Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyy sanoa, et mä oon ihan tyytyväinen, et tota painoa ei tuu kiloa per kuukausi. Ei tän äipän selkä ja kädet kestäis. Onneks tuo on liikkuvaista sorttia, ni kuluttaa sen mitä syökin. Ei oo tullu äitiinsä :D

Mulla on tällä hetkellä niskat ihan jumissa ton pikku potilaan kantamisen takia....eilen tuli pari tuntia terv.keskuksessa tyttöä kanneltua yhteen menoon kun otettiin tytöltä myös pissanäyte ja sitä toimitusta jouduttiin vähän odottelemaan :) Onneksi ei ole vielä kovin painava....

Kuinka se onnistui? Ihan oikeasti on tullut monta kertaa mietittyä miten vauvalla ottaa pissanäyte? Oliko muki jotenkin siinä alla valmiina, ku alkoi reittä pitkin valumaan vai miten orvokki? :eek:

Pojalle ainakin laitetaan sellainen pussi ja teipataan pippelin juureen ihoon kiinni. Sit vaan vaippa päälle ja odotellaan.

Ahaa. No se kuulostaakin ihan sellaselta, että sitä voisi veikata itsekin.. Nyt sitten vielä tyttövauva :wink

Neuvolantäti sanoi että poika on ikäisekseen pitkä, ja suhteessa paino kulkee toiseks ylimällä käyrällä, mutta siis suhteessa pituuteen on ok.

Tiiä näistä sitten kun ei oo oikeen vertailuakamua :D

Känkkis, mun poitsu oli tasan 10kg ja 73,1 cm pitkä 6kk neuvolassa. Jätkä on pitkä ja paino kääntyny laskuun. Noh, sehän keräsikin painoa aika vauhdikkaasti alusta asti.. :D

Tyynellä oli eilen 6kk neuvola, tosin se 6kk tulee vast ens keskiviikkona.

Pituus 66.7cm (4,5kk 64,3cm)
Paino 7460g (6870g)
Pipo 43,4cm (42,0cm)

Neuvolakorttiin kirjotti että tomera tyttö, joka tarvitsee oman tilan. Vierastaa siis edelleen. Tyyne sai myös ne 5kk rokotteet:rota ja yhdistelmä. Kaikki ok, varovasti saa istuttaa esim. syöttötuolissa tuettuna. Meillä ohjeistus on että varsinaisesti saa istuttaa vasta ku itse nousee istumaan. Sitä odotellessa.

Puhuttiin myös esikosta, kun pph on sitä mieltä et tarvis ehkä puheterapiaa meiän tyttö. Mut ite ollaa eri mieltä, ja neuvolan tätiki vaa nauro koko asialle. Ei se vielä haittaa vaik puhe hieman epäselvää onki ja vaik s ja r ei ihan aina tule; ja yks syy puheen epäselvyyteen on se että samas hoidos on poika joka puhuu ihan yhtä epäselvästi, ja vielä huonommin(lauserakenne hukas 3v) ja kaks jotka ei vielä ees puhu. Jos esikko pääsis päiväkotiin isoo ryhmää ni taatusti jäis sössötys pois. Ja toiseksee esikko osaa todellakin tavuttaa omaa puhettaan (lähinnä ärsyttäessään meitä) ja se on jo sellanen taito mitä ei moni 3,5v osaa, joten ei kyllä oo mitää huolta toisen puheesta :)

Meille taas neuvolassa sano, et saa istuttaa, jos ei rötkötä. Sylissähän tuo on punkenu väkisin istumaan jo pitkään.

siinä se taas nähää eri neuvoloiden erot.kai tuo tyttö oppis istumaa jos sitä sais reenata,mut ei ni ei.

No sepä se. Me ollaa tos lattialla vähän aina istutettu. Kaikissa muissa paikoissa istuu kyl nätisti ja pitää selkänsä. Lattialla on vaan kaikkee niin kiinnostaa, et pitää päästä rähmälleen :D

Mun mielestä voi ihan hyvin vähän aina kokeilla. Ite siis istuin jo 4kk:n iässä. Ilmankos on tullu leviä peffa :D

Minkkis: Tais olla vähän ontuva selitys täältä suunnalta :) Eli tytön vaipan sisään pistettiin kuukautissidettä muistuttava tyyny, joka sitten tytön pissattua rutistettiin kuivaksi heidän tutkimusastioihin.

Mie en kyllä usko, että se istuttaminen vauhdittaisi sitä istumaan nousemista. Meillä esikoinen istui syöttötuolissa jo tässä iässä, ehkä vähän aiemminkin, kun oli niin tomera ihan pikkuisesta asti. Sillä pysyi selkä hyvin suorana ja pystyi istuttamaan tuolissa. Mutta, kesti siltä silti pitkään nousta itse istumaan lattialla. Ei se vissiin siinä lattialla kiinnostanut. :D Mutta siinä mielessähän tuo on hyvä ohje, että istuttaa vasta, kun nousee itse istumaan, että silloin ainakin tietää, että on täydet valmiudet siihen ja ettei siitä istuttamisesta ole mitään haittaa. Voi kai niitä sellaisiakin vanhempia olla, jotka eivät osaa sanoa, istuuko se lapsensa suorassa vai röhnöttääkö. :D

Meidän poika istuu oikein hienosti selkä suorana. Olipa hauskaa käydä tänään ravintolassa syömässä koko perheen ja erään ystävän kanssa, kun voi pojan laittaa istumaan syöttötuoliin. Poika söi oman soseensa siinä ja sitten imeskeli porkkanan pätkää tyytyväisenä. :)

Noniii... 6kk pikkumiehen neuvola
8900 rammaa
69,5 senttiii
46,6 pallopää

Lupa istumiseen myönnetty (VIHDOINKIN!) Ja kaikki muuten ok.
Paitti ne uutiset mitkä mies toi töistä kotiin eli kengän jälki persiis :(

Takaisin