Letrozolin käyttäjiä?

Soittelin juuri yksityiselle kyselläkseni inseminaatioaikaa. Lähete ei ollut vielä julkiselta sinne mennyt niin sovittiin että aloitan nyt terolutit ja soitan kun vuoto alkaa niin varataan aika ultralle kp 8-9. Aloitan myös letrot taas kun uusi kierto alkaa, nyt siis menossa kp13.
Eli nyt taas tuskallista odotusta seuraavat pari vkoa kun mitään ei tässä vielä tapahdu.
Aloitan varmaan terolutit ja huomenna kp 14. Hoitaja puhelimessa sanoi ettei sillä juurikaan väliä miten ne aloitan jos ei kuukautisia kuuluisi ilman niitä.
Jännä miten mielialat vaihtelee kokoajan. Viime viikolla olin hyvillä mielin että asiat etenee taas ja uusia hoitoja kokeillaan, mieli oli rauhallinen. Nyt taas tänään olen itkenyt koko päivän että meille ei varmaan koskaan tule vauvaa ja todellisuus iskee päin kasvoja. Olemme menossa inseminaatioon, en koskaan voinut kuvitellakaan että juuri me ollaan tässä tilanteessa. Myös ärsyttää että mikä järki on inseminaatiossa jos munatorvet huonossa jamassa.. Lohtua tuo ivf mahdollisuus - ja silkkaa kauhua. Me ivf hoidoissa, miksi ei vaan voida onnistua luomusti :arghh:
Miksi kaikki mun ympärillä saa lapsia niin helposti, miks mä en saa.. Katkera ja epäreilu olo, väsynyt tähän.
Juuri tyhjensin lipaston laatikon johon aina vipannut raskauskeijun kirjekuoren missä tullut ovis+raskaustestejä. Heitin tyhjiä kirjekuoria roskiin ja laskin ne. 20 kirjekuorta, lähes jokaisessa tilauksessa ollut noin. 14ovistestiä ja 10raskaustestiä. 20*24=480 testiä.
Melkein 500 testiä tuhlannut tähän toiveeseen mikä on tehty loputtoman vaikeaksi toteutua.

Mä oon niin väsynyt ja surullinen. Vaikkakin yritystä takana "vasta" lähes puolitoista vuotta.:sad001

Juu kovin on tuttuja sun ajatukset, ja myös tuo mielialojen vaihtelu. Ikinä ei oikein voi tietää mikä mieli on seuraavana päivänä.. Juuri eilen nukkumaanmennessä sanoin miehelle että oikeasti mieti, me ollaan lapsettomia. Ja miten outoa että mitään ei tapahdu useista oikein ajoitetuista yrityksistä huolimatta, tai ennemminkin miten hitossa muilla tää onnistuu noin vain. Ihan absurdi ajatus jo koko raskautuminen.
Myös mä oon miettinyt sitä paljonkin, et toisten tarvii ostaa se yks kaks raskaustestiä ja se on siinä. Sit me joudutaan laittaa tuhansia tähän, miten epäreilua.

Toisaalta jos vertaan omia mielialoja vaikka vuoden takaiseen niin mieli on paljon tasaisempi nyt, koska jollain tapaa oon kuitenkin hyväksynyt tän tilanteen, vaikkein todellakaan haluais hyväksyä. On tottunut ajatukseen että ei tää luomusti onnistu, niin ei oo enää kovin paljoa toiveitakaan. Ehkä on myös vaikuttanut se, että nyt ei oo muutamaan kk tullu enää raskausuutisia lähipiiristä ku aiemmin tuntu et tuli joka kk. Toki pelkään sitä tunnemyrskyä mikä tulee sitten seuraavaksi ivf:ssä, koska siinä toivo varmasti nousee sfääreihin, ja samalla pelko epäonnistumisesta.

Vaikka nää hoidot ei kivoja oo niin mun päivän pelasti silti tänään tieto siitä että me saatiin vihdoin ivf-suunnitteluaika! :notworthy toki se on vasta helmikuun puolivälissä mutta SILTI. Luulin että joudutaan odottamaan sitä ainakin maaliskuuhun. Tosin itse hoito ei varmaan ala ennen maalis-huhtikuuta..
 
