Letrozolin käyttäjiä?

Mä oon siis nyt itse vaan käynyt yksityisellä gynellä ja mua vaan hoidettu kun selkeesti vikaa (PCOS). Jos ei pariin kiertoon tärppää letroilla niin sitten lapsettomuushoitoihin jossa sit varmaan tuo miekkonen heti tsekataan. :thumleft

Mekin käytiin alussa yksityisellä ja sieltä saatiin lähete julkiselle, kun oli yritystä vuosi, multa labrat katsottu ja miehen sperma tutkittu. Miehen kokeet maksoi vain alle satasen, omien käyntien ja tutkimusten hintoja en halua enää muistaa :joyful:Letrot aloitettiin siis vasta julkisella lapsettomuuspolilla:)
 
Jesssu onnee viivoista! Olin itsekin ihan liikuttunut kun sain!

Meillä maksoi miehen testi vissiin 75€ ja mun 310€ ultrineen yksityisellä. Kuukaudessa selville mikä mättää mun iän lisäksi.

Toki a voi miettiä, että jos itsellä ovulointivaikeutta ja saa siihen lääkkeet voi jatkaa. Mutta jos sitten miehen siittiöt ei kunnossa syö turhaan lääkkeitä vaikka pitäisi siirtyä suoraan Ivfään. Mutta mä olenkin kyllä ihminen joka vaatii aina kaiken tiedon heti, että voin asennoitua oikein :woot:
 
Jesssu onnee viivoista! Olin itsekin ihan liikuttunut kun sain!

Meillä maksoi miehen testi vissiin 75€ ja mun 310€ ultrineen yksityisellä. Kuukaudessa selville mikä mättää mun iän lisäksi.

Toki a voi miettiä, että jos itsellä ovulointivaikeutta ja saa siihen lääkkeet voi jatkaa. Mutta jos sitten miehen siittiöt ei kunnossa syö turhaan lääkkeitä vaikka pitäisi siirtyä suoraan Ivfään. Mutta mä olenkin kyllä ihminen joka vaatii aina kaiken tiedon heti, että voin asennoitua oikein :woot:

Kiitos! :Heartred Meillä nyt tosiaan vuosi yritystä takana ja ei oo käynyt mielessäkään että vois miehessä olla vikaa kun tää mun PCOS on niin selkeä. Ollaan 27 ja 30 vuotiaita ja miehen edellisessä suhteessa (kylläkin 10v sitten) heillä alkoi raskaus mutta se meni kesken. Eilen tämä sit iskikin että nyt kun mulle on apua löydetty mikä selkeesti toimii niin toivottavasti mies on kunnossa! Vähän keskusteltiin että varataan aika parin kk sisällä laajaan siemennesteanalyysiin jos ei nyt tärppiä tuu. Mä kans haluan olla tilanteen herra ja selvittää ja tietää kaikesta kaiken joten tiedän tunteen! :grin
 
Juu en mäkään haluis turhaan lääkkeitä syödä. Toisaalta tieto lisää tuskaa :bag::angelic:
 
Onko teillä ketkä ootte useamman letrokierron syönyt niin tullut aina ovulaatio mutta ei ole vaan tärpännyt? Mä nyt tässä koitan valmistella itseäni siihen että vaikka ovis nyt tuli ja päivittäin hommailtu niin ei välttämättä tärppiä tule.
 
Onko teillä ketkä ootte useamman letrokierron syönyt niin tullut aina ovulaatio mutta ei ole vaan tärpännyt? Mä nyt tässä koitan valmistella itseäni siihen että vaikka ovis nyt tuli ja päivittäin hommailtu niin ei välttämättä tärppiä tule.

