Laskettuaika Tammikuussa

Mä alan jo nyt tuntee itteni tosi läskiks kun en oo tän väsymyksen takia jaksanu jumpalle/salille yli viikkoon. Harmittaa ku oon treenannu tavotteellisesti jo pitkään niin jos kaikki tulokset menee pilalle ku oon niin väsyny ja huonovointinen. Varasin huomiselle jumpan..katotaan jaksanko mennä. Tyhmää ku tää väsymys on näin lamauttavaa :( Mies ja lapset nautiskelee tuolla pihalla kesäpäivästä ja mä makaan sängyssä väsyneenä ja yököttää :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä porukkaan liittyy tänään plussannut!
Vau:n laskurin mukaan viikkoja 4+1 ja laskettuaika olisi 24.1, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa <3

Mies tulee tiistaina kotiin ja sinne asti haluaisin pitää suuni kiinni ja kertoa kasvotusten. Saa nähä onnistunko..
Esikoinen on nyt reilu 1v, eli tammikuussa olisi sitten 1v10kk. :)

tervetuloa! itselläni laskurin mukaan viikkoja 4+4 eli aikas samoissa mennään.. plussasin toissapäivänä :) iik! on tämä jännää! mulla ei oikein mitään oireita vielä ole, mutta kaippas niitä vielä kerkee tulla..

Huh huh! Tää väsymys on aivan lamaannuttavaa.. Vimeyönä tuli nukuttua 12tuntia ja nyt iltapäivällä oli PAKKO ottaa 2tunnin päiväunet, kun meinasi nukahtaa seisaaltaan ja nyt niiden jälkeenkin tekee tiukkaa pysyä hereillä..?!! o_O Vielä kun saisi miehen ymmärtämään, että tämä väsymys on ihan todellista.....

Nostampa esiin vähän ruokakeskustelua, eli siis mitä kaikkea ei saisi syödä? Ja siis listaahan voisi jatkaa ihan mahdottomasti, mutta kuinka tarkkaan ja ehdottomasti niitä pitäisi noudattaa/noudatatte?

Mä noudatan tarkkaan sitä etten syö vakuumipakattuja juttuja enkä pastöroimattomia juustoja tmv. Muuten aika rennosti otan. Maksatuotteita en käytä muutenkaan. Mut esim alkoholi on täyspannassa mulla. Sit taas lakujen, salmiakin ym suhteen oon kohtuukäyttäjä ja suolaa käytän (ruususuolaa).

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

TiiaMaria_00 tosi läheikkäin mennää!
Miksköhän mulla Vau:n laskuri sanoo 4+1 ja la 24.1, mutta sit taas Vau:n mobiilisovellus sanoo 4+2 ja la 23.1? Onko muilla mobiilisovellus näyttäny samaa kuin nettiversio? :o

Syömisistä eniten mä kartan sitä listeriaa.. Eli en koske kylmäsavu/graavi loheen ja mätiin. Vaikka ne mun suurta herkkua onkin! Esikoista ku odotin ni söin kyllä jouluna vähäsen graavia, mutta ne kalat oli tutun kalatukusta suoraan ja hän sanoi, että voin syödä. Et varmuuden vuoks käski avata mulle aina uuden paketin kalaa/purkin mätiä :) Kaupasta ostettua en syöny enkä aio nytkään syödä. Juustoja voi syödä, kunhan tarkistaa että on pästöroidusta maidosta valmistettu :) maksalaatikkoa ja maksamakkaraa pitäisi myös välttää :)

MarinaMelina Niinpäs onkin! :D Saa nähä miten isosisko suhtautuu sitte pikkusisarukseen..

Uskaltaiskohan sitä liittyä jo tammimasujen fb ryhmään..

Niin mäkin tän olen ajatellut että aika rennosti mennään maalaisjärkeä käyttämällä, tietty ton listerian kanssa aika ehdoton olen ja tietty alkoholia en juo ollenkaan...

Ei taida tämä mamma vielä ainakaan ennen ensimmäistä nla käyntiä uskaltaa liittyä tammimasujen fb ryhmään.. ehkä myöhemmin, kun ollaan ns. varmemmilla vesillä.. :)

Voi olla et mäki ootan ainaki sinne ekaan neuvolaan..

Mites varhaisultra? Onko joku ollu jo tai menossa? :) Jollain tapaa haluaisin mennä, mut ku eihän sitä sykettä kuitenkaan vielä näy ni en tiiä tuoko se yhtään sen enempää varmuutta. :/

samaa mietin sirpsu mäkin..oon sellanen huolehtija ja murehtija, että ajattelin siitä sais jotain vastauksia, mutta.. jos nyt kuitenkin ootelen sinne neuvolaan joka on 5.6 kun siihen ei oo enää kun 2,5 viikkoa ja voin sielläkin sitten huoleni ja ajatukseni kertoa.. sekin saattaa jo helpottaa.. mä tein perjantaina kaks testiä, aamulla ja sitten kun tulin töistä niin oli pakko tehä toinen että jotenkin varmistuisin.. ihan samaa näyttivät molemmat ja eihän siis esim. menkkoja ole näkynyt, että eiköhän tässä raskaana olla.. mulla on vaan niiiiiiiin iso pelko keskenmenosta, että en melkein pysty muuta ajattelemaan.. mulla on ollut elämässä vähän huono tuuri, niin jotenkin oon tosi pelokas tässäkin asiassa :(

