Laskettuaika oli tuli ja meni

Huomenta. :D
Ihanat hormonit ne valvottaa nyt kuten melkein joka yö.. argh.
Se oli 40+0 tänään.. supistelee napakastikin muttei muuta... niin ja tietty eniten näin yöaikaan! :sad001

Polille aamu 9.00 kurkataan kokoa vielä rd vuoksi.. seuraava neuvola vasta sitten 41+4 jolloin toivottavastu jo vauva kotona. :)
Viimenen nyytti päätti sitten yliajan vielä näyttää.. ei tunnu olevan mitäään kiirettä!
 
Mäkin sain nyt torstai aamulle sitten tuon lääkärin kontrollin, katsotaan mitä sitten päättävät :/ pari pvää olis pojalla tässä vielä chance syntyä, ennen kuin sörkitään ja päätetään jatkosta :wink
 
Jännät hetket owen! :) Tavalla tai toisella on siellä pian nyytti sylissä. :)

Tänään niin huippupäivä. Äitipolilla vihdoin ihana mukava suomalainen naislääkäri
:) opiskeli oli paikalla ja vieläkin mukavampi. :) Painoarvio 3100g ja siroltahan pimu on tuntunutkin. Saan unohtaa sokerimittailut :) :) :) ja nauttia viimeisistä hetkistä. :) Vauva tulee luonnollisesti kun haluaa. :)
Sormelle auki ja kanava edessä mutta pari senttiä. Takasuu auki ja pääkin painoi eikä pomppaa painaessakaan enää ylös. Verenöaineet ja pisut ok. Ja käyrillä vilskettä ja vilinää. Palkitsin itseni kaksplus lehdelle ja koko perheen kunnon kermapullilla. :)

Tästä on hyvä jatkaa viikkoa! :)
 
Onko täällä ihan hiljaista?!

Kasassa edelleen. .vähän päivystyksessä vierailtu kun jalka turposi eilen kamlan näköiseksi. Antoivat verenohennuslääkettä varmuudeksi. :sad001 Ei suurta epäilyä tukoksesta mutta yöksi silti pistettiin riksien välttämiseksi. Tänä aamuna soittivat ultraan heti ja erittäin hyvät valtimot ja virtaa joten se meidän neiti siellä painaa päällänsä ja aiheuttaa verenkierron häiriötä. Huh ehdin jo illan itkeä että joudun piikittämään pitkään tuota lääkettä tukoksen vuoksi.. nyt vaan usein jalkaa ylös ja lepoa ja saisi se vauvakin syntyä ettei noin painele tuolla.. :sad001

Tuntemuksia, vuotoja, mitänä ei löydy.. Eilen shoppailemassa uusia huonekaluja ja koti ainakin laitettu nyt kuntoon vaavia varten. Josko nyt viikonloppuna ettei miehen enä ätarvi ens viikkona töihinkään.. :wink

Se olis 40+2 tänään.. :) Selässä kyllä välillä painetta ja vauva oikeen juurnuuttaa tuola lantiossa. Välillä tuntuu että taju lähtee mutta siellä se neiti on ja pysyy vaan.. Onneksi nyt ei syntynyt tuon lääkkeen aikana ettei tarvi istä synnytyksessä miettiä sitten..

Nyt ollahan rennosti ja nautitaan näistä päivistä.. Kummasti ei ota hermoon eikä kukaan kyselekään kummia. .:D
 
Niin siinä kävi, että Naskamaskakin näki yliajan. Sanoinkin oman lapsen kohdalla itekin, että kohtalon ivaa joutua sairaslomalle ennenaikaisen synnytyksen pelossa, kun mua supisteli niin paljon. Ja silti mentiin LA:n yli neljä päivää. :)

Mitenhän owenilla menee kun on ollu tänään aika lääkärille?
 
Juu lääkärissä oltiin, pojalla kokoa about 4200g ultran mukaan, mutta mikä viimein ihanaa, lääkäri tsekkas myös lantion ultrassa, ja on kuulemma oikein loistava:)!! Erinomaisesti oli kaikki muutenkin pojalla, eli häntä ei maailmaan kiirehditä. Ensi vkon pe aamuna käynnistetään viim. Jos ei ennen ole itse tullut. Oma vointi on jo tosi tuskainen, kun poika on niiiin alhaalla kun olla voi, mikä toki synnytystä ajatellen on vaan kiva :)

Täällä siis edelleen jatketaan odotusta vaan. Vähän tiukille vaan menee kun tosiaan kummitytön ristiäiset on ensi vkon sunnuntaina, ja jos vasta pe käynnistetään niin saas nähdä pääseekö sylikummi lainkaan paikalle :sad001 Miehenkin pitäisi ma jatkaa lomiaan isyyslomalla, mut jollei poika ole ulos tullut niin joutuu sitten palaamaan töihin vielä välissä..

