Letrozolin käyttäjiä?

Mulla sama tilanne et yksityisellä tehty tutkimukset ja eka aika julkisen hoitoihin varmaan syyskuussa. Halusiko julkinen tehä sulle ja miehelle silti kierronkartoitukset ym uudestaan vai pääsittekö samantien ns hoitoihin?

Käytiin esitietolomakkeet läpi ja jatkettiin siitä mihin jäätiin. Gyne oli kiertojen pituuden ja munasarjojen ultran takia sitä mieltä, etten ovuloi luomusti ja saatiin aloittaa Letrot heti ensikäyntiä seuranneesta kierrosta.
 
Muokattu viimeksi:
Maksoiko noi miehen kokeet julkisella tuon verran? Meille ei ole itse kokeet maksanut mitään julkisella. Aukiolotutkimus, ultrat tms. maksavat vain poliklinikka käynnin verran eli n. 50€/käynti

Yksityisellä käytiin alkututkimuksissa ja hakemassa lähete julkiselle.
Julkisella selviää nyt onneksi halvemmalla, kun ensikäynnistä vain poliklinikkamaksu (alle 40€) ja seurantaultrista sarjahoitomaksu, jotain 10€. Eikä niitäkään nyt ole muutamaan kuukauteen ollut, kun vaste todettiin.
 
Ei välttämättä kerro tuo yksi alkanut raskaus mitään miehen näytteestä. Meillä yksi onnistunut raskaus ja yksi tuulimunaraskaus takana ilman hoitoja. Viime syksynä kun aloitettiin lapsettomuushoidot niin miehen sperma tutkittiin ja kaikki oli kyllä normaalien viitearvojen sisällä, mutta siellä viitteiden alarajoissa kuitenkin. Ja käsittääkseni nuo miehen arvotkin voi muuttua nopeastikin. Meillä siis kyllä mun ikä on varmasti se selittävä tekijä eikä miehen tavaran laatu mut lähinnä haluan sanoa ettei yksi alkanut raskaus vielä kerro sitä et mies on kunnossa. :)

Juu en tarkota et se välttämättä priimaa ois (tuskin onkaan) mut ei sentään mikään tuhkamuna ole (toivottavasti). Ai kauhee mikä ilmaus anteeks. :hilarious:
 
Ja mulla täysin kellontarkat menkat miehen tavara priimaa. Amh taas ihan surkea. Mulla ikä tietty mutta olen kyllä törmännyt yhtä huonoihin tuloksiin nuorillakin keskustellessa. Ja kun vedetään näin viimeisiä munia on laatu surkeaa oli ikä mikä tahansa. Pco on taas ihan toinen pää, eikä helpota sekään.
 
^Ei ole km tai muuta taustaa, raskaudet ei vaan edes ala. :smiley-angry017 Toisaalta olen onnellinen, ettei ole tarvinnut kokea esim. keskenmenoja, se olisi varmasti moninkerroin raskaampaa.

Nyt taas toiveet huipussaan, eli noin viikon päästä aletaan bongaamaan ovista ja sitten loppukiertoa jännäämään...

Sama kohtalo täällä, ei mitään :sad001 yritystä 1.5v. Ja niin toisaalta hyvä ettei ole km tarvinnut kokea mutta silti tässä vaiheessa haluaisin kokea edes sen kemiallisen että saisi edes jotain toivoa onnistumisesta.
Positiivista taas se että teoriassa raskautuminen voi luomustikin onnistua kun kerta ei missään selvää vikaa.
 
Oi että, paljon onnea Haisulille plussasta! Tulee itellekin hyvä fiilis näistä onnistumistarinoista ja tsemppaa :) Ja toivottavasti myös Jesssu ja Senetti pääsette pian piinailemaan.

Tähän väliin myös vähän omaa napaa, mut mulla on vähän ristiriitaset fiilikset. Tänään kp 26 ja oletin että ovis oli kp 20 tai 21. En oo varma, koska en saanu tikulla kiinni. Nyt on eilen ja tänään vähä nipistelly alavatsaa ja lisäks sitkeää valkovuotoa tulee, vaikka mä oon luullu et oviksen jälkeen on aina kuiva kausi :joyful: Noh saa nähdä. Koitan olla miettimättä, mut helpommin sanottu kun tehty.. :shifty:

Savonlikka mikä tilanne? :happy: Mulla on menossa kp 26 ja kp 23 alkaen ollut menkkamaisia jomotuksia. Yleensä kierto ollut 31-33 mutta nyt ovis oli normaalia aikaisemmin. Tänä aamuna tehty r-testi, joka oli tyylipuhdas nega.. joten odotukset ei ole kovin suuret. Elokuussa olisi sitten aika polille.
 
