Lasten syömiset ja juomiset

P-K muistelen maitolaiturilta lukeneeni, että joillakin on maito erityisesti iltaisin "tiukemmassa"menkkojen aikana (käsittäisin et maitoa on mutta se heruu huonommin) ja saattaa myös maistua erilaiselta, mitä jotkut lapset ihmettelee / ei tykkää.
 
Mininen, toi yks kerta yössä herääminenhän on ihan luxusta mun korvaan. Meillä herättiin yössä 3-5 kertaa ja niiden välissäkin ähistelyä, kähistelyä ja piereskelyä. Nyt 2 yötä annettu pieni määrä korvikkeeseen sekoitettua velliä ja nyt sitten pärjää poika 2:lla imetyksellä eikä ole niin pahaa ähistelyäkään. En usko, että teillä vellin anto auttais tuohon yhteen heräämiseen.

Eli siis maissivellin annolla jatketaan ja seuraavaksi kokeillaan sitten riisivelliä. Ootteko muuten mitä merkkiä antanut vellejä? Meillä käytössä Valion vellit.
 
Muokattu viimeksi:
Cherry87: Juu, yks kerta yössä ei oo edes paha. Ähinää tosin esiintyy välilä meilläkin.

Aarnikratti ja Suski: Vellistä on kyllä varmasti apua tosi erilaisiin vaivoihin. Ja kyllä mä varmaan muuten kokeilisinkin sitä tohon ummetukseen, mutten uskalla, kun pojalla on atooppista ihottumaa jo valmiiksi. Se on rasvauksella jotenkin pysynyt kurissa, mutta lääkärit ei oo osanneet sanoa mitään järkevää ja on vaan levinnyt, kun ikää on tullut. Mennään sen takia taas neuvolalääkärille taas ensi viikolla. Ehkä siellä sitten tiedustelen noista velleistä ja kiinteitten aloittamisesta. Toistaiseksi en omin päin uskalla tehdä mitään. Niin inhottavaa katsella, kun toinen raapii itseään unissaankin. :sad001
 
Mininen, voi teidän pientä :sad001. Sitä ottais niin mielellään pienten vaivat ittelleen.

Täällä on muuten kans ollut noin vajaan 2 kk iästä lähtien tuota ummetusta. Mutta en sitten tiedä ähistelläänkö täällä sen kakan vuoksi yöt vai onko vaan jotain perus "vauvaähinää". Päivät menee kuitenkin tosi hyvin ilman kitinää, joten en ole siks ollut kovin huolissani pojan kakkailuista. Ja siis kakka tehdään täällä 3-8 päivän välein.
 
Miisa78:ko oli mun kanssa vallan eri mieltä? Kuinkas nyt silleen?

Ei liity aiheeseen yhtään, mutta klikkasin itseni puhelimella vahingossa tuonne Laskettu aika 2014 -foorumille ja huomasin, että siellähän on jo joulukuullekin oma ketju. Voi nostalgiaa! Tässähän kerkeäis vielä raskautua ja pyöräyttää pikkukakkosen joulukuussa 2014. :grin Eipä vaan oo menkkoja, niin ei taida olla hirveesti tsäänssejä. Varmaan ihan hyvä niin. Ei just nyt nappaa viettää puolta vuotta yrjöt kurkussa. Tänä vuonna ajattelin päästä nauttimaan kesästäkin, kun viimevuotinen meni pimeässä makuuhuoneessa tuulettimen äärellä.
 
Mininen, onko täältä poistettu joku viesti, ku en nyt ihan pysy kärryillä et missäkohtaa on erimielisyyksiä? :D

Täällä on nyt vallan todettu noi riisipohjaset vellit hyväks (onni vellejä). Ne aiheuttaa just sen mitä pitääki, eli kakkaa ja vähemmän puklailua. Viimeyönä oli testissä riisipohjanen vadelmavelli ja hyvin tuntuu toimivan sekin :) ihanaa ku ei tarvi sen kakan kanssa enää pelailla ku pieni vääntää hyvät tortut ilman mitään apuja :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Aarnikratti: Ei ollut mitään viestiä, mutta tohon mun edellisen sivun viestiin oli klikattu "En ole samaa mieltä"-ruksia, niin jäin tässä vaan miettimään, että mistä ei olla samaa mieltä. Ei sillä, etteikö mun kanssa saisi olla eri mieltä. Kyllähän mulla ihan pölöjä juttuja välillä on. :grin


Voi vitsi, mäkin kyllä kokeilen tuota riisivelliä, jahka saan lääkäriltä luvan ellei sitten joihinkin allergiatesteihin lähetä. Poika syö tällä hetkellä Tuuti-korviketta, niin noi Onni-vellit vois olla toimivia myös. Oon tässä yrittänyt juottaa vettä, mutta ei vaan pojalle millään uppoa. Eilenkin puklasi kaiken pois, kun olin vaivalla saanut parikymmentä alas. Rota ei näköjään saa mahaa yhtään notkeammaksi, oksu vaan lentää taas.
 
Joo meilläkään ei oikeen mitkään muut konstit oo auttanu tohon kovaan vatsaan. Meillä kans typy saanu tuuti maitoa. Eikä se oo auttanu vaikka kaikki muut korvikkeet on kokeiltu paitsi tutteli. Päädyttiin sitte, ettei oo mitään järkeä vaan vaihdella merkkejä kun ei niistä asiaan apua ollu. Tutteli jäi siis kokeilematta (se olis tietty ollu sit se avain kaikkeen...heh).

