Laskettu aika tammikuussa 2020

Täällä ainakin tarkastus oli suuhygienistillä. Tarvittaessa sitten jatkot lääkärillä. Hygienisteille ei ainakaan täällä ole kovin pitkät jonot verraten lääkäreiden jonoihin.

Suuhygienistille pitäisi minunkin mennä, tosin taidan onneksi päästä vielä YTHS:n kautta.

Olen pohtinut tässä, mitä teen, jos tässä työllistyn lähiviikkoina (ensi viikolla pari työhaastattelua, sitä seuraavalla viikolla yksi). Kerronko haastattelussa raskaudestani vai odotanko siihen, että nimet olsii paperissa (jos nyt joku päättää työllistää minut)?

Suuhygienistille pitäisi minunkin mennä, tosin taidan onneksi päästä vielä YTHS:n kautta.

Olen pohtinut tässä, mitä teen, jos tässä työllistyn lähiviikkoina (ensi viikolla pari työhaastattelua, sitä seuraavalla viikolla yksi). Kerronko haastattelussa raskaudestani vai odotanko siihen, että nimet olsii paperissa (jos nyt joku päättää työllistää minut)?
Mä en kertonut vuosi sitten tulevalle (eli nykyiselle) työnantajalle, en ollut varma etteikö se olisi voinut vaikuttaa lopputulokseen.

En myöskään kertonut sopparin kirjoituksen jälkeen, vaan olisin tullut kaapista vasta siinä vaiheessa, mikäli seulonnan tulokset olisi olleet hyviä ja 1. kolmannes taputeltu.

Raskaudestahan ei tarvitse työnantajalle ilmoittaa kuin vasta viimeistään 2kk ennen äippäloman alkua. Eli ei sun tarvi tässä alkuvaiheessa kertoa, ellet halua :)

Mä palaan elokuussa töihin esikoisen hoitovapaalta ja kerron sitten uudesta raskaudesta, koska ei tätä kyllä sillon enää peitellä (viikot sillon jo 15).

Raskaudestahan ei tarvitse työnantajalle ilmoittaa kuin vasta viimeistään 2kk ennen äippäloman alkua. Eli ei sun tarvi tässä alkuvaiheessa kertoa, ellet halua :)

Joo, tämänhän tiesin, mutta moni foorumeilla on sitä mieltä miten on TA:n kusettaimsta ja huijaamista jos ei kerro jo haastattelussa raskaudestaan. Ei toki pitäisi uskoa että foorumeiden mielipiteet ovat yleisiä mielipiteitä.

Toi on vähän kinkkinen homma, mut en varmaan kertois. Tässä vaiheessa kun voi vielä käydä mitä vaan.

Mullahan on se tilanne että alotan ensviikolla ”uudessa” työpaikassa, oon siellä koko alkuvuoden tehnyt kyllä töitä vuokratyöntekijänä mutta nyt ois tarkotus olla syyskuuhun asti heidän listoillaan. Pelkään vähän, miten tämä tulee menemään.. sillä mulle suunnitellut hommat on sen verran fyysisiä ja rankkoja, ja tiedän että kassatädiksikään siirtäminen ei helpolla onnistu kun siellä on jo valmiiksi muut selkä ja polvivammaiset.

On tää kyllä aika raskasta kantaa huolta. Ja ajatella, mä olen tiennyt koko raskaudesta vasta alle viikon! Silti jatkuvasti miettii onkohan kaikki kunnossa. Onneksi sain tietää näinkin myöhään, olisin stressannut ihan hulluna muuten.

Ensviikolle ei oo mitään suunniteltua, sitä seuraavalla viikolla oiskin ne labrat ja se kaupungin raskauden keston määritys. Tulee pitkä viikko :hungover:

Joo, tämänhän tiesin, mutta moni foorumeilla on sitä mieltä miten on TA:n kusettaimsta ja huijaamista jos ei kerro jo haastattelussa raskaudestaan. Ei toki pitäisi uskoa että foorumeiden mielipiteet ovat yleisiä mielipiteitä.
Voi argh että toi pistää vihaksi... :wacky:

Mulla olisi ollut vielä ankeampi viime vuosi, jos olisin raskauden lisäksi mahdollisesti menettänyt myös unelmien työpaikan siksi, että olisin aikaisilla viikoilla kertonut raskaudesta.

