Letrozolin käyttäjiä?

^ Aivan! Tarkoitat varmaan, että pelkkää ovulaatioinduktiohoitoa letrozolin avulla, ettei sitä kuuden yrityskierron jälkeen kannata enää jatkaa, jos ei mitään ole tapahtunut, vaan sitten tulis siirtyä muihin hoitoihin. Ja tämä siis tilanne meilläkin: pelkkä lääkeavusteinen oi-hoito yritettiin 6 kiertoa, nyt sitten iui, mutta ihan samalla lääkkeellä, koska se kuitenkin toimii. Vika siis esim. meidän tilanteessa jossain muualla kuin siinä, ettei letrozol toimisi ja saisi ovulaatiota aikaan. Mutta ei ainakaan minun käsittääkseni ole ohjeistusta, etteikö letrozolia voisi käyttää useammassa kuin kuudessa kierrossa ovulaation aikaansaamiseksi, jos se toimii.

Joo just näin :happy: Mä ehdin syödä 5 letrokiertoa ennen ensi kuun lääkärin aikaa ja tosiaan toivon että saan jonkun hoitomuodon letrojen lisäksi. Ne toimii kuitenkin kuten pitää ja saa oviksen tulemaan mutta raskaus ei vaan ala! + Meillähän nyt ei ole vielä miestä edes tutkittu, ens kuussa sitten!

Meilläkin letrot vaikutti ja sai oviksen säännöllisesti aikaan, mutta silti inseminaatiota varten vaihdetaan kokonaan lääkkeet. Tällä polilla tehdään inseminaatiot jostain syystä mieluummin vallan pistettävillä lääkkeillä. Ainakin mulle vastattiin niin, kun kysyin inseminaation mahdollisuutta kuudenteen letrokiertoon, kun tuntui niin turhauttavalta.
Käytännöt kyllä vaihtelee paljon eri paikoissa yllättävän paljon.

Muokattu viimeksi:
Hei!
Olen seurannut tätä sivustoa varmaan tammikuusta, 2 vuotta lapsettomuutta yrityksestä ja huhtikuussa sain letrot käyttöön 4 kuukaudeksi 1 tbl päivässä. Kunnallisella ollaan käyty. Molemmat terveitä ja järjestelmät toimii, letrot otettiin vaan puustaamaan ovulaatiota. Raskautta ei tullut näinä kuukausina mutta kuukautiskierto lyheni 30 —- 27. Neljännen letro kierron jälkeen piti soittaa naisten osastolle ettei raskautta alkanut, jolloin laitettiin lähete hesaan jossa hoidot olisi jatkunut. Sen jälkeen piti pitää luomu kuukausi eli ei letroja. Nyt sit viikon verran odottanut koska ne kuukautiset alkaa, onko kierto pidentynyt? rinnat ollu niin kipeät monta viikkoa ja pyörrytystä ja hajuaisti vahvistunut.
Tänään aamulla sit uskallettiin tehdä raskaustesti. 2 punaista viivaa ❤️ Tuntuu tää niin unelta, niin monta kuukautta mahtuu 2 vuoteen joka kuukausi kävi toivon ja menetyksen läpi. Toivon että te kaikki saatte 2 viivaa ja päästään juhliin vauva huumaa ❤️

Hei!
Olen seurannut tätä sivustoa varmaan tammikuusta, 2 vuotta lapsettomuutta yrityksestä ja huhtikuussa sain letrot käyttöön 4 kuukaudeksi 1 tbl päivässä. Kunnallisella ollaan käyty. Molemmat terveitä ja järjestelmät toimii, letrot otettiin vaan puustaamaan ovulaatiota. Raskautta ei tullut näinä kuukausina mutta kuukautiskierto lyheni 30 —- 27. Neljännen letro kierron jälkeen piti soittaa naisten osastolle ettei raskautta alkanut, jolloin laitettiin lähete hesaan jossa hoidot olisi jatkunut. Sen jälkeen piti pitää luomu kuukausi eli ei letroja. Nyt sit viikon verran odottanut koska ne kuukautiset alkaa, onko kierto pidentynyt? rinnat ollu niin kipeät monta viikkoa ja pyörrytystä ja hajuaisti vahvistunut.
Tänään aamulla sit uskallettiin tehdä raskaustesti. 2 punaista viivaa ❤️ Tuntuu tää niin unelta, niin monta kuukautta mahtuu 2 vuoteen joka kuukausi kävi toivon ja menetyksen läpi. Toivon että te kaikki saatte 2 viivaa ja päästään juhliin vauva huumaa ❤️

Onnea! Eli tärppi kävi ilman letroja? Ajattelin pitää letrovapaan kierron ens kerralla, ellei nyt tärppi käy :)

Hei!

