Letrozolin käyttäjiä?

Keräsin rohkeutta ja soitin naist.taut.polille.
Vähän nihkeesti sain tuloksia, "juu kaikki näyttää olevan ihan ok, lääkäri kertoo ajalla lisää lääkäri kertoo lääkäri kertoo lääkäri lääkäri.... "
Kysyi multa että miksi nämä tulokset mietityttää? Sanoin että seuraava aika varmaan 1,5kk päästä niin tuntuu aika pitkältä ajalta odotella???
Vähän sanoi että LH arvo alle 1 ja että sehän riippuu kiertopäivistä ja lääkäri kertoo siintä lisää yms... Mähän siis kävin kp3 labroissa..
Eli spermatestin tuloksia ei viititä ees alkaa kysyä kun näköjään noin nihkeesti niitä kerrotaan ja kyseenalaistetaan miksi halutaan tietää tuloksia ennen lääkärin aikaa.. Toki ymmärrän etteivät he halua että täällä itekseen spekuloi tuloksia mutta silti.. Kyllähän se kaikilla oikeus on omasta hoidosta tietää...

Anteeks mitä, ai että MIKSI tulokset mietityttää?! Niin miksiköhän. Ei tainnut kyseisellä hoitajalla olla mitään hajua siitä miltä tää kaikki paska voi tuntua. Ja samaa mieltä suskin kanssa myös siitä että kyllähän jokaisella on oikeus saada omat yksityiset tulokset tietoonsa jos näkee vielä vaivaa ja erikseen soittaa niistä. Toki onneks siis suostuivat niitä kertomaan.
 
Joo kyllä mä vähän suu auki jäin ton puhelun jälkeen. Ja just kun ei mitään arvoja voinut sanoa numerollisesti vaan että ok:lta näyttää.
Ja sit kysyi vielä että nuo klamydia,hiv,hepatiitti arvotko mietityttää? Sanoin että noh ei ne kyllä mietitytä kun tiedän että negat on. Ne oli siis ainoat mistä sain kunnon vastaukset että negat. Mukava tää täti kyllä puhelimen päässä oli mutta jäin samaa miettimään että luulis että ymmärtää sen kuinka piinaavaa on odottaa syytä lapsettomuudelle..

Hermot kyllä tosi kireellä.. Nyt menossa siis kp10 ja täysin lääkkeetön kierto eli raskauden mahdollisuus ennen tammikuun lääkärin aikaa on aika olematon. Jos ei raskaus oo 5kk letrokuureilla alkanut niin vahvasti epäilen että alkaa tällä luomukierrollakaan kun ne menkat tosiaan todennäköisesti ei tule ilman letroja/teroja.. Tässä kierrossa ei paljon toivekkuutta siis ole kun ovista ei todennäköisesti tule ilman letroja, ellei joku ihme tapahdu mutta epäilen. :sorry:
 
Mitäs tänne kuuluu? :) Onko tullut ovisplussia, onko piinailijoita? Voikun sitä toivos, että tulis kunnon plussavyöry näin loppuvuoden kunniaks.. :Heartred

Täällä taitaa olla dpo 7 meneillään. Ei oireita ja oon yrittäny olla miettimättä muutenkin. Ovis tuli tässä kierrossa muutaman päivän etuajassa (kp 14 tuli hymynaama) niin saa nähdä lyheneekö kierto. 33-34 päivää ollut. Siitä tulikin mieleen, kun aina puhutaan lyhyestä luteaalivaiheesta niin voikohan se olla liian pitkä? :biggrin
 
Kiitos kysymästä savonlikka, täällä menossa kp 35/30 ja testit negaa. En ymmärrä.. Tosin mulla on nyt ensimmäinen luomukierto 6kk lääkkeiden jälkeen. Ovista en tikuttanut mutta oli kyllä selvät ovisoireet ja limat.. Mitähän tässä taas tekis:sour:
 
savonlikka ymmärtääkseni luteaali ei voi olla liuan pitkä, tai et jos ovis on tapahtunu ja luteaali normaalia pidempi niin ei haittaa. En kyl tiiä sit jos luteaali oiskin vaik 21pv mut en oo ikinä kuullu kenenkään raportoivan tollasesta jos siis ovis on todennettu.

Täällä kp4 ja viimmeset letrot mitä jäi kesältä otan täs kierros. En kyl tiiä miks ja mitä hyötyä mut tuntuu et yrittää tehdä ees jotain eikä vain odottele...:oops:
 
Mä luulin et ovis voi olla liian pitkä, en tiedä onko siitä sit haittaa jos ovis on varmasti tapahtunut.. Tai voiko sit edes olla jos kaikki ok.

Odottelen ovista, viikonloppuna ehkä :) toiv olis selkeä ovis vaikka toka letroton kierto! Ne ei ehkä enää vaikuta, jäljellä ois viel 10letroa mut halusin ainaki viel tän luomun väliin.

Plussia kaikille!!!
 
