Lasten syömiset ja juomiset

Te joilla tuo tiheän imun kausi on ollut niin syökö vauva millasia määriä? Onko muuten ollut käytöksessä muutosta. Täällä neiti tihentänyt syömisrytmiä mutta syö vain vähän kerralla (rasittavaaaaa)... On nyt vähän kiukkuherkempi ja varsinkin öisin suuttuu oikeen kunnolla. Ennen siis oikeastaan vaan ähisi ja kitisi kun heräsi.
 
vaikee tietää paljon syö, ku ei se aikakaan oikein kerro määristä.. ei kyllä mitään käryä millasia määriä tulee maitoa, pumppaamalla ei tuu oikein mitään mutta vauva on potra tyttö joten saa nähtävästi ihan riittämiin :D Tiheän imun aikaan tuntu tissit koko ajan ihan tyhjiltä ku toi oli alvariinsa ryystämässä mutta kai sieltä silti jotain tulee silloinkin. Tosin neiti on myös kehittäny taidon lupsutella saamatta maitoa jos on enemmän hinku lähelle ku nälkä. Ennen tiheää imua oli lyhentäny selvästi syömäaikoja alun maratooneista, tiheellä söi, no, tiheesti mutta lyhyesti. Melkein koko ajan.. sit alko taas nukkua hyvin mutta nyt on vierastuskausi ja mun pitäis olla koko ajan hollilla ja vieraat on tosi pelottavia. Haluu puuhailla itekseen mut mun pitää näkyä ja nyt iskee tuon tuostaki läheisyyslupsutelun tarve. Prosessoi vissiin jotenki tätä omaa erillisyyttä.. toivottavasti ei oo pitkä vaihe, mitään ei saa tehtyä! Niin ja on todellaki kiukkuherkempi.. oli aika pitkäpinnanen tässä välissä ja nyt on koko ajan palosireeniefekti päällä..
 
Muokattu viimeksi:
No ite huomaan siitä että ei syö kovinkaan paljon kun päästää jatkuvasti irti rinnasta ja kitisee. Eli ei oikeestaan edes ala imeä aina kunnolla. Rinnat eivät tunnu tyhjenevänkään samalla tavalla kuin aiemmin. Tällä hetkellä on siis pari kertaa päivässä sellanen perusteellisempi tankkaus (syö molemmista) ja muuten sitten käy vaan ärisemässä siinä tissillä ja vähän mistelemassa.

Hereillä ollessa on kuitenkin suht hyväntuulinen edelleen. Lähinnä tuo unilta herääminen on nyt kiukun aihe. Havahtuu monta kertaa unesta ja suuttuu ja aamullakin ollaan kärttysiä. Aiemmin siis saattoi herätessä jutskailla itekseen sängyssä jonku aikaa ennen ku huuteli hakemaan pois :D
 
Meillä alotettiin maissivelli, 80ml ja korviketta 100ml. Sillä neiti vetää 9,5h yöunet :D Peruna vähän taisi koventaa vatsaa :sad001
 
Juu tääl ollu kans tollasta, et pari parempaa tankkausta vaan milloin kunnolla syö, mut päivän mittaan semmosta et haluu mut sitte touhuilee siinä vaan jotain omiaan ja ärisee tai komentaa tai hihkuu vaan.. sit ku oon sillee jaahas ei ollukaan nälkä, ni toisella kertaa alkaa tyytyväisenä puuhailla muuta ja toisella raivostuu pahemman kerran. Jotenki tuntuu että on semmonen yleishankala kausi mikä koskee kaikkea (paitsi yöunia) että jotain haluis koko ajan, mutta ei oikein itekkään tiedä mitä.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tiheän imua kausi keskittyi mun mielestä lähinnä yöaikaan. Ja silloin tyttö viihtyi rinnalla pidempään kuin aiemmin yöllä, ja kun heräsi yöllä niin monta kertaa niin aamuyöstä oli tosi vaikea saada hänet nukkumaan, jossain vaiheessa valvoikin sitten 1,5-2 h ja vielä piti imettää ennen kuin lopulta nukahti. Ehkä on myös vähän kiukkuisesti, varsinkin iltaisin. Mutta meillä on koko ajan ollut niin että tyttöä pitää kovasti viihdyttää eikä jaksa olla yksin, varsinkaan iltaisin ei yhtään. Mutta niistä syöntimääristä en mäkään osaa mitään sanoa. Meilläkin tyttö osaa tuon Aerian mainitseman lupsuttelun ilman että maitoa tulee. Aeria, miten kauan teillä tyttö sitä harrastaa? Kun meillä voi mennä päivällä siinä tunti tai kauemminkin... Mutta kun en millään raaskisi ottaa tissiä väkisin pois suusta, ja itkuhan siitä yleensä tulee jos niin menen tekemään.
 
