Letrozolin käyttäjiä?

Steffi en osaa vastata :sad001

Hillis parempaa onnea ensi kiertoon:Heartred kerroitko täällä mikä tilanne oli ultrassa? Rakkuloiden kokoa/määrää? Limis koko?

Täällä kolmas letroton kierto ja pelottaa että edelliset kaksi oli ok siksi että letrot vielä tehosi. Koska nyt kp16/17 eikä vieläkään ovisplussaa. Pieniä nippailuja ollut mutta testit haaleita. Jos nyt ovuloimaton niin kannattaakohan seuraavaan kiertoon taas syödä? Voiko haitata/vääristää hormoniverikokeita letrokierron jälkeen jos sattuisi jo pääsemään kokeisiin? Ne FSH ja mitä niitä nyt on.

Tai sit kohta jysähtää plus..ainakin ois sit ehtiny kasvamaan limis ja rakkulat, viikko sit pe olivat pienet..

Kp10 oli toisella puolella muistaakseni 12 mm folli ja toisella puolella 16mm. Limis oli 6mm.

Toivottavasti sulla ois ovis vasta tulossa.

Kp10 oli toisella puolella muistaakseni 12 mm folli ja toisella puolella 16mm. Limis oli 6mm.

Toivottavasti sulla ois ovis vasta tulossa.

Oi miten hyvät! Mul ei koskaan noin hyviä letroilla eikä luomuna. Mikä kp oli ovis?

Oi miten hyvät! Mul ei koskaan noin hyviä letroilla eikä luomuna. Mikä kp oli ovis?

Oli kyllä helpottava tulos. Ovis oli kp14 tai 15. Terolut ei valitettavasti ei toiminut ihan niin hyvin ku ennätin jo hehkuttaa. Tiputtelu alkoi kp 25/28(?) mutta onhan sekin parempi kuin viikkoa ennen..

Täällä kolmas letroton kierto ja pelottaa että edelliset kaksi oli ok siksi että letrot vielä tehosi. Koska nyt kp16/17 eikä vieläkään ovisplussaa. Pieniä nippailuja ollut mutta testit haaleita. Jos nyt ovuloimaton niin kannattaakohan seuraavaan kiertoon taas syödä? Voiko haitata/vääristää hormoniverikokeita letrokierron jälkeen jos sattuisi jo pääsemään kokeisiin? Ne FSH ja mitä niitä nyt on.

Mulle ainakin sanottiin ennen verikokeita että täytyy pitää täysin lääkkeetön kierto jotta ei väärennä tuloksia.

Käääk, muutaman tunnin päästä aukkari + miehen tulokset. Mua ei oo varmaan koskaan jännittänyt mikään näin paljon. Se voi olla että tänään meidän maailma muuttuu lopullisesti jos esim miehen tulokset todella huonot. (Toki pitää taas aatella kaikki sen pahimman kautta:hilarious: Pessimisti ei pety:grin)

Mulle ainakin sanottiin ennen verikokeita että täytyy pitää täysin lääkkeetön kierto jotta ei väärennä tuloksia.

Käääk, muutaman tunnin päästä aukkari + miehen tulokset. Mua ei oo varmaan koskaan jännittänyt mikään näin paljon. Se voi olla että tänään meidän maailma muuttuu lopullisesti jos esim miehen tulokset todella huonot. (Toki pitää taas aatella kaikki sen pahimman kautta:hilarious: Pessimisti ei pety:grin)

Tsemppiä! :happy: tuu sit kertoon miten meni:)

Kääk miten meni? Toisaalta jos miehen tulos huono niin vois jopa päästä suoraan ivf? Mikä kp sulla? Kerro sit kaikki aukkarista limis ja munarakkulat ja sattuiko!? Ja miehen tulos? Paljonko normaaleita jne? Voidaan vertailla :grin

Ehkä parempi olla sit varuiks ilman letroja ens kierto. Ei vielkää ovista :arghh:

Noniiin ohi on! Mua sattui ihan järjettömästi ja sieltä lähtiessä autossa huusin kivusta. Mulla tuntui siis menkkakipuina potenssiin 100.

Nyt menossa kp8 ja ei puhuttu limiksistä tai munarakkuloista mitään kun tosiaan mulla lääkkeetön kierto niin eipä siellä luomusti sen kummempaa tapahdu.