Eihän muutenkaan raskautumiseen ole kuin noin 20% mahdollisuus, vaikka kaikki ois kunnossa :sorry:
 
Eihän muutenkaan raskautumiseen ole kuin noin 20% mahdollisuus, vaikka kaikki ois kunnossa :sorry:

No aivan :meh: On tämä kyllä sellanen työmaa että ohhoh. Tuntuu niin epäreilulta että jotkut ne sikiää kun istuu samalle saunan lauteelle miehen kanssa ja jotkut ei vaan millään onnistu:sad001
 
Mekin käytiin alussa yksityisellä ja sieltä saatiin lähete julkiselle, kun oli yritystä vuosi, multa labrat katsottu ja miehen sperma tutkittu. Miehen kokeet maksoi vain alle satasen, omien käyntien ja tutkimusten hintoja en halua enää muistaa :joyful:Letrot aloitettiin siis vasta julkisella lapsettomuuspolilla:)


Maksoiko noi miehen kokeet julkisella tuon verran? Meille ei ole itse kokeet maksanut mitään julkisella. Aukiolotutkimus, ultrat tms. maksavat vain poliklinikka käynnin verran eli n. 50€/käynti
 
Maksoiko noi miehen kokeet julkisella tuon verran? Meille ei ole itse kokeet maksanut mitään julkisella. Aukiolotutkimus, ultrat tms. maksavat vain poliklinikka käynnin verran eli n. 50€/käynti

Buubi taisi puhua yksityisen hinnoista :)
 
Onko teillä ketkä ootte useamman letrokierron syönyt niin tullut aina ovulaatio mutta ei ole vaan tärpännyt? Mä nyt tässä koitan valmistella itseäni siihen että vaikka ovis nyt tuli ja päivittäin hommailtu niin ei välttämättä tärppiä tule.

Mulla ovis tullut aina letrokierroissa mutta meitä ei varmaan voi oikein vertailla koska mun ovikses ei vikaa ole todettu alunperinkään ja tulee luomustikin eli buustaamassa letrot.

Sulla on kuitenkin todella hyvät mahikset raskautua nyt lähikuukausina kun ovikset saadaan tulemaan.
 
Mekin käytiin alussa yksityisellä ja sieltä saatiin lähete julkiselle, kun oli yritystä vuosi, multa labrat katsottu ja miehen sperma tutkittu. Miehen kokeet maksoi vain alle satasen, omien käyntien ja tutkimusten hintoja en halua enää muistaa :joyful:Letrot aloitettiin siis vasta julkisella lapsettomuuspolilla:)

Mulla sama tilanne et yksityisellä tehty tutkimukset ja eka aika julkisen hoitoihin varmaan syyskuussa. Halusiko julkinen tehä sulle ja miehelle silti kierronkartoitukset ym uudestaan vai pääsittekö samantien ns hoitoihin?
 
^Täällä sama, eli oviksessa ei vikaa alkujaankaan, olen sen jokaisesta testaamastani kierrosta bongannut ja miehelläkin on kaikki kunnossa, mutta ei vaan lähde alulle, joten letrot buustaamassa ja terot tukemassa luteaalivaihetta.

Mutta usko meinaa loppua, kun 2,5 vuotta yritystä takana ja nyt kuudes lääkkeellinen kierto just aloitettu. En edes uskalla vielä miettiä, että mitä seuraavaksi. Ja kohta pitäis kuitenkin omalääkäriin ottaa yhteyttä. Me mentiin suoraan yksityiselle, mutta osaako joku sanoa, voiko mahdollisiin seuraaviin hoitoihin siirtyä julkiselle, lähinnä juuri noita hintoja mietin, että olisiko edullisempaa?
 
^Täällä sama, eli oviksessa ei vikaa alkujaankaan, olen sen jokaisesta testaamastani kierrosta bongannut ja miehelläkin on kaikki kunnossa, mutta ei vaan lähde alulle, joten letrot buustaamassa ja terot tukemassa luteaalivaihetta.

Mutta usko meinaa loppua, kun 2,5 vuotta yritystä takana ja nyt kuudes lääkkeellinen kierto just aloitettu. En edes uskalla vielä miettiä, että mitä seuraavaksi. Ja kohta pitäis kuitenkin omalääkäriin ottaa yhteyttä. Me mentiin suoraan yksityiselle, mutta osaako joku sanoa, voiko mahdollisiin seuraaviin hoitoihin siirtyä julkiselle, lähinnä juuri noita hintoja mietin, että olisiko edullisempaa?

