Letrozolin käyttäjiä?

Soita ja kysy tuota kellonaikaa. Eri klinikoilla on erilaiset toivomukset pregnylin pistämisen ajankohdan suhteen. Minulla joskus pregnyl on pistetty 2 h ennen inssiä, joskus 12 h ennen inssiä, sellaisistakin olen kuullut, joilla pregnyl on pistetty vasta inssin jälkeen, ja sellaisista, jotka ovat pistäneet 36 tuntiakin ennen inssiä. En ymmärrä logiikkaa tuon takana, mutta kannattaa noudattaa oman lääkärin ohjeita, muuten voi tulla huutia.

Pregnylillä varmistetaan, että ovis tulee silloin kun se on inseminaation kannalta parasta, eli sen pistämistä varten ei tarvita edes ovisplussaa, koska pregnyl jo itsessään aiheuttaa ovulaation.

Soita ja kysy tuota kellonaikaa. Eri klinikoilla on erilaiset toivomukset pregnylin pistämisen ajankohdan suhteen. Minulla joskus pregnyl on pistetty 2 h ennen inssiä, joskus 12 h ennen inssiä, sellaisistakin olen kuullut, joilla pregnyl on pistetty vasta inssin jälkeen, ja sellaisista, jotka ovat pistäneet 36 tuntiakin ennen inssiä. En ymmärrä logiikkaa tuon takana, mutta kannattaa noudattaa oman lääkärin ohjeita, muuten saa huutia.

Pregnylillä varmistetaan, että ovis tulee silloin kun se on inseminaation kannalta parasta, eli sen pistämistä varten ei tarvita edes ovisplussaa, koska pregnyl jo itsessään aiheuttaa ovulaation.

Täytyy siis varmaan huomenna soitella. Katsotaan saanko mitään vastausta kun käynnillä varmistelin varmaan 3krt että koska pistän niin lääkäri sanoi vaan että "kun ovistesti on plusssa". Jostain luin juuri tuon että olisi hyvä pistää 36h(?) ennen inssiä, eli jos edes lähelle 36 tuntia yrittäisi niin pistos tapahtuisi heti huomen aamulla. Huoh, ärsyttää kun ei voida kunnolla kertoa noita ohjeita :oops:

Musta on jopa outoa että ovat noin epätarkkoka tuon pistosajankohdan kanssa. Mulla oli toisessa inssissä pregnyl ja koska oma ovisplus ei ollu viel tullu niin se piti pistää just 36h ennen. Jos taas sul ehtii tulla ovisplus niin sit laittasin vaan heti plussan saatuani - näin oon tehny jossain oi-kierroissa.

Ainiin ja nyt tajusin et sun inssi on jo melkein 36h päästä. Ehkä jos en sais hoitajaa tm kiinni huomenaamulla tarkempia ohjeita varten niin laittasin sen huomenaamulla oli testi plus tai ei.

Joo noissa on kyllä niin eri käytäntöjä että en kanssa ymmärrä mikä nyt on se paras :mad:
Mulla flo sovellus näyttää huomiselle ovista myös eli sovelluskin on enemmän kartalla kun mä:hilarious:
Btw, kerroin lääkärille kamalista oviskivuista niin sanoi että silloin kun kivut tulee niin ovis on tavallaan mennyt jo, tää oli mulle ihan uus tieto - jos paikkansa pitää.
Mä teen tässä aamupäivällä nyt ovistestin ja tuikkaan sen Pregnylin!

Voitko letrot tai isompi terolut annos tehdä sen että loppukierrosta ovistesti plus? dpo11 ja rtesti nega, mut ovistesti (älkää kysykö miks dippasin senkin :grin) plussaa, ikinä ennen oo ollut näin. o_O kohta pitäs päättää mennäänkö seuraavakin kierto letroilla..

Oviskivut voi tulla kyllä ennen tai oviksen aikaan tai jälkeen??!! En tiedä miten sellaisessa tapauksessa jos tuntee kipua hetken tai muutaman tunnin mutta itsellä nippaillut jo monta päivää ajoittain, oletan että kasvukipuja...

Voitko letrot tai isompi terolut annos tehdä sen että loppukierrosta ovistesti plus? dpo11 ja rtesti nega, mut ovistesti (älkää kysykö miks dippasin senkin :grin) plussaa, ikinä ennen oo ollut näin. o_O kohta pitäs päättää mennäänkö seuraavakin kierto letroilla..

Mulla oli luomukierroissa näin ja letrokierroissa taas ei lh-piikkiä tule loppukierrosta. Eli kaikki on madollista.

Mullakin aina ovistesti suht tumma loppukierrosta, ei ihan plussa sentään.