Sitten asiaan: mun labrat oli kaikki ok, ja miehen tulokset hyvät (niin laatu kuin määrä) <3.
Aukkarissa kuitenkin toinen puoli ei virrannut ollenkaan ja toinen virtasi mutta vain kun kovalla paineella laskettiin nestettä.

Meillä julkinen ei tästä pidemmälle jatka niin sieltä meni nyt lähete + maksusitoomus yksityiselle lapsettomuusklinikalle jonne soitan ensi viikolla ja varataan aika. Inseminaatio siis seuraavaksi.
Helpottunut olo kun miehellä kaikki ok, sitä pelättiin eniten kun jos siittiöt super huonot niin sille asialle ei paljon mitään pysty tehdä.
Ja muutenkin mieli ihan ok, kyllähän sitä on tiennyt että jossain vikaa on kun ei raskaus ala. Lääkäri kuitenkin sanoi että mahdollisuudet on hyvät kun kaikki labrat, siemenneste yms on ok.
Ilmoittelen taas ensi viikolla miten saadaan seuraava aika. <3

Noniiin ohi on! Mua sattui ihan järjettömästi ja sieltä lähtiessä autossa huusin kivusta. Mulla tuntui siis menkkakipuina potenssiin 100.

Nyt menossa kp8 ja ei puhuttu limiksistä tai munarakkuloista mitään kun tosiaan mulla lääkkeetön kierto niin eipä siellä luomusti sen kummempaa tapahdu.

Sitten asiaan: mun labrat oli kaikki ok, ja miehen tulokset hyvät (niin laatu kuin määrä) :Heartred.
Aukkarissa kuitenkin toinen puoli ei virrannut ollenkaan ja toinen virtasi mutta vain kun kovalla paineella laskettiin nestettä.

Meillä julkinen ei tästä pidemmälle jatka niin sieltä meni nyt lähete + maksusitoomus yksityiselle lapsettomuusklinikalle jonne soitan ensi viikolla ja varataan aika. Inseminaatio siis seuraavaksi.
Helpottunut olo kun miehellä kaikki ok, sitä pelättiin eniten kun jos siittiöt super huonot niin sille asialle ei paljon mitään pysty tehdä.
Ja muutenkin mieli ihan ok, kyllähän sitä on tiennyt että jossain vikaa on kun ei raskaus ala. Lääkäri kuitenkin sanoi että mahdollisuudet on hyvät kun kaikki labrat, siemenneste yms on ok.
Ilmoittelen taas ensi viikolla miten saadaan seuraava aika. :Heartred

Ounou! Siis että sattui. Ehkä ne nyt aukes paremmin. Miksei julkinen jatka?? Hyvä et siittiöt hyvät!

Huutelen taas väliin. Inssejä ja ivf/icsejä tehdään vain isommissa sairaaloissa. EU sääntelee sitä kuka niitä saa tehdä. Pienemmät sairaalat sitten joko antavat maksusitoumuksen yksityiselle tai lähettävät toiseen sairaalaan.

Sanoivatko Jesssu sulle mitään syytä, miksi tehdään inssi vaikka munatorvet ei kunnolla auki? Meidät laitetiin osittain just tästä syystä suoraan ivf:ään ja inssit jätettiin välistä.

Me asutaan sen verran pienessäkin kaupungissa että meidän julkinen sairaala ei hoitoja pidemmälle tee niin siksi täällä saa aina sitoomuksen+lähetteen yksityiselle.

dimou, mä en siis nyt ihan 100% varma tosta inssistä kun tämä kerrottiin nyt julkisella puolella.
Voihan se olla että uusi klinikka haluaa tehdä eri tavalla kun mennään ekalle käynnille.
Tämä tuleva klinikka onneksi erikoistunut lapsettomuuteen niin siellä varmaan päättävät tarkemmin jatkot. Mulla kuitenkin toinen munatorvi virtasi niin kai ajatuksena on edes pari kertaa inssillä yrittää.

Mietin kieltämättä itsekin että miksei suoraan IVF, mutta kai he ajattelevat ekaksi sen inssin kokeilla. Me ollaan vielä nuoria ja yritystäkin takana "vasta" 1v4kk.
Mutta kysyn tästä vielä kun ekalle ajalle päästään, ja painotan ainakin sitä että ihan max. 3 inssiä ja sitten heti toisiin hoitoihin.

