Lastenneuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei pitäis vertailla muihin pötkylöihin. Noihin mittoihin vaikuttaa niin paljon geeniperimäkin. :)

Meidänki tappi otti alussa hirveet kasvuspurtit, mut nyt on hyytyny. Saas muuten nähä, vieläkö ne painosta marmattaa.

Meidän pojalla on kasvuvauhti hiipunu. 5kk neuvolassahan pituutta oli melkei 71cm ja painoa 9,5kg. Eilen punnasin pojan nii paino 9,8 kg. :)

Perässä tullaan :D

6kk1vk neuvola

Pituus 69 cm ja paino 7540 g :)

3 ruokailukertaa on kuulemma riittävä. Sit saa lisätä, ku alkaa tuntua, et maistuis enemmänki. Istumisesta sano, et kattele miltä näyttää. Hampaita ei kattonu. Sormiruuista ei osannu sanoa mitään, mitä en ois tienny. Miks tuolla ees pitää käydä, ku osaa itekin järkeillä asiat paremmin. Hämmästy kovin, ku jätkä surffaili ympäri mattoa. Luuli, et pääsee vaan muutaman sentin :D

Pöh.. onneks meidän neuvolatäti on mukava ja fiksu. Kiva ku ei osaa sanoo sormiruokailusta.. kyllä mä oon antanu pojan mussuttaa kurkun pätkää valvotusti..

No niinpä, kuka sitä nyt yksinään jättäis mussuttelee :D Sit kauheutta aiheutti myös, ku sanoin, et annettiin eilen itte lusikalla syödä puuroa. Hienosti se suuhun hakeutu, mut puolet tippu aina avonaisen bodyn kaula-aukosta sisään. Kylpyhommikshan se sit meni. Kuulemma keitetty porkkana on hyvä aloitus. Nii senhän se tosiaan sano. No onks sillä nyt sit jotain väliä mussuttaako kurkkua vai porkkanaa. Vähemmän se siitä kurkusta suuhunsa saa, ku ottaa kuoret pois,

Jaa.. onkohan sillä ees omia lapsia? Vaikuttaa tosiaan vähä törpöltä... mä en tiiä, onks meidän neuvolatätillä omii lapsii, mut kovin on silti järkevän oloinen ja kannustava. Jänskättää vähä nähdä, mitä sanotaan ukkelin meiningeistä maanantaina. :)

Ei se onneks ilkee ole, töhön vielä kestää, ku osaa itteki ettiä tietoa :) En kyl tiiä onko, ei oo jaksanu kysellä :D Onneks teille on sattunu mukava tyyppi neuvolaan :)

Ollaaks me sinbulaattori sun kans kahestaan täällä mölisemäs :D

Ei tullu mulle vielä vauvalehtee.. ootan innolla. Oon ostanu sen kaupasta aina silloin tällöin ja tykkään kyl. Minusta paljon parempi ku kaksplus.

Mä aina välillä ostan jonku irtolehden innoissani. Ei niissä sit ikinä oo mitään fiksua. Vieläki vissii lukematta se, minkä synnärille mennessä ostin. :D

Meidän tytöllä oli tänään neuvola ja saatiin myös 5kk rokotukset. Tyttö oli tosi reippaasti ja paljon ei edes itkeskellyt rokotuksista. Täti sai taas kauniita kahden nököhampaan hymyjä :)

Tässä tytön mitat:

Paino: 7320g
Pituus: 66,5 cm ( vähän venytettynä :) ) Siitä tuli pieni notkahdus kasvukäyrään
Pipo: 44,8 cm

Tänään ikää tasan 6kk ja neuvolassa käyty. Tyttö on hoikistunut ja painoa oli tullut vain 200g nyt 7820g. Pituutta tulee edelleen hintusti nyt 65,1 eli vain 0,5 cm kasvanut. 7kk kohdalla pituuskontrolli ja jos käyrä jatkaa laskua niin tutkimuksiin. Motorinen kehitys on kuitenkin ikää edelle, joten ehkä kaikki energia kuluu liikkumiseen.

Meillä ei vielä ole tohon pituuteen puututtu, ku vielä "haeskelee" paikaansa, mut olis se kans, jos kontrolliin joudutaan pituudesta, ku kaks aiempaa on ollut painosta :confused:

Takaisin