Leipomis- ja kokkausketju

Ja siis ottakaa huomioon että oon toooosi surkea leipomaan oikein mitään! :D
 
Tykkään elisha sun kuvasta mut tabletti ei anna tykätä! Ihana, oon muumifani!!! :) :)

Sent from my SM-T805 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä myös ollaan muumifaneja niin pitihän se tyttärelle koettaa muumikakku tekasta :D
 
Hieno kakku, nyt oot ainakin harjoitellut ja jos noin kauniita tulee niin kannattaa leipoa useamminkin :)
 
Onko Turtlesit taas hitti? Kivaa, ne oli kova juttu silloin kun mä olin lapsi!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Tjaah, tiikerikakusta tais tulla suklaakakku pienillä vaaleilla suikaleilla... ei ihan menny taikinanjako oikein :D

Ei oo pahemmin tullu kuivakakkuja tehtyä. Mut hyvää varmaan (suklaaosaan ekstrana tummaa suklaata :) )

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja täytekakun koristeet kans muotoiltu. Päätinkin sit vaan tehdä kukkia pienellä piparimuotilla ja pari hymynaamahelistintä. Ja onneks ei sit annettu kolmea nimeä... hirvee homma nypertää kirjaimia pikkumuoteilla. Tein ne varuiksi kahdella värillä kun en osaa vielä päättää et minkä värinen marsipaani kakun päälle tulee. Haluisin valkoisen mut kun marsipaani on vähän kellertävää ja uutta päällystemassaa en viittis enää ostaa. Kun noi sokerimassat on nii kauheen makeitakin.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Kaulintamassa!! On toki kalliimpaa mut valkeassa makuna vaahtokarkki, sen pystyy syömään, on tietysti makea sekin mut parempi ku sokerimassa tai marsipaani.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Marsipaani on mun herkkua. Mut kaikki ei ehkä tosiaan tykkää siitä. Kaulintamassaa en oo kokeillutkaan. Toki vois itse vääntää vaahtokarkeista massan mut vähän epäilen et liikaa vaivaa ja epävarmuutta tähän lähtöön.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
mä oon käyttänyt joskus valmista vaahtokarkkimassaa purkissa- täällä saa ainakin minimanista "jenkki-osastolta". se toimas hyvin ja oli erinomaisen hyväskää..sanoisin että maku voitti nuo muut vaihtoehdot.
..paitsi että justhan sä näköjään sanoit ettet aio enää uutta massaa ostaa:grin.
 
Itseasiassa katselin että jos meinaa massata reunatkin niin tarviin jokatapauksessa pari pakettia eli lähetin miehen ostoksille :)
Aattelin et laitan valkoisen massan päälle ja kieputan marsipaanin reunalle. Saa nähdä mitä siitäkin tulee...
Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja tosta mun kakkupohjasta tuli ihan hillittömän iso ja kuohkea, ei meinaa vuokaan mahtua! Hyvä tietty että on kuohkea eikä käntty mut pelkään että toi lässähtää kun laittaa täytteet väliin.

En tiedä miks se noin kohoskin. Meniköhän vahinhossa tuplaleivinjauheet. Tää taitaa olla eka vuuassa paistettu sokerikakkupohja kun ennen oon tehny kääretorttupohjan tai munattoman pohjan.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla tulee siitä aina mieleen kuulemani tarina, kun joku mies oli ryyppyreissun päätteeksi nukahtanut saunaan ja kaverit oli aamulla menneet sitä herättelemään. Joku niistä oli nykäissyt sitä miestä kädestä niin oli vain lihat kuoriutuneet luun ympäriltä. Oli joku sellainen sauna, joka ei sammu itsestään ja siellä se oli paahtunut muutaman tunnin.

Voi olla urbaanilegenda, mutta jäi ikävästi mieleen.

Hyvää ruokahalua! :wink

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Jonsson, onhan noita tarinoita ja itsekin olen samanmoisen jutun joskus kuullut :) Vaikkakin kai tuo mahdollista olisi noin käydäkin, mene ja tiedä sitten :)
Ja kyllä mullekin tuon tarinankin jälkeen pulled pork kelpais! :P
 
Pulled pork hampurilaiset, meinas viijä kielen perssiesseen! :wink

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top