Meillä on nyt ollut parina päivänä kans tota, että irrottaa rinnasta ja si kauheella raivolla tarttuu kiinni, ottaa muutaman imun ja irrottaa taas. Ja tota sitten jatkuu tovi kunnes alkaa huuto. Ei oikein tiedä, että onko nälkä vai mikä on. On myös nyt pari päivää ollut tosi kiukkuinen, varsinkin iltaa kohden.. ainakaan vielä ei syöntiväli oo tihentynyt, mutta tiedä sitten enteileekö tää sitä. Mun rinnat myös tuntuu tosi tyhjiltä ja tällä hetkellä pitää syöttää molemmista kun ennen on riittänyt yksi rinta. Ihme vaiheita. :D

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Noni... Tänään vedettiin sitten sellanen raivari illalla kesken syömisen että naapurit varmaan luuli että tapetaan tuota lasta :/ Rauhottui sitten olalle kun oli aikansa karjunut ja palasi siitä syömisenkin pariin ihan sopuisasti. Tiedä sitten mitä tuolla pienessä päässä liikkuu, mutta joku hankala kausi nyt on selvästi meneillään :D
 
Joo taitaa olla! En oo Ninnu pysyny ees laskuissa..joskus vaan vähän, mutta on päiviä kun ei millään edes nuku muuten ja tuntuu et melkein koko päivän lupsuttelee.. yhteensä tuntikaupalla. Leikkii vähän ja haluaa taas mussuttaa, nukahtaa siihen (mutta ei lopeta rinnalla hengausta), herää ja alkaa huutaa ku irrottaa.. koko päivä on sellasen viihdyttämisen ja lupsuttelun/nukkumisen sälää.
 
Ääh! Täälläkin nyt mennyt pari yötä tunnin välein heräillessä, eikä auta muu ku tissi nukahtamaan uudestaan... Aika rasittavaa! Toivottavasti menee nopeesti ohi! Ja meillä myös tää tiheäimu ajoittuu yöaikaan ja iltaisin tulee itkupotkuraivareita :sad001
 
Täällä siirrytiin maissivelli/korvike seokseen vkl ja toistaiseksi ei mitään oireita ole tullut. Iltaisin,öisin ja aamulla annan tota seosta. Nyt eilen kokeiltiin myös luumusosetta ja hyvin sekin vatsalle sopinut. Täällä oli myös ns. tiheän kauden syömistä viime viikko kun söi päivisin suuria määriä korviketta kahden tunnin välein. Nyt tällä viikolla taas vähän rauhottunut ton maissivellin lisäyksen jälkeen. Muutenkin tytöllä oli ja on vieläkin kauhea flunssa! Onneks sentään jo paranemaan päin.
 
Täällä annettiin nyt tiheän kauden loputtua illalla poitsulle korviketta noin 80 ml ja velliä 50 ml. Yö mentiin 2:lla syötöllä (yleensä 3-4 ja tossa tiheän imun kaudella 5) ja muutenkin tuntu, että poika ei ähistellyt ja piereskellyt niin kuin yleensä. En kyllä näin maalaisjärjellä ajateltuna voi tajuta, että miten se vellin antaminen on niin suuri mörkö joillekkin o_O (siis en tarkota ketään täältä meidän foorumilta :wink), kun kuitenkin selkeesti ainakin meillä oli pojan parempi nukkuakkin.
 
Te jotka olette aloittaneet iltavellit.
Herääkö pienet syömään vielä yöllä?
Meillä nimittäin neiti herää kerran yössä silti ja tankkaa aina n. 200ml maitoa..
Niin ja vetää kuitenkin 90ml velliä ja 110ml maito seoksen unille mennessä...
 
Kyllä täällä herätään vielä. Oli velliä tai ei. Puklailuun se velli on kyllä vähän auttanu.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en oo ihan 100% velliä edes vielä antanu. 120ml velliä ja 80ml korviketta saa Onni nukkumaan mennessä eli tossa klo 22.00 paikkeilla. Nukkuu sit yleensä tonne 06-07 jolloin syökäsee 200ml korviketta ja jatkaa vielä unia 09 yleensä.
Onni tosin on jo pitkään nukkunu sen 8-9 tuntia yössä heräämättä, ilman velliäkin mutta vellin ja soseiden aloittamisen jälkeen on nukkunut vielä rauhallisemmin :)
 
