Letrozolin käyttäjiä?

Mä en oo saanut ovisplussaa ollenkaan, yli viikon testannut ja 8 päivää sit folli 15mm. Oon mitannut kahdella eri testillä (cb kaksoishormoni jossa vain vilkkuva hymiö) ja pg liuskoilla. Useasti joka päivä. Voikohan noi letrot sekottaa omaa kiertoa ettei ovis tulekaan. Harmittaa tosi paljon kun vihdoin oltas päästy inssiin. :sad001
 
Onko siis lapsettomuusklinikalle aika vai terveyskeskus? Mulla terveyskeskus 13.2. Josta sit lähete klinikalle. Minneköhän sekin venähtää :/

Lapsettomuusklinikalle:)
Ihanaa ja pelottavaa, en oikein tiedä miten päin olisi, alle kuukausi enää.
 
Ainiin paljonko oli limis ja johtofollin koko?

Johtofolli oli 14 mm ja limis 5 mm. Niistä pienemmistä en muista mainitsiko edes kokoa vai menikö multa vaan ohi. :/

Nyt ois kp 15 eikä ovulaatiota ole tullut. Oon tikuttanu cb testeillä kp 8 asti eikä mitään. Meinaa itku tulla kun kuitenkin on tuntemuksia munasarjojen suunnilla.
 
Johtofolli oli 14 mm ja limis 5 mm. Niistä pienemmistä en muista mainitsiko edes kokoa vai menikö multa vaan ohi. :/

Nyt ois kp 15 eikä ovulaatiota ole tullut. Oon tikuttanu cb testeillä kp 8 asti eikä mitään. Meinaa itku tulla kun kuitenkin on tuntemuksia munasarjojen suunnilla.

Eiköhän se sieltä vielä tule. Mulla ovis yleensä kp16-19. Letroilla tuo about kp16. Mut hyvä et vielä kerenny sit kasvaa limis ja folli. Mullakin ollut 5mm limis ja mielestäni liian ohut mut kai se sit kerkee kasvamaan. Mut ei silti ala raskaus:sad001
 
Mulla oli ovis letroilla aina vasta kp 17-19 joten aikaa on vielä hyvin sieltä tulla :)

Meillä huomenna ultra-aika niin nähdään miten viikon pistelyt Pergoveristä on vaikuttanut! Tuun infoilemaan sitten. :-)
 
Mitäs kaikkia hormoniverikokeita otetaan ennen hoitoja? Ja missä kierron vaiheessa
 
Mä en oo saanut ovisplussaa ollenkaan, yli viikon testannut ja 8 päivää sit folli 15mm. Oon mitannut kahdella eri testillä (cb kaksoishormoni jossa vain vilkkuva hymiö) ja pg liuskoilla. Useasti joka päivä. Voikohan noi letrot sekottaa omaa kiertoa ettei ovis tulekaan. Harmittaa tosi paljon kun vihdoin oltas päästy inssiin. :sad001
Kannattaa soittaa klinikalle huomenna, tuli ovisplussa tai ei.

Jotain vikaa on follikkelin kasvussa tai ovulaatiossa ja lääkäri todennäköisesti määrää enemmän lääkitystä seuraavaan kiertoon. Minulla oli joka inssissä piikki, jolla ovulaatio aiheutettiin, koska ovisplussaa en saanut tikkuihin ollenkaan.
 
Mitäs kaikkia hormoniverikokeita otetaan ennen hoitoja? Ja missä kierron vaiheessa
Kp 2-3 oli aika liuta testejä, ja sitten ovisplussan jälkeen lisää. Minulla tosin nuo jälkimmäiset jätettiin ottamatta, koska siinä kierrossa ei ovulaatiota tapahtunut ollenkaan (eli oli selvää, että hormonit ovat varmasti siinä kohtaa jo pielessä).
 
Kp 2-3 oli aika liuta testejä, ja sitten ovisplussan jälkeen lisää. Minulla tosin nuo jälkimmäiset jätettiin ottamatta, koska siinä kierrossa ei ovulaatiota tapahtunut ollenkaan (eli oli selvää, että hormonit ovat varmasti siinä kohtaa jo pielessä).

Ovisplussan jälkeen olen ottanut joskus progesteronin. Eli FSH ainakin alkukierrosta?
 
Johtofolli oli 14 mm ja limis 5 mm. Niistä pienemmistä en muista mainitsiko edes kokoa vai menikö multa vaan ohi. :/

Nyt ois kp 15 eikä ovulaatiota ole tullut. Oon tikuttanu cb testeillä kp 8 asti eikä mitään. Meinaa itku tulla kun kuitenkin on tuntemuksia munasarjojen suunnilla.