Mininen (vaik toi edellinenki tais olla lähinnä vastausta sulle..heh), mä aattelin et mulla on nyt jääny joku mielenkiintonen kiista näkemättä :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu, mekin ollaan testailtu muita merkkejä, mutten oo huomannut mitään eroa, niin Tuutiin ollaan aina palattu. Sitä saa kätsysti tosta lähikaupasta ja kotimaisuuskin on tietty kiva juttu. :)
 
Nii se Ingmanin luomukorvike olis tietty ollu paras, mut tosiaan sitä ei aina pikkukaupoista saa. Mut tää on kuitenki hyvä vaihtoehto (vaikka Valio ei ookkaa enää suomalainen yritys, mut ei kuitenkaa mikää Nestle :D ). Kuulostanpa pikkutarkalta..heh
 
Me aloitettiin iltavelli sen vuoksi, että neiti saisi paremmat ja rauhallisemmat yöunet. Toimi siihen.
Nyt puntarissa se, että pitäisikö velli lopettaa, koska yöllä syö 200 ml maitoa jokatapauksessa, niin alkaa tuota painoa kertymään... Tämä selvennyksenä siihen jos joku ihmetteli kun kysyin syökö muilla vellinlisäksi yöllä.
Maissivelliä käytetty, koska vatsaystävällinen vaihtoehto, ei ole tullut mahavaivoja.

Nyt olis tarkoitus aloitella ne kiinteät, kunhan jaksan tehdä soseita :D en ole pitänyt kiirettä koska vielä ei ole pakko aloittaa..
 
Jos velli auttaa myös koko yön kestäviin uniin, niin kyllä nekin kylkiäisinä kelpaa :D
 
Juhuu... Maha toimii täällä taas! :D Ja samalla palas yöunetkin. Ja kun neiti on hyväntuulinen niin nyt tänään on sitten imetyskin sujunut eli vaikka jo vellit kiilsi äidin silmissä niin taidetaan vielä odotella niiden suhteen :)
 
Mininen, meille neuvolatäti sanoi tänään että paras velli olis se peruna-porkkana. Vaikka monet alottaa maissivellillä (kuten mekin teimme, tosin annettiin vain kahtena iltana), niin jotkut lääkärit ovat luokitelleet sen viljaksi.
Ja viljoja ei siis olisi hyvä aloittaa ennen 5kk ikää.
Meille sanottiin myös tänään, että kun alotetaan huomenna kiinteät ni vellit tulis jättää kokonaan pois, tiedä sitä sitten…ei olla annetukaan velliä kun kolme kertaa vasta.
 
Tänään 4 kk täyttymisen kunniaksi aloitetaan kiinteiden maistelut perunalla! Äiskää jännittää :grin Tyyppi on ollu viime aikoina aivan tohkeissaan, kun pääsee tripp trappiin tai näkee lusikan (ollaan annettu siinä d-vitamiinit). Eilen aamupalalla näytti siltä, että vie kohta leivän mun kädestä :laughing021 Eli taitaa olla hyvä hetki alottaa maistelut.
 
Voi Mininen, sorrry, mun sormi on vahingossa painanut tota eri mieltä nappulaa :eek: Ei en ole eri mieltä :grin Tässä kyllä vahingossa painelee mitä sattuu kun on ipad ja kosketusnäyttö :oops:

Meillä myös herätään edelleen syömään maitoa aamuyöllä, vaikka vellimaitoa illalla vedetäänkin. Olin tässä jo miettinyt, että antais pelkkää velliä pikkuhiljaa, mutta eilen maissivelli-maito sekoituksen jälkeen aiva järkyt vatsakivut!!?? Ihan tuli alkuviikot mieleen, samanlaista huutoa illalla. Sylissä piti vatsallaan heijata, että raukka vihdoin nukahti.. Ei ole ennen kyllä maissivellistä tullut..mietittiin, että jos söi liikaa tai hotkien, eipä tiedä...
 
Epäilen että meillä kans riisivelli aiheutti pojalle vatsanväänteitä ja ihottumaa(?). Vaikka varovasti aloiteltiin ja imetykset heti vellin päälle. Mutta potun syönti onnistuu hienosti! Kaikki menee mitä annetaan ja poika osaa kyllä hienosti nielaista ruoan eikä kieli työnnä sosetta takaisin ulos suusta. Kiukku vaan tulee kun ruoka loppuu, taitaa ruoka maistua kuten vanhemmillensa :p Olen sitten imettänyt aina ennen tai jälkeen maistelun.
 
Huoh, nyt se tiheän imun kausi sitten vissiin oli/on.. Viime yönä tyttö heräs syömään tunnin välein. Oli muutenkin aika levoton ja tutti ei kelvannut. Eipä se etukäteen varautuminen auttanut yhtään mitään. :grin Ihan yhtälailla ärsytti yöllä herätä ja väsytti ja väsyttää edelleen. Ei auta kun toivoa ettei kestä montaa yötä. :)
 
Meillä aloitettiin tänään soseet :) ensimmäisenä maistelussa perinteinen peruna ja suu hymyssä tyttö maisteli :) sitten vesi juotiin nokkamukista :)
 
Me on nyt annettu parin päivän välein korviketta, että tyttö tottuis siihen ja voisin olla pidempään pois kotoa. Tuolla toisen otsikon alla pohdin tuleeko ihottuma siitä ja nyt näyttäis siltä, että tulee. Paria eri merkkiä on koitettu. Kannattaako mun jatkaa merkkien vaihtelua vai totuttaa vaikka nanniin mistä vähiten tuli oireita? onko kellään kokemusta tai osais viisaana neuvoa? :)

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top