Leipomis- ja kokkausketju

Nyt elisha pistit pahan! :D mulla kokemusta vaan tosta jauheesta.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Hymis??? :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin se vaniljamousse on siis jauheena mut et en tiä onko se sama asia kun se kreemi. Vai onko kreemi vieläkin jämäkämpää ku mousse?
 
Yritin jo googlellakin asiaa lurkkia... :D Pitääköhän tässä lähteä vielä metsästämään meidän tuppukylän kaupoista tuota vaniljakreemijauhetta... :D
 
Pitänee käydä parissa kaupassa pyörähtämässä jos tuota vaniljakreemijauhetta löytäisin, kiitos siis vinkistä lyyti :)
Toivottavasti saan vain kakusta edes jonkinlaisen näköisen että kehtaa pöytään pistää tarjolle :D Oon vaan aika perfektionisti niin omat leipomukset ei koskaan näytä hyviltä omaan silmään
 
hiphei, aktiivinen lukija muttei kirjoittaja vinkkaa, että vaniljakreemijauhetta saa prismoista mutta kovin kovin suurissa (ja kalliissa puteleissa) ei siis kannata, mutta saman asian ajaa blåband vanhanajan vaniljakastike-jauhe, jota löytyy varmaan joka kaupasta.:)
 
Olihan muute meleko homma tehä ja eihä ne ammattilaisen tekemiltä näytä mutta ompahan ristiäiskakkuun koristeet!! Vanulaput on tukena nyt alkuun, otan ne kyllä poes! :wink
 

Liitteet

  • 1406567522241.jpg
    1406567522241.jpg
    34.8 KB · Katsottu: 36
lyyti, kyllä kelpaa kakun päälle nuo koristeet laittaa! :)

Ja jos mulla onnistuu huomenna kakun kuorrutus ja koristelu nappiin niin laitanpa kuvaa sitten tännekin! :D Se oiski sit ihan eka kunnolla onnistunut kakku mun tekemänä :D
 
Sori mun vastaaminen viivästy mutta mulla on siis tukusta sellanen iso purkki vaniljakreemijauhetta mutta niinkun joku aikasemmin jo ehti mainita niin se blåbandin jauhe käy yhtä hyvin!
 
Kertokaa jauhottomalle peukalolle että mitä eroa on vispikermalla ja kuohukermalla?

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
mun kokemuksen mukaan vispikermaa voi vatkata huolettomammin, kun kuohukerma menee helposti voiksi. Vispikermaa ei voi kuumentaa ja kuohukerman voi.
 
Kakku onnistu ihan jees, ihme kyllä mun näperryksellä! :D Mausta en mene sitten takuuseen :P
Ja on se hyvä että täällä on viisaampia kertomaan leipomisen alkeita tällaselle tumpelolle kun minä :D kiitos siis!
 
^ kuvaa! :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihanat koristeet lyyti! Mäkin, tennarifanina, pohdein et osaisko tehdä tollaset mut voi olla ettei niitä kengiksi tunnistaisi :D

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Vaati pitkää pinnaa ja aikaa! Kannattaa kuitenkin kokeilla! :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Onks kellään kiertoilmauunia? Millon se ilma kandee laittaa päälle vai sopiiks kaikenlaisiin paistoksiin? Mulla oli kerran ennenkin ollut kiertoilmauuni mut en oikeen tullu sen kanssa sinuiksi.
 
Takaisin
Top