Tsempit sinnekin:Heartred äh on tää selittämättömyyskin kyllä raskasta:sorry: saako kysyä onko teillä ollut mitään kiinnittymisyrityksiä/kemiallisia/km matkan varrella?
Julkiselle voi hyvin siirtyä milloin vain ja on ymmärtääkseni aika yleistäkin kun ne hinnat kuitenkin huomattavasti julkisella edullisempia. Usein yksityiseltä saa pyydettäessä lähetteenkin sinne.
 
Ainiin, pohdiskeltiin miehen kanssa tuota spermanäytettä just.. Hän muistutti et kerran ollaan raskaana oltukin (yk5) et ei hänen tavara voi ihan huonointakaan olla...? Uskoisin kans näin. Mut menee kyl testiin syksyllä jos ei tärppiä kuulu. Uskon kyl et mussa ainakin vikaa. Odotan keskiviikon gyneä niiin paljon! Jos sais jotain infoa sieltä :)
 
^Ei ole km tai muuta taustaa, raskaudet ei vaan edes ala. :smiley-angry017 Toisaalta olen onnellinen, ettei ole tarvinnut kokea esim. keskenmenoja, se olisi varmasti moninkerroin raskaampaa.

Nyt taas toiveet huipussaan, eli noin viikon päästä aletaan bongaamaan ovista ja sitten loppukiertoa jännäämään...
 
Juu ei se km kivalta tunnu :sad001 mutta pieni positiivinen puoli juurikin se, et on mahdollista tulla luomunakin raskaaksi. Kun tieteellisesti ajattelee :)
 
Mulla varmaan ainaki about viikko-kaks et pitäis tulla ovis plus, toiv tulis kahden viikon sisällä. Toivottavasti gyne bongaa jotain lupaavaa jo ke kp11.... Alotan kyl ke pikkuhiljaa tikutuksen
 
Onko teillä ketkä ootte useamman letrokierron syönyt niin tullut aina ovulaatio mutta ei ole vaan tärpännyt? Mä nyt tässä koitan valmistella itseäni siihen että vaikka ovis nyt tuli ja päivittäin hommailtu niin ei välttämättä tärppiä tule.

En oo tikuttanut, mutta menkat tulee, niin oon olettanut että ovis tapahtuu. Yhdyntöjä ollut ainakin lääkärin ohjeistamina päivinä. Joka kierto on kuitenkin edellistä hieman pidempi, niin epäilen jo lääkkeen tehoa.
 
Ainiin, pohdiskeltiin miehen kanssa tuota spermanäytettä just.. Hän muistutti et kerran ollaan raskaana oltukin (yk5) et ei hänen tavara voi ihan huonointakaan olla...? Uskoisin kans näin. Mut menee kyl testiin syksyllä jos ei tärppiä kuulu. Uskon kyl et mussa ainakin vikaa. Odotan keskiviikon gyneä niiin paljon! Jos sais jotain infoa sieltä :)
Ei välttämättä kerro tuo yksi alkanut raskaus mitään miehen näytteestä. Meillä yksi onnistunut raskaus ja yksi tuulimunaraskaus takana ilman hoitoja. Viime syksynä kun aloitettiin lapsettomuushoidot niin miehen sperma tutkittiin ja kaikki oli kyllä normaalien viitearvojen sisällä, mutta siellä viitteiden alarajoissa kuitenkin. Ja käsittääkseni nuo miehen arvotkin voi muuttua nopeastikin. Meillä siis kyllä mun ikä on varmasti se selittävä tekijä eikä miehen tavaran laatu mut lähinnä haluan sanoa ettei yksi alkanut raskaus vielä kerro sitä et mies on kunnossa. :)
 
Takaisin
Top