Laskettuaika maaliskuussa 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bebu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minja, jos haluut jutella/vaihtaa yhteystietoja ni laita yv! :)
Muista, että kaikenlaiset tunteet tässä raskauden aikana on ihan sallittuja. Jossain vaiheessa saatat miettiä, onko tämä paras ratkaisu sittenkään, mutta luota omaan sydämeen ja siihen, että kaikki kyllä menee hyvin! :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Yks pussannut tulee mukaan, täällä tulossa pikkukakkonen, ensimmäinen on nyt 3,5kk ikäinen ja koulut vielä kesken. En osaa olla hirveän iloinen tästä uudesta tulokkaasta.. Mutta ONNITTELUT kaikille muille pussanneille <3

Ja tosiaan minä kävin jo ultrassa koska laskettua aikaa ei muuten voinut määritellä, vieläkin auki mut todennäköisesti maaliskuun alussa.. Parin viikon sisällä on toinen ultra jolloin pitäisi LA saada tietoon..

ze..: Onnea silti :) Mikä koulu sulla on kesken?Itselläni on myös kesken..

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Älkää koulusta stressatko, se menee kyllä siinä sivussa. Olenkin täällä omasta opiskelustani kirjotellut... Olen esimerkki kun vuoronperään synnyttänyt ja opiskellut.

Noita raskaden ajan vältettäviä ruoka-aineita kannattaa miettiä ihan maalaisjärjelläkin. Täällä meillä on vaikka mikä kielletty mikä jossain muualla ei.

Itse esim. käytän lähes päivittäin tuoretta inkivääriä, enkä ole smoothiesta pois jättämässä eri asia sitten ihan luonataistuote kaupoissa myytävät inkiväärikapselit.
Ja ekassa raskaudessa söin salmiakkia aina silolin kun teki mieli, tosin omissa verenpaineissa ei ole koskaan ollu mitn häikkää. Ja lähes päivittäistä roobois tee kuppia en jätä pois nytkään.
Juustoja (syödään paljon) en ole löytänyt kuin tasan kaksi pästöroimatonta olivat tehty raakamaidosta eli huoletta voi Suomessa syödä juustoja.

Pointti siis maalalaisjärkeä käyttäen!

Joo mäki jo huolestuin aurajuuston khdalla mut sehän on tehty pastöroidusta maidosta! Mut hei mites noi tyhjiöpakatut kalat? saako tonnikalaa syödä :P Tyhjiöpakattu tarkottaa tietty varmaa semmosta muovivakuumia, mut onhan säilykekin eräänlainen tyhjiöpakkaus..?

Kyllä purkkitonnikalaa voi popsia ihan vapaasti. Sehän on kypsennettyä. Noilla tyhjiäpakatuilla kaloilla tarkoitetaan niitä muutoin kuin lämmittämällä kypsennettäviä kaloja eli esim. suolaamalla kypsennettyjä.

Eihän pakastemaissista voi saada listeriaa kuten marjoista? :p Mun suuri herkku on popsia jäistä maissia. :D

Minä jo pelästyin, että nytkö jää leipäjuusto pitkäksi aikaa kauppaan - onneksi ainakin Juustoportti tekee sen pastöroidusta maidosta :)

@nijaje lähihoitajaksi opiskelen.. Lisäksi tuntuu siltä ettei mun mies osallistu hoitamiseen niin paljoa että jaksais kahden pienen kanssa.

Ja nuista kielletyistä ruoka aineista, ainakaa pästoroimatonta maitoa en viime raskaudessa välttänyt, nimittäin minun ei kestä muuta maitoa käyttää. Joten punnitsin vaihtoehtoja ja tulin siihen tuokseen että parempi että jotain maitoa käytän.

@ze.. Katoha..mulla sama menossa..erikoistuminen jäljellä olis..missä vaiheessa sä oot? No..miehen hoitamisista puheenollen..tää mun häiskäkään ku kovin "ahkera" näitten kaa oo..mulla nuorimmat siis 2v 8kk ja 1v 6kk (noilla on siis 1v2kk eroo) :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Voi höh! Pitää kysyä neuvolassa saanko noita mutustaa. Miehen selvittelyn mukaan riski kuulemma minimaalisen pieni. Loppuu kohta sallitut herkut muuten. :(

Niin, nuohan ovat toki suosituksia ja perustuvat siihen, että tietynlaiset tuotteet saattavat sisältää jotain riskitekijöitä, vaikka se riskin toteutumisen todennäköisyys olisikin vaikka kuinka pieni. Jokainen tekee itse ratkaisunsa sen suhteen, minkälaisen riskin on valmis hyväksymään.

Minullakin oikeastaan ainoat karkit, joista tykkään, on salmikki ja laku. Muutoin ei ole pahemmin karkkihammasta kolottanut, mutta nyt sitten kun sitä pitäisi rajoittaa, on ollut pakko saada :)

Takaisin