Laskettuaika maaliskuussa 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bebu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tänään plussattu, mutta varovaisesti mukaan lähdetään.. :) rv olisi siis 4+2. Takana kkm 05/13.. joten vielä tuntuu aika huolestuneelle. Onneni kukkuloilla tottakai <3 ja LA 17.3.

Mulla on vielä kaikki auki mitä teen :(

Kävin aamulla lääkärissä ja sain lähetteen raskaudekeskeytykseen. Siihen mennessä pitää olla päätös tehtynä...

Emme seurustele lapsen isän kanssa, enkä ole saanut asiasta hänelle vielä sanottua (miehen suusta tullut juopuneena mm. "en mä susta oikeasti selvinpäin tykkää", "me ei sitten todellakaan aleta seurustelemaan" ja että pelkää, jos tulen raskaaksi.. Lisäksi mies tulossa vuokralaiseksi omistamaani asuntoon..

Oma elämäntilanne on siten todella kehno, että olen vihdoin saanut pitkään haaveilemani opiskelupaikan 500km päästä ja muuttamassa sinne. Isätön ja avioton lapsi vaikuttaisi myös myöhemmin jatkokoulutukseen ja työnsaantiin..
Toisaalta, jos tilanne ei olisi se, että olen uskossa ja lähdössä opiskelemaan, niin pitäisin lapsen sen kummempia edes ajattelematta muita mahdollisuuksia.

Olo on kuitenkin fyysisesti tosi hyvä. Mitä nyt oireina tosin on turvotusta/maha ollut vähän sekaisin, vessassa on saanut ainakin kotioloissa rampata yhtenään pian ovun jälkeen, on ollut nälkä muttei kuitenkaan ole oikein saanut syötyä itseään täyteen, janottaa, rinnat turvoksissa ja nännit kipeät. Käytän paljon pyörää kulkiessani päivittäin ja tuntuu että kunto on totaalisesti kadonnut jonnekin :D Ei sillä, että se mikään super olisi aikaisemminkaan ollut. Ja uusimpina väsymys ja lievä pahoinvointi.

Muttah.. kovia päätöksiä :/ Onneksi vielä muutama päivä aikaa...

ps. tiedän saavani tästä viharyöpyn niskaani edes miettiessäni keskeytystä. Kaikki eivät vain kykene kaikissa elämäntilanteissa niin isoon loppuelämän muutokseen.

Minja, jaksamista päätöksen kanssa kamppailuun. Keskytys on iso asia ja päättää mitä tahansa, niin se vaikuttaa suuresti elämään ja sen päätöksen kanssa elää loppuelämänsä. Jonkin verran asiaa voi yrittää puntaroida järjen kanssa, mutta tekisin itse sen tunteen mukaan. Koska asiat järjestyy tavalla tai toisella.

Itse en pystyisi aborttia tekemään. En antaisi sitä itselleni anteeksi ja katuisin lopun elämääni. Mutta en tuomitse niitä, jotka siihen päätyvät, vaikka en itse ymmärräkään. Lapsi on iso vastuu ja lapselle pitää pystyä tarjoamaan rakastava koti ja läsnäoleva vanhempi mikäli päättää lapsen synnyttää.

Voi Minja sulla on kyllä tosi hankala tilanne "mies asian kannalta". En usko että saat mitään vihamiehiä sen takia jos keskeytät raskautesi tilanteesaasi. Kuka vain tuossa tilanteessa vähintäänkin miettisi sellaista vaihtoehtoa. Niin ikävältä kun se tuntuukin :) toivotaan että löydät itsellesi sopivan keinon selvitä :) ♡ sempit

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Ihan ensimmäisenä kannattaa kuitenkin kertoa lapsen isälle asiasta ja pohtia mitä elämä tulisi olemaan kunkin päätöksen kanssa. Millaista olisi yksin lapsen kanssa (opintoja voi siirtää ja mennä lapsen ollessa vähän isompi, koulukaverini kävi.viimeisen vuoden amk:ta etänä ja vauvan kanssa...) ja miltä tuntuisi jatkaa elämää kuin raskautta ei olisi ollutkaan.

Asiaa on tullut tässä parin päivän aikana pyöriteltyä ja mietittyä varmaan miljoonalta kantilta.. Jopa siltä, että jos lapsi näyttäisi isältään, niin johan olisi kaveripiirissä aihetta ikuiselle juoruilulle. Yhteisiä tuttuja ja kavereita riittää. Mulle itelle ihan sama mitä ihmiset puhuu, mutta lapsen isälle ei..

Miehellä jo ennestään 8v poika, joka asuu äidillään ja on joka toinen viikonloppu isällään. En toisaalta haluaisi saattaa isää tilanteeseen, että kaksi lasta on "jossain". Tai että omalla lapsella on se isä jossain, muttei läsnä.

Voimia sulle Minja. Kannattaa todella punnita vaihtoehtoja, kyse on kuitenkin todella suurista päätöksistä.

