Letrozolin käyttäjiä?

Giraffe86, sulla onkin jännät paikat tässä, toivottavasti pääset nyt viikolla inssiin! Mä en ainakaan ole huomannut mitään fyysistä muutosta/oireita letroista. Mielialaan ehkä jonkun verran vaikutti.

Mielenkiintoisia ja informatiivisia nämä inseminaatioon liittyvät viestit!
 
KP1 !
Tänään kävin klinikalla jossa hoitaja opasti pistämisen ja varattiin ultra-aika ensiviikon keskiviikolle kp8!
Huomenna alkaa siis pistokset, jännää!

Ainut mikä vähän huolettaa, kävin maanantaina apteekista kysymässä tätä Pergoveris lääkettä ja apteekkari sanoi että laittaa tilaukseen ja mulle tulee tekstiviesti jos lääkettä on ollut tukussa ja ovat saaneet sen apteekkiin. Vielä ei ole tekstiviestiä tullut ja yleensä kun jotain olen tilannut on se ollut noudettavissa jo seuraavana pvänä, nyt menossa siis jo toinen pvä. Toki kävin maanantaina lääkettä kyselemässä siinä klo 16.00 jälkeen että voihan se olla ettei sen takia ole eiliselle ehtinyt. Toivotaan että lääke on tuloillaan tänään tai IHAN viimeistään huomenna kun pistäminen alkaa.....

Edit! Just tuli viesti että lääke haettavissa apteekista! T. Hätähousu :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Tyty, en itseasiassa tiedä tarkkaa syytä miksi näin tehdään. En tajunnut kysyä kun olin niin järkyttynyt siitä, että pitää alkaa pistämään, en jotenkin odottanut sitä. :grin voisin kysyä ens kerralla kun klinikalle yhteyksissä. Ens kierto mennään kuulemma samanlaisella setillä (jos on tarvis).

Harjoiteltiin hoitajan kanssa kynän käyttö ja miten pistetään, ja sain kokeilla itseni pistämistä. Mies haki klinikalla ja sanoi että olen kuin haamun nähnyt. :hilarious: noh tänään nyt eka pistos tehty ja ehkä se onnistui.


Kysy ihmeessä. Hyvin se pistäminen sujuu! Ei se juuri tunnu ellei osu kivasti johonkin hermokohtaan :mad: Pääsääntöisesti siis ei paha juttu, välillä mulle tulee pieni mustelma pistoskohtaan, mutta ei se kuitenkaan mitään miellyttävää ole. Ikävintä ehkä se et löydän sellaisen pistosajan joka istuu vuorotyön kanssa.

Tsempit myös Jesssulle pistämisen kanssa!
 
Kiitos! :happy: :Heartred

Miten te ootte säilyttäneet noita pistoksia?
Mulla siis tää Pergoveris ja käytön alettua ei tarvitse säilyttää jääkaapissa. Säilyy huoneenlämmössä 28päivää. Onneksi, niin voi kynää kuljettaa mukana jos ei kotona pääse pistämään:eek:
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos! :happy: :Heartred

Miten te ootte säilyttäneet noita pistoksia?
Mulla siis tää Pergoveris ja käytön alettua ei tarvitse säilyttää jääkaapissa. Säilyy huoneenlämmössä 28päivää. Onneksi, niin voi kynää kuljettaa mukana jos ei kotona pääse pistämään:eek:

Ihan jääkaapissa käyttöönottoon saakka. Vähän oon piilompaan yrittänyt laittaa jos joku muu ku me käy meidän jääkaapilla niin ei oo heti tyrkyllä :grin Sain sellasen pussukan niin säilytän kynää siinä "matkoilla" ollessa.
 
