Laskettuaika Tammikuussa

MarinaMelina, toivotaan et ottais kuitenkin vauvan hyvin vastaan :) On tässä onneks aikaa yrittää valmistella isosiskoa vauvan tuloon :)

Täällä kans on vähä samat ajatukset.. Isosisko tulee olemaan 1.5 vuotias kun vauva syntyy ja on kyllä semmone äidin syliapina ja toisaalta haluankin hälle nyt sitä huomiota antaa, kun vielä ehtii olemaan jakamattoman huomion keskipisteenä, onhan hän vasta vauva :).

Arki tietenkin pelottaa kans, että miten tulee sujumaan :)

Onneksi tosiaan tässä on vielä aikaa! Välillä tulee haikea olo kun miettii minkälainen mullistus neidinkin on käytävä lävitte sitten tammikuussa. Mutta varmasti nauttii pikkusisaruksen seurasta kunhan tottuu ajatukseen, on kuitenkin sen sorttinen että tykkää toisista pienistä. Meidän vauva♥

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

täällä kanssa la 1.1.-15. Itse tiennyt jo raskaudesta jo 4viikkoa, joista kolme olen voinu tosi pahoin... Neljäs raskaus on tämä(eka 2007, toka 2010 ja kolmas 2012).
Me ollaan kerrottu jos on ollu pakko, juurikin tuon pahoinvoinnin takia. Pakko selittää miksen nyt syö tuota tai miksi en jaksa lähteä kylään ym. Eipähän tartte ainakaan pelätä, että maha paljastaa, niinkun kahdessa edellisessä kun paino tippuu vauhdilla :D
Muilla jo tosi huono olo? Mikähän auttais kun melkein kaikki jo kokeillu?

Miulla ensimmäinen raskaus (yllätys sellainen) viikolla 6-7 varmaankin.. Selvinnee ens viikolla tarkemmin. Jännittää paljon, ja oletan vielä yh:ksi jääväni :/ Opiskelut saavat jäädä ja keskenmeno pelottaa hieman.. Toivottavasti turhaan. 2 kaveria tietää asiasta, muut saa odotella pitkään ennen kuin uskallan kertoa. Tulevalle isälle toki kerron kunhan ultrassa olen päässyt käymään ja toteamaan itse, että tämä oikeasti on todellisuutta. Silti, lapsi on päättänyt tulla maailmaan ja ilolla sitä odottelen :)

Pikkukakkosta odotellaan yllärinä. Oltiin suunniteltu, että esikoinen ois pikkusen vanhempi (n. 3 v) pikkusisaruksen synnyttyä, mutta näin sitten varmaan tarkoitettu, jos tämä kyydissä pysyy. :) Kierron mukaan la 7.1., mutta epäilen aikaistuvan parilla päivällä, kun mahdollisuus tulla raskaaksi hyvin tarkkaan tiedossa. :D Kuvottava olo ja nippailut alkoivat jo ennen testin tekoa + nenä tukossa (kuten myös eka raskaudessa) ja maha turvoksissa, joten tiesin olevani raskaana. Vahva viiva testiin ilmestyikin heti seuraavana päivänä, ku menkkojen ois pitäny alkaa. Pahoinvointi voimistunut (vielä ei oo tarttenu oksentaa) ja painottuu iltaan, kuten edellisessä raskaudessakin. Väsymys on aivan hirveä. Parille ystävälle kerroin heti plussattuani, mutta vanhemmille kerrotaan vasta ultran jälkeen. Tosin olin niin väsynyt tänään, että anoppi saattaa jo arvata. Vaikka edelliset raskauskilot hävisivät imetyksen myötä, maha on ja pysyy ja turvotusta on tosiaan ollu alusta asti eli voipi olla vaikeaa kovin kauaa tätä raskautta peittää.

Musta tuntuu että 2 vuotiasta ja 12 vuotiasta pitää samalla tavalla valmistella tulevaan sisarukseen, ainakin meillä kun hän on ainokainen ja luullut että jää ainokaiseksi.