Juu kovin on tuttuja sun ajatukset, ja myös tuo mielialojen vaihtelu. Ikinä ei oikein voi tietää mikä mieli on seuraavana päivänä.. Juuri eilen nukkumaanmennessä sanoin miehelle että oikeasti mieti, me ollaan lapsettomia. Ja miten outoa että mitään ei tapahdu useista oikein ajoitetuista yrityksistä huolimatta, tai ennemminkin miten hitossa muilla tää onnistuu noin vain. Ihan absurdi ajatus jo koko raskautuminen.
Myös mä oon miettinyt sitä paljonkin, et toisten tarvii ostaa se yks kaks raskaustestiä ja se on siinä. Sit me joudutaan laittaa tuhansia tähän, miten epäreilua.

Toisaalta jos vertaan omia mielialoja vaikka vuoden takaiseen niin mieli on paljon tasaisempi nyt, koska jollain tapaa oon kuitenkin hyväksynyt tän tilanteen, vaikkein todellakaan haluais hyväksyä. On tottunut ajatukseen että ei tää luomusti onnistu, niin ei oo enää kovin paljoa toiveitakaan. Ehkä on myös vaikuttanut se, että nyt ei oo muutamaan kk tullu enää raskausuutisia lähipiiristä ku aiemmin tuntu et tuli joka kk. Toki pelkään sitä tunnemyrskyä mikä tulee sitten seuraavaksi ivf:ssä, koska siinä toivo varmasti nousee sfääreihin, ja samalla pelko epäonnistumisesta.

Vaikka nää hoidot ei kivoja oo niin mun päivän pelasti silti tänään tieto siitä että me saatiin vihdoin ivf-suunnitteluaika! :notworthy toki se on vasta helmikuun puolivälissä mutta SILTI. Luulin että joudutaan odottamaan sitä ainakin maaliskuuhun. Tosin itse hoito ei varmaan ala ennen maalis-huhtikuuta..

Voin niin samaistua teidän fiiliksiin Jesssu ja smoothie. En olisi uskonut että me ollaan joskus lapsettomuushoidoissa. Välillä on toiveikkaampi olo ja mieli hyvä, toisena hetkenä se saattaa kääntyä ihan toiseen suuntaan ja oon porua vääntämässä. Toisinaan tunnen katkeruutta niitä kohtaan jotka raskautuu helposti. Voi kun olisikin ollut tämä helpompaa... Varsinkin kun on uudet työkuviot mietteissä niin en haluaisi antaa näille hoidoille liikaa valtaa. Oikeestaan jo päätinkin että hitot, en anna niiden vaikuttaa työnhakuun ja päätöksiin, mutta ei se näyttäytynytkään niin helpolle päätökselle pitää. Mahdollinen uusi työ, uudella paikkakunnalla, koeaika...hoidot taas toisella paikkakunnalla kuin työ, mahdollinen hoitojen siirto työpaikkakunnalle (tuleeko kuinka pitkä tauoko hoidoissa?), miten selitän ultrapoissaolot uudessa työssä, työhön paluu mahdollisen raskauden jälkeen...huoh, loputon lista mitä pohdin ja mitkä vaikuttaa.

Kuitenkin uskon vielä että joskus me lapsi saadaan. Ollaan kuitenkin vielä niin alussa tässä prosesissa ja mennään kevyillä hoidoilla. Mutta hitto, on tää raskasta! Ja kallista pidemmän päälle, julkisellakin puolella. Myös 100km päässä tehtävien ultrien sovittaminen vuorotyön kanssa ei oo kovin helppoa. Saati jos ois päivätyössä, aina joutuis keksii verukkeen miksi on vähintään puoli päivää poissa.

Smoothielle "onnittelut" ivfn suunnitteluajasta! Toivotaan että aika menee nopeaan! Ja että pääsette heti tositoimiin.
 