Hei! Täällä uusi tuleva Letrozolien käyttäjä! Ihana on ollut lukea tätä ketjua kun monia Letrot on auttanut raskautumaan. Liityn keskusteluun, jotta saa vähän vertaistukea ja jännäilyseuraa :happy:

Taustoistani: olen 28v, mies 30v, 6/19 e-pillerit jätetty pois, esikoinen toiveissa. 7kk aikana en ole ovuloinut kertaakaan. Eka kierto kesti 35 päivää ja iloitsin siitä, sillä aikanaan olin vuoden ilman kuukautisia, ennenkuin jatkoin pillereitä. Seuraava kierto olikin sitten 60 päivää ja seuraava 45 päivää, joskin katkaisin sen kierron Teroluteilla. Terolut ollut nyt säännöllisessä käytössä ja niillä kierto pysyy säännöllisenä, kaksi päivää kuurin jälkeen alkaa vuoto. Pcos-epäily on: munasarjat monirakkulaiset, aknea (josta en ole ikinä aiemmin kärsinyt), liikakarvoitusta. Ylipainoa ei onneksi ole. Sain Letrozol-reseptin ja lähetteen julkiselle lapsettomuuspolille.

Nyt menossa kp10, pääsen aloittamaan letrot vasta seuraavassa kierrossa. Luvassa ei ole yksityisen gynen puolesta uä-kontrolleja, se vähän pelottaa. Julkisella puolella varmaan haluavat seurata sitten kyllä, jos aukiolotutkimuksen jälkeen edelleen letroilla jatketaan. Tavallaan on virkistävää elellä tämä kierto ilman oviksen epätoivoista odottelua ja tikuttelua. Silti odottavan aika on pitkä, onneksi terolutit toimii hyvin niin pääsee melko pian kohti letrokiertoa!

Tsemppiä kaikille ja plussatuulta!
 
Tervetuloa mukaan Lipsu!

Mulle tuli viimein aika julkisen puolen ensitapaamiseen! 20.2. Jännittävää! Toinen letrokierto kp 12, yksi johtofolli ja muutama pienempi kasvamassa. Tässä kierrossa tuli turvotteluoireita alavatsaan.

Onko siis lapsettomuusklinikalle aika vai terveyskeskus? Mulla terveyskeskus 13.2. Josta sit lähete klinikalle. Minneköhän sekin venähtää :/
 
Tervetuloa mukaan Lipsu!

Mulle tuli viimein aika julkisen puolen ensitapaamiseen! 20.2. Jännittävää! Toinen letrokierto kp 12, yksi johtofolli ja muutama pienempi kasvamassa. Tässä kierrossa tuli turvotteluoireita alavatsaan.

Ainiin paljonko oli limis ja johtofollin koko?
 
Onko siis lapsettomuusklinikalle aika vai terveyskeskus? Mulla terveyskeskus 13.2. Josta sit lähete klinikalle. Minneköhän sekin venähtää :/

Heiii meillähän on samana päivänä aika sille ivf-käynnille:grin kyl jos lähete heti lähtee niin kylhän se klinikan saavuttaa suht nopeestikin. Ja kyl luulis että ekan ajan lapsettomuusklinikalle saatte jo keväälle!
 
Joo, lähetehän on lähinnä naputtelua koneelle. Se on saavuttanut kohteen nopeasti. Paikkakunnasta riippuen sitten jää niitä kuukausia siihen lähetteen ja ensikäynnin väliin. Tyksissä just jäi 2,5kk, ehkä vähän rapiat, alle 3 kuitenkin:happy: sinä aikana käytiin kumminkin jo vastaanottavan tahon verikokeissa ja simppatestissä.
 
Naikkari juu.. Eli tsägäl ensikäynnille toukokuussa ja sit kesätauko :hungover: onneks tutkimukset tehty paitsi verikokeet ja sp-testit
 
Kivaa että tulee uusia mukaan, tervetuloa :happy:

Täällä ei voittoa tälläkään kertaa, menkat siis alkoi. :sad001 Jännittää kyllä huomenna soittaa sinne polille.. Tuntuu niin kurjalta, kun edellisellä käynnillä syksyllä oli tosi toiveikas olo ja lääkärikin sanoi, että uskoo meidän onnistuvan ilman inssiä. Mutta tässä sitä ollaan sinne matkalla.
 
Vähän kuulumisia! Kp5 menossa ja 4päivää pistellyt tuota Pergoveristä, ei minkäänlaisia sivuoireita oo tullut. Muutama pvä vielä niin pääsee ultraan katsomaan tapahtuuko mitään.