Minja, Punnitse tarkkaan. Olen monta keskeytystä työkseni tehnyt ja tiedän kuinka vaikeaa sekin on raskaana olevalle ja sitä ei unohda. Olen valitettavasti nähnyt kohtalon jossa keskeytyksen jälkeen nainen ei enää saanut lasta... Koskaan ei ole ns. oikea aika, aina keksii jotain miksi ei. Minulta keskeytykseen tulleet ovat kysyneet että tekisitkö itse 20-21 vuotiaana lapsen, en ole voinut sanoa että minulla oli jo parivuotias haluttu lapsi ja kaikki on mennyt oikein hyvin koska siinä vaiheessa ei voi enää perua. Jos päädyt keskytykseen suosittelen hoitamaan asian mahd. pian alta pois.

Sain kerrottua ja ehdoton aborttiin komentohan sieltä tuli. Samalla myös selvisi, ettei tämä ollut ensimmäinen kerta :BangHead (tekisi ihan vain sen takia mieli jättää menemättä aborttiin).

Toiseksi vaihtoehdoksi itselleni siis jää, ettei biologinen isä olisi osallisena lapsen elämässä.

Keskeytyksen aikataulu on nyt kiinni keskussairaalasta, millä aikataululla siellä asiat etenevät.
Ajatus lapsettomaksi jäämisestä pelottaa. Samoin ettei ensimmäistä vaihetta ehditä tehdä ennenkuin sikiöllä on sykkivä sydän.. :(

Muistat vaan että lopullinen päätös on sinun, sanoi mies mitä tahansa. Itse en aborttia pystyisi tekemään, uusiin tilanteisiin pystyy sopeutumaan. Eräs ystäväni päätti pitää lapsen pitkän abortti-harkinnan jälkeen ja päivääkään ei ole katunut (lapsi nyt 2-v.).

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Päätös on sinun. Lapsi myös. Miehellä ei tarvitse olla mitään velvoitteita, vain elatusmaksut. Lapsi ei vanhempiaan valitse ja itse kun uskon vakaasti että asioilla on tarkoitus ja tapana järjestyy. Niin monessa sopassa olen ollut. Ja lopuksi, keskeytys päätöksestä on oltava varma ja sitä tulee aina miettimään

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Muista se, ettet anna muiden mielipiteiden vaikuttaa päätökseesi. Ajatus kasvattaa lapsi yksin on erittäin mieltäpainava. :/ sisua ja päättäväisyyttä siihen tarvitaan. Olen itse lähes samassa tilanteessa, mutta olen päättänyt pitää lapsen ja selvitä. Ja onhan mulla laaja tukiverkosto. :)

Minja, halaus! Mulla vähän samanlainen tilanne, en seurustele lapsen isän kanssa, käytettiin ehkäisyä ja oon myös lähdössä pitkälle unelmien opiskelupaikan perässä syksyllä. Päätin silti pitää lapsen, mutta ymmärrän hyvin, jos pääsyt toisenlaiseen ratkaisuun. Mulla mies jollain kaveritasolla välittää ja halusi neuvolaankin mukaan, tosin siellä sanoi haluavansa abortin. Neuvolatäti onneks oli tiukkana ja sanoi, että nyt kuunnellaan täällä tän äidin mielipidettä. Kertoi myös rohkaisevasti, että yksinhuoltajaäiditkin pärjää hyvin.
Voimia päätöksiin, anna itelles aikaa ja rauha miettiä tätä asiaa. :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Minja, moni on sanonut hyviä pointteja. Nyt vain hirmusti tsemppiä ja jaksamista asian päätöksen tekoon <3 Onko sulla joku jonka kanssa pystyt asiasta puhumaan aina kun on tarve?

Pöllöemo tuo on totta noista ruoka rajoitteista, ne on suosituksia ja niissäkin se maalaisjärjen käyttö on ihan hyvä, ettei nyt mee noita kiellettyjä kroppa kaupalla syömään. esim. salmiakki ja laku on kielletty, mut mulla neuvolassa sitä suositeltiin kun oli niin matalat verenpaineet ja huimasi joka välissä.. :)

Kyllä tässä kummasti alkaa asiat mielessä järjestymään.

Todellakin ihan sama mitä mies sanoo ja teki jo erittäin selväksi etten häntä lapsen elämään halua - ainakaan isänä.

Eli lapsi saa tulla, jos odotus on edetäkseen eikä mene kesken.

Kiitos ihan teille kaikille <3 (etenkin jodelielle, hyvä kun on vertaistukea :) )

Minja: Aivan varmasti pärjäätte <3 Ja mitä tuohon ukkoon tulee..mites se menikään.. :moni mies pystyy tekemään raskaaksi,mutta harvasta on ISÄKSI :) (ja tuolla nyt lähinnä haetaan sitä tarkoitusta,jos noin törkeest kehtaa sanoo,et aborttiin vaan,ni eihän se edes ansaitse olla isä )Todella paljon tsemppiä <3 Ja mitä opiskeluihin tulee..ainahan pystyy aloittamaan ja pitää "välivuosia,äippävapaita"..öhöm..itsellä kertaa 2 ollut ja kohta kolmas..ellen saa jotenki opiskeluitani sumplittuu :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä Minja. ♥lujaa tahtoa tarvitset tällä päätöksen tiellä mutta pärjäät varmasti kun haluat lapsen. Sinunhan se on. Ikioma. Nm. Tie on tuttu...mutta rakas löytyi kyllä myöhemmin ja nyt lapseni isänä mahtava ♥ ja yhteistä nyt odotan sisareksi.

Takaisin