Voi kuinka voinkaan samaistua teidän tunteisiin. :oops:

Omaa napaa. Hirveän ristiriitaiset tunnelmat. Viimeinen luomukierto lähenee loppuaan. Kai sitä naiivina uskottelin itselleni, että vielä voitais onnistua ilman apua. Minun pilvilinnat on niin romuttuneet jo tässä vaiheessa, että pelkään jo nyt tulevia pettymyksiä. Tuntuu, että odotan hoidoilta paljon vaikkei ne takaa mitään, silti olen pessimistisellä asenteella enkä ymmärrä itsekään miksi.

Miten te selviätte arjesta? Tuntuu, että koko lapsentekoprojekti on vienyt voimat jo tässä vaiheessa, vaikka moniin muihin nähden meidän lapsettomuustaival onkin ollut lyhyt. Ensi kierrossa aloitetaan kevyet hoidot ja todellisuus on iskenyt rumasti vasten kasvoja. Me, terveet ja liikunnalliset ihmiset, ollaan selittämättömästi lapsettomia. Miksi juuri me? Miksi meille ei tätä onnea suoda, jonka pitäisi olla maailman luonnollisin asia?

En haluaisi tuntea kateutta tai katkeruutta lapsellisia kohtaan, mutta joskus on vaikeaa olla tuntematta. Juuri sain tietää, että tuttu pariskunta, jotka vastikään ovat, rumasti sanottuna käyttänyt aborttia ehkäisynä, odottavat nyt suunniteltua lasta. Heidän ei pitänyt edes yrittää. Miksi joillekin se käy noin helposti? Menee niin ihon alle vaikken haluakaan ketään arvostella. Ei muiden onnen pitäisi olla omasta pois, mutta välillä on vaikea hyväksyä elämän epäreiluutta.

Onneksi parin ystävän kanssa olen pystynyt lapsettomuudesta puhumaan, heillä on samanlaiset taustat. Huomaan etten voi enään olankohtauksella ohittaa hymyillen muiden tietämättömiä, vaikkakin ystävällisiä, uteluita. ''Noooooo koskas teille tulee vauva?'' Tekisi mieli huutaa, ''Eihän tässä ole muuta tehty kuin yritetty ja menetetty lähes viimeiset mielenterveyden rippeet epäonnistuessa, kiitos kysymästä.'' :angry4

Sori purkaus, taitaa PMS pukata astetta rankempana. :angel1 Selittämätön lapsettomuus ei ole kaikesta järkevää selitystä etsivälle ihmiselle oikein mieluisa dg. Etenkään, kun lapsettomuudesta tietävät sukulaiset ihmettelevät meille ääneen miten on mahdollista, kun meidän kummankin suvussa ''kaikki on raskautuneet helposti''. Kiva, mukava kun ollaan kummankin suvun mustat lampaat.:happy8
 
Täällä ensimmäinen letrokierto sai aikaan ovulaation kp 14, limakalvokin näytti ultrassa ihan hyvältä, vaikka menkat kestikin 10pv..

Sain lääkäriltä Teroluteja luteaalivaiheeseen, mutta sanoi kyllä, että ei niillä ole vaikutusta raskautumiseen, mutta voin syödä ne, jos haluan..

Onko teillä ollut käytössä keltarauhashormonia letrokierroissa? Kannattaisiko syödä vai ei? Eikai niistä mitään haittaakaan varmaan olisi..
 
Täällä ensimmäinen letrokierto sai aikaan ovulaation kp 14, limakalvokin näytti ultrassa ihan hyvältä, vaikka menkat kestikin 10pv..

Sain lääkäriltä Teroluteja luteaalivaiheeseen, mutta sanoi kyllä, että ei niillä ole vaikutusta raskautumiseen, mutta voin syödä ne, jos haluan..

Onko teillä ollut käytössä keltarauhashormonia letrokierroissa? Kannattaisiko syödä vai ei? Eikai niistä mitään haittaakaan varmaan olisi..

