Laskettuaika oli tuli ja meni

Nonnuli, no katsotaanpa ensin mitä ne sanoo sulle huomenna siellä kontrollissa. Ja kannattaa ottaa kaikelta varalta se sairaalakassi mukaan, jos joudutkin käynnistykseen. Jos sitä vaan jäisi hengailemaan sinne sairaalaan, että sitten kun sattuisi olemaan hetkisen huone vapaana, niin pyytäisi käynnistyksen. :P Mä soitan huomenna heti aamulla ja kysyn, milloin ne ottaisi minut sinne. Toisaalta jännittää tuo käynnistyskin, mutta ei oo vaihtoehtoja. :/
 
Voi apua Owen jo yli nelikilonen ja rd vielä päällä ja suunnitellaan vasta käynnistystä. Sen pitäis olla pihalla. Täälä pohjanmaalla ei päästä noin paljon yli menemään varsinkaan jos on rd. Toivottavasti lauantaina saat käynnistyksen ja pienokaisen pois omaan syliin. Ole tiukkana äläkä luovuta.

Elennah toivottavasti säkin saat ajan ja saat asiaa eteen päin et saisit lapsen omaan syliin.

Pitääkö teirän sielä ite tosiaan varata aika äippä polille et saa asiaa eteen päin kun menee yli lasketun ajan?
Täälä neuvolasta laitettiin lähete äippäpolille ja sieltä tuli sit aika sinne. Huomenna selviää mitä ne sanoo et koska käynnistetään tai valmistellaan käynnistystä. Maanantaina tulee 42 viikkoa täyteen et ens viikolla viimeistään käynnistetään ja ymmärsin neuvolan puheesta et mahollisesti heti alku viikosta ettei menis hirviisti yli.

Mutta tämä odottaminen on pitkää ja tympiiää. Toivottavasti saadaan nyytit syliin ennen joulua.
Nonnuli olen sun kans samaa mieltä et synnytys rupee jännittämään pikku hiljaa vaikka se taitaakin lähtiä käynnistyksen kautta käyntiin. Mikä vähän harmittaa olisin kivempi et lähtis luonnollisesti mut siihen on vielä mahdolliisuus.

Toivon et meillä kaikilla lähtis luonnollisesti synnytys käyntiin. Owen toivon todella paljon et saisit pian pikkuisen syliin mahdollisimman pian.

Voimia kaikille loppu metreille asti! Jaksetaan vielä vähän aikaa nauttia kun se on sielä mahassa turvassa pian se on täälä pahassa maailmassa ilahduttamassa meitä.
 
Niinpä.. Viime yönäkin sain sitten nukuttua varmaan kaikki pätkät yhteenlaskettuna noin 1,5tuntia, kun kaikki paikat ovat vaan jo niiiin kipeät ja tuntuvia harjoitussuppareita tuli alvariinsa ja kestivät aina useita minuutteja kerralla. Masussa on vettä edelleen sen verran paljon, että poika mahtuu ihan hyvin liikkumaan ja potkimaan, ja tuollaiselta reilu 4 kiloiselta ne eivät enää mitään pikkupotkuja olekaan, ja kun pää on lantiossa kiinnittyneenä niin ai että kun tuntuu kivalta, miten se poraa. Lisäksi vatsa tietysti vesineen ja jätkäleen kanssa painaa tajuttomasti, joten kaikki liikkuminen on vaan niin vaikeeta. Taidan viettää nämä viimeiset päivät samalla tavalla kuin Tessa aiemmin, kieltäydyn nousemasta sängystä ollenkaan, piiloudun vaan peiton alle.