Onnea! :angelic:

Huomenna testaan. Ja tuun sit teille kertoon et nega oli (anteeks pessimistisyydestä). Ja sit ma testaan uudestaan kun on eka aika hoitojensuunnitteluun julkiselle :bag: ens kierrosta tulee todennäköisesti lääkkeetön koska oon kuullu et täällä julkinen haluaa välikierrot inssien väliin, luomukierrosta onki vierähtäny jo pitkä aika kun viimmeset 7 ollu lääkkeellisiä.

Mulla kans letrozol kp3-7, kierrot olleet ennen lääkkeellisiä 27-31 pv, nyt teroluteilla avustettuna vähän pidempiä, koska terolut on ollut 14 pv dpo3 eteenpäin eli luteaalivaihe on lääkkeillä pidempi kuin normaalisti. OI-hoidoilla mentiin 6 kiertoa.

^ Meillä on nyt piinaviikot menossa eli inseminaatio oli alkuviikosta. Piikittämään en joutunut kahta menopuria enempää (kp 8 ja kp10), muuten samat lääkkeet eli letrot alkuun ja terot loppuun, eli et välttämättä joudu piikityshommiin, jos vaste on saatu muillakin lääkkeillä.

Zinnia, meillä on hoitosuunnitelma että piikitän kp 5-10. Kp 10 käyn aamulla verikokeissa ja päivällä ultrassa jolloin päättävät jatkuuko piikittäminen vai ei ja antavat minulle irrotuspiikkipäivän ja inseminaatiopäivän. Ja jos joku ihmettelee niin tämä on siis Helsingin HUS.

Tsemppiä Smoothie!! Ollaan samassa veneessä.. Itse päätin niin että kun kuukautisten pitäisi tänään alkaa niin odotan vielä tämän päivän, jos ei ole huomenna aamuun mennessä alkanut niin testaan. Pessimistisin mielin täälläkin...

Kiitti Pupsis! Toivottavasti vuoto ei sulla ala ollenkaan!

Ja niin, nega oli one step 10miu. Toki vasta dpo10 mut joo, en jaksa toivoa et se siitä muuttuis.

Muoks. Ja nännit ei oo tänään enää juurikaan kipeät mitä ne on ollu oviksesta asti eli kertoo varmaan laskevasta progesteronipitoisuudesta koska raskaus ei oo alkanut.

Mikä kp meet ultraan? Tsemppiä!

Mitkä kiertopäivät ootte syönyt letroja ja millaset kierrot teillä? Kun oli puhetta, että riippuu kierrosta, mille kp letrot on määrätty. Mulla siis kp 3-7 ja kierrot epäsäännölliset, 32-39pvää. Tai no viime kierto oli 28. En tiedä vaikuttiko kohdallani kiertoni lääkärin määräykseen. Nyt siis pidän ehkä yhden kierron taukoa letroista, ellen nyt raskaudu.. Tekis mieli kokeilla vaik 5-9 kp:t ottaa letroja.

Kp 11 on ultra. Meillä kierronpäivät 3-7 syödään letroja ja kierrot on aika säännölliset, eli 28 - 30 päivää. Meillä on nyt suunniteltu tosiaan letroja neljä kiertoa, sitten kaks kiertoa letroa + inseminaatio.

Eipä tarvii tuhlata raskaustestiä sillä kuukautiset alkoivat nyt illalla. Eli ei muuta kun maanantaina ilmoittautumaan hoitoihin ja parin viikon päästä inssiin. Ai että kun harmittaa :arghh: kyllä tässä oli toiveet koholla.. alkaa muodostua ihottuma tästä murehtimisesta ja toivottomuuden tunteesta :bored:

Pahoittelut Pupsis. Toivottavasti inssi toisi toivotun tuloksen. Ja voikun smoothien testi muuttuisi vielä plussaksi.. Jos ei, niin kerrohan sitten millainen suunnitelma on jatkon suhteen.

