Laskettuaika Tammikuussa

Hei kuulkaahan kohtalotoverit, minkälaisia mielialoja teillä on? Vaihteluthan kai kuuluu asiaan, mutta tänään on ollut mulla ihan outo päivä, saatan yhdellä hetkellä ajatella minkälaisen pinnasängyn haluaisin, seuraavalla hetkellä mietin että mä en niin osaa tätä, pysty tähän selvii tästä, sekunnin päästä itkettää ja sit jo naurattaa! Ja ihan ihme ajatuksia muutenkin.. Huh! Ja älkää nyt vaan kanssa sisaret sanoko että tää pahenee tästä :D

Minttu: onnea tuhannesti sinulle <3 teillähän on siellä jo mukava mimmiliiga koossa! Kiva kun tulit tänne, itse kun olen ensikertalainen niin teidän kokeneempien vinkit ja neuvot ja tuki on kultaakin kalliimpaa!

Joo huomaatteko, ei mulla mitenkään tylsää ole ku viestiä tulee toisen perään ;) koittakaa kestää!
Mutta se mulla vielä tuli mieleen että mistäpäin te muut olette? Eikä mitään tarvii paljastaa jos ei taho mut tuli yhtäkkiä mieleen että olis kiva tietää! :) itse kirjoittelen pääkaupunkiseudulta :)

Mä oon Helsingistä, itäväylän varrella asutaan. Ootan kovasti jo kesälomaa ku tää väsymys on niin jäätävää.

Onneks enää 5päivää töitä. Ja sit viimenen toukokuun vko lapset on viel pk:s ni ajattelin siivota kaikki kaapit ja käydä läpi vaatteet ym ja käydä hieronnassa ja NUKKUA!
Sit alkaaki onneks puistoruokailut ja kesäpäivät menee mukavasti ulkoillessa. Ja puistossa voinki vähän pötköttää viltill ku noi leikkii ;)

Oikeestaan oon tosi ilonen nyt asiaa vähän sulateltuani että tärppäs heti. Tää pahin väsymys ym osuu just lomalle ja elokuussa ku työt alkaa ni alkaa se kuuluisa toinen kolmannes joiden aikana oln voinu edellisissä hyvin.

Tosta mielialajutusta: toisessa hetkessä mietin ilosena nimiä ja vaunujen väriä, toisessa itken kuinka musta tulee taas läski ja ei saa enää nukkua ja oma aika loppuu.. Sit taa katon lasten touhuja tippa linssissä ja mietin et ne on tullu musta ja nyt ne on jo noin isoja. Sit hetken päästä raivoon miehelle tai niille jostain.. Ja yritän muistaa et tää hormonisekoilu on ihan normaalia.

:D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kovin skeptisenä liityn joukkoon. Plussasin (viidesti) alkuviikosta. Huomenna teen taas yhden ja varmaan vielä monestikin, kun en usko, että olisin niin onnekas, että olisi tärpännyt. Laskettu aika olisi 18.1 tienoilla. Odotan kovasti alkuraskauden ultraan pääsyä. Autoimmuunisairaudet heittävät mminut ilmeisesti suoraan riskiryhmään ja keskenmeno on enemmän kuin todennäköinen. Koitan silti uskoa, että hyvä tästä tulee. Enemmän aiheuttaa huolta kuin onnea vielä tässä vaiheessa. Kerroimme samoin tein lähimmille ystäville ja vanhemmille, koska jos komplikaatioita tulee niin ei tarvitse alusta aloittaa tarinaa eikä myöskään yksin olla murheensa kanssa. Esikoistamme siis odottelemme. 7kk yritystä alla. Oireina väsymys, vilunväreet, vessassa juokseminen, vatsan rankka turvotus, menkka- ja nivuskivut, lievä huimaus, nälkä, virkeys kummallisiin vuorokaudenaikoihin, itkun ja onnen vuorottelu ja aristavat rinnat.