Alan olla ite tän yliaikaisuuden kanssa ihan ok, mitä nyt kaikkialle sattuu, mut voi elämä noita kyselijöitä!!! Kohta räjähdän kyllä liitoksistani jollekin! Ihan kuin sitä oikeesti unohtaisi muka ilmoittaa kellekään sitten kun vauva on ulos saatu.. Just kun ite saa mielenrauhan eikä stressaa et koska koska, niin joku urvelo kyselee, et eikö vieläkään mitään merkkejä, muistathan ilmoittaa sitten, tee sitä, kokeile tota.. Voi Prkl!!!
 
Olen pitänyt vähän väliä tähän kirjoitteluun ja surffailuun, kun niin pitkään olen muka huomannut synnytystä ennakoivia merkkejä. Hoitajakin sanoi silloin, ettei mene laskettuun aikaan asti, joten aika pitkään olen odottanut synnytystä "ihan minä hetkenä hyvänsä". Nyt uutena määränpäänä, että syntyisi elokuun loppuun mennessä. :)

Olen ollut todella väsynyt nyt pari päivää ja omistautunut vain nukkumiselle. Mutta puhelin on pitänyt laittaa äänettömälle, kun päivittäin tulee aamusta iltaan viestejä/soittoja, että joko on syntynyt. Vaikka oon siis luvannut julkisesti ilmoittaa asiasta. Huoh. Ja sitten ihan parhaita nämä ideat miten sen synnytyksen saisi käynnistettyä. Voin kertoa että olen kokeillut kaikenlaista, ilman mitään vaikutusta. En siis vieläkään tiedä mitä on ne kipeät supistukset.

Mulle on ehdotettu ainakin näitä synnytyksen käynnistymiseen: tulinen ruoka (syön päivittäin), kävelyä (päivittäin), saunomista, jumppapallolla hyppimistä, masturbointia ja nännien hierontaa sekä apupunktio-pisteiden painelua, Kokeiltuani kaikkia, olen siirtynyt testaamaan sitä, että teen miltä musta tuntuu; syön suklaata ja nukun paljon. Kyllä se tulee sitten viimeistään jouluun mennessä, tosin varmaan ei sitten nuo pienimmät vaatteet enää mahdu vauvalle.
 
Huomenta!
En kyllä olisi elovauvaksi kuvitellut kun kesäkuussa esteltiin.. :)
Eilen saunottu, juotu alkoholiton siideri ja rentouduttu. Nukuin kuin tukki. Voimia loppurutistukseen ainakin olis. :wink
40+3 eikä mitään merkkiä mitä aikaisemmista synnytyksistä... onneksi neuvola vasta ens pe niin vois olettaa ettei tarvi mennä. Eilen tosi kipeitä suppareita kauppareissulla ja polipapereissa jotka tuli postissa, sormelle kanava auki ja sitä pari senttiä. Pää painaa yläsuuta eikä juuri nouse ette lohdullista siinä mielessä että jouluna meillon vauva. :)

Aurinkoa viikonloppuun ja joskojosko se lähtökin tulis... :)
 
Meikäläinen on muuten ihan viimeinen, joka täällä synnyttää... Kävin jo kääntymässä kättärillä käynnistyksessä, mutta ystävällisesti lähettivät kotiin ja ensi viikolla uusi yritys. Pinna aika kireellä molemmilla, miehellä ja mulla. Toisen naama ottaa niin paljon päähän, että hyvä, jos ei avioero tule ennen vauvan tuloa. :signs003
 
Tiedän niin Nonnuli... ite oon välillä ollut kuin joku saatanan morsian.. :/ Mies reppana pitänyt suun supussa ja koittanut kestää.. hommansa se on miehilläkin meitä katsellessa. :wink
 
Mä itkin aamulla turhautumisesta... Mitään ei tapahdu ja monen asian tekeminen on jo tämän mahan kanssa niin vaikeaa ettei kiinnosta edes yrittää. Sain kuulla pari päivää sitten että odottaessaan mun äidillä on mennyt yliajalle ja johtanut käynnistykseen. Käynnistämisestä huolimatta, ei ole lähtenyt käyntiin ja sen vuoksi leikattu.. Eli suuntaan odotukseni tuohon käynnistykseen. Viikko vielä jäljellä.
 
Elennah, vauva ei ole liian iso ja voi hyvin ja minä voin hyvin (kröhöm...). Lisäksi yliaikaviikot paukkuu vasta ensi viikolla. Oon niin poikki, etten jaksanut alkaa vääntää vastaan.
 
Maanantaille taas neuvola varattuna, jossa sitten varataan aika kontrolliin joko siihen ke tai to ja siellä sitten katsotaan se käynnistämispvä, joka siis viim. Kuitenkin pe.. Me käytiin tänään hommaamassa järkkäri, ja sen käyttöä oon nyt sitten opetellut, josko tuo aikakin tuosta kuluis.. Saa sitten pikkuisesta kunnon kuviakin :) ollaan käyty viime pvät lounaalla ulkona, niin pääsee muihin ajatuksiin ja joku muu tekee kaiken puolesta :D
Jollei tämä pikkuinen olisi marraskuussa tulostaan ilmoittanut, niin huomenna juhlittaisiin meidän häitä :Heartred Tänään on nyt sitten meidän -1 hääpvä, kun ensi vuodelle siirtyi :D On se hyvä, että ne siirrettiin, olis vähän jännät paikat muuten :D
 
Nonnuli, owen; odotan mielenkiinnolla teidän kokemuksia käynnistämisestä. Maanantaina mulle varataan aika omaani. :D

Mitä te aiotte nyt puuhailla ennen vauvan syntymää?
 