Sitten omaa napaa. Täällä kp 30 ja naama kukkii ja kiukuttaa, joten eiköhän ne menkat sieltä oo tulossa. Sitä oon tässä ihmetelly, kun ei oo kutsua vielä polille tullu. Oli viimeks puhe, että tulis aika kp 10-12. Tosin minun tapauksessa ultraus on turhaa kp 10, kun ei mitään johtofollia sillon yleensä vielä näy. Mut täytyy varmaan soittaa kun menkat alkaa ja sopia. Samalla käynnillä kuullaan siemennesteanalyysin tulos ja keskustellaan mahdollisesta inssistä... Jos miehen tulos on hyvä, niin jotenkin tuntuu, ettei inssi oo meitä varten. :bag: Se onnistumisprosentti kun on niin pieni, ja jotenkin oon luottavaisin mielin, että painonpudotus ja metformiini ois avainasemassa meidän tilateessa. En tiedä, ristiriitaset fiilikset.

savonlikka kannattaa vaan soitella ajan perään kun joskus voi olla et on unohtunu. Ettei sit jää ihan ilman aikaa.

Testasin viel tänä aamuna pcn testin joka myös nega, kun meillä oli se hoitojensuunnittelukäynti. Ja oon niiiiiin helpottunut nyt! Lääkäri oli todella ihana ja empaattinen ja jaksoi vastailla kysymyksiin ja kaiken lisäksi oli samaa mieltä meidän kanssa ettei kolmatta inssiä enää vaan päästiin heti ivf-jonoon. Oltiinkin puhuttu miehen kans et tavoitteena on siihen päästä, meitä ahdistaa enemmän paikallaan junnaus kuin hoitojen eteneminen. Ja tässä on kuitenkin paljon vielä odotettavaa jonossa ennen et oikeesti pääsee siihen ivfään, arviolta 4-6kk.

savonlikka kannattaa vaan soitella ajan perään kun joskus voi olla et on unohtunu. Ettei sit jää ihan ilman aikaa.

Testasin viel tänä aamuna pcn testin joka myös nega, kun meillä oli se hoitojensuunnittelukäynti. Ja oon niiiiiin helpottunut nyt! Lääkäri oli todella ihana ja empaattinen ja jaksoi vastailla kysymyksiin ja kaiken lisäksi oli samaa mieltä meidän kanssa ettei kolmatta inssiä enää vaan päästiin heti ivf-jonoon. Oltiinkin puhuttu miehen kans et tavoitteena on siihen päästä, meitä ahdistaa enemmän paikallaan junnaus kuin hoitojen eteneminen. Ja tässä on kuitenkin paljon vielä odotettavaa jonossa ennen et oikeesti pääsee siihen ivfään, arviolta 4-6kk.

Joo niin varmaan täytyy soitella!

Voi että, ihanaa kuulla että on sattunu hyvä ja osaava lääkäri. Ja kokemuksesta tiiän itekin että varmasti helpottunut fiilis kun saa asioita eteenpäin. Toivottavasti jono menis nopsaan, täälläkin kuulemma 4kk jono on. Tai onhan näitä onnellisia tapauksia paljon kuullut, että plussa pärähtääkin testii juuri ennen hoitoja. :) Toivotaan parasta!

Ivf-jonoon pääsy voi jo omalta osaltaa auttaa yritystressiin ja siten voi onnistua ennen ivf:kin kunhan ovulaatio tapahtuu. Toivotaan parasta :joyful:!

Nyt on klinikalle ilmoitettu kierron alkaminen. Pistäminen alkaa kp 5 ja jatkuu kp 9 asti. Eli nyt pitäisi mennä apteekkiin hakee lääkkeet ja neularoskis. Kp 10 menen aamulla heti verikokeisiin ja sain ajan klo 14 ultraan. Siellä tosiaankin katsovat johtofollia ja limakalvon paksuuden. Sen perusteella saadaan inssiaika, jännittää kun viikonloppu on just arvioituna ovulaationa, toivottavasti onnistuisi tehdä se maanantaina joka olisi kp 15.

On ollut todella vaikeaa nämä pari viimeistä päivää kun kuukautiset alkoivat. Olen ollut todella masentunut ja on ollut vaikeaa nukkua. Epätoivo tuntuu taas todella suurelta. Vaikka tiedän että se lapsi todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin saadaan niin alan olemaan niin kärsimätön. Minulla ei ikinä ole ollut kärsivällisyyttä ja tässä se on todellakin ollut koetuksella. Välillä ajattelen että antaa olla koko homma, otan loparit, myydään kämppä ja muutetaan jonnekin Thaimaahan ja eletään lapsetonta elämää vailla minkäänlaista vastuuta tai sitoutumista mihinkään. Kun kaikki elämänpäätökset on perustunut haluun saada lapsia niin pian kuin mahdollista niin tuntuu että alan katkeroitumaan mun elämälle, turhaan jätin menemättä vaihtoon, turhaan kituuttelin ja säästin, turhaan pinnistelin että valmistuisin nopeasti... Minkä takia olen näitä kaikkia uhrauksia tehnyt?