Onnea kaikille plussan saaneille! Toivottavasti kaikki menee kaikilla hyvin <3

Heippa vaan kaikille! Täällä kans yks plussaaja liittyy joukkoon. 6 testiä piti tehdä ennen kuin uskoin että raskaana ollaan. Clearbluen digitestiä oli sitten pakko uskoa. Ensimmäinen ja erittäin toivottu lapsi tulossa siis ja laskettu aika 22.1.2015.
Vielä on kovin pelokas ja epäuskoinen olo kun riskiraskaus on kyseessä myoomien takia. Lääkärit oli jo viemässä kohtua ja antoivat ymmärtää että raskaus tuskin edes alkaa myoomien takia kun munasolulla ei ole paikkaa mihin kiinnittyä. Mutta näköjään paikka löytyi ja vieläpä samantien pillereiden lopettamisen jälkeen! Ihmeitä siis tapahtuu. :angel8
Mutta varmasti pelottava raskaus tulossa kun keskenmenon vaara on niin suuri. Siitä huolimatta luottavaisin mielin mennään ja yritetään iloita joka hetkestä. :)

Kiva ku on tullut niin paljon uusia! Mulla on ollu niin hirvittävät olot, että ei oo koneella hirveesti jaksanu roikkua, pientä nestehukkaa ympärivuorokautisen pahoinvoinnin seurauksena, tänään ei vielä ole kovin heikko olo onneks :D

Mulla ei vielä oo muita oireita ollu ku että alamahaa juilii välillä ja väsyttää. Niin ja yöhikoilua on ollut nyt 3 yönä peräkkäin. Kuulunee asiaan..?

Täällä plussattiin viime viikolla, melkoinen yllätys (mutta iloinen sellainen) oli kun olen syönyt pillereitä.. mies ei ollut alkuun asiasta niin iloinen mutta on nyt tottunut ja on odotuksessa mukana yhtä onnellisena. LA on 17.1.15 :-)

Mukavaa kun tullut lisää plussanneita mukaan :Heartred Vauvaliimaa kaikille :Heartred

Itselläni oireina ihan kaamea väsymys!! Voiko tämä olla edes todellista jo NYT?! (Ensimmäinen siis meillä tulossa kuten jo kerroin, että kaikki on uutta ja "outoa") Ja muuten ollut eilen kamalia kramppeja alavatsassa, aivan kuin ennen menkkoja? Onko normaalia, säikäyttivät melkoisesti.. Nytkin vähän nipistelee mutta ei mitään eiliseen verrattuna?

Ihanaa kun täällä on paljon äitejä joilla jo useampi lapsi, teidän tieto ja kokemus on kultaakin kalliimpaa :)

Mukavaa myös jakaa näitä tunteita ja ihmetyksiaä teidän muiden ensikertalaisten kanssa :Heartred:Heartpink:Heartblue

Mä olen kans ollut ihan kamalan väsynyt, ukko ei tunnu ymmärtävän että mua ihan oikeasti väsyttää.. eilen meillä oli miehen perhe kylässä ja minä nukkua tursottelin neljättä tuntia kun mies tuli herättään et voisinko jo nousta ettei epäilykset herää :-P Hän ei halua vielä kertoa kenellekkään..
Alavatsaa mulla on kans juilinu, just niinku jotain menkkakipuja. Tissit on kans kipeät, en pysty nukkumaan mahallaan :-S

Hei nya :)

Ompa ihana ja rauhoittavaa kuulla etten oo sit ainoa.. Vähän jo hirvittää tulevat kaksi viikkoa töissä, kun pahimpina aamuina pitäisi olla työpaikalla jo 6.15 :D Miten ikinä tulen heräämään?? Niin ja tuleva mahdollinen pahoinvointi.. Koska normaalisti pahoinvointi alkaa, pelottaa että alkaa työpaikalla tekemään pahaa, kun ei haluta vielä kertoa kenellekään...

