Laskettu aika tammikuussa 2020

Voi hemmetti, oon todella pahoillani. :sad001 Toivottavasti jälkihoito ja toipuminen menee mahdollisimman hyvin. :Heartred

Kiitos. Sain psykologin puhelinnumeron, voin varata ajan, jos alkaa tuntua pahalta. Nyt olen vain ihan turta.

Kiitos. Sain psykologin puhelinnumeron, voin varata ajan, jos alkaa tuntua pahalta. Nyt olen vain ihan turta.
Hyvä, kannattaa hakea tukea matalalla kynnyksellä jos yhtään siltä tuntuu. Mulla oli kkm viime syksynä, alkuturtumus kuulostaa kovin tutulta...

Minä toivon teille kaikille hyvää jatkoa ja onnellista odotusta, minun kohdallani varmistui tänään keskenmeno, vuoto alkoi sunnuntaina (6+0).

Pääsen jatkotutkimuksiin, tämä oli toinen keskenmeno vähän reilun vuoden sisällä.

Voi ei :sad001 Voimia sinne! Suosittelen myös lämpimästi tuota psykologia, kun vain alkaa tuntua siltä että pystyy jutella asiasta, itsellä ainakin helpotti käydä läpi omaa tilannetta ulkopuolisen kanssa.

Voimia sinulle. Hyvä kun pääset jatkotutkimuksiin.

Ehkäpä lisään myös foorumeita ja liityn tänne keskusteluun mukaan myös. LA 18.1.2020 ja nyt 6+4.

Voin hyvin, ei ole ollut vielä pahoinvointia. Ainoastaan kaupan hodarisämpylöitä haistellessa tullut olo, että sämpylä on käyneen hajuinen, ei tehnyt mieli syödä. Mies ihmetteli, kun hänen omaan nenäänsä tuoksuu ihan normaalille. Syytin hormoneja, tuntuu että haistan miehen vanhat hajuvedetkin iholta, vaikka sanoo, ettei ole sitä laittanut. :joyful:

wk_78 kauheesti voimia ja tsemppiä sulle! :sad001Varaa ehdottomasti aika juttelemaan äläkä jää jahkailemaan asian kanssa. On niin isoista asioista kyse.

Itselläni oli loppuvuodesta keskenmeno ja kaikki ei mennyt siinä ihan siisteimmän kaavan mukaan, niin nyt kyllä aika paljon kadun sitä, että en silloin mennyt siitä juttelemaan. Nyt on uusi raskaus ihan alussa ja huomaan kantavani aika paljon mukanani kuormaa siitä entisestä raskaudesta. Nyt jos kaikki ei mene hyvin, niin aion hetkeäkään miettimättä hakeutua jonkun juttusille.

Wk_78: Voi kuinka ikäviä uutisia :sad001 paljon voimia :Heartred hyvä että sait psykologille numeron, mäkin kannatan puhumista sitten kun tuntuu että pystyy. Kaikkea hyvää sulle myös!

Tsemppiä wk_78:Heartred voin vaan kuvitella miten kamalaa tuo on, ehdottomasti otat yhteyttä psykologiin, turha jäädä yksin ajatusten kanssa. Tuo voi tapahtua kelle meistä kanssa.

Mä sain tänään ajan sinne kaupungin ultraan raskauden keston määritykseen. Mainitsin heille kyllä että yksityisellä kävin mutta sanoivat et tule silti ja sehän passasi. Kahden viikon päähänhän se meni, mutta siitä ei sit ookkaan pitkä aika siihen vk 12 ultrauksiin, toivon että neuvolassa suostuisivat varaamaan sen jo tuon yksityisellä tehdyn määrittelyn mukaan :) eikä sitä tarvi sitten hätäpäissä varailla tai että menisi liian myöhäiseksi.

Voimia sinulle wk_78 :Heartred

Tänään oli kontrolliultra ja sieltähän löytyi rv 8+4 vastaava vauvanalku :) jännä kun kaksi viikkoa sitten olisi pitänyt olla 6+4 Mutta olikin niin pieni (alle 5mm) ettei kone pystynyt mittaamaan ja lääkäri arvioi että olisi ollut rv 5+ sillä hetkellä. LA vahvistui siis 4.1.2020.

Onko täällä muita jotka vielä pohtii mennäkkö vai eikö varhaisultraan? :rolleyes: Mä en osaa päättää! Tekis mieli mennä, mut toisaalta se on aika kallis (tämänhetkisiä hintoja ei ees löydy kaikilta nettisivuilta :shifty:). Mut rv 12 on tosi pitkä aika..

Minä :) riippuu millaiset oireet alkaa. Esikoisesta oli niin vahvat oireet (kova pahoinvointi etenkin), että luotin kaiken olevan hyvin ja niin olikin. Mutta nyt on jotenkin malttamattomampi olo kuin sillon, joten en tiiä..

Mä kävin perhe-artessa, 79,90€ taisi maksaa jos muistan oikein. Olihan se mielestäni rahan arvonen, siitä mielenrauhasta mitä siitä hetkeksi sai, päiväksi, nyt oon taas ihan stressissä :hilarious:Toisaalta ois ne rahat voinut pistää vaikka säästöön (alotin tiukan säästökuurin just :hilarious:).