Anteeksi tämä masentava puheenvuoro :arghh: tuntuu pikkasen paremmalta saada kaikki tämä ulos.

Nyt on klinikalle ilmoitettu kierron alkaminen. Pistäminen alkaa kp 5 ja jatkuu kp 9 asti. Eli nyt pitäisi mennä apteekkiin hakee lääkkeet ja neularoskis. Kp 10 menen aamulla heti verikokeisiin ja sain ajan klo 14 ultraan. Siellä tosiaankin katsovat johtofollia ja limakalvon paksuuden. Sen perusteella saadaan inssiaika, jännittää kun viikonloppu on just arvioituna ovulaationa, toivottavasti onnistuisi tehdä se maanantaina joka olisi kp 15.

On ollut todella vaikeaa nämä pari viimeistä päivää kun kuukautiset alkoivat. Olen ollut todella masentunut ja on ollut vaikeaa nukkua. Epätoivo tuntuu taas todella suurelta. Vaikka tiedän että se lapsi todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin saadaan niin alan olemaan niin kärsimätön. Minulla ei ikinä ole ollut kärsivällisyyttä ja tässä se on todellakin ollut koetuksella. Välillä ajattelen että antaa olla koko homma, otan loparit, myydään kämppä ja muutetaan jonnekin Thaimaahan ja eletään lapsetonta elämää vailla minkäänlaista vastuuta tai sitoutumista mihinkään. Kun kaikki elämänpäätökset on perustunut haluun saada lapsia niin pian kuin mahdollista niin tuntuu että alan katkeroitumaan mun elämälle, turhaan jätin menemättä vaihtoon, turhaan kituuttelin ja säästin, turhaan pinnistelin että valmistuisin nopeasti... Minkä takia olen näitä kaikkia uhrauksia tehnyt?

Anteeksi tämä masentava puheenvuoro :arghh: tuntuu pikkasen paremmalta saada kaikki tämä ulos.

Voi ihan kun omasta suusta nuo mietteet. Mä muistan kun jo 16- vuotiaana silloisen poikaystävän kanssa halusin lapsia, eli 10 vuotta ollut jo hirveä hinku omiin lapsiin. Tietenkin jälkeenpäin ajateltuna luojalle kiitos ettei niin nuorena ja silloisen poikakaverin kanssa tätä toivetta toteutettu. Sen jälkeen tuli piiiiitkä sinkkuaika ja mietin löydänkö koskaan enää sellaista miestä jonka kanssa haluan ja saan lapsia. Kun tapasin nykyisen mieheni, tiesin heti että hän on tulevien lapsieni isä ja tiedettiin molemmat että ollaan toistemme kanssa todennäköisesti koko loppuelämä, joten lapsi saa tulla vaikka heti. Noh, ei se lapsi sieltä ihan helpolla näköjään tulekaan ja jumaliste tämä kaikki yritys on voimia vievää. Mikään muu ei päässä pyöri kun lapsihaave. Käyn päivässä lukuisia kertoja lukemassa tätä palstaa, toista palstaa ja luen millaisia oireita voisi olla missäkin dpo:ssa. Oon sanonu miehelle että jos niin kävisi että lapsettomaksi jäätäisiin niin pakkaisin omaisuuteni, katkaisisin välit kaikkiin ja muuttaisin ulkomaille suremaan kohtaloa. Mä tiedän että musta tulisi NIIN katkera mun kavereille jotka olis äitejä ja mä en edes haluaisi kertoa kellekkään että mä en saa olla äiti. Tunnen siitä ajatuksesta häpeää että en ole onnistunut naisena ja en siedä ajatusta itseltäni tai muilta että kukaan ei minua äidiksi tulisi kutsumaan.
Rankkoja ajatuksia, eikä sitä tietenkään tiedä miten sitä toimisi jos täysi tyrmäys raskautumiselle tulisi.
Tänään dpo6 ja ihan normaali olo, usko tärppäyksestä on pyöreä nolla. Tämä olikin sitten viimeinen yk ennen lääkäriä.
Helpottunut olo että pääsee etenemään ja samaan aikaan masentaa kun en vaan nää meitä istumassa lapsettomuuspolin vastaanotolla.

Halit sinulle Pupsis :Heartred

Voih, ei ole juuri sanoja mitkä auttaisi :Heartred on tää odottamisen odottaminen niin vaikeaa, ja sietää noita katkeruuden, surun, vihan ja epätoivon tunteita päivittäin. Mua auttaa henkisesti jonkin verran vertaistuki eli se ettei ole yksin tämän asian kanssa ja että pystyy seuraamaan myös muiden vaiheita tässä kamppailussa. Toivottavasti inssi osuu oikealle päivälle ja saadaan tehtyä! Hyvä myös muistaa että vaikka tää on ikuisuus odottaa niin toisaalta raskaus voi alkaa jo seuraavasta kierrosta ja tilanne muuttua siis nopeastikin toivotunlaiseksi.