Täällä nyt kp18 ja ovulaatio oli viikonloppuna. Mulla on nyt kumminkin jatkunut ne oviskivut, tai oikeestaan siirtynyt tohon keskelle. Kokoajan tuntuu painetta ja vihloo. Toki ollaan kyllä tässä päivittäin pupuiltu niin voihan alavatsakipu siintäkin johtua.
 
Savonlikka mikä tilanne? :happy: Mulla on menossa kp 26 ja kp 23 alkaen ollut menkkamaisia jomotuksia. Yleensä kierto ollut 31-33 mutta nyt ovis oli normaalia aikaisemmin. Tänä aamuna tehty r-testi, joka oli tyylipuhdas nega.. joten odotukset ei ole kovin suuret. Elokuussa olisi sitten aika polille.

No voihan. Ei pidä vielä heittää kirvestä kaivoon, ties vaikka plussa vielä tulisi näin poliajan kynnyksellä :wink

Ja kiitos kysymästä, jänniä aikoja elellään. Terolutteja mä syön vielä lauantaihin saakka, sitten tulee menkat jos tulee. Omituinen vuoto jatkuu edelleen ja alaselkää särkee, alavatsakipuja ei oo ollu. Oon vaan yrittäny elää mahdollisimman normaalisti ja testiäkään en aio tehdä, kun vasta sitten jos menkkoja ei kuuluiskaan.

Sitä mä oon tässä pohtinu, että mitähän sitten jos ei tää 2. letrokierto tuo plussaa. Oon yksityisellä hoidossa, mutta mietin, et jos sais sieltä lähetteen julkiselle. On kummiskin aika tyyriitä nuo käynnit... Ja muutenkin et mikä on suunnitelma. Tuolla nuo gynet on niin optimistisia, että ne ei ees puhu mitään seuraavista kierroista. Niin mietin vaan et onkohan seuraava askel ihan vaan jatkaa omatoimisesti terojen ja letrojen kanssa :smiley-bounce013 vai onko tarkoitus tutkia mies tai tehdä esim. Aukiolotutkimus.

Noh, täytyy vaan toivoa, ettei tartteis näitä miettiä vaan plussa tulis ennen niitä.
 
No voihan. Ei pidä vielä heittää kirvestä kaivoon, ties vaikka plussa vielä tulisi näin poliajan kynnyksellä :wink

Ja kiitos kysymästä, jänniä aikoja elellään. Terolutteja mä syön vielä lauantaihin saakka, sitten tulee menkat jos tulee. Omituinen vuoto jatkuu edelleen ja alaselkää särkee, alavatsakipuja ei oo ollu. Oon vaan yrittäny elää mahdollisimman normaalisti ja testiäkään en aio tehdä, kun vasta sitten jos menkkoja ei kuuluiskaan.

Sitä mä oon tässä pohtinu, että mitähän sitten jos ei tää 2. letrokierto tuo plussaa. Oon yksityisellä hoidossa, mutta mietin, et jos sais sieltä lähetteen julkiselle. On kummiskin aika tyyriitä nuo käynnit... Ja muutenkin et mikä on suunnitelma. Tuolla nuo gynet on niin optimistisia, että ne ei ees puhu mitään seuraavista kierroista. Niin mietin vaan et onkohan seuraava askel ihan vaan jatkaa omatoimisesti terojen ja letrojen kanssa :smiley-bounce013 vai onko tarkoitus tutkia mies tai tehdä esim. Aukiolotutkimus.

Noh, täytyy vaan toivoa, ettei tartteis näitä miettiä vaan plussa tulis ennen niitä.

Mä kysyn ke saisko jo lähetettä julkiselle.. Ja letroilla meen itekseni niin kauan kun niitä riittää (25kpl jäljellä). Ja ehkä mies yksityiselle tutkimukseen ennen julkista.. Jos ei 1-2 letrokiertoa auta.
 
Mä kysyn ke saisko jo lähetettä julkiselle.. Ja letroilla meen itekseni niin kauan kun niitä riittää (25kpl jäljellä). Ja ehkä mies yksityiselle tutkimukseen ennen julkista.. Jos ei 1-2 letrokiertoa auta.