Söin pari kiertoa mut en nähnyt syytä kun omakin luteaali ok ja teroluteista vähän sivuoireita.
 
Täällä ensimmäinen letrokierto sai aikaan ovulaation kp 14, limakalvokin näytti ultrassa ihan hyvältä, vaikka menkat kestikin 10pv..

Sain lääkäriltä Teroluteja luteaalivaiheeseen, mutta sanoi kyllä, että ei niillä ole vaikutusta raskautumiseen, mutta voin syödä ne, jos haluan..

Onko teillä ollut käytössä keltarauhashormonia letrokierroissa? Kannattaisiko syödä vai ei? Eikai niistä mitään haittaakaan varmaan olisi..


Mullakin määräs yksityisen puolen gyne luteaalivaiheeseen terolutit ja parissa kierrossa oli. Julkisella sitten sanottiin ettei niitä tartte, kun luteaali hyvä ja niistä tuli sivuoireita. Eikä oo nyt siis käytössä ollu.

Täällä tuli tänään hymynaama ovistestiin, 8. Letrokierto meneillään. Jos ei nyt tässä kierrossa tärppiä tuu, otan yhteyttä polille ja inssiin sit varmaan.
 
Täällä ensimmäinen letrokierto sai aikaan ovulaation kp 14, limakalvokin näytti ultrassa ihan hyvältä, vaikka menkat kestikin 10pv..

Sain lääkäriltä Teroluteja luteaalivaiheeseen, mutta sanoi kyllä, että ei niillä ole vaikutusta raskautumiseen, mutta voin syödä ne, jos haluan..

Onko teillä ollut käytössä keltarauhashormonia letrokierroissa? Kannattaisiko syödä vai ei? Eikai niistä mitään haittaakaan varmaan olisi..

Mä syön teroluteja tiputteluvuodon takia dpo2 alkaen.
 
Mä syön teroluteja tiputteluvuodon takia dpo2 alkaen.
Joo, mullakin tiputtelee normaalisti, mutta myös ovulaatio tulee myöhään ja gyne sanoi, että silloin limakalvo ehtii alkaa hajoamaan ja tiputtelu johtuisi siitä.. Nyt kun ovulaatio tapahtui normaaliin aikaan, ei gynen mukaan pitäisi tiputella tai ainakaan sen ei pitäisi haitata raskautumista.. Saa nähdä pitääkö tämä paikkansa :)
 
Joo, mullakin tiputtelee normaalisti, mutta myös ovulaatio tulee myöhään ja gyne sanoi, että silloin limakalvo ehtii alkaa hajoamaan ja tiputtelu johtuisi siitä.. Nyt kun ovulaatio tapahtui normaaliin aikaan, ei gynen mukaan pitäisi tiputella tai ainakaan sen ei pitäisi haitata raskautumista.. Saa nähdä pitääkö tämä paikkansa :)

Eli milloin Sul yleensä ovis? Sori jos sanoit jo..Mul oli nyt kp18/19 ovisplus Ja ennenki ollut viel myöhemminkö eikä tiputtele koskaan. Mut varmasti joillain noinkin. Tai jos ovis kp30 tmv niin juu..
 
Eli milloin Sul yleensä ovis? Sori jos sanoit jo..Mul oli nyt kp18/19 ovisplus Ja ennenki ollut viel myöhemminkö eikä tiputtele koskaan. Mut varmasti joillain noinkin. Tai jos ovis kp30 tmv niin juu..
Joku kp26 eteenpäin :)
 
Rankka joulukuu takana. Ei tullut ovulaatiota, letrot ei ainakaan tässä kierrossa siis toimineet. Tai sitten en vaan saanut bongattua. Sexytimeäkin oli vähänlaisesti, ei ollu fiiliksiä kun oltiin kipeänä kaikki. Nyt ois kp 28/28 ja odotan vaan menkkoja jotta pääsis uuteen nousuun.
 
