Laskettuaika maaliskuussa 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bebu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mutta on siinä huonojaki puolia, mulla oli edellisessä lisäks verenvuotoja pitkin raskautta, mut ei kuitenkaa mitää sit ollut. ku ei mitää oiretta ni tosi epävarma olo oli :s

Mulla on menkkakipuja vieläkin. Alavatsaa vihloo ja 5+5 menossa. Mitään verivuotoja ei oo ollut, ei tipantippaa mut v.vuoto on kyllä lisääntynyt! Aina kun vatsaa menkkakivun tapaiset oireet vaivaa niin heti miettii että eikai nyt vaan....... Yöllä ensimmäisen kerran heräsin alaselkäkipuihin. Kaitpa normaalia? Kun ei kuitenkaan jatkuvaa tuskaa ole.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

vanilj: eilen kävin ekoissa verikokeissa ja lääkärin pitäisi soitella, että milloin toisen kerran. Vissiin ensi viikolla vielä alku- ja loppuviikosta verikokeet, niin tietää kasvaako raskaushormonin määrä. Ja jos tarve, niin ultra olisi vasta 30.7. Neuvolaan olisi aika 29.7, mutta katsoo nyt vähän mitä noista verikokeista selviää ensi viikolla.

Oksensin tänään ja tekee pahaa ruoan näkeminen ja haju. En silti luota, että olis vaan raskaudesta ja kaikki ok. En uskalla luottaa. Saanut syötyä tänään vaan rivin suklaata ja tomaatin ja juonu pari lasia limsaa. Ällöttää. Tekee oikee pahaa ku pitää esikolle antaa ruokaa. Ja heikottaa. :s

En tiedä onko mulla menny jotain viestejä ohi Mile, mutta miks sulla on niin epävarma olo? Ootko saanu positiivisen tuloksen?:)

Onnnea aiansi89! Minä niin ite ootan ultraa kun kuuta nousevaa, mut se on vasta monen vkon päästä. Varmaan 4.8 saan ekalla neukkakäynnillä sen ultra ajan sit.

Onko teillä tietoo aiheuttaako kilpirauhasen vajaatoiminta jotakin erityistä raskausaikana? Siis lisätutkimuksia tms... Varmaan verikokeita ja arvojen seuraamista ainakin. Lääkitys kun mulla siihen vaivaan on.

Ja minua huolettaa se kun olen ihan älytön juomaan kahvia. Siis olen pystynyt vähentämään kyllä mutta juon sitä edelleen aika paljon.

Ja hiphei! Turvakaukalo ostos tehty! :) Telakallinen :)

bebu: Juu, mutta varhaisultrassa ei vastannut viikkoja millään lailla eli joko oletettua pienempi tai mennyt kesken. Nyt verikokeita ja tarvittaessa uusi ultra loppu kuusta, että selviää miten on.

Ja tosiaan lääkärin mukaan hedelmöittyminen 27.6 tienoolla mikä ei mahdollista vaan ollut 18.6 tienoolla (toki siittiöt voi elää viikonkin, mutta heittoa on silti).

:/ Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Jaksamisia!

Pumpuli 92, eiks kilpirauhaslääkitystä pidä nostaa raskaana olevilla? Mainitsitko neuvolaa varatessa että sulla vajaatoiminta?
Tai mä oon ainaki ymmärtäny et annostusta pitää nostaa ja käydä kokeissa useemmin raskauden aikana :)
Mä kävin nyt kilpirauhaskokeessa vaikka ei lääkitystä olekkaan mut suvussa rasitteena vajaatoiminta, niin halusinit käydä. Maanantaina soittelen neuvolaan tuloksia :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mile, aivan.. hirmusti tsemppiä odottamisen kanssa. Pahoinvointi kyllä kuulostaa lupaavalta, toivotaan parasta <3
Nnta, se on kyllä totta että tämän pahoinvoinnin kanssa ei niin murehdi että onko tuolla masussa elämää vai ei.
Pumpuli92, alaselkäkivut on ihan normaaleja :)

Tämä väsy on järkkyä, edellisissä raskauksissa en juurikaan väsymyksestä kärsinyt. Ja kuitenkaan iltaisin ei saa unta vaikka on ihan kaamea väsy..

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Siis mitä?!
Toi Fb -ryhmien mainostuskielto on ihan pyllystä :D
Taitaa mullakin jäädä Vau.fi kohta historiaan..
On meinaan aika hurjat kriteeritkin päästä tuohon salaiseen ryhmään :/
Joskus esikon aikana täällä tuli pyörittyäkin (kunnes unohdin vanhat tunnukseni) ja nyt ajattelin uudet tehdä kun toista pukkaa ;)

Täällä siis laskettuaika viimeisten kuukautisten mukaan 28.2, mutta kierron mukaan n. 4.3.. kiitokset ylipitkällle kierrolle (32-34 päivää).

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Last edited by a moderator:
Met
Onnnea aiansi89! Minä niin ite ootan ultraa kun kuuta nousevaa, mut se on vasta monen vkon päästä. Varmaan 4.8 saan ekalla neukkakäynnillä sen ultra ajan sit.

Onko teillä tietoo aiheuttaako kilpirauhasen vajaatoiminta jotakin erityistä raskausaikana? Siis lisätutkimuksia tms... Varmaan verikokeita ja arvojen seuraamista ainakin. Lääkitys kun mulla siihen vaivaan on.

Jossain tuolla toisaalla kirjoittelinkin, että minulta on koko kilpirauhanen poistettu ja siis Thyroxinia popsin. Raskauden aikana sen tarve lisääntyy ja jos on jo entisestään "vajaalla" niin varmasti silloinkin pitäisi annostusta nostaa. Normaali lisäys vuorokausiannokseen on 0,025 - 0,05 mg ja nostoja tehdään tarpeen mukaan läpi raskauden 4-6 viikon välein. Neuvolaa varatessani mainitsin asiasta ja ohjeistivat heti nostamaan tuon 0,025 mg/vrk ennen mitään labrojakaan. Ne tsekataan sitten tuossa parin viikon päästä ekan neuvolakäynnin yhteydessä otettavissa labroissa.

Voi jehna. :/ Pitäsköhän maanantaina soittaa ja kysäistä asiasta

Joo kantsii ja voit soittaa terveysneuvontaanki heti jos epäilyttää! Siel sairaanhoitaja neuvoo ja ohjaa :) nmr on 10023.

Takaisin