Tänään ollut taas tosi turhautunut ja katkera olo.. Vauvauutisia pukkaa taas joka tuutista. Tutut jotka ovat olleet puolet siitä ajasta yhdessä kuin me, ilmoittavat raskausuutisiaan. Huoh.. Musta tuntuu et ihmiset on alkaneet ihmettelemään miksei meillä ole vielä lasta. Kuitenkin kaikki minut tietävät tietää että rakastan lapsia ja olen aina halunnut äidiksi.. Meillä on mahtava suhde, töitä, ihana koti, elämäntilanne oikein hyvä lapselle - mutta kun ei vaan raskaudu. Tuntuu että kaikki ovat arvanneet että yritetään - vaikka enhän oo kun muutamalle sanonut.. Noh, voihan tämä olla omassa päässäkin että kaikki tietämättömät ihmettelee missä meidän vauva viipyy...
Blaah, oikea sunnuntaimasennus....
 
Vähän kuulumisia! Kp5 menossa ja 4päivää pistellyt tuota Pergoveristä, ei minkäänlaisia sivuoireita oo tullut. Muutama pvä vielä niin pääsee ultraan katsomaan tapahtuuko mitään.

Tänään ollut taas tosi turhautunut ja katkera olo.. Vauvauutisia pukkaa taas joka tuutista. Tutut jotka ovat olleet puolet siitä ajasta yhdessä kuin me, ilmoittavat raskausuutisiaan. Huoh.. Musta tuntuu et ihmiset on alkaneet ihmettelemään miksei meillä ole vielä lasta. Kuitenkin kaikki minut tietävät tietää että rakastan lapsia ja olen aina halunnut äidiksi.. Meillä on mahtava suhde, töitä, ihana koti, elämäntilanne oikein hyvä lapselle - mutta kun ei vaan raskaudu. Tuntuu että kaikki ovat arvanneet että yritetään - vaikka enhän oo kun muutamalle sanonut.. Noh, voihan tämä olla omassa päässäkin että kaikki tietämättömät ihmettelee missä meidän vauva viipyy...
Blaah, oikea sunnuntaimasennus....

Sama täällä, kaikki ois valmiina vauvalle :sad001 tai tällä hetkellä haluaisin enemmän olla raskaana kuin saada vauvan :hilarious: aika monelle olen kertonut yrityksestä ja vaikeuksista. Ja kerron kelle vaan jos kysyy. Oih pääsispä jo inssiin, vaikka pelottaa, jos siitäkään ei ole apua. Ja ikää tulee koko ajan lisää jne.. Ja silti jaksan toivoa että luomuna tärppäis. Tulispa tänä vuonna pysyvästi raskaaksi :smiley-angelic001 sen ei uskoisi olevan mahdoton asia, sen voimalla jaksan
 
Sama täällä, kaikki ois valmiina vauvalle :sad001 tai tällä hetkellä haluaisin enemmän olla raskaana kuin saada vauvan :hilarious: aika monelle olen kertonut yrityksestä ja vaikeuksista. Ja kerron kelle vaan jos kysyy. Oih pääsispä jo inssiin, vaikka pelottaa, jos siitäkään ei ole apua. Ja ikää tulee koko ajan lisää jne.. Ja silti jaksan toivoa että luomuna tärppäis. Tulispa tänä vuonna pysyvästi raskaaksi :smiley-angelic001 sen ei uskoisi olevan mahdoton asia, sen voimalla jaksan