Apua, kun kaikki puhuu siitä, että toivottavasti ei tule keskenmenoa. Miettii asiaa ihan kauheasti, vaikka näin alussa olen itsekkin ja tiedän, että riskejä on paljon. Tupakkaa kuluu hermoillessa vaikka lopettamista kovasti yritän. -_- Kahvi on kanssa toinen mitä mietin paljon.. Varhaisultraan olen menossa, ja opiskelijalle se on iso lovi rahoihin

Mua pelottaa kans se keskenmeno asia. Oikeestaan nyt tässä raskaudessa enemmän ku aikasemmissa. Toisaalta on kyllä semmonen "todella raskaana" oleva olo. Ja tää turvotus.. Vaikka syön aika kevyesti ja kulutuksen mukaan ja juon paljon vettä ni toi alamaha on ihan pallo..kauankohan pysyy salassa ku mä oon aika hoikka ja hyvssä kunnossa ollu tässä.. Ja melkeen oli sikapäkki näkyvis ;) ja nyt sen tilalla on pallo. Ja farkut kiristää. Tänään meen viikon tauon jälkeen salille. Jos vielä töiden jälkeen jaksan. Vitsi ku ei haluis ihan viel siirtyy tonne leggins/tunika pukeutumiseen mut tosiaan kaikki pillifarkut ahistaa :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

heippa!
mä oon tänään jo kerran itkenyt tuolla vaatekaapilla, kun mä en voi laittaa mitään paitaa päälle kun vatsa on niin turvonnut.. ei siis mitään raskausmahaa vielä tietenkään, mutta oon niin turvoksissa että ahdistaa :/ tässähän tämä nyt menee nettikauppoja selaillessa, jos edes muutaman löysemmän paidan jostain hommais.. yöh, inhottava tunne kun koko ajan on olo kun olis syöny ittensä ähkyyn ;(

Just tässä jumppahousuja päälle ährätessä alan kohta itkee ku mikään ei sovi :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on koko ajan nälkä ja jos en syö niin alkaa äklöttää. Mut sen kyllä huomaa myös. ... :( turvottaa ja sit oon vielä lihonut kun vaan syön koko ajan. Niin ja just ennen raskautta pääsin mun tavoite painoon vuosien läskiyden jälkeen ja olin normaali 60kg... damn!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Tuolla alkuvaiheessa liityin mukaan (la sillon netin mukaan 10.1) ja kertoilin meneväni kynelle varhaisraskauden ultraan. Kävin ultrassa n. kaks viikkoa sitten, jollon ei näkyny siellä vielä mitään liikettä. Kyne vähä varovasti epäili tuulimunaks, sillä viikkoja ois pitäny olla kasassa jo 7.

Käytiin välissä viikon etelänmatkalla ja tänään taas uusiks ultrassa ja yllätys oli kyllä suuri ku siellä oliki pieni 9mm pitkä sintti, jonka sydän sykki! <3 La nyt 6.1, rv 6+6

Mulla aiemmin todettu PCO, joten kuulemma sen takia tuo raskaus oli hieman normaalia viikkoja "myöhässä". kylläpäs olo on ihan pökertyny, ku miehen kanssa oltiin siihen tuulimunaan varauduttu, sillä alkuvaiheen "menkkakivut" ja muut oireet on hävinnyt viikkojen aikana. Nykyään olo siis lähes oireeton.

ai niin täällä voin tunnustaa tämänkin.. oli pakko tehdä vielä tänään testi joka oli jäänyt laatikkoon.. ihan vaan jos se kaks testiä ei riittänyt :D perjantaina oli siis "raskaana 2-3" ja nyt näytti "raskaana 3+". :) kai se vaan tosiaan on uskottava että tämä on totta! kumpa vaan pysyisi matkassa nyt!

• Tykkään
Reaktiot: T_
Kiitos. Olo on vaan jotenkin niin outo ku kattoo ultrakuvaa.:Heartbigred Me oltiin tosiaan mun oireettomuuden takia jo varauduttu tuulimunaan ja ku ekassa ultrassa ei näkyny ku pikkunen piste sen pussin sisällä. Kyneki sano, että kyllä siellä pitäis vähä enemmän näkyä, mutta kiva näin.

Eka lapsi molemmille ja tosiaan, yhestä kertalaakista tuli, joten senki takia olo on vähä outo, ku ajattelin että kyllä ton pco:n takia joutuu hieman kauemmin odottelemaan. pientä sulattelemista, mutta kivalla tavalla.

Ja täälläki "hieman" tuota turvotusta.. Se onkin tällä hetkellä varmasti ainut "oire" vaikka tyytyväinen olen kyl siihen, ettei tuota pahoinvointia ole vielä ilmennyt, toivottavasti siltä säästyisinkin.

T_ siis oliko ovulaatio tapahtunut pcon takia myöhemmin vai alkio normaalia pienempi viikkoihin nähden pcon takia? itsellä pcos niin siksi kyselen.
Ihnaa että alun pelon jälkeen kaikki teillä hyvin! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin