Letrozolin käyttäjiä?

Varpu, oon luomuna saanut ovulaatiota toisinaan. Eli mahollisuus on olemassa. Tässä vaiheessa tuntuu pieneltä mahdollisuudelta, mut enköhän ole jo ihan täysillä piinailemassa sitten loppukierrosta. :grin

Täällähän on monella käynnistynyt uus kierto, toivotaan että kuukauden päästä olis sitten plussa-aalto! :shy::) Onko sulla Tyyne mahdollisuutta että tulis ihan luomuovis tässä kierrossa vaikka et seurantaultraan pääse, en muista enää millaiset kierrot sulla oli luomuna? On kyllä niin turhauttavaa että joutuu ihan eri tavalla järkkäilemään elämää ja miettimään kuin jos olis normikierrot...

Mä vielä odottelen menkkoja, ei edelleenkään mitään merkkejä niiden alkamisesta. Huoh. :banghead:

Toivotaan että säkin pääset uuteen kiertoon pian!

Miksi noita määrätään eri päiville eri ihmisillä? Tietääkö joku? Kun jotkut syö päivät 3-7 ja jotku 4-8. Jotkut sit tuon 2-6

En tiedä mäkään... Muistaakseni joku joskus epäili, että menis vähän oman kierron mukaisesti eli jos on tosi pitkät kierrot niin määrättäisiin myöhäisimmille päiville jotta lääkityksen aikaan saama muutos olis lähempänä kehon omaa luonnollista toimintaa. Mutta luulen että on enemmän lääkäristä kiinni, suurin osa varmaan määrää kaikille potilaille samat päivät eli vaikka just 3.-7. mut joku toinen taas kaikille tuon 2.-6...

Minkähänlainen riski tuolla pienimmällä annoksella on monikkoraskauteen? Ihan mielenkiinnosta... mulla kun ei ollut kontrolliultraa :p
Minä en kyllä uskaltaisi ottaa lääkkeitä ilman kontrolliultraa, koska monikkoraskaudet ovat aina riskiraskauksia, ja siinä on lapsen koko elämästä kyse. Tai siis ainakin ensimmäisessä hoitokierrossa kävisin ultrassa, koska siinä näkee, miten kroppa reagoi lääkkeisiin.

Noissa telkun ohjelmissa, joissa kerrotaan viitosista tms. on käytetty hedelmällisyyslääkkeitä ilman kontrolliultria, ja sitten on ihmetelty että oho, siellä onkin viisi. Hyvä tuuri noilla telkun perheillä, ettei yksikään lapsi kuollut tai vammautunut, mutta kaikilla ei käy niin hyvä tuuri.

Tiedän yhden facessa, jolla ei ollu mitään vaste ultraa tokasta letro kierrosta ja siitä raskautui ja siellä on tulossa kaksoset. Enkä tiedä oliko hänellä 2,5mg annostus vai 5mg annostus kun sitä hän ei koskaan kirjoitellut...

Sitä ennen hänellä oli yli 130 päivä pituinen kierto, sen jälkeen vissiin hänen piti syödä e-pillereitä hetki ja sit lopettaa jonka jälkeen alkoi uusi kierto... Sit hänelle määrättiin letrot..

Mulle määrättiin vaste ultra ekassa kierrossa. Sitten sanoi ettei tarvitse tulla. Paitsi jos haluaa tietty. Olisikohan se siitäkin kiinni just miten se lääkäri näkee sen minkä vasteen kellekin tosiaan antoi. Että jos on hädin tuskin yksi kasvamassa (kuten mulla) niin ei tartte. Mut sit jos tuntuu et enempi olis ekaks lähtenyt mut osa pysähtynyt ja yksi johtofolli jatkanut niin tarttee seuraavassakin mennä.
Vai oisko vaan sekin lääkärikohtainen asia sit lopulta.

Kolmen keskenmenon jälkeen hakeuduttiin yksityiselle. (Iän puolesta eivät ottaneet kunnalliselle). Letroilla tärppäsi ja näin pitkälle (18+1) ei koskaan ole päästy aikaisemmin :). Onko sitten letrojen ansiota vai ei, mutta haluaisin ajatella näin. Riski monikkoon tietysti olemassa, näitäkin oli ensin kaksi, mutta toinen meni kesken alussa.

Miksi noita määrätään eri päiville eri ihmisillä? Tietääkö joku? Kun jotkut syö päivät 3-7 ja jotku 4-8. Jotkut sit tuon 2-6

Mulle Fertinovan lääkäri sanoi, että on vähän klinikkakohtaista. Hän oli ennen Väestöliitolla, ja siellä käytäntö oli kp 3-7. Nyt hän on Fertinovalla, ja siellä ajattelevat, että ei siitä odottelusta ole mitään hyötyä, ja määräävät kp 2-6.