Mitä nyt ainakin sitten Jorvin linjauksesta olen ymmärtänyt, niin erityisesti ensisynnyttäjillä pitävät kaavastaan todella tiukasti kiinni, mistään huolimatta. Äippäpolille varataan tosiaan itse aina aika, ja nekin on aina tietyillä päivillä, eli siihenkään et voi vaikuttaa.. Mulla oli lääkärin erillisellä lähetteellä jo parikin aikaistettua kontrollia tuon rd:n takia ja tätä viimeistäkin olisi neuvolan terkka halunnut aiemmaksi tuon ison koon takia, mutta se ei onnistu, "kontrolli on aina 41+5 vasta". 41+5 siis kontrolli, ja mistä vaan viikonlopuista ja pyhistä huolimatta on käynnistysharkinta aina vasta 42+1, toisin kuin lääkärit ovat puhuneet. Käynnistysharkintaa aikaistettaisiin vain jos vauvalla olisi jokin "huoli" tai jos vaikka istukka/napanuora ei toimi enää kunnolla tm. Toki myös jos äidillä on esim raskausmyrkytyksen oireita, niin varmasti siinä tapauksessa. Ehkä jos tämä olisi ollut 5kiloinen jo, niin olisivatkohan sitten suostuneet vauhdittamaan, tiedäpä tuota..
Olen todellakin aika "jämerä" täti kun niin vaaditaan ja oli kyllä aivan sama, kuinka paljon olisi kipujaan itkenyt jne niin sitä käynnistysharkintaa ei edes sillä päivällä olisi aikaistettu.. Sanoivat vaan, että voit tulla kyllä meille nukkumaan niin annetaan sitten unilääkettä ja kipulääkkeitä.. Juu pitäkää kuule tunkkinne.

Kyllähän sitä hiukan jotenkin tuntee epäonnistuneensa, kun ei tämä täältä nyt millään itsellään ulos halua.. Olisin niin halunnut kokea sen kaiken luonnollisen synnytyksen alkamisen ja kipujen siedon jne, mutta jätkä nyt ei näköjään kartankaan avulla luolasta ulos löydä (poitsusta ei selkeesti ole tulossa suunnistajaa ainakaan :D ). Kai sitä pitäisi jollain tavalla alkaa jo valmistautua lauantaihin sillä mielellä, et sillon sit toivottavasti synnytellään, pari päivää enää. Tuntuu vaan niin hassulta mennä sinne, kun ei nyt tiedä yhtään mitä odottaa.. Kunnon kunnon supistuksia en ole ollenkaan kokenut, joten nekin tulevat sitten täytenä yllätyksenä, että miten kovia ovat jne. Jännitän eniten kuitenkin sitä, jos kivut laukaisevat migreenin, että miten sitä sitten kestää mitään supistuksia.. läähpuhh.. Käynnistäminen kun voi sitten kestää vielä kauankin, kun pikkuhiljaa aloittavat ja miettivät, että mitä annetaan missäkin kohtaa jne.. Siihenkin jo kätilö neuvoi valmistautumaan, että lauantaina vasta sitten katsellaan, et millä käynnisteltäis et vielä voi sitten tulla tyyliin reissu kotiin ballongien kanssa jne.. Kyllä kohta tulee sellainen itkupotkuraivari et oksat pois.

Nyt ollaan jo tyydytty siihen kohtaloon, et ei päästä kummityttömme ristiäisiin, vaan he sitten tulevat meitä sunnuntaina sairaalaan vielä ristiäisten jälkeen moikkaamaan, harmittaa niin mahdottoman paljon :/

Sori nämä jatkuvat "valitusvirret"!! Tärkeintä tottakai on saada vauveli turvassa maailmaan, mutta kyllä tämä odotus vaan on ollut melkoisen rankka. :Heartred On kyllä kirjaimellisesti odotettu lapsi :Heartred Muutama päivä niin tämä Atlas- kartasto tästä laskee ja pikkuinen möyrii rinnalla vatsan sijaan, huoh sitä hetkeä..
 
Huomenna kontrolliin. :) Vitsi kun ei vauva tajua draaman päälle, tänään olisi hyvä päivä syntyä 8.8, sen kyllä muistaisi. :) Kuulemma ylibuukatut ajat kättärille niin siellähän sitten on samassa olotilassa olevia naisia. Voi vitutuksen jakaa, eli ei edes niin paljoa ärsytä. :D Käski varata ruokaa mukaan kun siellä voi kestää.
 
