Letrozolin käyttäjiä?

En tiedä kun tsh ja amh:n ja näyttää hyvältä! Kuinka vanha oot? Vähän outoo jos nyt vasta ovis? Ettei oo raskausoireita nuo?

Mulla dpo7 ja vähän rinnat sivuilta kipeet. Mut eiköhä se nega sieltä iske taas. Koitan malttaa olla testaamatta ennen pe. Kork joku iltatesti ennen pe aamua..

En tiedä kun tsh ja amh:n ja näyttää hyvältä! Kuinka vanha oot? Vähän outoo jos nyt vasta ovis? Ettei oo raskausoireita nuo?

Mulla dpo7 ja vähän rinnat sivuilta kipeet. Mut eiköhä se nega sieltä iske taas. Koitan malttaa olla testaamatta ennen pe. Kork joku iltatesti ennen pe aamua..

Olen 27.v!
Mullahan tosiaan kierrot super pitkiä luomuna joten jos menkat alkaisi nyt kp40 tienoilla niin se olis mulle vielä lyhyt luomukierto:nailbiting:
Noh, ens maanantaina pitäisi menkat alkaa niin testailen sitten r-testillä. :-)

Nyt oli omakantaan tullut niistä verikokeista!
Kävin kp3 ja laitan tähän nyt vähän tuloksia:

fP-Gluk 5.4mmol/l
P TSH 1.78 mU/l
S -AMH 3.94 ug/l
S-FSH 7.0 IU/l
S-LH 4.2 IU/l

Suurinpiirtein näyttäisi viitearvoissa nuo olevan mutta muuten aika hepreaa.. Osaako kukaan teistä sanoa vaikuttaako ok? :)

Jos kaikki viitearvoissa niin musta sillon on hyvät.

Nyt seuraa pitkä avautuminen. :-D

Talleteltu on ja saatiinkin sen jälkeen miehen kanssa kunnon sota aikaiseksi.
Alettiin juttelemaan niitä näitä näistä hoidoista/tuloksista ja puhe siirtyikin siihen kuinka mies tuntee olevansa painostettu hommailemaan kun mulla ovis.. Sanoi että tuntuu kaiken seksin pyörivän vaan ovisten ympärillä ja seksi ei ole enää spontaania vaan hyvissä ajoin alan jo puhumaan seuraavista oviksista ja aikatauluista.
Mä kyllä allekirjotan tämän ja se ottaa päähän vietävästi.. Mä taas hiillyin siitä kun musta tuntuu että seksin harrastaminen on miehelle aina pakkopullaa, kuten tänäänkin hän sanoi tympeellä äänellä että "Noh, pitääkö se ovis nyt sitten hyödyntää?".. Sanoin miehelle että ei mikään ihme ettei hommat hänellä aina toimi kun on heti asennoitunut siihen että on PAKKO. Jos voisi vähän muuttaa asennetta jos saisi sen rakastelumoodin päälle, eikä olisi heti niin negatiivisella asenteella, eikai ketään haluta jos ajattelee automaattisesti että täytyy väkisin...

Selvästi alkaa tää tilanne ressaamaan molempia oikein kunnolla. Nyt päätin etten enää oviksista miehelle mitään mainitse.. Toki silloin voi olla että seksikerrat jää väliin hedelmällisiltä päiviltä.. Ja sanoin hälle myös että eihän me hoidoissa voida käydä edes jos ei hyödynnetä tärppimahiksia, ne raskaudet kun ei vaan ala jos peittoa heilutellaan kierron alku-tai loppupäissä.. Huoh..
Mä siis kyllä ymmärrän miestä 110% ja tuntuu se itsellekin usein aika pakkopullalta oviksen aikoihin. Me ollaan vaan siinä erilaisia että mä pystyn ajattelemaan asian että "Noh, nämä ovat vaan muutama pvä kuukaudesta - ja koitan virittäytyä ajatukseen hyvästä seksistä vaikkei hirveästi haluttaisi/jaksaisi". Mies taas ei sellaiseen ajatteluun pysty.. Toki nyt tässä kierrossa oli viime vklp ja oletettu ovis - hommailua. Ja nyt taas oletettu ovis - hommailua.. Mutta nyttenkin meillä ollut seksiä viimeeksi lauantaina niin ei tässä nyt joka pvä olla pakolla peittoa heiluteltu. Ja onhan tässä nyt yritystäkin jo takana 1.5 vuotta että ei ihmekään toisaalta että ne muutamatkin hedelmälliset pvät kuukaudelta alkaa tuntumaan ylivoimaisilta.