Ok :) elikkä me nostetaan pikkusen vellin määrää ja katsotaan kuin käy :) meillä velli on helpottanut ilmavaivoihin ainakin, nukkuu paljon rauhallisemmin :)
 
Heh, meillä ei syödä velliä eikä nukuta koko yötä. Tosin olen tässä ajatellut, että kolmekuisen ei välttämättä edes tarvitse vielä nukkua koko yötä. Kyllä mä kerran yössä jaksan herätä syöttämään, no problem. Poika kuitenkin vetelee ensin 21-04, syö kertaalleen ja heräilee 7-8 aikaan. Kun ei itselle tästä nyt mitään kummoista univelkaa kuitenkaan pääse kertymään, niin ajattelin jatkaa samaan malliin. Meillä on lähipiirissä pahasti moniallerginen lapsi, joten taidan olla vähän yliherkkä näitten juttujen kanssa. Mikäköhän olisi vähiten allergisoiva velli, jos sillä pikkuhiljaa aloittelisi? Kenties peruna-porkkana, kun siinä ei ole viljoja. Ääh, en mä tiedä.

Ja semmoinen kysymys, kun yritän nyt antaa pojalle vettä, niin juotatteko vettä tuttipullosta, nokkamukista vai annatteko jotenkin lusikalla? Mä tarjoilin eilen tuttipullosta ja vähän huonosti näyttää maistuvan. Pyörittelee tuttiosaa suussa ja lupsuttelee niin, ettei oikeastaan ime ollenkaan. No, ehkä hän vielä totuttelee veden makuun.:grin
 
Meillä oli kans eilen aivan ihme raivarit illalla. Epäilin, että tytöllä ois jo nälkä, koitin tarjota tissiä, ei kelvannu, alko hirvee huuto. Noh ei meillä pakolla syötetä, joten se siitä ja jatkettiin seurustelua. Siitä eteenpäin sit kuitenkin kiukutteli vaihtelevasti pari tuntia putkeen. Välillä oli ihan rauhallinen ja sit yht äkkiä tuli aivan hirvee huuto. Kyllä siinä koitettiin tehdä kaikki maailman temput, jotka vaan mieleen tuli, et johtuisko sit masuvaivoista, röyhtäsystä, väsystä vai siitä nälästä. Pari tuntia tosiaan kesti ja sit päädyin antamaan pullosta maitoa ja kas sehän meni kuin kuumille kiville. Toinen oli siis mun mielestä jo niin väsyny ja nälkäinen, et huusi sit sen takia ja me ei tajuttu vaan kokeiltiin kaikkea muuta, kun ei hän useista yrityksistä huolimatta tissiä ottanu. Tänään on kyllä syöty tissiä ihan normaalisti, mut en tiedä miksei se eilen kelvannu.
Toisaalta mietin, et voiko se vaikuttaa mun maidon tuotantoon, ku menkat palaa kuvioihin. Näin nimittäin kävi, et ne palas tossa viikonloppuna. Mietin et saako tyttö tissiltä enää tarpeeksi maitoa, varsinkaan iltasella, kun syö muutenkin jo parin tunnin välein ja iltaisin jopa tiheemmin noin 1,5 tai tunnin välein.
 
Joo en mäkään kyllä niiden yöunien pitenemisen takia velliä anna vaan sen puklailun ja ummetuksen takia. Ummetukseen on auttanu tosi hyvin ainaki riisivelli. Peruna-porkkanavelli oli testissä viimeyönä ja se menee kyllä nyt boikottiin vähäks aikaa :sad001 hirvee kiemurtelu ja itkeskely koko yön. Maissivelli aiheutti joskus saman, eli pitäydyn riisivellissä ja kerran on kokeiltu mustikka-banaanivelliä ja se ei myös aiheuttanu mitää väänteitä.
 
Mä siirryin velliin oikeastaan sen takia kun tyttö kakkas ihan jatkuvasti ja söi n. 2 tunnin välein 200 ml korviketta ja iltaisin useasti söi 300 ml korviketta jolla saavutettiin n. 3 h unet. Sit kakkaus ja unien jatkuminen 3 h, sit syöntiä ja unta 6 asti. Joskus öisin saattoi herätä useamminkin kakkaamaan. Nyt vellin aloittamisen ja soseiden jälkeen ei kakkaa jatkuvasti ja kakan koostumuskin on mun mielestä normaalimpi. Verta nyt on yhä edelleen mut mun mielestä sekin vähentynyt vellin ja soseiden myötä. En tiedä mitä neukku mahtaa sanoa kun seuraavaksi mennään sinne... :D
 
Takaisin
Top