Okei! mulla on letroja vielä vaikka kuinka paljon.. :hilarious: jouduin ostaa 100 tbl kun kaikista apteekeista oli sillon 30 tbl loppu.
 
Okei! mulla on letroja vielä vaikka kuinka paljon.. :hilarious: jouduin ostaa 100 tbl kun kaikista apteekeista oli sillon 30 tbl loppu.

Samoin mut sit yks apteekkari anto sadan pakkauksesta 30. Ehkä oisin saanu uuden reseptin jos kukaan ei ois myyny 30... Kai siis sait uuden reseptin enne ku joku möi 100? :hilarious: voit diilaa mulle sit muutamat jos tarve :grin
 
Mä ostin kans sen 100 kpl pakkauksen ja muistelen et lääkäri olis mulle sanonut et kirjoittaa siihen reseptin, koska se on lähes saman hintainen kuin se pienempi pakkauskin. :)
 
Samoin mut sit yks apteekkari anto sadan pakkauksesta 30. Ehkä oisin saanu uuden reseptin jos kukaan ei ois myyny 30... Kai siis sait uuden reseptin enne ku joku möi 100? :hilarious: voit diilaa mulle sit muutamat jos tarve :grin


Täällä ei oltu niin fiksuja, et ois pienemmästä pakkauksesta annettu :hilarious: Mut joo otin siis tietty yhteyttä lääkäriin ja kirjotti reseptin isompaan. Ei niillä tosiaan kovin isoo hintaeroo ees oo. Haha:grin Toivottavasti ei tartteis diilata ja plussatuulet tulis.:Heartred
 
Täällä oletettavasti kp0 ja huomenna kp1 eli neljännen lääkärin mielipide piti paikkaansa. Kuukautiset olivat kaksi viikkoa väärässä paikassa ja ne palautuivat Pregnyl piikin jälkeen oikeaan ajankohtaan kahdessa viikossa. Kun kolme muuta lääkäriä kehoittivat aloittamaan Terolutit kp 14, vaikka oli kierron loppu, siirtyivät kuukautiset kaksi viikkoa eteenpäin..

Tällä viikolla varmaan gynelle käymään, jotta voivat arvioida tilanteen.. Alavatsaa ainakin juinii, päätä kivistää, väsyttää ja ajatus ei kulje, joten ihan normi kuukautisoireita tällä kertaa. :facepalm:
 
Täällä oletettavasti kp0 ja huomenna kp1 eli neljännen lääkärin mielipide piti paikkaansa. Kuukautiset olivat kaksi viikkoa väärässä paikassa ja ne palautuivat Pregnyl piikin jälkeen oikeaan ajankohtaan kahdessa viikossa. Kun kolme muuta lääkäriä kehoittivat aloittamaan Terolutit kp 14, vaikka oli kierron loppu, siirtyivät kuukautiset kaksi viikkoa eteenpäin..

Tällä viikolla varmaan gynelle käymään, jotta voivat arvioida tilanteen.. Alavatsaa ainakin juinii, päätä kivistää, väsyttää ja ajatus ei kulje, joten ihan normi kuukautisoireita tällä kertaa. :facepalm:

Positiivista kuitenkin et viimein saatiin sun kierto oikeille raiteilleen. :) nyt varmasti myös paremmat tsäänssit raskauteen:grin

Täällä tuli tänään hymynaama, kp12.
 
Positiivista kuitenkin et viimein saatiin sun kierto oikeille raiteilleen. :) nyt varmasti myös paremmat tsäänssit raskauteen:grin

Täällä tuli tänään hymynaama, kp12.


Kiitos :angelic:. Ainakin yritys kohdistuu ajallisesti paremmin oikein.. Harmittaa kun meni ainakin pari kuukautta hukkaan. Tosin pitihän toki kehonkin palautua ensin.

Onnea hymynaamasta! :wink
 
Mulla letroista sivuvaikutuksena tullut niiden ottopäivinä limakalvojen kuivuus. No nyt vaikka on ovisplus tänään niin limaa ei oikeestaan näy! Kun aina yleensä sitä selkeesti tulee ennen ovista ja etenkin ovisplus/ovis päivinä. Huomasin jo viime kierrossa et aika vähän oli sillonkin.. Heti miettii et onkohan tää nyt huono ja tsäänssit paljo pienemmät :depressed: ja miks ne letrot nyt yhtäkkiä vaikuttaa tänne asti ku yleensä kuivuus loppunu niiden oton jälkeen. Kokemuksia?
 
Takaisin
Top