Ymmärrän, aikamoista pakkopullaa tää yleensä on. Onneks mies on jaksanut. Harvoin kyl saan omaa mieltä siihen mukaan. Tässä kierrossa meni yllättävän hyvin. Oviksen jälkeen tuleekin sit yleensä pari kolme viikkoa et ei pahemmin harrastella.

Täällä ihan samoin kuin jannnilla. Aika usein pakkopullaa ja itsellä mieli ei usein mukana mutta yritän parhaani. Miehellekkin välillä vähän haastavaa mutta tähän mennessä saatu aina hyvin tai ok talleteltua. Mut on kyllä seksielämä kuivunu tän myötä. Itsellä ainakin haluttomuus lisääntyny kun "pakko" harrastaa vaikkei huvita ja sit sellanen tunne tai pettymys siitä, että seksi on ihan turhaa kun ei se saa raskaaksi. Eli miksi harrastaa sitä. Toki tiiän kyllä et se ei ole vaan lapentekopuuhia varten mutta silti näin. Ja oviksen jälkeen voi hyvin olla sen kaksikin viikkoa taukoa, kun mulla ei ainakaan luteaalivaiheen aikana haluta juuri yhtään, mikä sit taas on miehelle välillä vaikeaa ja siitä voi joskus riitaa syntyä. :oops: Paskaa.

Ihanaa (tai ei ihanaa! xD) että tästäkin asiasta saa täällä vertaistukea! <3
Mies aamulla töihin lähtiessään tuli sanomaan että on tosi paha mieli eilisestä. Halattiin tiukkaan ja suukoteltiin. Ehkä jopa ihan hyvä että tuli pieni palautus maan pinnalle molemmille. Jospa tästä eteenpäin jaksettaisi paremmin vetää yhtä köyttä tämän asian tiimoilta. <3

Tsemppiä kaikille! :)

Äh...

aattelimpa että teen aamulla testin, kun en malta odottaa perjantaita.. noh teimpä sit aamu-unisena ovistestin sen raskaustestin sijaan :banghead:
Ei mulla ainakaan siis ovulaatiota ole.. :banghead::banghead::banghead::banghead:

Moi,

Olen uusi letroilija. Meillä on mieheni kanssa yksi elokuinen -17 ja toista lasta on yritetty nyt hippasen yli vuoden. Saatiin lähete lapsettomuushoitoihin, mutta jonot ovat kuulemma 4 kk luokkaa. Käväistiin sitten yksityisellä ottamassa muutamia testejä jotta päästään vähän eteenpäin. "Pojat" oli ihan priimaa, itselläkin munasoluja vielä riittää, aukkarissakaan ei mitään ongelmia. Ferritiiniarvo sen sijaan oli 3 :sad001. Kyllähän mulla anemia on ollut jo 10 vuotta, eikä tietoa mistä johtuu, mutta en uskonut että tilanne on näin kehno. Lääkäri ehdotti rautainfuusiota arvojen nostoon, mutta se on kallis juuri tähän hetkeen (eipä tuota rahaa opiskelijalla muutenkaan liikoja ole) joten nyt ahdan rautalääkkeitä, ja odotan soittoaikaa julkiselle puolelle jos saisin sieltä apua. Letroreseptin sain avustamaam joulun yli ja sinne kunnes päästään julkiselle hoitoihin. Nyt on kp. 25, eilen tehty raskaustesti näytti negaa joten kohta päästään kokeilemaan näitä. Anteeksi sekava vuodatukseni.