Toivottavasti owen nyt lauantaina lähtee synnytys eteen päin. Luulis etteine nyt enää laita sua kotia odottamaan. Onneksi täälä voi avautua kun menee hermo ja järki. :)

Aika jännä et teirän pitää ite varata aika. Näköjään eri paikois erilaiset tavat hoitaa yli aikaisuutta. Se kyllä vähän kummastuttaa ettei ne ota jo sisään kun on rd ja yli nelikilonen lapsi.

Hienoa Elennah et pääset käymään ja saat kans asiaa eteenpäin.

Mulla synnytystä ruvetaan käynnistelemään maanantaina jos sei se nyt synny sit ennen sitä. Lääkäri arvioi lapsen painoksi noin 3.8kg. Et nyt odotellaan ja jännitettän mitä tuleman pitää. Synnytys kyllä rupee nyt jännittämään kun tietää et se lähestyy.
 
Tsempit täältäkin kärvistelijöille!
Mulla loppuraskaus ja vielä vauvan synnyttyä oli kauheeta odottamista... Tyttö syntyi tosiaan vklla 42+2 ja sen jälkeen odottelua osastolla, että päästäisiin kotiin.. 11pv sairaalassaoloa oli kyllä aika kauheeta. Ja voi sitä tunnetta, kun porukka vaan vaihtui ja me jäätiin aina vaan uudelleen osastolle.. "Huomenna pääsette kotiin", se pvmäärä vaihtui aika monta kertaa.

Kättäristä vielä: kun kävin ä-polillä yliaikakontrollissa, oli siellä silloin kova kiire, mutta itse osastoilla oli suht rauhallista. Ainoa minne jouduttiin odottamaan hetkinen oli synnytyssali (piti laittaa oksitosiinitippa jo klo 8, mutta menikin sinne about klo 11). Lapsivuodeosastollakin saatiin pitää perhehuone peräti se 9pv (onneksi, muuten oisin menettänyt järkeni! Sairaalalaskua odotellessa..), joten kyllä sinne Kättärille varmasti synnyttämään mahtuu, älkää huoliko :)

Ne kiirepiikit tulevat ja onneksi menevät ohikin yllätävän nopeasti.
 
Kiitos tuestasi Kaakuska! :) Mulla kans tulee maanantaina tuo 42 täyteen, mutta en uskalla luottaa siihenkään että vielä maanantaina käynnistäisivät. On kyllä jännää, että minkähän kokoinen vauva on tulossa, kun sitä arviota ei ole tehty nyt rv 35 jälkeen. Ehkä huomenna tietää taas paremmin. :) Mä oonkin kauhistellut uutisista noita jättivauvoja, et toivottavasti omalle kohdalle ei satu tuollainen 6 kiloinen jötkäle.

Mara, Milloin sulla alettiin käynnistelemään? vasta 42+2 vai 42? Miksi jouduitte olemaan pidempään siellä sairaalassa? Minkä kokoinen sun vauva oli?
 
Elennah, mulla alettiin käynnistämään kun oli vkt 42+0 (ballonki 24h, kalvot puhki, oksitosiini), mutta pari pvää siinä meni, että alkoi tapahumaan.. Tuolta palautuminen ja vointi-ketjusta voit lukea mun sairaalatarinaa :) Ainut mikä mietityttää, on se, että sainkohan mä sen verenmyrkytyksen sen takia, että sitä oksitosiinia aletttiin antaa aika myöhään ja lapsivedenmenosta oli kulunut melkein 24 h... Noo turha sitä on spekuloida, paska tuuri sattui vain.