Mä en tiedä miks mulla on niin vaikea kertoa kelleen tästä yrityksestä, enkä siis missään nimessä ees halua. Mä jotenkin tunnen huonommuutta ja katkeruutta siintä että meillä raskautuminen on vaikeampaa. En halua kenellekkään myöntää näitä ongelmia ja siksi usein valehtelen ettei vielä ole vauvan aika että kyllähän niitä sitten ehtii. Ja tiedän monesta kaveristani ettei ymmärtäisi tätä koko asiaa koska ovat tullut raskaaksi lähes kertaheittämällä. Jotenkin tuntuu että monet ihmiset saisivat "mielihyvää" siintä että meillä vaikeuksia - tai siis (voi hitsiläinen kun on vaikea selittää tätä) kun meillä on kaikki aika ihanasti, ollaan molemmat aika tasapainoisia ja järkeviä ihmisiä, mitenhän sen sanoisi kuulostamatta koppavalta.. Jotkut ehkä katsovat meitä "ylöspäin" kun meillä rakkautta riittää ja elämä hymyilee - tuntuu että jos tietyt tutut vaikeuksista tietäisivät niin olisivat että "haha no eipä kaikki niin helppoa ja ihanaa heillä olekkaan". Vaikka ei asia varmasti niin olisi kun aikuisia tässä ollaan. Mutta kuten huomaatte, oon itse niin katkeroitunut ja "häpeissään" että koen kaikkien muidenkin ajattelevan näin..
+ Koen saavani hirveesti lisäpaineita siintä jos ne ajattelemattomat tutut ja kaverit tenttaisivat että JOKO JOKO JOKO kun he itse on sikinyt kun on saunan lauteelle istunut miehen jälkeen.
Meillä siis tietää vaan ihan muutama mun ystävä + vanhemmat, ja he juuri sellaisia jotka ei ylimääräisiä kysele vaan tietävät että kertoilen kuulumisia näistä asioista kun huvittaa.❤
Mutta ihanaa jannn että pystyt olla avoin ja kertoa, se on varmasti helpompaa kun elää tälläisessä "valheessa" kun pinnan alla kuplii ja pinta näyttää ehjältä.:sad001
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä alkuun ärsytti kun kyselivät et joko mut eipä kysele enää, ainakaan usein.. ymmärrän kyllä shakin, itseä joskus ärsyttää kun kaikki tietää. Ja ei todellakaan ymmärrä lapsettomuutta ne ketkä raskautunut helposti
 
Huhh soittelin polille ja oon kyllä yllättynyt, että päästään inssiin jo tässä kierrossa, jos nyt vaan kroppa toimii ja ellei nyt satu sitten viikonlopulle ovis. Jatkan siis edelleen letroja ja kp 12 sain ajan polille, siellä jutellaan lisää ja ultrataan, että mikä tilanne. Lisäks postittavat jotain kaavakkeita täyteltäviksi ja mies käy infektio - ja sukupuolitautitesteissä.

Helpottunut fiilis, että asiat etenee. Sillon lokakuussa kun viimeks kävin, sitä ajatteli että seuraava soitto polille on varhaisultran varaaminen, mutta ei ihan niin menny. :rolleyes:
 
Huhh soittelin polille ja oon kyllä yllättynyt, että päästään inssiin jo tässä kierrossa, jos nyt vaan kroppa toimii ja ellei nyt satu sitten viikonlopulle ovis. Jatkan siis edelleen letroja ja kp 12 sain ajan polille, siellä jutellaan lisää ja ultrataan, että mikä tilanne. Lisäks postittavat jotain kaavakkeita täyteltäviksi ja mies käy infektio - ja sukupuolitautitesteissä.

Helpottunut fiilis, että asiat etenee. Sillon lokakuussa kun viimeks kävin, sitä ajatteli että seuraava soitto polille on varhaisultran varaaminen, mutta ei ihan niin menny. :rolleyes:
Mä oon kans yllättynyt miten nopeesti asiat kuitenkin etenee! Meilläkin oli eka käynti polilla lokakuun lopussa ja nyt inssi todennäköisesti ens viikolla. Eikä olisi kyllä itsekään uskonut että inssiin sitä vaan mennään. Toive oli niiin korkealla että kyllä se tärppi tulee ennen näitä "kunnon" hoitoja. No eipä tullutkaan. :-D
Vaikea vieläkin käsittää että nyt voi oikeasti sanoa että jos lapsi meille suodaan niin se ei tullut "perinteisellä" tavalla vaan "istutettiin" lekurin penkissä aluilleen :-D
 
Takaisin
Top