En toki teidän sairaalan käytännöistä tiedä, mutta itse kun sain maksusitoumuksen yksityiselle samasta syystä, tekivät just sen mitä julkinen oli sanonut, koska julkinenhan sen maksaa. Toivotaan toki että inssit auttavat, onhan se yksi putki kumminkin auki.

En toki teidän sairaalan käytännöistä tiedä, mutta itse kun sain maksusitoumuksen yksityiselle samasta syystä, tekivät just sen mitä julkinen oli sanonut, koska julkinenhan sen maksaa. Toivotaan toki että inssit auttavat, onhan se yksi putki kumminkin auki.

Joo eiköhän se näin mene että tekevät just sen inssin. Noh, ei meillä onneksi ihan kamala "hoppu" oo näiden hoitojen etenemisessä, nyt jopa kummallisen seesteinen olo kun tietää että hoidot kuitenkin etenevät ja kokeillaan erilaisia hoitoja:)

Hei, te jotka käyneet aukkarissa!
Tuliko teillä rusehtavaa/verensekaista vuotoa monta päivää sen jälkeen? Lääkäri kyllä sanoi että voi vähän vuotaa mutta mulla vuotaa nyt kolmatta päivää. Ei nyt mitenkään ihan super runsaasti mutta joka pyyhkäisyllä paperissa ruskeaa/veristä limaa.

Tuliko teillä rusehtavaa/verensekaista vuotoa monta päivää sen jälkeen? Lääkäri kyllä sanoi että voi vähän vuotaa mutta mulla vuotaa nyt kolmatta päivää. Ei nyt mitenkään ihan super runsaasti mutta joka pyyhkäisyllä paperissa ruskeaa/veristä limaa.

Tuli. Viikon verran muistaakseni.

Ei tullut kuin aavistus vaaleanpunaista heti sen jälkeen. Mutta olkapää/kylki oli kipee pari päivää.

Mulla ei tullut mitään mikä aika outoa tälläseltä tiputtelijalta :hilarious: mutta oon ymmärtäny et tollane tuhru aukkarin jälkeen normaalia.

Juu on se vuoto normaalia!

Muistaakseni AZ joka raskautui aukkarin jälkeen, vuosi myös. :)

Soittelin juuri yksityiselle kyselläkseni inseminaatioaikaa. Lähete ei ollut vielä julkiselta sinne mennyt niin sovittiin että aloitan nyt terolutit ja soitan kun vuoto alkaa niin varataan aika ultralle kp 8-9. Aloitan myös letrot taas kun uusi kierto alkaa, nyt siis menossa kp13.
Eli nyt taas tuskallista odotusta seuraavat pari vkoa kun mitään ei tässä vielä tapahdu.
Aloitan varmaan terolutit ja huomenna kp 14. Hoitaja puhelimessa sanoi ettei sillä juurikaan väliä miten ne aloitan jos ei kuukautisia kuuluisi ilman niitä.
Jännä miten mielialat vaihtelee kokoajan. Viime viikolla olin hyvillä mielin että asiat etenee taas ja uusia hoitoja kokeillaan, mieli oli rauhallinen. Nyt taas tänään olen itkenyt koko päivän että meille ei varmaan koskaan tule vauvaa ja todellisuus iskee päin kasvoja. Olemme menossa inseminaatioon, en koskaan voinut kuvitellakaan että juuri me ollaan tässä tilanteessa. Myös ärsyttää että mikä järki on inseminaatiossa jos munatorvet huonossa jamassa.. Lohtua tuo ivf mahdollisuus - ja silkkaa kauhua. Me ivf hoidoissa, miksi ei vaan voida onnistua luomusti :arghh:
Miksi kaikki mun ympärillä saa lapsia niin helposti, miks mä en saa.. Katkera ja epäreilu olo, väsynyt tähän.
Juuri tyhjensin lipaston laatikon johon aina vipannut raskauskeijun kirjekuoren missä tullut ovis+raskaustestejä. Heitin tyhjiä kirjekuoria roskiin ja laskin ne. 20 kirjekuorta, lähes jokaisessa tilauksessa ollut noin. 14ovistestiä ja 10raskaustestiä. 20*24=480 testiä.
Melkein 500 testiä tuhlannut tähän toiveeseen mikä on tehty loputtoman vaikeaksi toteutua.

Mä oon niin väsynyt ja surullinen. Vaikkakin yritystä takana "vasta" lähes puolitoista vuotta.:sad001

Takaisin