Ketkä täällä on syönyt letroja tuplana? Tekis mieli kokeilla oma-alotteisesti :bag::hilarious: tosin sivuoireet lienee pahemmat, sekä vois tulla liikaa folleja ja seksikielto, jota en kuitenkaan osais noudattaa. Haluisin isommat follit! Määrä ollut ok mutta koko pieni. Ja eipä kai se limakalvoon auttaisi.. Ois olispa ultraus halvempaa, ois kiva tietää mikä tilanne nyt luomuna.. Jospa aukkariin ens kierrossa :rolleyes:tai letrot... Tai luomuna.. Tuskin raskaana :sad001
 
Ketkä täällä on syönyt letroja tuplana? Tekis mieli kokeilla oma-alotteisesti :bag::hilarious: tosin sivuoireet lienee pahemmat, sekä vois tulla liikaa folleja ja seksikielto, jota en kuitenkaan osais noudattaa. Haluisin isommat follit! Määrä ollut ok mutta koko pieni. Ja eipä kai se limakalvoon auttaisi.. Ois olispa ultraus halvempaa, ois kiva tietää mikä tilanne nyt luomuna.. Jospa aukkariin ens kierrossa :rolleyes:tai letrot... Tai luomuna.. Tuskin raskaana :sad001

Ai sulla on ollu vaan 1 tbl per päivä? Mullahan oli ekassa kierrossa yhellä, mut ne kasvo tosi hitaasti ja tuli pitkä kierto. Mut tuo 2tbl on sit toiminu. ☺️ Aina ollu 1 folli mutta koko on ollut hyvä. Kyllähän tässä itekin on alkanu pohtia, että mitähän tässä tekis. Oon tosiaan syöny nyt sen 6 kiekkaa letroja ja lääkärin mukaan voin jatkaa. Mut jotenkin tuntuu hassulta, kun ei oo sitä tärppiä niiden avulla tullu niin miks tulis jatkossakaan. :rolleyes: Ja jos nyt luomukierron pitäisin, en oikeen usko että tapahtuu yhtään mitään. Et kai se ihan ok on syödä noita letroja, varsinkin jos niillä oviksen aikaan saa. Mut tuo aukkari kiinnostas itteekin, ihan vaan mielenrauhan vuoksi. Argh, elämä on valintoja. Voikun nää ois turhia pohdintoja meillä kaikilla, tulis ne plussat koko poppoolle :Heartred
 
Ketkä täällä on syönyt letroja tuplana? Tekis mieli kokeilla oma-alotteisesti :bag::hilarious: tosin sivuoireet lienee pahemmat, sekä vois tulla liikaa folleja ja seksikielto, jota en kuitenkaan osais noudattaa. Haluisin isommat follit! Määrä ollut ok mutta koko pieni. Ja eipä kai se limakalvoon auttaisi.. Ois olispa ultraus halvempaa, ois kiva tietää mikä tilanne nyt luomuna.. Jospa aukkariin ens kierrossa :rolleyes:tai letrot... Tai luomuna.. Tuskin raskaana :sad001

Mulle määrättiin ekaksi 1tbl/pvä. Yhden kierron söin silleen ja sitten omatoimisesti kyselemättä nostin 2tbl/per päivä. Toki olin kyllä menossa gynelle muutenkin sen tokan kierron jälkeen niin uskalsin nostaa. Mulla se 1tbl ei tehnyt juuri mitään, toki en tuolla annostuksella ehtinytkään syömään kun sen ekan kierron mutta onneksi nostin kahteen koska sekään ei raskautta tuonut, niin se 1tbl ei olisi varmasti toiminut yhtään.
2 tbl tuli aina kuitenkin ovis ja menkatkin ihan ok kierron pituuksilla (33pvä).
 
Mulla luomunaki ovis vissiin..tai kattoo ny kui tää kierto. Ja kesto n. 33pvä. Täytyy pohtia uusiks tän kierron jälkeen
 
Ketkä täällä on syönyt letroja tuplana? Tekis mieli kokeilla oma-alotteisesti :bag::hilarious: tosin sivuoireet lienee pahemmat, sekä vois tulla liikaa folleja ja seksikielto, jota en kuitenkaan osais noudattaa. Haluisin isommat follit! Määrä ollut ok mutta koko pieni. Ja eipä kai se limakalvoon auttaisi.. Ois olispa ultraus halvempaa, ois kiva tietää mikä tilanne nyt luomuna.. Jospa aukkariin ens kierrossa :rolleyes:tai letrot... Tai luomuna.. Tuskin raskaana :sad001

Minäkin syönyt 2 tablettia päivässä (eli 5mg) Lääkäri määräsi ensin oisko ollut 3 kiertoa 2,5mg ja sitten 3 kiertoa 5mg.

Kun luin netissä tekstejä niin lääkärin tiukalla seurannalla voi vielä nostaa määrää mutta en lähtisi omatoimisesti sitä nostamaan. 10mg asti on vissiin tutkittu että voi olla positiivisia vaikutuksia fertiliteettiin mutta suurin osa lääkäreistä tuntuu lopettavan 5mg kohdalla ja siirtyvän toiseen lääkkeeseen jos ei toivottuja tuloksia saada.
 