Mä en taida oikein vieläkään uskoa, että olisin oikeasti raskaana :D Kun ei tämän pahempi olo kuitenkaan vielä ole.. Täytyy kai soittaa sinne neuvolaan heti maanantaina jos se tekisi tämän tilanteen enemmän todeksi :p

Ihanasti kirjoitit nya!! <3
Valitin täällä aiemmin että ei oo mitään oireita ja olin siitä kovin huolestunut! Nyt mulla on sellaista menkkamaista juilimista alavatsalla ja sekin huolestuttaa! On tääkin ettei oo mihinkään tyytyväinen! Pöh!!
Mutta kun niin toivoo että se nyt omistaisi ne maailman tehokkaimmat tarrasukat!!!

Mulla ei oo muita oireita kun iltasin huonohko olo, palelu, väsymys. Sit nää aaltoilevat menkkamaiset tuntemukset, onneks ei kipeitä vaan semmosia pieniä hentoja :) Huomenna soittelen aamulla neuvolaan ja varaan ensimmäisen ajan. Pitää vaan toivoa että tää raskaus etenee myös hyvin loppuun asti :) La olis menkkojen mukaan 20.1.

Paljon onnea uusille plussanneille <3

Täällä hurja väsymys jatkuu! Lisäksi yöhikoilu on jotain käsittämätöntä ja peiton kun heittää pois tuntuu että paleltuu. Mahan menkkajuilintaa vastaavat juilinnat ovat nyt alkaneet hiipua. Vuorotellen on nälkä ja heti perään huono olo, palanen kurkussa. Sitten vielä jano, ihan koko ajan suuta kuivaa ja huulet on kuivat. Pakko juoda koko ajan vettä..ja sitten tietty ravata pissalla :D
Tuleeko teille muille huono olo kun ajatte autoa? Mulla koko viime viikon tuntui että joutuu pystähtymään motarin reunaan oksentamaan, mutta selvisin kuin ihmeen kaupalla kotiin.. eikä tarvinnut oksentaa :)
Lapsettomuusklinikalta myös soitettiin viikolla ja varhaisultra aika jouduttiin siirtämään, meidän onneksemme yhden päivän aiemmaksi.. joten siis uusi aika on jo nyt keskiviikkona. Jännittää niin paljon!

Oon täällä käynyt kuikuilemassa ja seuraillut muiden plussailuja vauvakuumeisena. Ehkäisy jäi pois helmikuulla, kun aiheutti niin paljon sivuoireita. Ollaan miehen kanssa jo jonkun aikaa pyöritelty, että tehtäiskö kolmas vai ei, tuntui, että joka toinen päivä teki mieli kolmatta, joka toinen päivä koko ajatus kauhistutti. Sitten kävi muutama kerta, että kumi jäi kun oli niin intohimoista säpinää. Oon siis sitten jännityksellä odottanut, miten on päässy käymään ja en edes tiedä kuinka monta testiä tehnyt, sitten helpottunut ja pettynyt joka kerralla kun ei ole näyttänyt kuin negaa.

Nyt on menkat myöhässä ja tänään sitten PLUSSASIN haamun. Ei pysty käsittämään, että nyt se sitten kuitenkin tapahtuu. Ilolla ja mukavalla jännityksellä odottelemme sitten tätä uusinta ihmettä (ja minä sitä vahvempaa plussaa muutaman päivän päästä) joten tuo jahkailu on siis taakse jäännyttä elämää. LA pitäisi menkkojen mukaan olla 24.1. Kyseessä siis kolmas lapsi, jokunen vuosi tulee eroa edelliseen kahteen, joilla taasen on lyhyt ikäero. Lisämielenkiintoa tähän raskauteen tuo, että asumme ulkomailla ja nyt pitää ruveta etsimään riittävän luotettavaa mutta edullista klinikkaa, jossa voisi edes pari kertaa käydä ultrassa ym. Suunnitelmissa synnyttää Suomessa.

Oireita on ollut vasta vähän, mutta jatkuva pissahätä ja kova väsymys kyllä panivat jo miettimään ennen tuota haamu-plussaa, että taitaa sitten olla jotain tuolla sisällä tapahtumassa.

Takaisin