Rankka joulukuu takana. Ei tullut ovulaatiota, letrot ei ainakaan tässä kierrossa siis toimineet. Tai sitten en vaan saanut bongattua. Sexytimeäkin oli vähänlaisesti, ei ollu fiiliksiä kun oltiin kipeänä kaikki. Nyt ois kp 28/28 ja odotan vaan menkkoja jotta pääsis uuteen nousuun.

Onko nyt sit ultraus ens kierrossa? Ootko tehny rtestiä jos oiski ollu ovis?
 
Onko nyt sit ultraus ens kierrossa? Ootko tehny rtestiä jos oiski ollu ovis?

Joo, ens kierrossa sit ultra.
En ole tehnyt testiä, ajattelin että odotan ainakin kierron loppuun, ja jos ei ala kuulua niin teen sitten. Mutta tuskinpa siellä mitään on.
 
Joo, ens kierrossa sit ultra.
En ole tehnyt testiä, ajattelin että odotan ainakin kierron loppuun, ja jos ei ala kuulua niin teen sitten. Mutta tuskinpa siellä mitään on.

Jos ei nyt raskaana niin ainakin näet ens kierrossa miten letrot vaikuttanut tai pitääkö suurentaa annosta :)
 
Noniin tänään starttaa kp 1 (yk16 o_O) ja huomenna pitäisi sitten ekaa kertaa aloittaa letrot. Jännittää hitokseen kuin käy, onko mitään vastetta vai onko liikaa. Ohjeessa on letrot 2,5mg x2 kierron 2-6pv. Onko toi aloitusannos ekaan kokeiluun ihan normaali? Otetaankohan noita aamulla ja illalla vai kerralla kaksi, ei ole mitään tarkempaa ohjetta. :banghead:
Mä oon suonyt teroja loppukiertoa tukemaan varmaan tässä vuoden sisään 8 kiertoa, vuodon ja tuhtuttelun yleensä pitänyt poissa.
 
Noniin tänään starttaa kp 1 (yk16 o_O) ja huomenna pitäisi sitten ekaa kertaa aloittaa letrot. Jännittää hitokseen kuin käy, onko mitään vastetta vai onko liikaa. Ohjeessa on letrot 2,5mg x2 kierron 2-6pv. Onko toi aloitusannos ekaan kokeiluun ihan normaali? Otetaankohan noita aamulla ja illalla vai kerralla kaksi, ei ole mitään tarkempaa ohjetta. :banghead:
Mä oon suonyt teroja loppukiertoa tukemaan varmaan tässä vuoden sisään 8 kiertoa, vuodon ja tuhtuttelun yleensä pitänyt poissa.

Mulla oli, että 2,5mg 2tbl 1krt/vrk eli kerralla kaks :)
 
Jotkut on ottanut aamulla ja illallakin. Eikai väliä. On kyllä erikoista että eka kerta kahdella pillerillä o_O
 
Jotkut on ottanut aamulla ja illallakin. Eikai väliä. On kyllä erikoista että eka kerta kahdella pillerillä o_O
Niin, tuntuu olevan aika paljon lääkärikin kohtaista, miten toimitaan, mutta itsellä oli ainakin kypsyny vain yksi folli, et kai se lääkäri osasi jotenkin katsoa annostuksen :)
 
Jesssu tännekin one step antaa viivanpaikkaa/haamua...harmi jos/KUN huijaa..:sad001
Ei taida foorumilla ees näkyä.. Huomenna eri merkkisellä
 

Liitteet

  • 20200114_064319.jpg
    20200114_064319.jpg
    21.8 KB · Katsottu: 201
Jesssu tännekin one step antaa viivanpaikkaa/haamua...harmi jos/KUN huijaa..:sad001
Ei taida foorumilla ees näkyä.. Huomenna eri merkkisellä

Voih toivotaan ettei huijaisi! :-( :Heartred
Mä oon niin kypsä noihin testeihin, oon nyt aika lujasti sillä mielellä että joskus kun noita testejä saa taas jännäillä niin teen vasta kun menkat myöhässä, JA haen Clearbluen enkä noita surkimuksia :-(
Mikä dpo sulla menossa?
 
Takaisin
Top