Muoks. Ja toki itehän en kuitenkaan pysty uskomaan enkä muistamaankaan että toi onni et ens tai sitä seuraavas oliskin raskaana tapahtuis oikeasti meille:hilarious:

Muokattu viimeksi:
Voi ihan kun omasta suusta nuo mietteet. Mä muistan kun jo 16- vuotiaana silloisen poikaystävän kanssa halusin lapsia, eli 10 vuotta ollut jo hirveä hinku omiin lapsiin. Tietenkin jälkeenpäin ajateltuna luojalle kiitos ettei niin nuorena ja silloisen poikakaverin kanssa tätä toivetta toteutettu. Sen jälkeen tuli piiiiitkä sinkkuaika ja mietin löydänkö koskaan enää sellaista miestä jonka kanssa haluan ja saan lapsia. Kun tapasin nykyisen mieheni, tiesin heti että hän on tulevien lapsieni isä ja tiedettiin molemmat että ollaan toistemme kanssa todennäköisesti koko loppuelämä, joten lapsi saa tulla vaikka heti. Noh, ei se lapsi sieltä ihan helpolla näköjään tulekaan ja jumaliste tämä kaikki yritys on voimia vievää. Mikään muu ei päässä pyöri kun lapsihaave. Käyn päivässä lukuisia kertoja lukemassa tätä palstaa, toista palstaa ja luen millaisia oireita voisi olla missäkin dpo:ssa. Oon sanonu miehelle että jos niin kävisi että lapsettomaksi jäätäisiin niin pakkaisin omaisuuteni, katkaisisin välit kaikkiin ja muuttaisin ulkomaille suremaan kohtaloa. Mä tiedän että musta tulisi NIIN katkera mun kavereille jotka olis äitejä ja mä en edes haluaisi kertoa kellekkään että mä en saa olla äiti. Tunnen siitä ajatuksesta häpeää että en ole onnistunut naisena ja en siedä ajatusta itseltäni tai muilta että kukaan ei minua äidiksi tulisi kutsumaan.
Rankkoja ajatuksia, eikä sitä tietenkään tiedä miten sitä toimisi jos täysi tyrmäys raskautumiselle tulisi.
Tänään dpo6 ja ihan normaali olo, usko tärppäyksestä on pyöreä nolla. Tämä olikin sitten viimeinen yk ennen lääkäriä.
Helpottunut olo että pääsee etenemään ja samaan aikaan masentaa kun en vaan nää meitä istumassa lapsettomuuspolin vastaanotolla.

Täällä ihan sama tuo ettei päähän mahdu mitään muuta kuin lapsihaave ja tää koko tilanne. Ja itse myös ruokin sitä jatkuvasti tällä palstalla, toisella lapsettomuusryhmällä, blogeilla, kirjoilla ja tietty googlaamalla joka v*itun kuukausi ne samat raskaustesti ja raskausoirepalstat ynnä muut aiheeseen liittyvät :smiley-angry026 enkä mäkään voi sietää ajatusta siitä että pitäisi tai voisin koskaan hyväksyä lopullista lapsettomuutta. Nyt on viel edessä 4-5 kiertoa luomuilua, tai puoliluomuilua jos käytän lugeja vain, niin pää varmaan hajoo jossain kohti. Voi kun aivot vois laittaa tän asian suhteen nyt offille ja napsasta päälle sit helmikuussa:lurking:

Samoja fiilareita täällä, käyn usein lukemassa foorumia ja mietin koko ajan oireita. Tein äsken jopa rtestin dpo3 :hilarious::hilarious: ei pitäis ostaa niitä kotiin ennen kuin menkat myöhässä, mutta en koskaan pystyisi siihen.

Myös minua helpottaa että täällä ihmisiä samassa veneessä. Ei hyvä teille toki, mulle hyvä että edes täällä porukkaa jotka ei sikiä kun haluaa. No yks kaveri kans oikeestaan samassa tilanteessa.
Onneks mies menee kai kohta testiin, ja sit voin jossain vaiheessa soittaa julkiselle. En vaan myöskään näe meitä hoidoissa. Voihan vee on tää kyllä niin epäreilua.

Tsemppiä kaikille :Heartredälkää pliis jättäkö tätä aloitusta vaikka käytte hoidoissa :hello2

Takaisin