Leipomis- ja kokkausketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
karjalanpiirakka ois kyl helppo välipala jonka voi mussutaa vauva sylissäkin yms. pitää muistaa ens vkoa varten :)

^Mulle iski nälkä vaikka söin äsken! Hitsit mitä ihanuuksia :p

Mäkin tein eilen suklaajuustokakkua, mutta tempasin reseptin omasta päästä niinkun yleensä aina. Tuli hyvää ja oli tosi helppo tehä!

Mä tein amerikkalaisen juustokakun ja hitto et ärsyttää ku meni miehen kanssa kinasteluks ja unohin uuniin ni kakku otti vähä turhan tumman värin!:mad: ei se nyt musta oo mut tuli vähä turhan tumma..:rolleyes:

Tein kummallista ruokaa; perunat oli menny huonoksi, joten nyt on kesäkeittoa ilman pottuja. Toivon mukaan ees maistuu hyvälle sit kun pääsen vauva sylistä syömään.

Kesäkuisista huhuilemassa:

Olisiko hymykuopalla tai jollakin toisella hyvällä leipojalla antaa ohjetta noihin suolaisiin piirakoihin, erityisesti pohjan resepti kiinnostaa? Teen joka kerta eri ohjeella enkä ole löytänyt vielä sitä parasta reseptiä, niin siksi kyselen. Nuo kuvat näytti niin maistuvilta. :p

Ei ole leipomista, mutta kokkailua tavallaan kylläkin. Sain facessa ihan huippuhyvän mehureseptin raparperille. Tällä reseptillä tulee ns. tiivistemehua eli joutuu laimentamaan. Tulee ihan älyn hyvää, kun laimentaa vissyllä.

Eli n.2 litraa raparperiä pilkottuna
1 sitruuna viipaloituna
n.½ kg sokeria
Kaikki samaan kuumuutta kestävään astiaan ja n.2,5-3 litraa kiehuvaa vettä päälle.
Annetaan olla n. vuorokausi huoneenlämmössä. Sitten pullotus ja kylmään. Nautitaan seuraavana päivänä.

Todella helppoa :)

Satsuma noihin nimiäisten piirakoihin ostin kaupasta valmiit muistaakseni sunnuntain ruistaikinapohjat (oli isoja! 2 pohjasta 3 piirakkaa) kun tekemistä oli muutenkin niin paljon, mutta yleensä teen ihan vaan sellasen pohjan mihin tulee 100g voi+200g jauhot+2rkl vesi+suola. Joskus lisään pohjaan parmesania tai muuta antamaan makua.

Otin äidiltä raparperia ja pitää kokeilla tuota Hannastiinan mehuohjetta. Mahtaiskonkohan mä, antikokkaaja, onnistua... Huomenna leivon raparperipiirakkaa (valmispohjalla).

Raparperipiirakka tuli jo kalakeiton kera. Muut sitten kun ehdin pilkkomaan. :rolleyes:

Takaisin