisiko se ovis sittenkin jo huomenna!!!
Tässä vieläkin miehen kanssa puntaroidaan sekstaillako vai eikö... :sorry::sorry::sorry::sorry:

Jos miehen siittiöt kunnossa niin ei pitäs olla hirvee haitta vaikka ois vaa 1vrk:kin pidättäytymistä. Joku meni lääkärin mukaan vain muutaman tunnin pidättäyttymisajalla ja oli silti ok. Mut joo, tiiän ton stressin omista insseistä, ei kiva kaiken muun päälle.

Muoks. Ja silti vaikka miten yrittäs ajottaa ja miettiä parhain päin niin joku voi silti mennä vikaan tai sit sillä et mite pitkä pidättäyttminen ei oo oikeesti mitään väliä - siittiöt silti yhtä hyvät. Mutku ei voi ikinä tietää nii menee stressiksi.

Jos miehen siittiöt kunnossa niin ei pitäs olla hirvee haitta vaikka ois vaa 1vrk:kin pidättäytymistä. Joku meni lääkärin mukaan vain muutaman tunnin pidättäyttymisajalla ja oli silti ok. Mut joo, tiiän ton stressin omista insseistä, ei kiva kaiken muun päälle.

Muoks. Ja silti vaikka miten yrittäs ajottaa ja miettiä parhain päin niin joku voi silti mennä vikaan tai sit sillä et mite pitkä pidättäyttminen ei oo oikeesti mitään väliä - siittiöt silti yhtä hyvät. Mutku ei voi ikinä tietää nii menee stressiksi.

No just näin, inhottavaa ylimäärästä stressiä joka suunnasta! :banghead:
Me mennään nyt tällä että seksiä oli viime lauantaina on se inssi sitten keskiviikkona tai torstaina! Koitellaan ens inssissä sit lyhyempää pidättäytymistä jos siintä on perkule kiinni:hilarious:
Alkaa taas ketuttamaan koko touhu!! :grin

Tuota pidättäytymisväliä on tutkittu viime vuosina enemmän, ja havaittu, että pidemmällä pidättäytymisellä siittiöitä on enemmän, muttä lyhyemmällä pidättäytymisellä sitten taas siittiöiden liikkuvuus ja laatu on parempaa.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5714597/

Joskus vuosi pari sitten luin jostain julkaisusta, että joillain klinikoilla muualla maailmassa suositus lapsettomuushoidoissa on alle päiväin pidättäytyminen, koska vaikka silloin tulee vähemmän siittiöitä, ovat ne terveempiä kuin pidemmällä pidättäytymisellä. Tälle en enää jaksanut etsiä lähdeviittausta, koska olen hereillä vain vauvan yskimisen takia ja nyt se loppui ja minäkin pääsen taas nukkumaan.

Voi hitsi nyt en enää tiedä oisko hyvä talletella joka päivä vai joka toinen vai peräti joka kolmas.. tosin en usko että noin pienet erot paljoa vaikuttaa. Mutta enpä ole tullut raskaaksi joka päivä enkä joka toinen pvä metodeilla. Miehen näyte oli 3,5pvän pidättäytymisellä ja oli hyvä. Olenkin miettinyt voisiko se olla huonompi vain päivän pidättäytymisellä. No ehkä vika on jossain muualla.

Vielä lisäystä tuohon miehen näytteeseen. Meillehän sanottiin polilla että näyte normaali, mutta kun katsoimme kotona tarkemmin niin oli siinä poikkeavuuksia mitä emme oikein ymmärtäneet. Eilen sitten klinikalla kysyin lääkäriltä että voisiko vähän selventää tuloksia. Miehellä oli siis kokonaissiittiömäärä 80milj. eli ok. Liikkuvuus oli 41% joka on aika rajoilla, voisi siis olla parempi. Eli olisi vaan pitänyt eilen lempiä niin tulos olisi varmasti torstain inssissä ollut parempi, sillä nyt sitä liikkumistehoa olisi tarvittu. Noh, ei voi enää mitään. Mennään nyt näillä ja toivotaan että mieheltä hyviä yksilöitä löytyisi!

Meillä eteenpäin liikkuvia 70% ja liikkuvia 69miljoonaa mutta ihan kokonaismäärä 414miljoonaa??!

Täällä alkaa kolmannen OI-kierron letrot tänään. Teroluteille ei saatu vastetetta isommalla annoksellakaan, vaan tiputtelu alkoi dpo11. Jatkan nyt kuitenkin sillä yhdellä, kun pitää mukavasti pms-oireet poissa. Kunpa nyt tärppäis, eikä tarvis lähteä 160 km päähän järeämpiin hoitohin.

Täällä alkaa kolmannen OI-kierron letrot tänään. Teroluteille ei saatu vastetetta isommalla annoksellakaan, vaan tiputtelu alkoi dpo11. Jatkan nyt kuitenkin sillä yhdellä, kun pitää mukavasti pms-oireet poissa. Kunpa nyt tärppäis, eikä tarvis lähteä 160 km päähän järeämpiin hoitohin.

Et pyytäny lugeja kokeiluun? Ja toivotaan!

Et pyytäny lugeja kokeiluun? Ja toivotaan!

En pyytänyt, vaikka niin alunperin meinasin. Sanoi, että voin kokeilla kolmella tabletilla teroja, jos haluan. Ei kuitenkaan uskonut, että silläkään saadaan vastetta. Mulle tuli tuosta tuopla-annoksesta niin jäätävä turvotus, että jätän väliin.

Edit. Eikä myöskään tarjonnut muita lääkkeitä.

Mä taas täällä. Inssi nyt siis torstaina kun tänään ovistestit vielä negaa.

Pistän ensimmäistä kertaa huomenna Pregnylin, mutta mihin aikaa se olisi hyvä pistää kun inssi torstaina klo 14? :sorry:
Vai sitten vaan kun ovistesti +?
Mitä jos ovistestiin ei tuu plussaa? :oops:

Takaisin