Tervetuloa uusille <3 Täällä saa vuodatella niin paljon kun sielu sietää! :happy:

Täällä nyt menossa kp30. Jos ovis olisi ollut kp16-18 niin nyt olisi about dpo13-14 ja menkat kuuluisi alkaa ensi viikon maanantaina kp34. Tänä aamun r-testi nega.
Kuitenkin nyt epäselvää oliko ovis silloin, vai tänä maanantaina kp27, kun silloin ne kamalat kivut olivat. Eli toisaalta tänään voisi olla myös dpo3.
Toki voi olla ettei ovista ollut ollenkaan kun ovistestit loppuivat niin en päässyt varmistamaan...

Nyt mietinkin että jos ensi maanantaina ei ala menkat niin aloitanko terolutit ettei kierto venyisi pitkäksi, ja menkkojen alettua saisin soitettua naistenpolille jotta saataisiin aukkariaika varattua. Vai odotanko vielä noin.10 päivää jos menkat alkaisi sen mukaan että nyt olisi vasta dpo3.
Onko teroista haittaa jos raskaus olisikin alkanut? :sorry: Turhauttaa jos odotan nyt sinne jouluaattoon (kp42) oletettuna että nyt dpo3 ja menkat ei ole alkanut, ja sitten terojen syönti 10pvä, niin menkat alkaa siinä tammikuun 5.pvä, ja siintä vielä 10pvää aukkariin.. :sorry:

Jessu teroja usein käytetään tukemaan luteaalia niin ei haittaa vaikka käyttäisit jos oisit raskaanakin :happy:

Näin vähän muistelinkin :happy: taidampa sitten alottaa ne ensi viikolla jos ei menkkoja kuulu niin aukkarin ajankohta olisi siinä tammikuun alussa kun pyhätkin on saatu alta pois :Heartpink

Muokattu viimeksi:
Niinkuin smoothie tuossa jo kommentoikin, että terolutit tukee luteaalivaihetta ja gyne sanoi minullekin ettei oo haittaa vaikka raskaana oliskin. Joten aloita ihmeessä niin ei mene aikaa odotteluun :) Ja toivottavasti ei aukkaria tartteis vaan oisit raskaana :Heartred

Mut kertokaas mitä ihmettä mun kehossa tapahtuu... Eilen illalla nippaili alavatsaa ja tänään on tullut limaa. Päätin sitten tehä äsken ovistestin ja hymynaamahan sieltä tuli. Tänään kp 9 ja myös viimeinen letropäivä niin miten ihmeessä voi ovis olla jo nyt?? Viime kierrossa oli kp 14, aiemmissa kp 17-19. Ihanku mikään limakalvokaan ois 9 päivässä kerenny kasvaa ja muutenkin outoo et näin aikasin o_O tietysti myös pcos aiheuttaa et testi voi olla kokoajan positiivinen mut kun ei oo aiemminkaan ollu niin oon kyllä nyt ihan pihalla :arghh:

Niinkuin smoothie tuossa jo kommentoikin, että terolutit tukee luteaalivaihetta ja gyne sanoi minullekin ettei oo haittaa vaikka raskaana oliskin. Joten aloita ihmeessä niin ei mene aikaa odotteluun :) Ja toivottavasti ei aukkaria tartteis vaan oisit raskaana :Heartred