Enpäs kerennyt Primoluteja aloittaakaan, koska tänään alkoi vuoto. Seurantaultra ei ole mahdollinen tässä kierrossa, koska ollaan matkoilla. Joten odotellaan sitten taas seuraavaa kiertoa. :(

Ärsyttää todella paljon tällä hetkellä. Miten ihmeessä muut ihmiset onnistuvat lisääntymään ja silti matkustelemaan, käymään töissä ja muutenkin elämään ”vapaasti”?

Tuttuja fiiliksiä. Tuntuu, että muut vaan raskautuu tuosta vaan. Itse saa joka kuussa jännätä, että milloin ovis tulee, ja pystytäänkö se hyödyntämään, vai meneekö kierto ja Letrozolit hukkaan. Biologinen kello tikittää, enkä jotenkin osaa odotella rauhallisin mielin ja kärsivällisesti.

Mulla on nyt menossa kp18. Ovistesteissä viivat on tummenneet siinä määrin, että veikkaan että huomenna on ovisplussa tikussa, ja ylihuomenna sitten se varsinainen ovis. Ja mä stressaan, kun ovis tulee arkipäivänä. Mies nukahtaa aina iltaisin taaperoa nukuttaessaan. Jos sen herättää, se on kiukkuinen eikä petipuuhat huvita. Jos vihjailee etukäteen petipuuhista ja pyytää ettei se nukahtaisi, se arvaa että kyse on oviksesta, eikä petipuuhat huvita kun tulee suorituspaineita. Mies siis haluaa myös toisen lapsen, muttei tykkää aikatauluttamisesta, eikä haluaisi suorituspaineiden vuoksi tietää milloin mulla on ovis. No, siinähän on mulla sitten suorituspaineita, että miten houkuttelen miehen arki-iltana petipuuhiin ilman että ovis käy ilmi. Rasittaa kun petipuuhista on tullut tällainen stressin aihe! Välillä melkeen toivoo, että siirryttäis insseihin, niin petipuuhat muuttuis taas kivaksi jutuksi ilman paineita...

Onnea odotukseen NiinaT :) Mulle määrättiin kp 2-6, kysyin kans, miks nuo päivät vaihtelee, lääkäri sanoi, ettei sillä ole niin väliä, mutta, koska mulla pitkähkö kierto, niin parempi aloittaa aiemmin.. Kp 3 ja hirveä päänsärky, yritän välttää nyt särkylääkkeitä ja sinnitellä :/

No, siinähän on mulla sitten suorituspaineita, että miten houkuttelen miehen arki-iltana petipuuhiin ilman että ovis käy ilmi. Rasittaa kun petipuuhista on tullut tällainen stressin aihe! Välillä melkeen toivoo, että siirryttäis insseihin, niin petipuuhat muuttuis taas kivaksi jutuksi ilman paineita...

Niin tuttuja tunteita! Yritä siinä sitten olla salamyhkäinen ja viettelevä, kun tekisi mieli raivolla vaan ottaa toinen, kun se ovulaation aikaikkuna on niin pieni :wtf::woot:

Mulle Fertinovan lääkäri sanoi, että on vähän klinikkakohtaista. Hän oli ennen Väestöliitolla, ja siellä käytäntö oli kp 3-7. Nyt hän on Fertinovalla, ja siellä ajattelevat, että ei siitä odottelusta ole mitään hyötyä, ja määräävät kp 2-6.

Kiitos tiedosta :)

Mä en nykysi puhu miehelle ovulaation tarkasta ajankohdasta, ilmoitan vaan milloin "seksiviikko" eli lapsentekoviikko alkaa (hämmästyttää miten pihalla mies voi vieläkin olla kierrosta ja muista jutuista), ollaan sovittu, että tuon "seksiviikon" aikana kumpikin karsii ylimääräisiä menoja ja muutenki yrittää virittäytyä tunnelmaan. Ollaan harrastettu yhessä liikuntaa, saunottu iltaisin yms, juttuja mitä ei arkiviikkoina aina ehdi tehdä, kun molemmilla työt ja muut jutut hoidettavina. Nyt olen huomannut, että mies ihan odottaa tätä ja suorituspaineet ovat vähentyneet :)

Mä en nykysi puhu miehelle ovulaation tarkasta ajankohdasta, ilmoitan vaan milloin "seksiviikko" eli lapsentekoviikko alkaa (hämmästyttää miten pihalla mies voi vieläkin olla kierrosta ja muista jutuista), ollaan sovittu, että tuon "seksiviikon" aikana kumpikin karsii ylimääräisiä menoja ja muutenki yrittää virittäytyä tunnelmaan. Ollaan harrastettu yhessä liikuntaa, saunottu iltaisin yms, juttuja mitä ei arkiviikkoina aina ehdi tehdä, kun molemmilla työt ja muut jutut hoidettavina. Nyt olen huomannut, että mies ihan odottaa tätä ja suorituspaineet ovat vähentyneet :)

Pipsu, mä ehdotan niin tänään, että meilläkin otetaan käyttöön seksiviikko :D

Takaisin