Voi apua, tajusin että elokuussa on kahdet häät just kun olisin about viikoilla 19-20. Ja sopivasti vielä molempien suvuista. Miten sitä sitten pitäis olla, millainen mekko.. sitä ei kyllä uskalla vielä ostaa kun ei tiedä miten tuo maha alkaisi kasvaa. En haluaisi viedä huomiota hääparilta :bag:

Eka sitä miettii et onks raskaana vai ei, sit tekee testin. Ja ehkä pari muutakin testiä. Sit sitä pelkää et onks kaikki hyvin. Nyt kun on käynyt varhaisultrassa, ja nähny kaiken olevan hyvin, niin on melko malttamaton masun kasvun ja viikkojen kanssa. Voi kun aika menisi nopeammin!! Voisiko sitä koskaan olla tyytyväinen just nyto_O oon onnellisin mutta maailman malttamattomin:banghead::hilarious: JA kun mulla ei ole sen kummempia raskausoireita!! Ainoastaan rinnat hellänä. Niin ja nälän ehtiessä pahoinvointi, mut sekin menee ohi kun saa purtavaa. Tuntuu uskomattomalta että joku tuolla masussa tekee pesää:) niin ja RV 7+5

Odotettu26, kuvasit just hyvin munkin fiiliksiä, mennään aikalailla samoissa päivissäkin, mulla 7+6. Tavallaan haluaisin nauttia tästä ajasta, mutta sitten kuitenkin ajattelee että voi kumpa aika menisi vähän nopeammin seuraaviin ”etappeihin” tässä matkalla. :wacky:

Odotettu26, kuvasit just hyvin munkin fiiliksiä, mennään aikalailla samoissa päivissäkin, mulla 7+6. Tavallaan haluaisin nauttia tästä ajasta, mutta sitten kuitenkin ajattelee että voi kumpa aika menisi vähän nopeammin seuraaviin ”etappeihin” tässä matkalla. :wacky:

Niinpä niin:hilarious: pian ollaankin jo loppusuoralla ja mietitään että mihin se aika meni:rolleyes:

Eka sitä miettii et onks raskaana vai ei, sit tekee testin. Ja ehkä pari muutakin testiä. Sit sitä pelkää et onks kaikki hyvin. Nyt kun on käynyt varhaisultrassa, ja nähny kaiken olevan hyvin, niin on melko malttamaton masun kasvun ja viikkojen kanssa. Voi kun aika menisi nopeammin!! Voisiko sitä koskaan olla tyytyväinen just nyto_O oon onnellisin mutta maailman malttamattomin:banghead::hilarious: JA kun mulla ei ole sen kummempia raskausoireita!! Ainoastaan rinnat hellänä. Niin ja nälän ehtiessä pahoinvointi, mut sekin menee ohi kun saa purtavaa. Tuntuu uskomattomalta että joku tuolla masussa tekee pesää:) niin ja RV 7+5
Kyllähän aikaa menee alussa nopeaan varsinkin jos ei kovat pahoinvoinnit kiusaa, loppu on sit taas tuskaa ku odottaa et koska se synnytys nyt oikein alkaa? Sit ku se on syntyny alkaa miettii, että ei se loppuraskaus nyt niin kamala ollut sai yöt nukkuu ja sillee :D nyt lupasin itselleni että en valittais siitä, että syntyis jo

Meillä täällä ainakin on päässy esikoisen ainaan viikolla 8 gynelle ultrattavaksi ilman erikoista syytä.

Ruoka-aineiden suhteen tuskin tulee ongelmia. Sokerien kanssa pitää vaan olla tarkkana kun esikoisella todettiin hypoglykemia ja sitä hoidettiin 2vk vauvateholla. Tätä edelsi 7 päivän sairaalassaolo josta käynnisteltiin 5 päivää ja päädyttiin sitten hätä sektioon 5h vesien menosta ja 15min päästä poika oli pihalla. Synnytyssalissa olin vielä yksin kun ktg-kone alko huutaa, naiset vuoronvaihdolla kaikki. Jäi todellakin traumat enkä tiedä haluanko synnyttää enää Mikkelissä..

Mä odotan jo innolla et masu kasvais ja pääsis niille turvallisille viikoille. Noh kuukaus vielä niin olis viikko 12 :D Jotenkin tää alkuraskaus on raskasta kun on just väsymys ja heikko olo koko ajan. Tuntuu etten oo oikein oma itseni. Toisaalta odotan jännityksellä loppuraskautta jos vihdoin pääsisin sinne asti ja kokemaan viimeisen kolmanneksen. Esikoisen kanssa kun se vähän niin kuin jäi välistä. Toisaalta oon varautunut kaikkeen et sieltä voi tulla toinen pikkukeskonen. Mut aika näyttää :)

Musta on tullut ihan kamala aamuvirkku raskauden myötä. Tänäänkin heräsin taas viideltä. Ei voi ymmärtää. :shifty: Ois se kiva nukkua vähän enemmän, vaikken väsyneeksi tunnekaan itseäni. Iltaisin kyllä nukuttaa onneksi.

Takaisin