No oman jaksamisen mukaan koitan vaan pitää mielen kiireisenä ja tehdä kaikkea.. Leffassa on käyty pariin otteeseen, käyty syömässä, ikeassa, kutsuttu vieraita jne :) oon myös nukkunut kunnon päiväunia ja yrittänyt levätäkin, varsinkin kun tuo lantionseutu alkaa olla tosi kipeä jo..
Mutta ajatella, jos vaan synnytys hyvin käynnistyy niin ensi viikolla tähän aikaan voi jo olla bebe sylissä :Heartred Hhuoh!

Paljonko sulla Elennah on vkoja kasassa?
 
En ole kirjoittanut aikaisemmin mutta olen käynyt täällä lukemassa vähän väliä. Mulla on nyt viikkoja kasassa 41+2 ja mitääään ei tapahdu, tämä on minun toinen lapsi ja ensimäinen meni yli 10päivää. Maanantaina minulla on yliaikaiskontrolli. Olen kokeillut KAIKKi S:ät ja lenkkeily ja shoppailu, pesin jopa ikkunat viimeviikolla, nyt selkä on niin kipeä että en pysty oikeastaan tehdä mitään enää :/ Neuvolassa tänään vauva oli hyvin laskutunut ja kiinnittynyt niin ehkä nyt viikonlopun aikana tulisi! :)
 
owen; nyt on menossa 40+5. Eikä tietoa supistuksista tai mistään muista merkeistä. Oon alkanut miettimään, että mitenkähän isoksi se vauva voi kasvaa. Voiko se vaan vallata mun kehon ja jatkaa kasvua minusta huolimatta.. hmm..
En jaksa enää istua paikallani niin kauan, että jaksaisin leffassa käydä. Päivittäin olen käynyt lenkillä, ellen kahdella sekä nukkunut päiväunet.
Mulla tuli limatulppa tosi varhaisessa vaiheessa, joskus viikolla 35 ja varoiteltiin siitä että vauva voi syntyä milloin vaan.. xD Samoin alapää oli silloin jo pehmentynyt ja kohdunkaula lyhentynyt 2 cm. Myös vauvan pää ollut pitkään kiinnittynyt lantioon, mutta mitään ei tapahdu. Toivoisin että synnytys lähtisi luonnollisesti käyntiin, mutta eihän tässä enää pitkä aika ole kun pääsee jo käynnistykseen.
 
No omasta kokemuksesta voin sanoa, et kyllä se vaan tuntuu kasvavan, mutta kyllä sitä omakin kroppa sitten antaa tarvittavan määrän myöden, näköjään.. Raskausarvilta en todellakaan ole siis säästynyt, päinvastoin.. Vielä 37 oli masu ihan silonen, vaikka vatsa jo tuolloin olikin valtavan iso, mut nyt on kyllä sellainen maapallo vatsan tilalla, et on se ihme, miten tämä iho voi enää kestää :D Poika oli tosiaan eilisessä ultrassa jo sen about 4200 ja vielä sen about 200g ehtii hyvin vkossa kasvaa, onneksi lääkäri tosiaan tsekkasi tuon lantion nyt eilisessä ultrassa, niin sain siitä mielenrauhan, et ainakin pikkuisen pitäisi sovinnolla ulos mahtua. Lääkärikin ihmetteli, miten alas poika onkaan jo päässyt, et mahtaa sulla tuntua lantiossa, AI TUNTUUKO?!

Samoin täällä pehmeni paikat ajoissa, ja poitsu on jurnuttanut lantiossa jo pitkän aikaa, ja neuvolassakin veikkailivat et tulee paria vkoa ennen laskettua, thanks for nothing :D Mäkin ehdottomasti haluaisin luonnollisen synnytyksen, kun haluaisin muutenkin lääkkeettä synnytellä, mut eipä tuolle mitään voi, kun ei tunnu ulos tuolta haluavan.. Nyt on jotenkin kyllä helpompi olla ajattelematta koko ajan mitään ennusmerkkejä jne, kun tietää, et viimeistään ensi viikon perjantaina ollaan tosi toimissa. Nyt voi vaan laskea päiviä ja aamulla kun herää, niin todeta et taas on päivä lähempänä.. Missäköhän kohtaa sitä sitten alkaa synnytystä jännitellä?:O

Tsemppiä sinnekin siis kaikkine oloineen, kyllä ne pienokaiset pian jo meillekin maailmaan annetaan :Heartred
 
Takaisin
Top