Vauva oli 3660g, 53cm ja yliaikakontrollissa arvio oli 4kg. Eli onhan noissa heittoja jos jonkin verran :)
 
Kovasti voimia teille kaikille, mutta erityisesti owenille! Toivottavasti synnytys sujuu hyvin, kun sen aika tulee. Itsellä on vaan kokemusta noiden yli 4 kg vauvojen synnytyksistä ja molemmat sujuivat paremmin kuin hyvin!
 
Kiitos kaikille myötätunnoista ja tsempeistä!!:) Huomenna tähän aikaan ollaan sitten jo konkreettisesti toivottavasti taas paria tuntia lähempänä pojan syntymää, viiiimein :Heartred

Melkoisia jötkäleitä olet siis sinäkin Mara saanut synnytellä :) Onneksi toi koko nyt sinällään ei mua jännitä, kun tosiaan voi siinä sitten olla heittoa yläkanttiinkin jonkin verran, ja ainakin väittivät että tilaa lantiossa on niin ei kai siinä sen kummempia.. Samapa tuo minulle on, kuinka paljon joutuu kipua kestämään, kunhan poika saataisiin turvallisesti maailmaan. Erityisesti toivon nyt, että pojalle ei ole tästä rd:sta mitään ongelmia jäänyt, että toivottavasti ei ole sitten hypoglykemiaa jne.

Voin vaan Mara kuvitella, kuinka tylsää oli kerta toisensa jälkeen jäädä itse sairaalaan, ei sitä sielläkään haluaisi aikaa viettää yhtään enempää kuin on pakko, kotiinhan sitä tosiaan pikkuisensa kanssa haluaisi. Kyllä se nyt vaan on niin "kantapään" kautta opittu, että nämä vauvautumisasiat ovat ihan jonkun muun kuin äidin käsissä :D Ei riitä, että vauvan alulle saaminen on haastavaa, kun vielä täytyy odotella yli pari vkoa ylikin, että hänet sitten viimein saisi syliinsä. Saati sitten, että ei pääsekään moneen päivään kotiin, huoh. No, kaikki on otettava vastaan kuitenkin kiitollisena :Heartred

Tänään on nyt sitten ohjelmassa kodin siivousta, miehen eväspizzojen leipomista, sairaalakassin pakkaamista jne. Niin ne tunnit vähenee.. Pää kyllä räjähtää jos vielä huomennakin lähettävät kotiin ilmaan käynnistystä, nousee valmiiksi kiukku kun sitä ajatteleekin..

Tsemppiä kaikille muillekin kärvistelijöille, pidän peukkuja, että joku vielä saisi kuin saisikin luonnollisen alun synnytykselle, ettei ihan kaikkien tarvitsisi odotella näin pitkälle! :)
 
Mulla oli tänään sitten se yliaikaiskontrolli, rv 31+4. Maanantaille eli rv 42+0 on sovittu käynnistysaika. Tuntuu helpottavalta, että tietää määränpään ja ei kuitenkaan ihan vielä tarvinnut jäädä sairaalaan. Sain kokoarvionkin vauvasta, n. 3,8-3,9 kiloista vauvaa lupailtiin. Tällä hetkellä tosi helpottunut olo.
 
Noniin, viimein "työssä"! Synnytys on nyt käynnistetty, kasvojen puhkaisulla, huh!:) hyvillä fiiliksin nyt kun tietää et pikkuinen on jo matkallaan ja sai nyt näinkin luonnollisen käynnistyksen toistaiseksi:) onneksi oli sen verran hyvä tilanne kohdunsuulla, että oli mahdollinen puhkaista. Päästiin onneksi kotiin odottamaan kunnon supistuksia säännölliseksi, ja viimeistään 21.00 sitten takaisin sairaalalle, mut todnäk supistuksista päätellen jo aiemminkin.. Katsotaan :)
 
Kylläpä tulin hyville mielin owenin uutisesta :) Pitkä odotus on lopultakin päättymässä ja palkinnoista parhain pian sylissä! Kovasti voimia koitokseen :)
 
Takaisin
Top