Moikka, söin letroja 3kk 2,5mg päivässä jonka jälkeen otin 2x2,5mg päivässä ja tulin heti raskaaksi. Raskaus vielä hyvin alussa, toivotaan parasta. Löysin aiheesta hyvän tutkimuksen, jossa verrattiin kyseisiä määriä. Tutkimuksen mukaan tupla-annostuksella raskaaksi tuleminen oli paljon todennäköisempää (26,3% 5mg ja 5,9% 2,5mg). Monikkoraskauksia ei havaittu. Halusin jakaa tämän tiedon, jos se auttaisi edes yhtä lapsettomuuden kanssa kamppailevaa.

Moikka, söin letroja 3kk 2,5mg päivässä jonka jälkeen otin 2x2,5mg päivässä ja tulin heti raskaaksi. Raskaus vielä hyvin alussa, toivotaan parasta. Löysin aiheesta hyvän tutkimuksen, jossa verrattiin kyseisiä määriä. Tutkimuksen mukaan tupla-annostuksella raskaaksi tuleminen oli paljon todennäköisempää (26,3% 5mg ja 5,9% 2,5mg). Monikkoraskauksia ei havaittu. Halusin jakaa tämän tiedon, jos se auttaisi edes yhtä lapsettomuuden kanssa kamppailevaa.

Mitä näkyi ultrassa pienellä annoksella, entä isommalla? Haluaisin kokeilla tupla-annoksella, mutta pelkään et tulisi liikaa folleja. Vaikka tuskimpa nekään hedelmöittyisi kun ei vähempikään. Luomuna ovuloin siis myös.

Mua kiinnostaa myös, olisiko sulla laittaa linkkiä siihen tutkimukseen :)

Moikka, me muutettiin Ruotsiin loppuvuodesta, jolloin mulla katkesi hoito (täällä ei pääse lapsettomuushoitoon jos on jo lapsi, toki yksityiselle) ja en ole siitä syystä käynyt ultrassa kahteen kuukauteen. Eipä mua ultrattu aiemminkaan kun ekan kierron aikana. Mulla on loppukuusta aikainen ultra, jonka jälkeen voi kertoa miten kävi. En tiedä saanko laittaa tota linkkiä, mutta tässä otsikko:
A randomized trial of superovulation with two different doses of letrozole.

Moikka, me muutettiin Ruotsiin loppuvuodesta, jolloin mulla katkesi hoito (täällä ei pääse lapsettomuushoitoon jos on jo lapsi, toki yksityiselle) ja en ole siitä syystä käynyt ultrassa kahteen kuukauteen. Eipä mua ultrattu aiemminkaan kun ekan kierron aikana. Mulla on loppukuusta aikainen ultra, jonka jälkeen voi kertoa miten kävi. En tiedä saanko laittaa tota linkkiä, mutta tässä otsikko:
A randomized trial of superovulation with two different doses of letrozole.

No entäs ekassa ultrassa? Oliko mitään diagnoosia ennen letroja tai kauanko oli yritystä ollut? Ovuloitko luomuna?

Mielenkiintoinen tieto tuo, täytyypä lukea toi tutkimus. Itse otin tässä 9. Letrokierrossa vain 2,5mg kp 5-9. Ihan vaan sillä, jos pystys pelaamaan aikaa lisää inssiin, ettei sattus viikonloppuna. Tänään tosin alkoi limat, niin saa nähdä. Perjantaina aika polille, jännittää.

Oviskivut voi tulla kyllä ennen tai oviksen aikaan tai jälkeen??!! En tiedä miten sellaisessa tapauksessa jos tuntee kipua hetken tai muutaman tunnin mutta itsellä nippaillut jo monta päivää ajoittain, oletan että kasvukipuja...
Mulla kans nippailee ennen ovista pari päivää mutta sitten ovispäivänä kipuilee n. 3-4 h silleen että en tiedä missä asennossa olisi kun vihloo niin helkutin paljon että itku pääsee. Veikkaan että tällä kipukohtauksella lääkäri meinasi että silloin on ovis jo "ohi".

Täällä nyt Pregnylit päivällä pistetty ja huomenna siis inssi. Ootteko mennyt inssiin yksin vai miehen kanssa? Mä meen huomenna yksin kun mies töissä ja voi elämä kun jännittää:inpain::inpain:

Mulla kans nippailee ennen ovista pari päivää mutta sitten ovispäivänä kipuilee n. 3-4 h silleen että en tiedä missä asennossa olisi kun vihloo niin helkutin paljon että itku pääsee. Veikkaan että tällä kipukohtauksella lääkäri meinasi että silloin on ovis jo "ohi".

Luulisi että silloin se irtoaa, ja hedelmöittyminen voisi tapahtua about seuraavan vuorokauden aikana. :eek:
Käykö miehesi siis aamulla klinikalla yksin antamaan näytteen ja sinä yksin myöhemmin inssiin? Onneksi nopea tapahtuma :)

Takaisin