Mut kertokaas mitä ihmettä mun kehossa tapahtuu... Eilen illalla nippaili alavatsaa ja tänään on tullut limaa. Päätin sitten tehä äsken ovistestin ja hymynaamahan sieltä tuli. Tänään kp 9 ja myös viimeinen letropäivä niin miten ihmeessä voi ovis olla jo nyt?? Viime kierrossa oli kp 14, aiemmissa kp 17-19. Ihanku mikään limakalvokaan ois 9 päivässä kerenny kasvaa ja muutenkin outoo et näin aikasin o_O tietysti myös pcos aiheuttaa et testi voi olla kokoajan positiivinen mut kun ei oo aiemminkaan ollu niin oon kyllä nyt ihan pihalla :arghh:
Tää pcos on kyllä yks riesa kun ovistesteihin ei välttämättä täyttä luottoa:inpain:
Kuten nyt mullakin tässä kierrossa 2 mahdollista ovisviikonloppua:shifty:
Mulla eilisestä asti ollut nännit kipeät ja ärsyttää suunnattomasti kun en tiedä onko tässä menossa dpo12 vai dpo3:yuck:
Jos olisi dpo12 nännikipu voisi enteillä menkkojen alkua tai raskautta - mutta aamun r-testi siis nega. Jos taas dpo3 niin nännikipu ei liity oikein mihinkään alkavaan asiaan:cool:

käytitkö lugeja viime kierrossa? Musta tuntuu et niiden jälkeen joskus ovis tulee seuraavassa kierrossa aiemmin... Tai sit on vaan myös luonnollista vaihtelua tuossa oviksen ajankohdassa mikä on normaalia, mulla esim. ovisplus vaihdellut muistaakseni kp10-17 välillä . Pääasia että se tulee :)

Soittelin eilen klinikalle ja joo, ei voi aloittaa letroja kun ultra osuisi jouluviikolle ja klinikka kiinni. Eli ensi kiertokin luomuna, terolutit voisi taas ottaa loppuvaiheeseen. Tänään Dpo12 nega, eiköhän viimeistään huomenna uuteen kiertoon kun terojen vaikutus loppunut.

Dimou, huh tuommoinen 11 follia on aika pelottavaa. Vähän hermostuttaa noi letrot sitten tammikuussa aloittaa. :eek: letroillako niitä nelosia tai kahdeksaisia syntyy. :grin

Dimou, huh tuommoinen 11 follia on aika pelottavaa. Vähän hermostuttaa noi letrot sitten tammikuussa aloittaa. :eek: letroillako niitä nelosia tai kahdeksaisia syntyy. :grin

Älä turhaan hermoile, ultrassa kuitenkin hyvin näkee miten letrot vaikuttaa :)
Ihmiset on niin erilaisia, ne keillä letrot saattavat aikaan saada monikkoraskauden, sen yhden kultapalleron tai sitten se epäonninen ryhmä (minä:grin) kellä 6kk letrot tupla-annoksella ei raskautta tuonut :sorry:

Tsemppiä luomukiertoon! :)

Soittelin eilen klinikalle ja joo, ei voi aloittaa letroja kun ultra osuisi jouluviikolle ja klinikka kiinni. Eli ensi kiertokin luomuna, terolutit voisi taas ottaa loppuvaiheeseen. Tänään Dpo12 nega, eiköhän viimeistään huomenna uuteen kiertoon kun terojen vaikutus loppunut.

Jos yhtään auttaa, niin taidan olla näiden lääkevasteideni kanssa olla aika poikkeuksellinen. Omat hormonit niin solmussa.

Ja Suomessa ollaan monikkoraskausriskin kanssa tosi tarkkoja. Vasteita seurataan ja lääkemäärät pidetään mahdollisimman pieninä. Jos kolmekin follia kasvaa niin helposti annetaan jo yhdyntäkieltoa (eri asia toki haluaako sitä noudattaa). Noita isoja monikkosarjoja syntyy ihan toisenlaisissa olosuhteissa. Ivf:ssäkään ei enää Suomessa siirretä kuin yksi alkio kerrallaan.

Täällä huomenna ensimmäinen varhaisultra, tosiaan kolmannesta letrokierrosta (letrot tuplana) näytti tärppäävän ja nyt sitten huomenna nähdään miltä näyttää vai näyttääkö miltään.

Moi taas.
Nyt kp 2 ja otin juuri ekat letrot 5mg. Hämmentää vähän kun minulle lääkäri ei sanonut mitään minkään ultran varaamisesta. Voiko mulle nyt siis tulla vahingossa ne viitoset, vai tiesikö se lääkäri jotain mitä minä en? :nailbiting::confused004

Takaisin