Mullakin oli letroja 2 tablettia/päivä, kun niitä käytin.

Täällä piinaillaan vielä viikko toista inssiä. Olen ihan leppoisalla mielellä, vaikken usko tässä kierrossa plussaan. Viikon ajan tosi vähän tehnyt mieli selata foorumeita ja lapsettomuuskeskusteluja ja tarkkailla mahdollisia oireita, ajatukset on niin hyvin muualla.
Yksi inseminaatio vielä ensikuussa, sitten eteenpäin. Siittiöt kesti käsittelyn niin huonosti, että Ivf otettiin jo puheeksi.
 
Hei! :)

Me päästiin ekaan ja vikaan inssiin! :grin
Nätti johto folli oli keskiviikkona, 19,7mm. Limat oli ohuet, mutta kelpasivat inssiin.
Koska näitä on ollut pirun hankala saada ja seuraava oviksen ajoitus sattuis joulunpyhille.. ja letrojen hinnat kuulema pilvissä! Niin jos tämä ei onnistu, aloitamme ensi vuoden alussa koeputkihedelmöitykset.

Ovis testin unohdin aamulla tehdä.. pitäneen illalla tehdä, kun kotiin pääsee.
 
Ketkä täällä on syönyt letroja tuplana? Tekis mieli kokeilla oma-alotteisesti :bag::hilarious: tosin sivuoireet lienee pahemmat, sekä vois tulla liikaa folleja ja seksikielto, jota en kuitenkaan osais noudattaa. Haluisin isommat follit! Määrä ollut ok mutta koko pieni. Ja eipä kai se limakalvoon auttaisi.. Ois olispa ultraus halvempaa, ois kiva tietää mikä tilanne nyt luomuna.. Jospa aukkariin ens kierrossa :rolleyes:tai letrot... Tai luomuna.. Tuskin raskaana :sad001

Mä nostatin yhteen kiertoon oma-aloitteisesti. Turha nosto oli.. ovis tuli vain aiemmin ja kierto oli lyhyempi. Eli mulla ei limatkaan olisi mitenkään ehtineet paksuuntua ovikselle... ja oviksesta menkkoihin jäi aikaväli turhan lyhyeksi.
 
Mä nostatin yhteen kiertoon oma-aloitteisesti. Turha nosto oli.. ovis tuli vain aiemmin ja kierto oli lyhyempi. Eli mulla ei limatkaan olisi mitenkään ehtineet paksuuntua ovikselle... ja oviksesta menkkoihin jäi aikaväli turhan lyhyeksi.

Joo no tota pelkään kyl koska mul niin hitaat limat.. Enpä taida uskaltaa. Paljonko oli se limis sul inssiin?
 
Joo no tota pelkään kyl koska mul niin hitaat limat.. Enpä taida uskaltaa. Paljonko oli se limis sul inssiin?

Tuo lääkäri ei kertonut paljon oli limis. Eipä mulla tässä vaiheessa kierto ole kuin noin 7-8mm.
Ja on se kerran aikaisemminkin tärpännyt inssistä 7,4mm limoilla :happy:
 
Tuo lääkäri ei kertonut paljon oli limis. Eipä mulla tässä vaiheessa kierto ole kuin noin 7-8mm.
Ja on se kerran aikaisemminkin tärpännyt inssistä 7,4mm limoilla :happy:

Mulla ollu nois letroultrauksissa limis aina kork viitisen milliä? Olikohan joskus peräti 6.. 4-6. Mut sit menny viel muutama päivä plussaan. Et kai se on sit kasvanu siihen 7-9mm tmv..
 
Täällä menossa kp18 ja lääkkeetön kierto. Ovistestit aika haaleita mutta munasarjoihin nipistelee, ei tosin niin vahvasti kuin letrokierroissa. Viime kierrossa ovis oli kp19 joten jännityksellä odotellaan onko tässä nyt ovis tuloillaan vaikka luomukierto onkin.

Odotukset tälle kierrolle oli/on aika pienet, mutta kyllähän sitä haaveilee miten huikeeta olisikin jos tärppi tulisikin ihan luomukierrosta. :Heartred
Torstaina talleteltu ja tänään. Miehelle tuli tänään vähän vaikeuksia (suorituspaineita?) joten toivotaan että saadaan talleteltua vielä huomenna.
Maanantain tallettelut taitaa jäädä välistä kun mies aamuvuorossa ja itse illassa joten myöhään vasta kotona. Tää on kyllä yks murheenkryyni välillä kun mulla esim iltavuoro ja olen kotona noin 22.00 ja seuraavana aamuna aamuvuoro ja herätys 5.00, eipä siinä iltavuoron jälkeen kumpakaan enää jaksa touhuilla.. Blaaah mitä yrittämistä ja aikataulutusta tää välillä on.

Mutta ihanaa vklp kaikille:Heartred
 
Takaisin
Top