Mä meinasin tehä vielä tiistaina aamulla sen Clearblue testin, tänään tein siis sellasen liuska testin. Mulla on jotenkin niin epävarma olo varmaan sen takia kun tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta, tai muutama kuukaus ollaan menty tulee jos on tullakseen meiningillä, tää oli ensimmäinen kierto ku laskin millon ovulaatio. Neuvolaan en uskalla vielä soittaa, ollaan tällä viikolla lähössä reissuun niin varmaan sen jälkeen uskallan. ;) Ekassa raskaudessa ei keskenmeno pelottanu, mut nyt kyllä pyörii vähän enemmän mielessä, pyöriny siitä asti kun päätettiin et toinen vauva saa tulla :/

mä soitin heti perjantaina sinne neuvolaan, kun ajattelin, että en mä kestä olla viikonloppua niin etten saa kenenkään järkevän kanssa jakaa tätä asiaa.. :) se oli aivan ihana neuvolan täti, sanoin sillekin kun siis töistä päivällä soitin, että kyllä mä varmaan toisen testin vielä teen, niin sitä nauratti ja sanoi hyvin lempeästi että "voithan sä sen tehdä mutta positiivista sekin näyttää, niin sit vaan uskot siihen että susta tulee äiti" <3 se oli muutenkin niin ihanan oloinen ja kiva.. sanoin sille sitten että mitäs jos tulee keskenmeno niin mitä me sen ajan kanssa tehdään? tuumas jotnkin niin, että "no ei se nyt kuitenkaan mitenkään todennäköistä ole.." jotenkin sivuutti koko jutun sillai hyvällä, halus varmasti että mä en nyt sitä ihan ekana rupee ajattelemaan.. ja tottahan se on että eihän sitä etukäteen kannattais huolehtia, koska jos sattuis niin käymään niin sit sä huolehtisit sen sillonkin niin ihan turhaa kahteen kertaan murehtii.. asia käsitellään sit JOS niin tapahtuu..
mutta tää on taas helpommin sanottu kun tehty..
niin ja siis tein molemmat testit clearbluen digitestillä ja molemmissa tuli kyllä hyvin pian että "raskaana 2-3"
tosi hämmentävä tunne kun aamulla tein testin vähän fiiliksellä "voinhan mä ton nyt tehä kun kerta on tuolla, mutta en mä nyt kyllä varmaan raskaana ainakaan ole" ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäs!

Sirpsu: saas nähdä miten tää meidän neiti suhtautuu, on tottunut jakamattomaan huomioon ja on aina todella ollut äidin ja isin kainalokananen♡♡

Mä en facessa ole ollut enää vuosiin :/

Ruokavalioista olen listeria asian kanssa tosissaan varovainen, maksaa en minäkään syö muutenkaan. Muuten sitten varmasti maalaisjärjellä pärjää!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Moikkamoi, täällä yksi viikonloppuna ihanan jymyuutisen saanut! Raskautta toivottu jo viimme syksystä ja vihdoinkin tärppäsi. Laskelmieni mukaan olen nyt viikolla 3+6 ja raskauslaskurin mukaan laskettu päivä on 26.1, kovin aikaisessa vaiheessa siis vielä mutta toivottavasti kaikki menisi hyvin. Ensimmäinen raskaus kyseessä. :)

Hyvä, et neuvolatäti vaikutti kivalta! Se on tosi tärkeetä et neuvolassa käyminen tuntuu mukavalta. Mulla oli ekassa raskaudessa ensimmäisillä kerroilla joka kerta eri tyyppi ja kukaan ei ollu kiva. Ja muutenkin oli tosi inhottavaa ku joutu aina kaikki asiat mainitsee joka kerralla uudestaan. Onneks muutettiin, niin vaihtu neuvola ja nykyinen neuvolatäti on ihana ja aina ollu paikalla! Ens kuussa muutetaan taas, mut neuvola pysyy samana. Oikeestihan tädin pitäis vaihtua ku jokaisella on ne omat 'alueet', mut mulle se sano et jos toinen tulee niin se voi olla meijän neuvolatäti edelleen, jos vaan haluan :)

Täytyy nyt yrittää vaan sivuuttaa noi keskenmeno ajatukset ja keskittyä iloisiin puoliin! :) En malta oottaa et mies tulee tiistaina kotiin ja pääsen kertoo ylläriuutiset, sil tippuu varmaan leuka lattiaan eikä meinaa uskoa et heti tärppäs :D

Onnea mami1988 sullekkin <3 ja tervetuloa!

MarinaMelina meijän tyttö on joku ihmeellinen tapaus, ei oo koskaan vierastanu eikä jäänyt itkemään perään jos äiti/iskä lähtee tai hävii näköpiiristä. Eikä oo näyttäny mustasukkasuuden merkkejä kun oon pidelly muita vauvoja. Mutta silti vähän jännittää miten sit suhtautuu, koska nyt alkanu sellasia uhman merkkejä olemaan ja kiukku tulee heti jos kieltää jotain. :S

Sirpsu : kuullostaa siltä että teillä saattaisi olla kyseessä helpompi tapaus kun meillä tässä asiassa :) noo omapahan "vikamme" kun ollaan isännän kanssa tuosta neidistä niin vähän erossa oltu ja ollaan taidettu vähän turhankin paljon antaa aikaa vain yksin neitoselle ♡ jäänyt itsestään ajan kuluttaminen hyvin vähälle. tyttö on mustasukkainen jo nyt jopa nukeille, on kyllä myös todella hellä niille mutta haluaa itse olla äidin vauva :) vierastamaan neito alkoi 3, 5kk ja jatkui kunnes muuntautui ujosteluksi :) ..huh..saas nähä miten käy!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Takaisin