Älä vielä masennu, voi hyvinkin vielä tulla. Tsemppiä :)

Mitäs kaikkia hormoniverikokeita otetaan ennen hoitoja? Ja missä kierron vaiheessa

Mulla otettiin alkukierrossa kilppariarvot, testosteroni ja amh.
 
Mitäs kaikkia hormoniverikokeita otetaan ennen hoitoja? Ja missä kierron vaiheessa
Mulla otettiin yksityisellä TSH, testosteroni, prolaktiini ja progesteroni. Sitten lähetteen saatuamme ja julkiselle siirtyessä siellä otettiin klamydia, hiv, hepatiitti, tippuri (myös mieheltä), AMH, FSH, LH, paastosokeri.
Näissä joissain kokeessa on se tietty kierronpvä ja kellonaika jolloin olisi hyvä ottaa. Netissä kyllä lukee aika selkeesti kun noita googlailee että millä kierron päivillä otetaan.
 
Ainiin on multa tsh ja prolaktiini myös otettu. Tsh ois kiva kyl uusiks. Mihinköhän testosteroni voi vaikuttaa:eek: kiitos täytyy googlailla
 
Ainiin on multa tsh ja prolaktiini myös otettu. Tsh ois kiva kyl uusiks. Mihinköhän testosteroni voi vaikuttaa:eek: kiitos täytyy googlailla

Testo liittyy esim tähän ihanaan PCOS:sään.
Naisilla esiintyy joskus testosteronin liikatuotantoa, jonka seurauksena voi esim. karvoitus lisääntyä ja ilmaantua kuukautishäiriöitä. Liikakarvoituksen ja munasarjojen monirakkulaoireyhtymäntutkimusten yhteydessä mitataan yleensä veren testosteronipitoisuus. Samalla tutkitaan muita lisämunuaisen tuottamia hormoneja, joilla on androgeenisia eli testosteronin kaltaisia vaikutuksia.
 
Tai siis lapsettomuusklinikalla ne pyysi sen otettavaksi silloin. En kyl itseasiassa oo varma, että jos sen ottais kierron eri vaiheissa, niin että verrattaisko sitä sitten vaan eri viitearvoihin:pompus:
 
Multahan ei oo ikinä otettu fsh:ta eikä lh:ta o_O olis pitäny viime käynnillä tajuta kysyä mut muistaakseni ajattelin et he kyllä tietää mitä tekee jne.. Mut näyttää kuitenkin et kaikilta ne otetaan. Paitsi multa :p :bag: ehkä niillä ei sit oo merkitystä ivfssä (?)
 
Multahan ei oo ikinä otettu fsh:ta eikä lh:ta o_O olis pitäny viime käynnillä tajuta kysyä mut muistaakseni ajattelin et he kyllä tietää mitä tekee jne.. Mut näyttää kuitenkin et kaikilta ne otetaan. Paitsi multa :p :bag: ehkä niillä ei sit oo merkitystä ivfssä (?)

Fsh ja amh multa otettiin ennen hoidon suunnittelua (ivf), LH ei oo koskaan otettu.
 
Multahan ei oo ikinä otettu fsh:ta eikä lh:ta o_O olis pitäny viime käynnillä tajuta kysyä mut muistaakseni ajattelin et he kyllä tietää mitä tekee jne.. Mut näyttää kuitenkin et kaikilta ne otetaan. Paitsi multa :p :bag: ehkä niillä ei sit oo merkitystä ivfssä (?)

Multa otettiin vaan amh kun ivf:ään ollaan menossa.
 
Okei newmoon ja dimou, onkohan taas eri toimintatavoista riippuvaista.. Mietin et uskallanko ivf suunnittelukäynnillä enää kysyä ettei käy niin et sen ottaminen siirtäisi jotenkin hoitoon ilmoittautumista ja hoitoa :sour: tai just se et onko sillä sit merkitystä kun esim amh on otettu?
 
Jos olette jo IVF:ään menossa, ei noilla ole merkitystä, koska IVF:ssä noitä samoja hormoneja piikitetään joka tapauksessa moninkertaisia määriä luomukiertoon verrattuna. Niillä on merkitystä kun tutkitaan toimiiko luomukierto kunnolla, ja mietitään, yritetäänkö luomuna vai mennäänkö heti eteenpäin.
 
Takaisin
Top