Kiitos ihanat kannustavista kommenteista
Koitan nyt ottaa vähän positiivisemman asenteen tämän metformiinihoidon suhteen vaikka ilettää nämä lääkkeiden popsimiset ja pistoksien aikataulutukset. Toki nämä pieniä asioita jos näiden avulla saa sen oman pienokaisen.
Te metformiinia syövät/syöneet, mikä ollut linja alkoholin suhteen? Mä en muutenkaan siis hirveesti alkoholia käytä, varsinkin nyt todella harvoin kun hoidotkin konkretisoitui. Meillä on nyt kuitenkin ensi viikolla laivareissu joka varattu jo aikapäiviä sitten. Lähdetään kaveripariskunnan kanssa ja he eivät siis tiedä mitään näistä meidän lapsihaaveista. Suunnitelmana oli tietenkin pitää oikein rellestysviikonloppu.
Voiko siis metformiinin kanssa ottaa alkoholia? Netissä on ristiriitaista tietoa tästä ja pääosin ohjeet ovat 2.tyypin diabetestä sairastaville jotka syö metformiinia. Minullahan ei diabetestä ole. Toki ei nyt ole mikään tarve juoda, mutta en tiedä mitä keksin selitykseksi kavereille - ja toisaalta, välillä pieni nollaus tulisi tarpeeseen tämän rumban keskellä :banghead:
Minulla juuri annoksen nostokin pvää ennen laivareissua, eli edellisenä päivänä alan ottamaan 500mg x 2.
Mitä tulee letroihin, mulla 2,5mg ei tehnyt mitään. 5mg kyllä toi oviksen ja sen nostin heti ekan letrokierron jälkeen
Tsemppiä ja halit kaikille!