Laskettu aika tammikuussa 2020

Kokeilin muuten toista raskauslaskuria niin sain lasketuksi 1.2.2020. On siis aivan hilkulla olenko tammikuinen vai helmikuinen, ekassa ultrassa sit selviää. Esikoinen kyllä syntyi jo 38+3, mutta se olikin käynnistys. Varhaisultra kyllä kiinnostelis, milläs viikoilla aikaisintaan sinne kannatti mennä, 6+?

Niin ja me mennään varhaisultraan kun olisi omien laskujen mukaan 7+0

Mä olen vähentänyt kahvin juomisen yhteen kupilliseen päivässä (noin litrasta, hehheh), ja aika tarkasti yritän noudattaa muutenkin ruokasuosituksia. Sushi ja kaikki herkkuleikkeleet (salamit ja ilmakuivatut kinkut) tekee vähän tiukkaa.

Luulen kans, että aviopuoliso tulee kaikkeen mahdolliseen mukaan, jos nyt vaan saadaan ajat sopimaan molemmille.

Mä olen vähentänyt kahvin juomisen yhteen kupilliseen päivässä (noin litrasta, hehheh), ja aika tarkasti yritän noudattaa muutenkin ruokasuosituksia. Sushi ja kaikki herkkuleikkeleet (salamit ja ilmakuivatut kinkut) tekee vähän tiukkaa.

Mulla ei niinkään sushi, mutta meetvursti ja pehmeät juustot :DD

Kaupassa pari kertaa joutunut miettii et onko tää nyt pehmeetä juustoa vai ei :DDD

Niin ja salmiakkia/lakua tehnyt välillä mieli, onneksi mennyt aika nopeasti ohi ne himot.. :DD

Kaupassa pari kertaa joutunut miettii et onko tää nyt pehmeetä juustoa vai ei :DDD

Niin ja salmiakkia/lakua tehnyt välillä mieli, onneksi mennyt aika nopeasti ohi ne himot.. :DD

Joo, mä oon kans tihrustanu juusto-osastolla aika tiukkaan. Onneks feta ja halloumi on isoilta osin pastöroidusta maidosta! Salmiakkiin olen kyllä vähän sortunut, just ostin rasian Turkin pippureita ennen ku plussasin, niitä oon jaellut kollegoille töissä kyllä pääsääntöisesti. :p

Iiik, viikkoja oli 7+jotain, en innostukseltani nyt muista päiviä, sykekin näkyi :Heartred ihan ei siis normikiertoa vastannut mutta senhän jo arvasi.

Jäin tässä vaan miettimään että hoitaja sanoi käynnistä jäävän kantaan merkintä, näinköhän kaupungilta tulee kutsua ultraan laisinkaan?

Kannassa voi itse määritellä mitä siellä näkyy muille toimijoille - voit siis käydä merkkaamassa niin, että tuolla klinikalla käynnit ei näy muille tahoille. :)

https://www.kanta.fi/web/guest/usein-kysyttya/suostumus-ja-kiellot

Miten voin kieltää potilastietojeni luovuttamisen eri palvelunantajien välillä?
  • Omakanta-palvelun Suostumus ja kiellot -osiossa voit hallita terveystietojesi luovutuskieltoja.
  • Jos et käytä Omakantaa, voit tehdä kieltoja sellaisen terveydenhuollon palvelunantajan luona, joka on jo liittynyt Potilastiedon arkistoon.
  • Jos kiellät tietojen luovuttamisen, Potilastiedon arkistoon tallennettuja tietojasi ei voida käyttää hoidossasi eri palvelunantajien välillä. Kieltämäsi tiedot näkyvät ainoastaan tiedot tallentaneelle terveydenhuollon palvelunantajalle, muissa toimintayksiköissä kieltämiäsi tietoja ei voida nähdä.
  • Voit perua kiellon milloin tahansa Omakannassa tai terveydenhuollossa.

Mulla ei kyl toistaiseksi oo ollu mitään vaikeuksia noissa ruokasuosituksissa kun ei oikein tee mieli yhtään mitään. Nyt kyl ostin kaupasta salmiakkia yhden rasian :D Niin ja samana päivänä kun plussasin join puoli lasillista viiniä työpaikan illanistujaisissa... pähkäilin asian niin et periaatteessahan olisin voinu testata vasta tuon jälkeen :D

Hitto kun musta tuntuu että mulla taitaa olla noi tietojenjakamiset sallittuja, pitää käydä laittamassa piiloon. Jospa eivät olisi vielä nähneet tämänpäiväistä merkintää..

Ai kuuluuko meetvursti kiellettyjen listalle? :D tää on mun viides raskaus ja kaikissa oon syönyt sitä lähes päivittäin

Joo, mä oon kans tihrustanu juusto-osastolla aika tiukkaan. Onneks feta ja halloumi on isoilta osin pastöroidusta maidosta! Salmiakkiin olen kyllä vähän sortunut, just ostin rasian Turkin pippureita ennen ku plussasin, niitä oon jaellut kollegoille töissä kyllä pääsääntöisesti. :p

Joo onneksi fetaa ja halloumia voi syödä, ne on mun lempparit! :grin Homejuustoista en edes tykkää :p

Onko täällä muita, joilla oli raskausmyrkytys aiemmassa raskaudessa? Jännityksellä odotan miten tässä käy.. :/

Eiks metwurstissa oo se, että se ei ole lämmössä kypsennettyä lihaa? Vaan suolalla tms kypsytetty. Korjatkoon joka tietää tarkemmin. T. Viimeset 7 vuotta ollut vege

Okei, no aina oppii uutta! Olin lukevinani huolella sen listan mut näköjään jotain oli jääny lukematta :D

Okei, no aina oppii uutta! Olin lukevinani huolella sen listan mut näköjään jotain oli jääny lukematta :D
Mullekin toi tuli joskus ihan puun takaa, en ollut jotenkin yhtään ajatellut että perusmeetwursti olisi samalla viivalla esim. parmankinkun kanssa.:D

Minä toivon teille kaikille hyvää jatkoa ja onnellista odotusta, minun kohdallani varmistui tänään keskenmeno, vuoto alkoi sunnuntaina (6+0).

Pääsen jatkotutkimuksiin, tämä oli toinen keskenmeno vähän reilun vuoden sisällä.

Minä toivon teille kaikille hyvää jatkoa ja onnellista odotusta, minun kohdallani varmistui tänään keskenmeno, vuoto alkoi sunnuntaina (6+0).

Pääsen jatkotutkimuksiin, tämä oli toinen keskenmeno vähän reilun vuoden sisällä.
Voi hemmetti, oon todella pahoillani. :sad001 Toivottavasti jälkihoito ja toipuminen menee mahdollisimman hyvin. :Heartred

Takaisin