Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kierrättänyt kaikki vauva-lehdet vauvautuneille ystävilleni :)

Meillä mies on vuosikaudet tilannut aku ankkaa, välillä ärsyttää kun ei enää tiedä mihin niitä tunkis....

No niin. 6kk tänään mittarissa ja neuvola sen kunniaksi.
Mitat olivat:
8310 g
69 cm
44cm pipo

Siellä oli uusi neuvolatäti joka oli tosi mukava. Poitsukin tykkäsi hirveästi ja oli niin mukana meidän jutteloissa omilla mielipiteillään :)
Istuma lupa saatiin, joten tänään otettiin oma uusi syöttis käyttöön :) Myös kuulemma kananmunaa voitaisiin kokeilla ja ottaa toinen liha-ateria päivään, jotta saadaan rautaa tarpeeksi.
Suositteli myös pikkuhiljaa aamupuuron ottamista päiviin mukaan ja rohkaisi minua, että luonnollisesti maidon menekki vähenee tuon myötä ja se on täysin normaalia.
Pikkuhiljaa kuulemma myös voitaisiin alkaa vähentään yösyömistä ja alkaa totutteleen hammasharjan käyttöä.

Noiden juttujen aikana tuli ihan mieleen, että eihän tässä enää mistään vauvasta puhuta ja iski pieni haikeus.

Niin ja kerronpa vielä sen, että ennen neuvolaan lähtöä poika alkoi vähän kitistään. Tarjosin tissiä niin tuli ehdoton EI! Ajattelinpa kokeilla myös pulloa joka sitten yllätyksekseni menikin ja poika vetäs välimaidot siitä! :)

Joo, herralla on aku ankkoja sieltä 70-luvulta saakka kerättynä...saiskohan siitä hyvät rahat jos pistäis ne salaa myyntiin? :)

Ei niitä vielä kannata myydä. Tosin mä en myis ollenkaan.

Kylläpä on muuten neuvoloiden suosituksissa eroja. Ei voi ymmärtää.

Meidän jätkän 6kk-neuvola (14. päivä tuli 6kk täytee)

Paino: 8545g
Pituus: 67,6cm
Pipo: 45,4cm

Tädin mielestä pituutta oli tullut liian vähän, ja käyrien mukaan se on menossa vähän alasuhtanteeseen. Tarkoittanee sitten mitä lie? Mutta 8kk neuvolla se pitää tarkistaa ja jos edelleen menee käyrä alaviistoon niin sitten pitää katsoa tarkemmin. Muuten kaikki ok. Ihan rohkeesti saadaa syödä jo ja 5 kertaa päivässä. Ainoa, että pitää seurata että maitoakin masuun mahtuu. Jos maidon maistuminen vähentyy liikaa niin sitten kerta annoksia pienentää, jotta sinne masuun mahtuu vielä maitoakin.

miten vähän sitä pituutta oli tullu?meillä oli tullu vaa puol senttiä mut ei se täti huolestunu yhtää.

No just sen puol senttii.. Mutta kun käyrän mukaan ensimmäiset 2kk pituus meni yläviistoon ja sen jälkeen se on alkanut menemään alaviistoon..

Meillä sama Tiutsi. Pari viime kertaa pituus lakussuunnassa ja sitä seuraillaan.. 6kk neuvola vasta maaliskuun puolella..

meillä onneks kahella edellisell kerralla oli tullu "liikaa" pituutta,sen takia ei vissii huolestunukkaa.
mut toivotaa et teilläkii tulis sitä pituutta ettei tarvis tutkimuksii mennä,ne on inhottavia.

Juu painon kaa oltu ihan tarpeeksi kahden vanhemman kaa kontrolleissa. En kaipaa mitään kontrollia tälle kolmannelle, vaikka onkin kyse nyt pituudesta :sad001

No en mä siitä itse ole huolissani, tädit saavat käyriänsä tutkailla ihan iteksee :wink Kuhan kasvaa ni pääasia :) Niin se tais olla joku 3kk neuvola käyntikin kun pituutta ei ollut tullut juuri ollenkaan mutta sitten seuraavalla kertaa oli tullu vähän liikaakin ja mitähän kaikkea muuta :)

Mitä teillä Minkkis painon kanssa ollut? Liian vähän tullukko?

mullahan pysähty pituuskasvu sillonkun olin ala-asteella.multa sit tutkittii kilpirauhaset ja keliakiatesti otettii.en ees tienny et mult ne on aikasemmin otettu,sain vasta itelleni ne lääkärin lausunnot.mut joo,ei niissä testeistä löytyny mitää.

Juu liian vähä vanhemmalla pojalla ja tytöllä, vaikka kuinka syötettiin. Siksi onkin kumma, ku tää kolmas kerää painoa, mutta ei pituutta o_O

meijän äiti oli sillon neuvolassa tuumannu et "milläs mä sitä tyttöä virutan?"olin vielä kaiken lisäks liian pullukkakii:laughing002

No voi ny jestas niitten käyrien kanssa. Meilläkään ei tullu pitkään aikaan, ku sentti kuussa. Viimeks kaks, mut ku kasvo ekoina kuukausina paljon. Edelleen huitelee pituus väärällä käyrällä meiän omiin verrattuna. So what ?! Jäppinen kasvaa ja on tyytyväinen. Mie hitot välitän niitten käyristä.

Kultashiini on oikeassa. On hyvä, et seurataan ettei ole mitään vialla, mut ei pidä ihan turhan vakavasti ottaa niitä niitten käyriä. Lapsilla on kasvukausia, jolloin kasvetaan enemmän jne. :)

Takaisin