Mikäli työnantaja haluaa juuri sinut, eikä kyseessä ole duuni jota kuka tahansa voisi tehdä, hän myös toivottaa sinut mielellään takaisin äitiyslomalta. :)

Onko muilla paljon ärtymystä/mielialan vaihteluita? Tänään tuli sellainen olo, että olen hirviö :nailbiting: Ehkä pienet päiväunet helpottaa :smiley-ashamed004

Mun olis tänään niin tehny mieli kertoa töissä rehtorille mut sain onneks pidettyä suuni kiinni. Elokuun alussa sitten :D

Mulle neuvolan terkka selitti et pitää käydä hammaslääkärissä. Mietin vaan et miks kun kävin helmikuussa suuhygienistilla hammaskivenpoistossa ja se tarkasti muutenkin hammaskaluston ja totesi et vuoden päästä sit uudelleen putsiin. No ehkä mä soitan alkuviikosta hammashuoltoon ja kysyn et riittääkö tuo vai miten.

Muuten, pitääkö teidän itse varata aika nt-ultraan vai tuleeko siihen kutsu? Multa meni neuvolassa tuo vähän ohi :D Sokerirasitukseen pääsen mut terkka ei ollu lähetettä tehny kun viimeksi katoin. Toisaalta mulla on yks lääkäriultra vielä rv 10 et ehkä kysyn sieltä :)

Täällä terkka laittaa ekalla neuvolakäynnillä lähetteen äippäpolille nt-ultraan, mistä tulee sit kutsu postissa.

On tää kyllä aika raskasta kantaa huolta. Ja ajatella, mä olen tiennyt koko raskaudesta vasta alle viikon! Silti jatkuvasti miettii onkohan kaikki kunnossa. Onneksi sain tietää näinkin myöhään, olisin stressannut ihan hulluna muuten.

Mietin itse, että oonko normaali, kun en pahemmin raskaudesta stressaa. Ajattelen vain, että itse en asialle pysty mitään tekemään, jos jotain sattuukin ja vaikka raskaus menisi kesken.

Mikäli työnantaja haluaa juuri sinut, eikä kyseessä ole duuni jota kuka tahansa voisi tehdä, hän myös toivottaa sinut mielellään takaisin äitiyslomalta. :)

No sinänsä paska tuuri itsellä tän raskauden ajoittamisen suhteen, että valmistun just ja 0-kokemuksella olisin työllistymässä firmaan. Sillä vähän jännittää.

Mä sain itse varattua sen nt-ultran netistä, soitan kyllä maanantaina vielä että teinkö sen oikein :nailbiting:

Mietin itse, että oonko normaali, kun en pahemmin raskaudesta stressaa. Ajattelen vain, että itse en asialle pysty mitään tekemään, jos jotain sattuukin ja vaikka raskaus menisi kesken.

No tätä mä olen koittanut kanssa ajatella, mutta oon niin huono! Ikuinen pessimisti ja maailmanlopunodottaja. Tosi usein kun ehdin jostain innostua, tullaan vauhilla alas kun kaikki meneekin pieleen syystä tai toisesta :nailbiting:

No sinänsä paska tuuri itsellä tän raskauden ajoittamisen suhteen, että valmistun just ja 0-kokemuksella olisin työllistymässä firmaan. Sillä vähän jännittää.

Tossa tapauksessa taas äippälomasijaisen löytäminen on varmaankin suht helppoa, eli edelleenkään ei ongelmaa. :grin

Meijän piti varata itse ultra, mutta esikoisesta kun asuttiin keski-suomessa tais aika tulla postissa. Rakenneultra ollaan varattu sit nt ultrassa molemmissa edellisissä raskauksissa.

Täällä pitää ainakin ite varata ajat ultriin.

Olisikos ideaa tehdä eri kuukausille tämmöistä yleislöpinää, ettei tämä yksi lanka paisu sadan sivun mittaiseksi? Voisi myös sitten taaksepäin kelailla helpommin, että mitä on juttuja on yleisesti keskusteltu missäkin kuukaudessa. :)

Veikkailen että suuri osa siirtyy tuonne salaiselle puolelle ajan mittaan juttelemaan, mutta eipä se varmasti haittaisi jos joka kuulle tännekin tulisi keskustelu :)

Tää yleinen puoli hiljenee aika äkkiä kun porukka pääsee salaiselle puolelle, ei toinna tehdä enää ylimääräsiä alotuksia.

Minkä takia tuohon salaiseen ryhmään on noin tiukat säännöt? Itellä ei kriteerit vielä taida täyttyä

Takaisin